Unet.

Started by Olli83, July 18, 2008, 01:29:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hagge

Unihalvauksia?, ei suinkaan, ei ole koskaan ollut. Nykyisin tapahtuu sellaista että näkee unta, että ei nuku, vaikka oikeasti nukkuu. Mielenkiintoista eikö, varsinkin kun ei edes tiedä nukkuvansa vaan luulee ettei vain tule uni palloon. :roll:

Edit: kirjoitus virhe

Miskala

Muutama kerta on tullut nähtyä uni, jossa kännykkäni on alkanut soimaan, enkä löydä sitä. Kaikki sitä siinä sitten etsii joka puolelta. Aina on hetki kestänyt ennenkuin se on löytynyt. Kun sen joku vihdoinkin löytää, niin herään ja huomaan, että kännykkä soi oikeasti.  :-D

Uni on yleensä kestänyt vielä n. minuutin siitä kun kännykkä on unessa alkanut soimaan (En tosin tiedä, toimiiko unessani kello.) ja herätessä kännykän soittama soittoääni on vasta alkanut. Sitä olen ihmetellyt, että onko uneni jotenkin ennustanut kännykän soimisen...  :roll:

Juz

Joo mullakin on ollut unihalvauksia joskus. Yleensä sellaisia että tipun jostain korkealta. Kerran myös heräsin lattialta jääkaapin edestä kun olin unissani ilmeisesti lähtenyt hakemaan vähän välipalaa :-D

Nään aika paljon unia, erityisesti kalastukseen liittyviä. Viimeisin oli sellainen että oltiin kaverini ja isäni kanssa uistelemassa ja kisaaikaa oli jäljellä enää vähän. Sitten kaverini kaivoi taskusta snorkkelin ja räpylät ja hyppäsi järveen sanoen hypätessään tyyliin "tätä kisaa ei perkele hävitä". Ikuisuudelta tuntuneen ajan jälkeen hän nousi pintaan ja hänellä oli kainalossa kaksi isoa haukea. Samalla radiosta alkoi soida Dio:n Holy Diver :-D Loppua en muista.

D-Vitamiini

Kerran näin unta että olin autossa menossa jonnekin. Huomasin että pystyin liikkumaan ihan miten haluan siinä unessa. Sitten sanoin siinä unessa että "Nyt mä hyppään auton ikkunasta ulos" ja hyppäsin auton ikkunasta ulos.
Se mikä ei tapa, vahvistaa, mutta sattuu aivan helevetisti.

Abborna

Mulla on semmosia jaksoja jolloin nään ihan sairaan isoja haukia uimassa matalassa rannassa ihan sika hitaasti.
siinä ei oikee muuta tapahu ku mä vaan tuijotan niitä ja sit se loppuu..
Toki sit semmosia monia mitkä ei liity kalastukseen mutta niitä ei nyt tule mieleen kun ovat yksittäisiä.

Dumppi 95

Quote from: jätkä on June 09, 2009, 22:24:14
Nykyisin tapahtuu sellaista että näkee unta, että ei nuku, vaikka oikeasti nukkuu. Mielenkiintoista eikö, varsinkin kun ei edes tiedä nukkuvansa vaan luulee ettei vain tule uni palloon. :roll:
Minulla käy aina välillä sama asia kai... Tuntuu, että ei nukkuisi koko yönä, mutta aamulla sitten herää ja tajuaa että on nukkunutkin koko yön.  :-)
Kalastus-aiheiset keskustelut löydät Kalassa.netistä!
Metsästys-aiheiset keskustelut löydät Metsastys.comista!

Catana

Kyllä noita ihmeellisiä unia on nähty, mutta tässä yksi.

Olin siinä 15-16 vuotiaana työmaalla, missä  purettiin vanha talo. Kaverin kanssa revittiin lastulevyä pois seinästä ja potkittiin ne sitten pieniin palasiin.

Muutama päivä tämän jälkeen näin unta jossa potkittiin näitä samoja  levyjä. Heräsin siihen kun äiti tuli huoneeseeni ja kysyi että mikä ihmeen meteli täällä on. Mitään en sanonut, katsoin vain äitiä ja jatkoin unia. Heräsin aamulla ja pukeuduin normaalisti, ja samalla katsoin sänkyni laitaa. Koko sängyn jalkapuoleinen laita (levyistä tehty sänky) ihan tuhannen palasina siinä lattialla  :-D.

D-Vitamiini

Kerran näin semmoista unta että olin menossa kotiin koulusta olin just mennossa hissiin kun yks vanhoista parhaista kavereista tönäisi minut hissiin ja alkoi hakkaamaan niitä nappuloita. Minä vaan huusin "lopeta" ja sitten vaijeri katkesi ja hissi alkoi tippumaan kohti kellaria.

Sitten kun se oli just osumassa niin heräsin.
Se mikä ei tapa, vahvistaa, mutta sattuu aivan helevetisti.

Jokuvaiin

Quote from: -Juippi- on April 19, 2009, 17:41:06
Nyt alkaa kalassa.net tekemään tehtävänsä. Toissayönä unessa selasin foorumia ja kalasaalis-aiheessa oli Perza laittanut juttua ja kuvan 175kg roskakala saaliistaan, jonka hän oli nostanut pilkillä neljän ystävänsä kanssa. Pitää vissiin alkaa rajoittamaan täällä vierailua.  :-D
Aika iso saalis on tullu...
Ensimmäistä kertaa naurahdin jollekkin jutulle tällä foorumilla.

Niin ja mulla joskus pienenä (5-9v.) oli yks painajaisteema että yhtääkkiä rupes satahan taivaalta hiekkaa ja että kaikki hukku...
Toivottavasti ei ollut enneuni.
Ja olishan se jännä jos tietäis et on unesa ja vois tehä mitä haluaa.
Jos ois vaikka josaki ihan eri maailmasa.
Vaikka WOW:ssa tai jossakin muualla.

kirjolohikäärme

Tuossa yksi päivä päiväunilla tuli koettua aika erikoinen kokemus. Olin nukahtanut, kun menin makoileen päivällä sänkyyni. Sikeästä unesta kun olin virkoamassa tapahtui kummallinen juttu.

Muistan, kuinka aloin vikkua ja näin jo valon kajastuksen jo silmien läpi, ja tajusin, etä nyt tässä ollaan heräämässä. Yhtäkkiä silmissä humahti pimeäksi ja korvissakin tuntui outo humahdus. Näin monen värisiä palloja silmissä ja yhtäkkiä alkoi kuulu ihan selkeää kirjon kellojen ääntä. Ajatukset rupes kiertämään ja tuli säihkähtänyt ja pelattava olo. Ajatusisssa pyöri mielessä, että onko tämä unihalvaus.......kuolemakin kävi mielessä.
Ajatus kulki jo kohta jotenkin, ja ajattelin, että nyt herään tästä kauhusta vaikka väkisillä, että minä alan huutamaan, mutta kieltä ei tuntunut olevan. Oli vais sellainen, kun sieli olisi muuttunut tennispallon kokoiseksi möhkäleeksi. Ääntä ei lähtenyt yhtään.
Seuraavaksi ajattelin, että alan heluttelemaan käsiä ja jalkoja, mutta nekin olivat ihan kanget.

Heti kohta "heräsin" ja kävelin vessaan paskalle. Vessassa huomasinkin yhtäkkiä että enhän mää ookkaan oikeesti hereillä, että ei utuossa kohti vessaa mitään ikkunaa oo. Vessan seinälle oli ilmestynyt ikkuna. Ajatuksissa taas aattelin, että nyt oikeesti herään ja silloin se viimeinki onnistu. Hoipuin sekasena vessaan, ja ikkuna oli kadonnut.  :-P

Mikähän tää tämmönen oli? Toivottavasti joku ymmärsi selityksestä jotaki ja osais sanoa, että oliko tämä unihalvaus vai mikä?  :?
Toivottavasti ei tule enään uudestaan, sen verran ilkeä kokemus oli, vaikkei ollutkaan kovin pelottava.

Joskus muutama vuosi sitten näin ihan yleisesti melkein jokatoinen yö painajaisia. Yleensä ne olivat niitä perinteisi, että tipuin jostain lentokoneesta, tai laivan kannelta ja joskus ajettiin autolla kallion reunalta alas.  :-D sitten oli niitä, että joku hullu läht jahtaamaan, ja yritin juosta karkuun, mutta kompuroin juurakoihin ja kiviin. Jos niitä ei ollut, niin sitten juoksu kulki kuin liisterissä menis.
Ja tämäkin oli melko painajainen vaikkei siltä palio kuulosta. Muutama vuosi sittenunelmoin, että pääsisin koittaa ajamaan kelkalla.
No unessa onnistuin tietenkin saamaan ajomahollisuuen äkäsellä sporttikelekalla. Hyppäsin kyytiin, ja junttasin samantien kahvan pohjaan, niin kkelkka ei kulkenutkaan kuin kävelyvauhtia.  :-D Hirvittävä pettymys.  :-P
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

DoupleV

Quote from: kirjolohikäärme on July 18, 2009, 01:36:16
Mikähän tää tämmönen oli? Toivottavasti joku ymmärsi selityksestä jotaki ja osais sanoa, että oliko tämä unihalvaus vai mikä?  :?
Toivottavasti ei tule enään uudestaan, sen verran ilkeä kokemus oli, vaikkei ollutkaan kovin pelottava.

Lucid-uni? Elikkä Lucid-uni on semmonen, jossa ihminen tietää olevansa unessa ja voi vaikuttaa sen kulkuun. Lucid-unessa voi esim. lentä, hengittää vedessä, muokata ympäristöä yms.

Itsekkin oon tommoseen kokenu ja hienoo oli. Skeptikoille voin sen verran sanoo, että on täysin tieteellisesti todistettu juttu.

Linkkiä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Selkouni
"Ja takaisin yläkertaan"

"Liian monta rautaa tulessa"

Pikkarainen

Onhan noita tullut nähtyä mitä oudoimpia unia tähän mennessä, joista suurinta osaa en edes muista kun herään. On se vain kummaa kun en osaa nähdä "hyviä unia". Kaikki unet ovat joko täysin psykoja tai painajaisia, joista herään sitten aivaan paniikissa. Monesti ne ovat vielä niin todentuntuisia, että on osaa heti herätessä erottaa unta todellisuudesta. Lisäksi olen aika lahjakas puhumaan ja kävelemään unissani. On se rankkaa tuo nukkuminen välillä, mutta onneksi olen viime aikoina nukkunut rauhallisemmin. :wink:

P.S: En taida olla edes pahimmasta päästä meidän suvussa, sillä serkku oli unissaan meinannut mennä hyppäämään voltilla yläkerran ikkunasta. :evil:  

Lahna late

Noista lusid-unista sen verran,että näin kerran semmosta unta jossa tiesin olevani unessa ja pystyin hallitsemaan tekemisiäni. Oltiin siinä yhellä sillalla ja lyötiin kavereitten kanssa vetoa,että pystyn olemaan tunnin veden alla.No pystyin olemaan tunnin ja voitin vedon,sitten heräsin ja naureskelin vähän aikaa ja taas unta palloon. :-D

Edu

Quote from: Siikapossu on March 28, 2009, 10:31:52
Viime yönä näin hirveää painajaista.

Olin pelaamassa tuplapottia Siwassa, ja tungin sisään kaksikymppiä RAY:n korottaman päävoiton toivossa. Pelasin pikapelillä pari kierrosta, ja sitten pamahti 12 euroa lasiin. Tuplasin, ja kerrankin meni klaavalla oikein. Voitoissa 24 euroa, ja kone sylki neljä euroa ulos.

Sitten pamahti kunnolla: kolme perättäistä mansikkaa kaikilla linjoilla! Myös tuplauslinjalla! Ruutuun tuli teksti: "ERIKOISVOITTO 100 EUROA"

Jes! Tätä mä oon aina halunnu ja nyt mä sain sen!

Painoin voitonmaksua, mutta mitään ei tapahtunut. Voitoissa molotti komeat 120 euroa, mutta kone meni ihan jumiin. Hakkasin raivona sitä voitonmaksua ja kiroilin. Mitään ei tapahtunut. Kone vain tösötti hiljaa kuin halvaantunut hämäläinen.

Hakkasin nyrkillä sitä keltaista voitonmaksu-nappia, ja yhtäkkiä ruutuun tuli teksti: "KONE EPÄKUNNOSSA - EI MAKSUA"

Sitten viiden sekunnin päästä tuli uusi teksti: "OTA YLÖS KOHTA RUUTUUN ILMESTYVÄ NUMEROSARJA. NUMEROSARJAN ESITTÄMÄLLÄ RAYN VALTUUTETULLE EDUSTAJALLE RAY MAKSAA SINULLE VOITON TILILLE.

Sitten ruutuun tuli joku käsittämättömän pitkä numerosarja, ja se viipyi ruudussa kaksi sekuntia! Miten siinä ajassa voi ehtiä ottaa sen ylös??

Sitten näin sitä kuuluisaa punaista, ja iskin nyrkin läpi rullien suojakuvusta. Potkin raivona sitä konetta, ja myös koneen jalustan muovit halkesivat. Sitten tuli se kauppakeskuksen läski redneck-vartija ja suihkutti naamalle pippurisumutetta. Sitten kohta mua vietiin maijalla jollekin selviämisasemalle, vaikka en ollut nauttinut mitään.

Loppuun vielä uhkailin vartijaa Rambosta opituilla vuorosanoilla: "Älkää ahdistelko minua tai aloitan oikean sodan!"

Komeat vahingonkorvausvaatimuksethan sitä kolahti postilaatikkoon seuraavalla viikolla, ja voitot jäivät lunastamatta.
Itse näin unta että voitin jostain pelikoneesta 50e ja painoin voitonmaksua ja sitte ruutuun tuli teksti: ''Koneessa ei ole tarpeeksi rahaa maksaa  voittoa''. Menin valittamaan myyjälle mut se sano et ei voi mitää..
Tämmöstä tällä kertaa :evil:
...

KÖSTER

Tytär näkee enneunia: kuolemasta, kummitätin muutosta, mummin sydäninfarktista viikonpäivän tarkkuudella,
kelloaikaan käyttää termejä yö, päivä, aamu, ilta ja nekin täsmää.

Oeskoon tuo ns. Kristallilapsonen?

Suhteellisen omituinen tyyppi, psygologit, tarhatätit, neuvolat, toiminta-, puhe-, taideterapeutit
ihmeissään, koska laittaa testeissä halvalla nerokkaita systeemejä soveltumatta mihinkään lokeroon.(autismi, adhd, asperger, hahmottamishäiriö jne..)

Lyö suuttuessaan uskomattoman kovaa ikäisekseen, ensin tuo "hypnoottinen" tuijotus... , ei onneksi vielä käytä ongelmanratkaisumallina, tai
ymmärtää jo nyt mallin surkeasti toimivaksi.

Lienee jotain energian hallintaan liittyvää tuo voimantuottokin ? Vai mitäkö lie, kertokaahan tietäjät vinkkejä. :-P.

KÖSTER

Quote from: -Olli83- on July 18, 2008, 01:29:49
Yöeläjien chätissä oli jo oudoista unista puhetta, niin luodaan tällekkin oma aihe sitten :-D tänne kertomuksia kaikista  unista,mitä olette itse nähneet?  ja keskustelua niistä.

Liittyiskö tuo juttu mitenkään tähän toiveeseen :evil:?

Tuo edellinen kerrottu esim. telkkarissa ja googlaamalla tuo kristallilapsetkinkin löytyy, eli on ehkä olemassa ? Jos nuo unet ei ole outoja
niin mitä pitää kirjoittaa jotta kelepaa ? (olin hypätä hirteen mutta heräsin siinäpä painajainen?)

Energiatekniikoista voit tiedustella esim. Kauhasen Tonilta, on tainnut kirjankin väsätä aiheeseen liittyen ja näytöksessä ystäväni kokeili tuota hermopiste
tekniikkaa, budolajeja kun harrastelee. Voin vakuuttaa jotta toimii (uni tulee.. ) Ainakin tippuu pariksi toviksi, ja ei kun sormista hieroskellen äijä pystyyn.

Mikä aiheuttaa tuon toisten mollaamisen ja halveksimisen tarpeen, huono oma elämä, viha, kateus, ylimielisyys?
Itse kun en unia muista nähneeni (näemme toki kaikki lääketieteellisesti)  ajattelin kysästä josko joku voisi valaista asiassa?

pyrytintti

Kun aina herään, on sellainen olo, että on nukkunut liian vähän tunne. Kun nukuin, näin unta, että se tunne kasvoi siihen pisteeseen, miltä tuntuu herätessä, ajattelin unessa, että nyt pitää herätä, heräsin, ja just siihen aikaan milloin mun pitääkin herätä  :lol: ymmärsittekö??
Pari enneunta:
Näin että jarkko Nieminen soitti ja sanoi, että oli hävinnyt tennispelin sijoittamattomalle ruotsalaiselle---> Huomenna se oli hävinnyt oikeasti sille.
Toinen: Näin unta, että olin kävelemässä soratiellä, kun tuli unessa pälkähdys yms. päähän että Kups voitti HJK:n, tai TPS:n 3-2. Herätessä ajattelin: Ihan höpö uni, kups tokavikana ja hjk kolmanneksiekana, no Kups voitti 3-2 (olisi pitänyt lyödä vetoa Kupsin puolesta, olisi saanut hyvät rahat.).

KÖSTER

Quote from: pyrytintti on January 28, 2010, 18:56:59
Kun aina herään, on sellainen olo, että on nukkunut liian vähän tunne. Kun nukuin, näin unta, että se tunne kasvoi siihen pisteeseen, miltä tuntuu herätessä, ajattelin unessa, että nyt pitää herätä, heräsin, ja just siihen aikaan milloin mun pitääkin herätä  :lol: ymmärsittekö??
Pari enneunta:
Näin että jarkko Nieminen soitti ja sanoi, että oli hävinnyt tennispelin sijoittamattomalle ruotsalaiselle---> Huomenna se oli hävinnyt oikeasti sille.
Toinen: Näin unta, että olin kävelemässä soratiellä, kun tuli unessa pälkähdys yms. päähän että Kups voitti HJK:n, tai TPS:n 3-2. Herätessä ajattelin: Ihan höpö uni, kups tokavikana ja hjk kolmanneksiekana, no Kups voitti 3-2 (olisi pitänyt lyödä vetoa Kupsin puolesta, olisi saanut hyvät rahat.).

Loistavaa pyrytintti!

Ei muuta ku lottoomaan ja pientä näkijän treeniä, tuon heräämisen ajoituksenhan jo näköjään oppinut joten seuraavaks vaikkapa lottonumeroiden kimppuun :wink:.
(Ps. tuo etelän liikenne muistutti tänään sitä valveunipainajaista joten nipistin itseäni sattui pirusti enkä päässyt kotipunkkaan heräämään :evil:.)

DoupleV

Eilen näin unta, että kävin vessassa (H*lvetin kiinnostavaa) ja sieltä vessan lattialta myös heräsin kauheasta ihmissolmusta...  :-D
"Ja takaisin yläkertaan"

"Liian monta rautaa tulessa"

_kiiskenkalastaja_

nostellaas tätäkin aihetta.

Monikos täällä harrastelee selkounia?(englanniksi lucid dream)
http://www.hoyhensaaret.info/ täälläin  paljon tietoa selkounista ja eri tekniikoista.
Viimeyönä tajusin kesken unen olevani unessa eli DILD:in kautta pääsin lucidiin, ensiks vaan pimeni ja tuli sellainen tunne kun olisi irtaantunut ruumiistaan ja sit muokkailin vähän ympäristöä ja tuli valeherääminen ja luulin että lucid loppui ja jatkoin tavan unta :-(
Nyt on tullut kokeiltua myös päästä WILD:in kautta lucid tilaan eli suoraan hereiltä mutta vielä ei ole WILD onnistunut mutta lähellä on ollut :wink:

lareman

Quote from: _kiiskenkalastaja_ on March 04, 2011, 22:53:00
nostellaas tätäkin aihetta.

Monikos täällä harrastelee selkounia?(englanniksi lucid dream)
http://www.hoyhensaaret.info/ täälläin  paljon tietoa selkounista ja eri tekniikoista.
Viimeyönä tajusin kesken unen olevani unessa eli DILD:in kautta pääsin lucidiin, ensiks vaan pimeni ja tuli sellainen tunne kun olisi irtaantunut ruumiistaan ja sit muokkailin vähän ympäristöä ja tuli valeherääminen ja luulin että lucid loppui ja jatkoin tavan unta :-(
Nyt on tullut kokeiltua myös päästä WILD:in kautta lucid tilaan eli suoraan hereiltä mutta vielä ei ole WILD onnistunut mutta lähellä on ollut :wink:
Mielestäni lucid-unet ovat tavallaan mielen huijausta. Jos unet yrittävät kertoa jotain, miksi hakisin niistä jotain ihmeellistä "matkaa" tai nautintoa selkounessa.
Asiasta toiseen, viimeaikoina lähes joka yö (ja viime yönä monta kertaa) olen "valeherännyt" unessa. Eli "herään" omassa huoneessa, teen jotain tai menen takaisin nukkumaan. Varsinkin viime yönä nämä heräämiset olivat luonteeltaan painajaismaisia, eli näen punaisia hahmoja tai varjoja jotka liikkuvat ympäri huonetta. Tästä sitten ponnistelen hereillä. Onpa noiden "valeheräämisten" jälkeen ollut aamulla hämillään, kun luuli laittaneensa ikkunan kiinni yöllä, tai vastaavaa. Tilannetta ei myöskään helpota se, että olen satunnainen unissakävelijä, ja toisinaan herään aamulla ikkunan ollessa apposen auki ja huoneessa 10 astetta (siis talvisin).

Pike

Itselläni on joku outo "kyky" herätä painajaisunesta halutessani.

J_H

Quote from: Pike on March 05, 2011, 01:30:21
Itselläni on joku outo "kyky" herätä painajaisunesta halutessani.
Sama täällä.  :-o
Elä anna kalan odottaa sinua vaan odota sinä mielummin kalaa!

Miikkali

Tää ei oo uni mut joskus tulee semmonen et kaikki äänet kuuluu kovaa ja aika menee nopeesti ja tavarat tuntuu käsissä kauheen pieniltä, en oikeen osaa selittää. Tietäisköhän joku mitä toi on?
Ilmaisia tarroja - ilman postikuluja! www.yad.fi/streetteam

Peetu

Quote from: Miikkali on September 08, 2011, 21:27:29
Tää ei oo uni mut joskus tulee semmonen et kaikki äänet kuuluu kovaa ja aika menee nopeesti ja tavarat tuntuu käsissä kauheen pieniltä, en oikeen osaa selittää. Tietäisköhän joku mitä toi on?

Itellä oli joskus nuorena samantyyppisiä tuntemuksia! Äänet tuntui kovilta ja kaikki "vilisi" silmissä, jotenki semmonen epätodellinen olo! Sitä jatku aika pitkään ja se oli melko ahdistavaa joten kävin lääkärissäkin asian takia. Lääkäri totesi että se on vain jotain kasvuun/kehitykseen liittyvää ja se menee itsestään ohi ja näinhän siinä sitten kävikin!
Hauki on kala, Hauki on kala! Mikä se hauki on?

OdeFish

Itse nään aika monesti jotain todella outoja unia, jotkut on suorastaan pelottavia   :-D ..

Joskus nuorempana, olin ehkä ala-asteella jollain viidennellä, en kovin tarkasti muista, mutta kuitenkin .. Näin unta, että juoksin pakoon jotain hullua jolla oli ilmeisesti joku puukko mukana, mun siinä unessa piti päästä kotiovelle, ja oli enää yhdet rappuset edessä. Sitten kun astuin rappuselle, se tippui allani ja jouduin kiipeämään toiselle - Joka luonnollisesti hidasti matkaa, kun se sitten saavutti minut niin heräsin  :-)
Started from the bottom now we're here ~

Salone

Minä nään jotain unta oikeastaan joka yö. Viime yönä esimierkiksi näin unta, että piti mennä syyskalaan Merimaskuun, mutta olikin jo jäät ja pappa oli laittanut talviverkot. Mentiin niitä kokemaan, mutta jää hävisi kokonaan! Onneksi meillä oli jostain syystä paatti jäällä mukana. Yleensä siis muistan kaikki uneni vielä päivällä.

Morripoika

1000 kertaa nähnyt samanlaisen unen.
Meen mehtälle ja jotain riista ilmestyy lopulta aina hollille. Vedän liipasimesta, mutta se on niin jäykkä etten saa asetta laukeamaan, tämän jälkeen yritän vetää sitä kahdella sormella ja sen jälkeen neljällä eikä sitä saa ikinä laukeamaan. Kauheita painajaisia.. Monet hanhet ja hirvet jääny unesa ampumatta :-D
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

Fisk

Itelläni on jo monet vuodet ollut sama melko ikävä kaava unien muodostumisen suhteen. Aina kun teen muutaman päivän jotain yhtä ja samaa asiaa, esim. kalastan muutaman päivän aamusta iltaan, näen seuraavina öinä painajaisia kyseiseen tekemiseen liittyen. Välillä tuo on oikeasti todella inhottavaa, kun jo valmiiski tietää seuraavien öiden olevan lähes tuskaisia. Yleensä unien pahimmat kohdat eivät näin pirteänä ajatellen ole kovinkaan kummoisia, mutta unessa ja aamulla ne tuntuvat lähes karmivilta. Esimerkkinä vaikkapa enkka kalan karkuuttaminen tai luottovieheen pohjaan jättäminen.

Melkein aina kuitenkin tajuan kaiken olevan vain unta, mutta eipä ole tähän asti pahemmin auttanut. Toissayönäkin muistan ajatelleni kesken unen: "Noh, katotaan miten käy, untahan tämä vaan on". Silti herättyäni oli hetken aikaa painajaismainen olo.

Salone

Joo, tuo on tuttua, että unessa kyllä tietää, ettei ole hereillä. Sitten kun unessani tulee pelottava kohta osaan herätä painamalla silmäni tiukaan umpeen ja kun sitten avaan ne olen hereillä. Kokeilkaa, jos pystytte.  :wink: