Oletko saanut Haukea mato-ongella?

Started by koopa-, September 08, 2002, 20:33:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HuntaKilla

Ongella on saatu haukea, mutta pientä tosin..  :-D
www.NOAA.gov <-- National Oceanic and Atmospheric Administration
www.team17.com <-- Team 17

Kokkokokoaisitkokokonkokokokonkokokokokon.

marko

Olen saanut ongella pari pientä haukea. :-P

Crice

Tänään paskan päivän päätteeksi sain elämäni ensimmäisen hauen mato-ongella :-D Otti vain pieneen madon jämään. Painoa tällä ensikertalaisellani oli ainakin kilo. Oli tuuria että sain sen edes maalle koska se putosi maan ja veden rajalle mutta siitä siirsin sen turvallisesti maalle. Oli oikein hauska vetää 5-metrisellä joustavalla ongella se riehuva hauki kuiville.
O_o

Daiwa

Nyt nappas toinen hauki, joka oli onkihauki ennätys! Noin 700g.
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

HuntaKilla

kaverin mökiltä sain kolme päivää sitten kaatuneen kelon vierestä pienen hauen. Olisin päästänyt sen menemään, mutta hauki oli nielassu koukun niin sanotusti perssilmään joten se oli pakko ottaa..  :|
www.NOAA.gov <-- National Oceanic and Atmospheric Administration
www.team17.com <-- Team 17

Kokkokokoaisitkokokonkokokokonkokokokokon.

sube

Muutaman oon joskus saannut. Painoa en muista...

Mässy

En ole saanut, mutta alkukesästä kun sain särjen, aloin pelleilemään sen särjen kanssa siinä veneen vieressä, niin vähän päälle 2kg hauki vei koukun ja särjen mukanaan. :-D
Kuhan kalastus <3<3<333

xyu

Kuuden kilon hauen olen saanut mato-ongella. Isompia on ollut kiinni. Yhtä väsytin 55 minuuttia... Tosin siiman paksuus oli vain 0,12 mutta silti.

kokettaja

1,5 kg hauki täkyllä. :-)
kerran on ollut isompi kiinni, mutta katkas siiman...  :cry: oli ehkä joku 2-3 kilonen..

Kiekura

Aivan uskomattomalla tuurilla sain noin 2.1 kg painavan hauen. Ensin tarttui ahven nostin ja ahven oli jo pinnalla. Samalla hauki hyökkää ja ottaa ahvenen suihin. Onneksi ei mitään katkennut, vaan vedin hauen veden pintaa pitkin rantaan ja käellä kiinni. Ei edes taistellut vastaan
Erä lehden otsikko: "Pro-pilkkijöiden neuvoja" ^^- Kalastusta aloittelemassa nyt ihan kunnolla harrastuksena :)

Crice

Quote from: Kiekura on August 16, 2008, 16:17:15
Aivan uskomattomalla tuurilla sain noin 2.1 kg painavan hauen. Ensin tarttui ahven nostin ja ahven oli jo pinnalla. Samalla hauki hyökkää ja ottaa ahvenen suihin. Onneksi ei mitään katkennut, vaan vedin hauen veden pintaa pitkin rantaan ja käellä kiinni. Ei edes taistellut vastaan
Serkullani oli käydä sama mutta pienemmällä hauella. Oli nostamassa pinnalle noin 150 grammasta sorvaa kun hauki hyppäs perään, mutta huti meni :x Elikkä sorva pelastui toistaiseksi. Illalla se sama pääsi rapumertaan.
O_o

kimmou

Ylös asti on tullut noin 800 grammainen yksilö, otti kiinni ihan matoon eikä ongessa kiinni olevaan pikkukalaan. Ihan kiva oli vetää ylös, pisti vastaan hyvin ja sai jännittää siiman ja vavan kestävyyden suhteen. Väsytyksen jälkeen tuli laskettua takaisin kasvamaan, kun oli turhan pieni otettavaksi.

Sitten on karannut pariin otteeseen hauki ongesta, ne oli näitä kalaan ottaneita haukia. Toinen oli alle 500 grammaa ja toinen hieman yli kilon, harmillisesti molemmat katkoivat siimat eikä varakoukkuja tietenkään ollut mukana, joten onkiminen loppui siihen. Tuo kilon painoinen hauki joka karkasi, sai itseasiassa siiman soimaan tuulessa. Ensimmäistä kertaa moista olen päässyt kuulemaan, kun siima soi hauen ja tuulen säestyksellä  :lol:
Come to the dark side - we have cookies

Väenö.

Daiwa

Jejee! Enari napsahti vajaa 2kg hauki.  :wink:

perza

Mietin tässä että mitenhän monella mato-ongella haukia saanella on onkeen eka ottanut joku pieni kala ja siihen sitten se hauki. Eli hauki ottaa siihen kalaan joka on koukussa ja jää samalla itse koukkuun kiinni.
Itelle noin on käynyt parikin kertaa tänä kesänä ja minun onkireissut jäävät alle kymmeneen/kesä. Tosin kumpaakaan haukea en saanut ylös eli ei tarttunut koukkuun.
Toki se hauki voi siihen pelkkään matoon tai toukkaankin napata(ottaahan se talvella morriinkin), mutta jotenkin ajattelis että siinä käy just noin niinkun alussa mainitsin.

Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Daiwa

Quote from: perza on August 26, 2008, 00:56:21
Mietin tässä että mitenhän monella mato-ongella haukia saanella on onkeen eka ottanut joku pieni kala ja siihen sitten se hauki. Eli hauki ottaa siihen kalaan joka on koukussa ja jää samalla itse koukkuun kiinni.
Itelle noin on käynyt parikin kertaa tänä kesänä ja minun onkireissut jäävät alle kymmeneen/kesä. Tosin kumpaakaan haukea en saanut ylös eli ei tarttunut koukkuun.
Toki se hauki voi siihen pelkkään matoon tai toukkaankin napata(ottaahan se talvella morriinkin), mutta jotenkin ajattelis että siinä käy just noin niinkun alussa mainitsin.

Jep.. Niinhän se yleensä on, että hauki kyttää vierellä eivät väristen ja sitten iskee kalaan, mutta toki se ottaa ahneesti isoon "matonippuun", joka on koukussa. Esimerkkinä oli tuo mun hauki.

kala___mies___95

Ite olin tänään semmosen saaren vieressä veneellä ongella. Niin säret koko ajan söi pikkusen ja yks ahven tuli ylös. Sitten pistin ongen järveen niin eka nyki pikkusen ajattelin särki sit nykäs ihan he*vtisti ajattelin iso särki tai ahven. Rupesin nostaa niin hauki putos ongesta mut särki jäi kiinni.Pistin äkkiä ongen takas järveen taas hauki kiinni särkeen ei keritty ottaa haavia  otin sen ylös pääs taas  irti katoin niin särki oli ihan raadeltu. Laitoin taas sen järveen niin oli taas hauki kiinni rupesin nostaa nii taas irti. Sitten meni ihan v*tun moiseen sotkuun onki.Sit äiti heitti uistimen ihan lähelle läiskäys varmaan lähti hauki karkuun vaihoin ongen pistin sären siihen eikä enää nykiny sit sekin onki ihan sekasin :-( :-( :-(. Hauki oli alamittanen.
Minä en lähde maailmankiertuematkalle minä lähden kalaan.

Murmeli

Eipä ole hauet matoa vielä napanneet. Harvoinpa sitä tulee muutenkaan ongittua.

pilkki hullu

olen saanu yhen 2kg pääs karkuun kolme kertaa ja vikalla onnistu :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Daiwa

Quote from: pilkki hullu on November 07, 2008, 14:44:55
olen saanu yhen 2kg pääs karkuun kolme kertaa ja vikalla onnistu :-D
Kuinka pitkä tuo kala suunnilleen oli? Osaatko sanoa yhtään?
Siinä oma vajaa 2kg.

jompsu

en ole saanut mutta useamman kerran on ollut kiinni.siimat ovat aina katkenneet :-(
tä...?

simpo

sain mökiltä noin 15-20cm hauen matoon.

abpaper

Kerran kävi niin että otti ensin särki matoon, uitin sitä huvikseni vedessä kun ei huvittanut mikään.
Sitten sen särjen söi pari-kolmekiloinen hauki.  :-D Melkein sain sen niskasta kiinni mutta siima meni kuitenkin poikki.
"Ikkunanpesijän käsikirjan pykälä 378: Putoa tyylikkään rennosti."
-Aku Ankka

kalastaja123

kyllhän sitä. oli joku 2-3kg hauki iski suht isoon koukkuun jätti madon kera.

tyhjän_pyytäjä

Monesti on tullut saatua haukia mato ongella kun olen pistänyt jonkun pienen kalan koukkuun syötiksi. Joskus on ottanut matoonkin...

jhaapanen

Ylös saakka ei ole tullut mutta iso, siis oikeasti iso on ollut joskus kiinni...tuli rantaan melkein näkyviin ja sitten lähti. Noin 7kg kestävät siimat veti poikki mennessään...

Suurkalastaja1

Muutaman hauen olen mato-ongella saanut, suurimpana kolmekiloinen :-)
Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

villeboy5

Quote from: Peksi on September 08, 2002, 21:00:44
Minä olen saanut monia pieniä haukia mato-ongella.  Tosin kerran yksi noin 3 kiloinen pääs karkuun, kun väsytyksen loppuvaiheessa se huomasi että sillä on hampaat.
kato huomasit et hauel hampaat :-o vittu et oot tarkka -.- mahtokoha olla hauki 3kg ku tienny sitä et hauel on hampaat ettei vaa ollu pyörän tanko :-D

lareman

Quote from: villeboy5 on October 22, 2009, 20:44:59
Minä olen saanut monia pieniä haukia mato-ongella.  Tosin kerran yksi noin 3 kiloinen pääs karkuun, kun väsytyksen loppuvaiheessa se huomasi että sillä on hampaat.
kato huomasit et hauel hampaat :-o vittu et oot tarkka -.- mahtokoha olla hauki 3kg ku tienny sitä et hauel on hampaat ettei vaa ollu pyörän tanko :-D
"Se huomasi", ei "minä huomasin" :wink:

Miskala

Quote from: lareman on October 22, 2009, 20:47:44
Quote from: villeboy5 on October 22, 2009, 20:44:59
"Se huomasi", ei "minä huomasin" :wink:

Villeboy ymmärsit hienosti tämän jutun. :wink: Luulitko oikeesti, että peksi ei tiennyt että hauella on hampaat?