hmmm....
hahmonkehitystä siis olette kehittelemässä? vaikkette olisikaan, niin:
tapahtuuko tämä hahmonkehitys niinkuin joissain ropeissa, eli taso kerrallaan ja sitten jokasen "levun" yhteydessä saa "attribute -pisteitä", joilla parannetaan sitten hahmon ominaisuuksia, kuten näin:
nimi: pilkkijätkä lv. 25
vastaisku: 11
väsytystaito: 9
kestävyys: 13
kalastajanvaisto: 10
näistä keksimistäni ominaisuuksista hieman...
vastaisku: kuinka herkästi kala koukutetaan
väsytystaito: suurempi v.taito meinaa vähemmän karkuutuksia ja IVP:tä
kestävyys: mitä enemmän tätä, sitä enemmän juoksua
kalastajanvaisto: (+2 joka tason yhteydessä) lisää kahden ekan ominaisuuden vaikutusta ja vavan herkkyyttä (eli isompi vaisto=enemmän tapahtumaa vavassa)
tapahtuuko kehitys sitten vanhoilla kunnon kokemuspojoilla, kuten...
ahven: 20 xp
hauki: 100 xp
kirre: 120 xp
särki: 15 xp
kiiski: 5 xp
säyne: 30 xp
lahna, pasuri: 25 xp
taimen: 200 xp
kuha: 120 xp
jne...
suurien kalojen saannin etu korostuisi näin:
mainitut xp -määrät olisi vakioita, joihin lisätään 1 xp per 10 g kalan painosta.
esim. saat 500 g ahvenen. saat siitä 20 xp plus painobonuksen, joka tässä tapauksessa olisi 50 xp.
tasonnoususta kerrotaan joka kisan jälkeen, ja joka kisassa voi saada vain yhden tason.
yksi taso meinaisi n. 6 attr. pistettä?
ehdotus on, ja jos vaatii parantelua tai täydennystä, voin laittaa.
tekis mieli tehä tollanen taulukko, eli mitä isommilla "levuilla" tulee etuja ja miten paljon ominaisuudet vaikuttaa tietyssä arvossa.
lieneekö jalassa roikkumista, mut voin tehä sellasen jos Procyonin porukka näkee hyväks tämän.