Mä olen käyttäny erilaisia vibraxeja, punasta ja kirkasta, vibraxin koukussa power bait kärpäsen toukka punainen 2 kpl, koska yhdellä madolla lippa ei toimi oikein, pitää olla 2 tai 3 toukkaa tai viehe ui kyljittäin eikä pyöri. Yksi reissu power baitilla on tehty. Aika hyvin toimi, yksi 400 nen ja perattuna yhteensä kilo pienempää ahventa. Jos kiireet sallii ja intoa piisaa niin kokeilen jatkossa samalla reseptillä. Toi 400 nen otti ihan rannassa jalkojen juuressa kiinni eikä tarvinnu väsyttää. Sitä ei kuitenkaan saanu hengiltä millään, aina kun jatkoin kalastusta niin kala vaan hyppeli sangossa. Piti kivittää kallo kolmesti että hiljeni. Toinen, 300 nen meni jumiin pohjaan ihan rannan lähellä, luulin jo että viehe on kivessä mutta kuitusiimalla ammuin vavan kärkeä muutaman kerran, ja ihmetys oli suuri, kun ahven oli edelleen koukussa. Tuollaiset pienet seikkailut tekee kalahommista jänniä.
Virtapaikka, kynnyspadon alta n. 1,5 kg tunnissa, olin tyytyväinen syöntiin. Tosin tämä oli kesäkuun alussa, kesän loppuvaiheessa
pitää jatkaa testausta. Isompaa lippaa niin tulis isompaa kalaakin, 100+ ahven ottaa myös hanakasti isoon lippaan. Ao. vesistössä on isoa ahventa, viime kesänä puoltoistakiloinen eräällä kalastajalla. Kiloisia useampia on ollut katiskoissa.
Merellä olen saanut puolen kilon kahta puolen olevaa ahventa enemmänkin onkimalla, ja siellä oli spesiaalina, että piti antaa kalan syödä mato TOSI SYVÄÄN ennen kuin teki vastaiskun, muuten kalan menetti. Rottinkivavalla siinä oli tosi taistelun tuntua ! Ylösnosto käsin siimasta pitäen...