Chat

Author Topic: Tyhmin paikka mihin jätit uistimesi  (Read 85789 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jäde

• View Profile
    • Email
Vs: Tyhmin paikka mihin jätit uistimesi
« Reply #60 on: September 08, 2009, 18:01:53 »
"Jääköhän tää jigi tonne kanavan toisella puolella olevaan puskaan kiinni?"
Sähkölinjankin päälle olen kerran heittäny, mutta ei jäänyt kiinni.

kemu

• View Profile
« Reply #61 on: September 09, 2009, 17:39:09 »
veneen pohjaan countdown. tultiin rantaan oli tietenki tippunu :evil:
Päätä päiväsi Rapalan uistimilla!

« Reply #62 on: October 22, 2009, 12:33:05 »
Itse olen tehnyt niin, jos uistin menee puuhun. Annan löysää niin paljon että uistin laskeutuu maahan asti. Sitten vain lukko kiinni ja kelaamaan :-).
Ei tuo aina toimi, jos esim. on rannalta kalassa ja heittää vähän kauemmaksi puuhun.
Jos se on mennyt oksan yli ja roikkuu niin kannattaa vaan kelata siihen lähelle oksaa se ja nykäistä. Toiminu joka kerta. Jos taas se on tukevasti kiinni ei auta, kun riuhtoa ja toivoa parasta.
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Morripoika

• Kreatiinimäskääjä
    • MSN Messenger - j.aa.kola@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #63 on: October 22, 2009, 17:19:04 »
Itse olen tehnyt niin, jos uistin menee puuhun. Annan löysää niin paljon että uistin laskeutuu maahan asti. Sitten vain lukko kiinni ja kelaamaan :-).
Ei tuo aina toimi, jos esim. on rannalta kalassa ja heittää vähän kauemmaksi puuhun.
Jos se on mennyt oksan yli ja roikkuu niin kannattaa vaan kelata siihen lähelle oksaa se ja nykäistä. Toiminu joka kerta. Jos taas se on tukevasti kiinni ei auta, kun riuhtoa ja toivoa parasta.
Tai jättää uistin puuhun ja tulla aamulla sahan kanssa uudestaan, kuten isä teki keväällä. :-D
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

kalamias!

• View Profile
« Reply #64 on: December 24, 2009, 02:44:52 »
Tai jättää uistin puuhun ja tulla aamulla sahan kanssa uudestaan, kuten isä teki keväällä. :-D

Mulle kävi joskus koulus nii et jäi rapala mini fat rap puuhun ja olin ostanu sen edellisenä päivänä ni menin koulun jälkeen rapalan kalapuukon kans sinne ja hakkasin 15 cm paksun puun sillä poikki ja ku sain puun rantaan ni uistin oli tippunu veteen johki 70-80cm syvyydelle meni hermot otin paidan pois (onneks olin mettäs  :-D) ja kaivoin sen summis käsin mudasta ei ollu hauskaa....  :-D

Eiköhän ne ärsyttävimmät paikat oo puut ja sähkölangat.  :x

« Last Edit: December 24, 2009, 02:49:54 by perza »

DoupleV

• Undercover toimittaja
    • View Profile
« Reply #65 on: December 24, 2009, 14:13:54 »
Ärsyttävin paikka on laiturin lautojen välissä. Viime kesänä sinne väliin tippu räsänen jolla oli tullu +20 haukee sinä vuonna. Aina kun lähtee kalaan se ärsyttää sielä laiturin lautojen välissä. "Niin lähellä, mutta niin kaukana" Ens kesänä taidankin ottaa sorkkaraudan mukaan ja ottaa sen sieltä.
"Ja takaisin yläkertaan"

"Liian monta rautaa tulessa"

kumiorja

• View Profile
    • Email
« Reply #66 on: December 25, 2009, 22:56:47 »
kyllähän noita on tullut kylvettyä kahdessa kymmenessä vuodessa yhteen jos toiseenkin paikkaan.Mutta mieleen muistuvin juttu on syyskuulta kun kirreä pyydettiin jyväskylässä jäi perho litka ambulanssiin kiinni kun ajo ohi pillit ulvoen. Sairaala n. 400m päässä (en kehdannu hakea takas)
Leuka vasten rintaa ja kohti uusia pettymyksiä !

Zintti

• Sumuisten selkien gorilla
    • View Profile
« Reply #67 on: December 25, 2009, 23:22:21 »
Moneen paikkaan olen sanut uistimiani sählättyä aikojen saatossa: Sähkölinjaan, yhteen kiveen ihan rannassa enkä saanut sitä pois. Ja ehkä ärsyttävin oli järveen kaatunut ja vähän lahonnut puu. Oli muuten vähän niinku tiukassa :-D

Jolle

• View Profile
« Reply #68 on: December 26, 2009, 10:57:33 »
Se on varmaan ärsyttävin paikka kun jokeen on kaatunut puu sieltä se tehokkaasti napsii niitä uistimia :-D

Vartti

• View Profile
    • Email
« Reply #69 on: January 10, 2010, 14:33:14 »
No öö, itellä jääny pari kertaa sähkölinjaan.
Ekalla kerralla kävin seuraavana päivänä ottamas sen pois kanootilla kun mentiin mettästämään.
Toisella kerralla heitin sähkölinjaa päin mukavas matalan heitin ja tokaisin kaverille että voi jeesus jos tonne jäis uistin.
No se jäi sinne, sitten soudettiin linjalle, päästin siimaa, uistin tuli veneeseen, otin uistimen pois, kelasin siiman ja perukkeen pois linjasta, uistin kiinni ja taas kalastamaan.

Ei kyllä nyt jotain "tyhmää" tule mieleen, jos lasketaan että tein vaappuna koulussa ja just yhen parhaan joku ristuksen pässi pölli, kun jätin maalaamoon vaan kuivamaan. =(

*TSSSÄÄÄÄP*?

Ite joskus heitin Rapalan sinivalkosen countdownin toiselle puolen jokea puuhun, tosin se käytiin sitten hakemassa sieltä.

Roope-Ankka

• MSN Messenger - Niiksuhc@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #70 on: January 12, 2010, 06:52:24 »
katulamppuun.

Järvessä katulamppuja?

jarmoankka

• Ädin kielen opetaja
  • 5.5kg lumpeiden kuningatarta
    • View Profile
    • Email
« Reply #71 on: January 12, 2010, 10:56:14 »
katulamppuun.

Järvessä katulamppuja?

Aiheenahan ei ole, mihin järvessä jätit uistimesi....   Muuenhan voisi laittaa samanlaisen ihmettelyn silloista, puista jne...
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

kolkyt

• View Profile
« Reply #72 on: January 19, 2010, 08:26:59 »
no yhessä virtapaikassa jossa käyn siikoja keväällä onkimassa ..täräytin koko pohjaonkeni  tonne suuntaan..heittessä ote lipus ja ihana härdelli tarttui jotenkin merimerkkiin...!!! ei uistin mutta silti..kyllä nolotti minua joka olen tarkka...heh...

anzeR

• Pienen talon Antti
  • Kahvi ja pulla kiitos
    • View Profile
« Reply #73 on: January 26, 2010, 17:08:32 »
Meidän terassin lautojen väliin tippui muutama vuos sitten UL-Räsänen joita ei enää valmisteta :x Siellä se taitaa olla edelleen..
Joen pohja on myös yksi paikka jonne uistin on jäänyt, mutta tyhmällä tavalla. Oltiin heittelemässä Voitilankosken padolla ja solmu petti heitossa ja uistin lensi kaaressa päin padon betoniseinää ja siitä suoraan pohjaan :-D
Ei se saalis, vaan se fiilis.

szczupak

• View Profile
« Reply #74 on: January 28, 2010, 19:22:24 »
Meidän terassin lautojen väliin tippui muutama vuos sitten UL-Räsänen joita ei enää valmisteta :x Siellä se taitaa olla edelleen..
Joen pohja on myös yksi paikka jonne uistin on jäänyt, mutta tyhmällä tavalla. Oltiin heittelemässä Voitilankosken padolla ja solmu petti heitossa ja uistin lensi kaaressa päin padon betoniseinää ja siitä suoraan pohjaan :-D

Täälläkin päin on muutaman kerran solmu pettänyt ja viehelukko auennut/jäänyt auki ja kerran siima katkennut heitossa...ärsyttävää :x
Mistä näitä sinttejä oikeen tulee?

Mikko__

• View Profile
« Reply #75 on: February 05, 2010, 08:42:36 »
Sillan alle. Siis sinne "kattoon" keskelle.

Joskus aikoinaan pienistä karkkirahoista ostettu kuusamon vuosilusikka, varmaanki 2001 tais olla.

Moneen kertaan kantapään kautta opittu ja todettu, että pitäis heitot olla tarkempia ja hillitympiä siltojen alla, mut joskus vaan tulee sohittua.
Ärsyttävintähän oli, että ko. uistimen näki siellä roikkumassa koko loppureissun.  :-D

Aikainen mato linnun nappaa.

rutilus

• Oikeaoppinen Liplock ote
    • View Profile
    • Suomen omituisimmat kalastusvideot
    • Email
« Reply #76 on: February 06, 2010, 11:12:12 »
Kerran laitoin jigin vieherasiaan muovivaapun viereen ja vaapun kylkeen tuli reikä jigin vaikutuksesta. Kovamuovit taitavat sulaa jostain syystä ollessaan jigien kanssa kosketuksissa.
En vastaile yksityisviesteihin kalapaikoista

sakke94

• Guest
« Reply #77 on: February 06, 2010, 17:35:54 »
tais olla pari vuotta sitte keväällä oltiin iskän kanssa kalalla oltiin yhellä rannalla veneellä, heiteltiin siinä vähän aikaaa sitten olin ihan ajatuksissa heittelin minnow spoonia ja sitten se lens koivun latvaa, sitten soudin siihen rantaan ja kävelin mökille (matkaa n. 700m) ja hain kirvee ja hakattiin puuta poikki siima oltiin ajat sitte katkastu poikkki ja yht äkkiä kuulu kops ja uistin tippu veneeseen oli helvetin lähellä ettei tippunu järveen  :-D  :-D onneksi näin tällä kertaa

juppix

• View Profile
    • Email
« Reply #78 on: February 09, 2010, 18:18:11 »
Mul jäi kivenkoloon kun mä vähän riehusin kun heitin- :D :D :D

täkykala

• isompaa odotellessa... :-)<--<
    • View Profile
    • Email
« Reply #79 on: February 12, 2010, 13:15:16 »
 Heitellessäni haukea uistimeni jäi lumpeeseen kiinni enkä saanu kiskottuun irti.
perho kamoista haaveillen ja kaloja narraillen

Zintti

• Sumuisten selkien gorilla
    • View Profile
« Reply #80 on: February 12, 2010, 16:21:20 »
Laitoinpa avonaisen uistinpakin juuri kulkuväylälle ja astuin sen päälle paljaalla jalalla. Hirvee siivo ja jalkapohjaan muutama lävistys. Se oli tosiaan tyhmin paikka mihin jätin uistimeni.

Rapalaaa

• View Profile
    • Email
« Reply #81 on: March 29, 2010, 21:04:30 »
Olin kaverin saaressa kalassa rannassa niin eikös vaan jäänyt lipputankoon isännänviiriin kiinni  :-D. Onneksi saatiin lippu  ja uistin alas.
"Hanki omat apajas poika!!"

rutilus

• Oikeaoppinen Liplock ote
    • View Profile
    • Suomen omituisimmat kalastusvideot
    • Email
« Reply #82 on: April 03, 2010, 18:36:02 »
Tämä ei ole minun moka, mutta laitetaan silti tänne. Kaverillani on ihmellinen taito pyydystää lintuja virvelillä. Tässä kuvassa sitten selvittelen tiiraa monikuitusiimasta ja lintu palkitsee auttamiseni nokkimalla vimmatusti käteen. Lintu pääsi vapaaksi vahingoittumatta  :-D

En vastaile yksityisviesteihin kalapaikoista

Don Miguel

• View Profile
    • Email
« Reply #83 on: April 03, 2010, 19:05:47 »
Höhö. Sinun täytyy kaverille kertoa, että jättää niitä lintuja kohden pommittamatta niillä uisteilla. Kalat kuitenkin väistää potentiaalista uhkaa -tässä tapauksessa lintua :-P
"Kärsivällisyys miehen tiellä pitää"

Haukiman

• Guest
« Reply #84 on: April 04, 2010, 13:29:07 »
Pahimmat paikat on kyll puut ja sähkolinjat. Matala vesi + syvällä uivat vaaput = Kiukkuinen kalastaja.
Olen kuullut että uistellessa jokin lintu on tarttunut kiinni vaappuun. (Silloin kun vene on pysähtynyt ja vaappu nousee pintaan)
Lentävä vaappu :-D

Musky

• View Profile
    • Email
« Reply #85 on: April 07, 2010, 10:43:24 »
Käyn kesäisin kalastelemassa metsälammilla Länsi-Suomessa. Eräältä hyvin haukea tulevalta lammelta kalastan aina samasta paikasta ja jo kolme(!) kertaa on uistin jäänyt samaan vedenalaiseen puunrunkoon. Pitäisi varmaan käydä sukeltamassa ne pois tulevana kesänä.

Suurkalastaja1

• Katiska-pehtori
  • Kaikki muu paitsi kalastus on turhaa.
    • View Profile
    • Email
« Reply #86 on: April 07, 2010, 18:45:57 »
Pari vuotta sitten heitin Näsijärvellä Minnow Spoonin erään sillan kattoon. Heitto lipsahti aika pahasti :roll: Minnari sattui jäämään johonkin pieneen rakoon kiinni eikä millään lähtenyt irti. Sen jälkeen kun on kyseisellä paikalla tullut käytyä, on ärsyttänyt katsoa sillan katossa näkyvää peruketta :lol: Niin lähellä mutta niin kaukana :-)
Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

Nuori Voittaja

• Perus pohjanmaalaanen pöyröö :)
    • View Profile
« Reply #87 on: April 22, 2010, 21:55:48 »
se ku siima katkes ja Rapalan minnow spoon lensi keskelle järveä :roll:
Haluan kalaan:D

Tuukka007

• View Profile
    • Email
« Reply #88 on: April 23, 2010, 15:51:00 »
Kyllä se taitaa olla naapurin korvan lehdes ja takaraivos molemmissa tapauksissa koukut poikki ja kuva talteen...
Hirveen huudon saattelemana :mrgreen: :-D :-D :-D

Edu

• 4kg
    • MSN Messenger - edu-kettunen@hotmail.com
    • View Profile
    • Kalassa.net
« Reply #89 on: April 23, 2010, 16:50:58 »
se ku siima katkes ja Rapalan minnow spoon lensi keskelle järveä :roll:
Serkulla kävi samanlailla ja se oli vielä sen paras uistin  :-)
...

center>