Tupurlanjärvi (Mouhijärvi)

Started by Puolesta, August 23, 2007, 23:16:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Puolesta

Onkimaan kyllä pystyy muutamasta paikasta. (siis ihan mato ongella) Saaliina silloin on melko varmasti Lahnoja, säyneitä ja särkiä.

Puolesta

Pidin tässä ahvenverkkoa päivän järvessä. Saaliina 10kpl 150-230g ahventa, 200g kuha, 3kpl pientä sulkavaa, 2 Lahnaa ja 3kpl 150g:sta särkeä.

Puolesta

Tämänpäivän saalis verkosta 15kpl 150-300g ahventa, pari lahnaa, 500g siika ja 500g kuha.

Himopilkkijä89

Äläs koko järvee verkota niin jää talvekskin jotain.  :-D

Puolesta

Puolesta

Tänään jigillä 4kpl kilosia haukia, 350g ahven, 250g ahven ja 150g ahven. Kaksi jigiä menetin hauean hampaisiin. Ahventa olin yrittämässä. En löytänyt parvea.

Piikkilä

Täältä ilmottautuu uusi Tupurlalla kalastava. Kokeilin yhtä verkkoa lokakuun aikana, ja ruokakalat tuli hyvinkin. Tietäisikö Puolesta, että onko Tupurlalla talvella verkkoja ruuhkaksi asti? Haittaako tuo veden sameutuminen ja virtaus talvikalastusta?

Puolesta

Muutama verkko siellä talvella on ollut. Kyllä vesi sekoittuu talvellakin ja ainakin pilkkiin ei kala silloin ota.

Thunder

Onkos puolesta käynyt nyt lähi-aikoina täällä pilkillä?

Puolesta

En ole tupurlassa käynyt pilkillä tänävuonna.

Jabadaba

Muutaman kerran on tullut käytyä ja joka kerta sama tulos... Eli ei nypyn nyppyä...

Puolesta

Sieltä rappusten alta kallionjuuresta pitäisi kuulemma tulla nättiä ahventa silloin tällöin.

Jabadaba

On sielläkin tullut istuttua... Ja sama lopputulos kuin aikaisemminkin.

Puolesta

suuret syvyysvaihtelut tekee paikasta kinkkisen. Kalan löytäminen on kiven alla. Paljon reikiä kaiketi pitäisi tehdä ja kokeilla välivedestäkin. Itse olen käynyt vain kerran siellä pilkillä ja silloin yksi kalannykäys.

Piikkilä

Mulla on ollu siellä verkot joulukuun lopulta ja saalis 2 haukea. Kuhista ja ahvenista ei tietoakaan.

Jes, nyt tuli verkoista kuha 6,4 kg.

Jabadaba

Eli Siuronlahti kutsuu huomenna...

Thunder

Quote from: Jabadaba on January 22, 2010, 22:15:35
Eli Siuronlahti kutsuu huomenna...
Laitahan myös kommenttia sitten reissun jälkeen,että tuliko mitään. :-)

Jabadaba

Tupurlalla kävin kuitenkin... Yksi pieni ahven... Paremmin kuin kertaakaan tänä talvena. ;)

Puolesta

Ensimmäinen uistelukerta eilen toi 5 mitallista kuhaa. Hyvää oli nam.  Yks isohko oli hetken kiinni.

Puolesta

Tänään heittelemällä 506g ahven saikkalanjoesta.

Himopilkkijä89

Tuliko mitään muuta? Ite varmaan lähiaikoina lähen tuohon paikkaan tutustumaan.
Mistä päin Saikkalaa tuli?

Thunder

Täytyis joku päivä mennä itsekkin saikkalalla käymään. Mato-ongella lähinnä koittamassa rannalta ja ehkä myös virveliä heittämässä...
Itseäni kiinnostaa myös mistäpäin se tuli ja onko muita körmyjä lähiaikoina noussut? Jos puolesta vain uskaltaa paljastaa. :roll:

Puolesta

Kala tuli sieltä joen suulta. Et sinne kyllä ilman venettä pääse.

Thunder

Eilen illalla tuli sitten käytyä saikkalanjoessa mato-ongella. Saalis oli hurja... 2 pientä lahnan poikasta,1 pieni särki sekä 300g säyne.
Keli oli sen verran sateinen,ettei paljon muuta voinut odottaa. Onki oli myöskin aivan liian lyhyt ja teleskooppi-virveliin tehty,joten täytyy käydä säästömarketissa ostamassa kunnollinen.

Reissun hauskin tapaus oli kuitenkin ehdottomasti se,kun n.10cm hauen poikanen yritti napata kohoa suuhunsa. :lol: Eihän se edes mahtunut sen suuhun...
Kuului vaan kopahdus ja hauki jäi hölmistyneenä "kyyläämään" viereen. :-D

Himopilkkijä89

Itse olin siellä myös eilen alkuillasta. Saalis huima 1 särki. Kaverilta noin 3kg hauki karkuun. Oltiin Saikkalankosken ympäristössä ja sen toisen Tupurlaa lähempänä olevan sillan lähistöllä. Yllättävän leveä kyllä tuo joki, veneitäkin kaikkialla rannoissa.

Puolesta

Eilen klo. 22-01 kalassa. Muutama ahven. Isoin 308g.

Puolesta

Tänään kaverin kanssa jigillä 6 ahventa. 456g, 286g, 250g, 200g, 158g ja 140g.

Himopilkkijä89

Puolesta

Nuo merkitsemäni kalapaikat tuolla alussa eivät ole enää hyviä. Kalavesi on muuttunut.