Chat

Author Topic: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread  (Read 94896 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Posts: 5158
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« on: December 04, 2012, 22:14:52 »
Nyt ammutaan isolla tykillä, sillä seuraava julkaisu tulee olemaan eräänlainen "final release".

Tehdään heti alkuun pari asiaa selväksi.

Ensimmäinen ajatus Propilkki II:sta oli se, että siinä tulee olla sama asiat kuin Propilkki I:ssä, mutta kaikinpuolin paremmin tehtynä. Tällä hetkellä AINOA joka puuttuu on nettienkat. Siksi seuraavan version pääajatus on tehdä ne kauan kaivatut nettiennätykset. Kun tämä ehto täyttyy, voidaan sanoa että peli on valmis. Sen jälkeen siihen todennäköisesti lisäillään kaikkea ekstraa ja versionumero jatkaa yhä nousemistaan. Siitä päätettä loppukädessä te, arvon pelaajat. Jos peliä pelataan, on meillä joku syy jatkaa sen kehitystyötä. Siksi lahjoitustilikin on yhä olemassa ;)

Peliin ei siis tule vieläkään mitään yksinpeliherkkuja kuten on pohdittu (kampanjat), eikä mitään arcade-moodeja. Nämä on niitä myöhempien aikojen arvoituksia. Sen sijaan siihen lisätään ne mateet. Jos yötoimintoa ei tule, niin ainakin ne madepilkit vapautetaan ja mateita voi sitten saada päivällä muun pilkinnän sivutuotteena. Jos saadaan ne halutut efektit tehtyä, niin se yötoiminto tulee myös. Se jää vielä nähtäväksi.

Näillä mennään nyt aluksi. Katsotaan miten käy.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Jouni

  • Posts: 85
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Reply #1 on: December 04, 2012, 23:29:09 »
Tuleeko ennätyksiin joku automaattinen lähetystoiminto jolla ennätykset siirtyy virallisille listoille? Vai onko samalla kaavalla kun pp1 oli. Ite kannattasin automaattista lähetystä jonka voi asetuksista ottaa käyttöön ja pois käytöstä. Tai sitten nappi jolla voi päivittää omat ennätykset viralliselle listalle.

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Posts: 5158
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Reply #2 on: December 05, 2012, 10:35:28 »
Siitä enemmän sitten kun on jotain mitä kertoakin. Mutta se ei tule olemaan mikään edellisen tapainen hankala systeemi. Se on varma se.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Posts: 5158
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Reply #3 on: December 13, 2012, 00:02:41 »
Vähän infoa taas lisää...

Ennätyslistoille tullaan tekemään äärimmäisen tarkka huijauksenvalvonta.

Yksinpelissä tehdyt ennätykset eivät pääse nettiennätyksiin. Syy tähän on yksinkertaisesti se, että näissä tapauksissa huijaamisen valvonta on mahdotonta.

Kaikilta hosteilta ei ennätykset pääse listoille. Hostin tulee olla "luotettava". Tämän statuksen saa anoa rekisteröitymisen yhteydessä. Alkuun otetaan pienempi määrä hosteja ja niitä lisätään vähä vähältä, kunhan systeemi saadaan toimivaksi. JOS joku host tuottaa tasaisesti liian isoja kaloja tms. outoja tuloksia, voidaan jokainen saatu kala jäljittää ja verrata järvieditorin parvitietoon sitä tulosta. Jos tulos ei vastaa mahdollisten painojen rajoissa olevaa, host poistetaan luotettujen listalta ja _KAIKKI_ sillä hostilla _KOSKAAN_ pelatut tulokset poistuvat ennätyksistä. Pidetään yhä se tiukka nollatoleranssi huijaukseen, niin mikään lieveilmiö ei karkaa rukkasesta.

Ennätykset tulevat olemaan erittäin suurella todennäköisyydellä kausikohtaisia. Edellisen kauden ennätykset siirtyvät ennätysarkistoon. Tällä on monia etuja, mm. se että liian kovat tulokset eivät tuki listaa maailman loppuun asti... Toiseksi, tietokanta ei kasva mahdottoman kokoiseksi järkäleeksi.

Nyt on myös päätetty se, mihin järviin mateita istutetaan ja mihin ei. _JOS_ yötoimintoa ei saada toimimaan kuten halutaan, mateen päiväsyöntiä parannetaan. Mateen käytökseen tulee myös tiukkoja ajallisia rajoituksia, riippuen siitä missä järvi mukamas sijaitsee. Sesonki on lyhyt ja silloin pitää olla apajilla ;) Myös ottipaikat tulevat olemaan rajattuja... niitä on useita, mutta parhaat voivat vaatia etsimistä.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Lape_

  • Ylioppilas Larvanto
  • Posts: 240
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Reply #4 on: December 14, 2012, 20:05:09 »
Ykkösestä tuttu "Pilkille, ja äkkiä!" toiminto olisi mukava nähdä myös kakkosessa. Tylsiin hetkiin kun ei pysty valitsemaan minne mennä ja mihin aikaan  :-P.
"Sormet jäässä, pakkassäässä..."

Kwaler

  • Guest
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Reply #5 on: December 15, 2012, 13:33:01 »
Ideoita

Järvien teko editori olisi kiva saada mukaan.
Mutta kun tekee vesistöjä niin ei tietäisi missä laittamasa kalat olisivat ja niitä voisi halutessaan jakaa muiden kanssa netissä. Tämä lisäisi peli-intoani suuresti. Näitä lampia olisi kiva pelata myös verkkopeleissä, kun ei tiedä kalojen sijaintia.

Järven koon kasvaessa suureksi lähtöpaikkoja voisi olla useampia kuin yksi ja ajan loppuessa johonkin niistä voisi mennä ja ehtisi silti punnitukseen. Kun ei viitsisi talssia jostain kilometrien päästä, kun vieressä olisi toinenkin punnituspaikka johon mennä.

Milloin muuten se jäihin vajoaminen tulee mukaan?  :-D

Rancor26

  • Posts: 75
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Reply #6 on: December 15, 2012, 15:25:46 »
Itsekin olisin tuon järvieditorin julkaisemisen kannalla, sen verran toisi pelattavuutta peliin, jos kerran verkkopelaamisen kontrollointi lisääntyy 1.00:ssa ja pelkästään virallisten järvien ennätykset lasketaan niin tuskinpa kukaan sen avulla pystyisi huijaamaan.

Siinä on tietenkin vaan se, että porukka saisi selville miten peli on kehitelty, miten kalat sijoiteltu ja miten peli yksinkertaisesti toimii, mikä varmaan on syynä siihen miksi Procyon ei sitä ole julkaissut. Kai tuo sitten veisi intoa pelistä ja verkkopelaaminen hiljenisi... mutta toisaalta järvieditorin julkaiseminen voi lisätä ihmisten kiinnostusta peliä kohtaan, ainakin omaa kiinnostusta lisäisi. Vähän kaksipiippuinen juttu sinänsä :-D

Kwaler

  • Guest
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Reply #7 on: December 15, 2012, 19:03:53 »
Tarkoitin tolla netissä jakamisella sitä, että netistä pystyisi lataamaan toisten käyttäjien tekemiä järviä peliin. Toi editorijuttu voitais tehdä peliin niin että mitään tärkeää pelin kehittämisen kannalta ei paljastuisi pelaajille.

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Posts: 5158
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Reply #8 on: December 15, 2012, 19:07:04 »
Ei tule järvieditoria. Tästä on keskusteltu paljon ja pohdittu erilaisia vaihtoehtoja. Pidätämme siihen oikeuden. PP 1 aikana tietty loogisuus ja realistisuus katosi kun järviä teki monet eri tahot. Nyt ei haluta, että on monenlaista sälää jaossa. Vaikka hyviä olisi tarjolla.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Temmesjoki

  • Posts: 19
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Reply #9 on: December 15, 2012, 19:18:55 »
Samaa mieltä mikon kanssa. Menis peli ihan sekasin...

jamppa123

  • Posts: 13
  • PP2-pelinimi Mursu
    • View Profile
    • Email
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Reply #10 on: December 15, 2012, 22:19:46 »
minustakin pelin fiilis kärsisi. vaikka joku tekisi hyviä ja mielenkiintoisiakin järviä niin seassa olisi varmasti myös mm. sukupuoli elinten muotoisia ja nimisiä järviä tai muuta sellaista... :|
Kalat on tooosi kivoja otuksia... Varsinkin veden pinnan tällä puolella. ;)

perza

  • Yöeläjä
  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 2790
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • View Profile
    • Perza-vaaput
    • Email
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Reply #11 on: December 16, 2012, 13:42:58 »
Ykkösestä tuttu "Pilkille, ja äkkiä!" toiminto olisi mukava nähdä myös kakkosessa. Tylsiin hetkiin kun ei pysty valitsemaan minne mennä ja mihin aikaan  :-P.

Tämä on kyllä hyvä ehdotus. Vaikka ei se toki yksinpeli kauaa aikaa vie, mutta yhellä klikkauksella järvelle ois kiva.

Mitä matikoihin tulee niin (Mikko varmasti tiedät) matikoitahan saa joskus hyvinkin ihan keskellä päivää ahventen pilkinnän yhteydessä. Isällä on yksi tarina ahvenen pilkki reissulta kun matikka paikalle osuivat kaverinsa kanssa. Mutta ei siitä enempää. Matikoita kuitenkin tuli niin tapsilla kun mosarillakin.  :-D
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Posts: 5158
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Reply #12 on: December 16, 2012, 16:45:45 »
Kyl me koitetaan tehdä alustavasti niistä matikoista ihan sesonki/yökaloja, koska se tuo kokonaan yhden uuden ulottuvuuden tähän peliin mukaan. JOS tuo yötoiminto ei tule niin hyväksi kuin halutaan, niin mennään tuon päiväpilkinnän oheistuotteina toiminnan mukana. Made TULEE peliin, se on selvä se.. (graffat ja pilkit ovat olleet valmiina jo vuosia), mutta tuo lopullinen säätö on vielä vähän ratkaisematta. Siinä on beta-tiimillä joskus testailtavaa.  :wink:
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

proDoseCaffeine

  • Posts: 12
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Reply #13 on: December 19, 2012, 21:05:46 »
Tässä on tälläinen pieni esimerkkiscript, joka on toteutettu Python 3:lla. Se lähettää serverille viestin ja muutaman komennon. Serveri vastaa jokaiseen lähetettyyn viestiin ja komentoon lähettämällä Admin.html sivun takaisin kokonaisuudessaan, josta on vaikea päätellä yksittäisen komennon onnistumista.

Code: [Select]
#!/usr/bin/env python3

import urllib.request, urllib.parse, base64

def send(dataToSend):
user = "admin"
password = "password"
url = "http://localhost:4500/Admin.html"

data = urllib.parse.urlencode({"c": dataToSend}).encode()
credentials = base64.b64encode("{0}:{1}".format(user, password).encode()).decode("ascii")
headers = {'Authorization': "Basic " + credentials}
request = urllib.request.Request(url=url, headers=headers, data=data)
connection = urllib.request.urlopen(request)

send('Hello, world!')
send('/autohost on')
send('/lake Meri, 1, 1, 3')
send('/game 1,1')
send('/wait 120')

Voisiko PP2:lle rakentaa ohjelmointirajapinnan serverin hallintaan, joka toimii netin välityksellä ja palauttaa jokaisen komennon jälkeen selkeän vastauksen, kuten esimerkiksi XML tai JSON merkatun vastauksen. Esimerkiksi GET pyyntö http://localhost:4500/players palauttaa serverin pelaajat jaettuna eri riveille.

Janne -Procyon-

  • Global Moderator
  • *****
  • Posts: 98
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Reply #14 on: December 20, 2012, 00:08:01 »
Voisiko PP2:lle rakentaa ohjelmointirajapinnan serverin hallintaan, joka toimii netin välityksellä ja palauttaa jokaisen komennon jälkeen selkeän vastauksen, kuten esimerkiksi XML tai JSON merkatun vastauksen. Esimerkiksi GET pyyntö http://localhost:4500/players palauttaa serverin pelaajat jaettuna eri riveille.

Odotinkin milloin joku hoksaa mahdollisuudet ja alkaa tällaisia viritellä  :-)
Ymmärrän hyvin mitä tarkoitat. Tokihan noita voisi tuonne tehdä, mutta oma hommansa siinäkin on, joten en niitä nyt lähde tässä vaiheessa tuonne tekemään. Tein admin-html-sivusta tarkoituksella niin simppelin, että halukkaat saavat sieltä kyllä muutamalla rivillä koodia parsittua tarvitsemansa tiedot kuten nuo pelaajalistat, pelaajien määrät ja jopa chatin.
- Janne Olkkonen-
 --Team Procyon--

juhox

  • Posts: 416
  • Tulen palaamaan tuleen palamaan.
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Reply #15 on: December 20, 2012, 15:32:44 »

Kyl me koitetaan tehdä alustavasti niistä matikoista ihan sesonki/yökaloja, koska se tuo kokonaan yhden uuden ulottuvuuden tähän peliin mukaan. JOS tuo yötoiminto ei tule niin hyväksi kuin halutaan, niin mennään tuon päiväpilkinnän oheistuotteina toiminnan mukana. Made TULEE peliin, se on selvä se.. (graffat ja pilkit ovat olleet valmiina jo vuosia), mutta tuo lopullinen säätö on vielä vähän ratkaisematta. Siinä on beta-tiimillä joskus testailtavaa.  :wink:
Suunnittelin tehdä ketjua tästä aiheesta mutta kysytään nyt täällä. Voitko avata hieman suunnitelmia matikan osalta(en tarkoita aikataulua). Kiinnostaisi tietää tuleeko peliin matikalle tyypillinen syönninvaihtelu eli ns. "kutusyönnin" ja ennen/jälkeen kudun perussyönnin erottelu. Tarkoitan siis , että aina välillä pilkkireissu osuisi kudun aikaan, jolloin kalaa tulisi paljon, mutta yleensä reissu osuu aikaan kun kalat ovat harvemmassa ja tarttuvat syöttiin.

Entä onko suunnittelussa otettu huomioon "matikkapolut"? Saako matikka siis  erityskohtelua pelinkehityksessä?

Muutamana vuonna olen käynyt jo matikkapilkillä ja siitä on tullut ehkä hauskin kala pilkkiä. Näin ollen kiinnostus pilkkiä kalaa virtuaalisesti on suuri.

Vielä yksi ehdotus. Pelissähän on erilaisia pohjanlaatuja vaikka pelaaja ei niistä tiedäkään(jostain on minulle jäänyt moinen käsitys)? Pohjanlaatu on kohtalaisen tärkeä seikka mateen pilkinnässä ja olisi hauska jos esimerkiksi vavan liikkeistä tai jostain voisi päätellä jotain pohjanlaadusta.
EDIT:


Nyt on myös päätetty se, mihin järviin mateita istutetaan ja mihin ei. _JOS_ yötoimintoa ei saada toimimaan kuten halutaan, mateen päiväsyöntiä parannetaan. Mateen käytökseen tulee myös tiukkoja ajallisia rajoituksia, riippuen siitä missä järvi mukamas sijaitsee. Sesonki on lyhyt ja silloin pitää olla apajilla ;) Myös ottipaikat tulevat olemaan rajattuja... niitä on useita, mutta parhaat voivat vaatia etsimistä.
Ahaa vastauksia kysymyksiin löytyikin katsomalla hieman ketjua taaksepäin. Kuulostaa hyvältä. Eikö madepilkintää voi rajata ajankohtaan ilta jos yötä ei tule? Illan graffat olisivat ainakin minulle riittävät.
« Last Edit: December 20, 2012, 15:43:22 by juhox »
"En syö kalojen lääkkeitä. "

Jjj

  • Rehumakkaran muiluttaja
  • Posts: 686
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Reply #16 on: December 20, 2012, 16:13:16 »
Minun ehdotus sitä yötä varten olisi tämä, melko pimeäähän tulee, jos valitsee illan ja pelaa vaan tarpeeksi kauan, minusta yön ei tarvitsisi olla sitä "pimeintä aikaa" kummempi. Ehkä joku otsalampun tms valokeila avantonäkymään, jos se ei ole liian vaivalloinen.

JuP3

  • Heikki Vihinen ULIULI
  • Posts: 1021
  • Rajaseudun Rambo
    • MSN Messenger - jupe89@luukku.com
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Reply #17 on: December 20, 2012, 16:20:09 »
Madepilkkikisat täällä päin 18-21 ja harvemmin kuulee että yömyöhään asti istusivat ammattimiehetkään.  :?
Reilusti kalastusta, jo vuodesta 1927. P-KUK

juhox

  • Posts: 416
  • Tulen palaamaan tuleen palamaan.
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Reply #18 on: December 20, 2012, 16:27:39 »
Minun ehdotus sitä yötä varten olisi tämä, melko pimeäähän tulee, jos valitsee illan ja pelaa vaan tarpeeksi kauan, minusta yön ei tarvitsisi olla sitä "pimeintä aikaa" kummempi. Ehkä joku otsalampun tms valokeila avantonäkymään, jos se ei ole liian vaivalloinen.
Mitä minä olen ymmärtänyt niin jotain tuon tapaista yrittävät värkätä ja jos se onnistuu niin sitten saapuu yö :-D. Otsalampuista en tiedä mutta ainakin valoefektit ovat ilmeisesti hieman haastavampia.
"En syö kalojen lääkkeitä. "

Lape_

  • Ylioppilas Larvanto
  • Posts: 240
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Reply #19 on: December 27, 2012, 11:17:43 »
Värikoukut olis jossain vaiheessa kiva saada mukaan. Sopinee kai sinne syötit-kategoriaan.
"Sormet jäässä, pakkassäässä..."

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Posts: 5158
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Reply #20 on: December 27, 2012, 15:04:29 »
Mateille olen tekemässä sitä erottelua, että kudun ulkopuolella niitä on syvemmässä ja kudulla matalikoilla yms.. syöntiajat vaatii ehkä vähän hiomista, mutta pikkujuttuja. Samoin järvikohtaisesti eroja, että mikä kuu on parasta aikaa jne.. sinne tulee kyllä aika paljon systeemin sallimissa rajoissa tiettyä realismia. Tätä olen raapustellut, suunnittellut ja pohtinut jo aika paljon :)

Valokeila-efekti on nimenomaan se syy, miksi tätä ollaan vetkuteltu näin kauan. Kun versio 0.95 viimeinkin tukee uudemmat directX efektit, on meillä mahdollista myös hyödyntää niitä näiden valoefektien kanssa. Tutkimme ja selvitämme mahdollisuuksia, sittenpähän näette :)

Värikoukkujen lisääminen vaatisi pilkkikohtaiset interaktiot, uudet valikkograffat monelle eri resolle, niiden lokaatiot, active-passive buttonit, erilaisten uitto/syötti -aktiivisuus-heilutus yms funktioiden laskennan, vastanyky-tartutus -mallinnukset jne jne jne.. Puhumattakaan järvikohtaisesti joka kalalajille (ja jopa parvelle) syöntitehokkuuksien määrittelyt. Voin luvata käsi sydämellä, että ei tule. Ihan järjetön työmaa.

edit. Matikkapolkuja ei tule. Aikani tuota pohdin ja se oli suunnitelmissa, mutta loppupeleissä ollaan sitä mieltä, että kukaan ei huomaa että onko siellä sellainen toiminta vai ei. Nykyinen parvien suunnistuslogiikka on jo eräänlainen "polku" johon vaikuttaa mm. pohjan materiaalit, syvyyskäyrät, pilkkijöiden toiminnat jne jne jne, joten turha sitä on lähteä muuksi muuttamaan. JA toisekseen, itse en ole YHTÄÄN vakuuttunut matikkapolkujen olemassaolosta. Ne voi olla kuitenkin syvyyskäyrää, kasvillisuutta, kiviä yms mitä ne kalat seuraavat. Ei siellä mitään maasäteilyä tai muita outouksia ole vaan ihan puhtaasti jotain normaalia pohjaa. Jos pohjaa seuraa matikkamamma levittäen feromoneja, voi kollit sitä hajua seurata. Mamman reitti taas noudattelee sitä normaalia syvyyskäyrää jne jne. Eli logiikka on ihan tavallinen. Tuollainen orjallinen polkujen seuraaminen on sitä erä-lehden levittämää "uskontoa", jota kalastajat sitten kuola poskella tottelevat ja luulevat että se on 100% fakta. Totuus ei pakosta ole ihan sellainen kuin lehdessä kirjoitetaan. :)
« Last Edit: December 27, 2012, 15:08:15 by Mikko_-Procyon- »
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

juhox

  • Posts: 416
  • Tulen palaamaan tuleen palamaan.
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Reply #21 on: December 30, 2012, 12:08:05 »
Kuulostaa hyvältä. Voisi kuvitella että mateenpilkintä toisi nettipeleihinkin ihan uuden ulottuvuuden.


edit. Matikkapolkuja ei tule. Aikani tuota pohdin ja se oli suunnitelmissa, mutta loppupeleissä ollaan sitä mieltä, että kukaan ei huomaa että onko siellä sellainen toiminta vai ei. Nykyinen parvien suunnistuslogiikka on jo eräänlainen "polku" johon vaikuttaa mm. pohjan materiaalit, syvyyskäyrät, pilkkijöiden toiminnat jne jne jne, joten turha sitä on lähteä muuksi muuttamaan. JA toisekseen, itse en ole YHTÄÄN vakuuttunut matikkapolkujen olemassaolosta. Ne voi olla kuitenkin syvyyskäyrää, kasvillisuutta, kiviä yms mitä ne kalat seuraavat. Ei siellä mitään maasäteilyä tai muita outouksia ole vaan ihan puhtaasti jotain normaalia pohjaa. Jos pohjaa seuraa matikkamamma levittäen feromoneja, voi kollit sitä hajua seurata. Mamman reitti taas noudattelee sitä normaalia syvyyskäyrää jne jne. Eli logiikka on ihan tavallinen. Tuollainen orjallinen polkujen seuraaminen on sitä erä-lehden levittämää "uskontoa", jota kalastajat sitten kuola poskella tottelevat ja luulevat että se on 100% fakta. Totuus ei pakosta ole ihan sellainen kuin lehdessä kirjoitetaan. :)
Omalla vähäisellä kokemuksellani en ole minäkään huomannut mitään varsinaisia madepolkuja, mutta kalat tuppaavat usein tunkemaan hyvin pienelle alueille jo ennen kutua, esim pyörimään jonkin kiven ympärillä. Niin sanotut valmiiksi määrätyt poluthan on ajatuksenakin hupsu, mutta antavat kalastajille jutun aihetta.
"En syö kalojen lääkkeitä. "

seppojohannes

  • Guest
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Reply #22 on: December 30, 2012, 16:16:40 »
Tuulastellessa joskus olen noita mateita nähnyt, ja mielellään ne ovat jonkun uponneen tukin kyljessä. Samaisessa lammessa oli myös piisamiyhdyskunta, joiden tekemiä polkuja näki selvästi siinä misstä ne uivat maapesään. Pohjana oli siellä pehmyt mutapohja. Myös niissä urissa niitä mateita oli myös. Mutta oli niitä muuallakin. Ehkä kumminki tuo voi osittain selittää sitä vanhaa uskomusta  madepoluista.
Madepilkillä ei sellaisia kyllä näe ja ne mateetkin uivat siellä ilman sen kummempaa järjestystä tai liikennesääntöjä  :wink:.

Kwaler

  • Guest
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Reply #23 on: December 31, 2012, 12:55:11 »
Milloin se jäihin putoaminen tulee mukaan? :?

lareman

  • Kulunnan kaivohauki
  • Posts: 505
    • View Profile
    • Email
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Reply #24 on: December 31, 2012, 12:56:58 »
Milloin se jäihin putoaminen tulee mukaan? :?
Ei koskaan.

Kwaler

  • Guest
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Reply #25 on: January 01, 2013, 12:20:46 »
Mistä tiedät?

BlackIce

  • Saukkovaaran Zorro
  • Toimittaja
  • *****
  • Posts: 87
  • Bläkkis a.k.a AlpoK
    • MSN Messenger - poju_97@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Reply #26 on: January 01, 2013, 14:33:07 »
Mistä tiedät?
Jos tätä jäihin putoamista meinaat, niin vastaus on ihan heleppo.

On tuosta ennemminkin puhuttu ja se on todettu järettömäksi ideaksi. Mikko on sanonut, että sitä ei tule peliin koskaan. Mieti nyt itekki, eikai propilkkijä ny oo nii tyhmä, et menee heikoille jäille pilkkii ja uppoo niihi?

OdeFish

  • Tyhjän
  • Toimittaja
  • *****
  • Posts: 101
  • Team KRONOS
    • MSN Messenger - odefish@hotmail.fi
    • View Profile
    • Email
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Reply #27 on: January 01, 2013, 15:55:03 »
Joo niin se Mikkokin on tosiaan tainnut sanoa, ettei tuota jäihinputoamista ole tulossa, mutta sen sijaan (jollen täysin väärin muista - joka on hyvin mahdollista  :lol:) on jotain sanottu/ideoitu, että voisi tulla ns. sulakohtia virtauspaikkoihin?
Started from the bottom now we're here ~

BlackIce

  • Saukkovaaran Zorro
  • Toimittaja
  • *****
  • Posts: 87
  • Bläkkis a.k.a AlpoK
    • MSN Messenger - poju_97@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Reply #28 on: January 01, 2013, 17:06:52 »
Joo siis sulakohdathan oli hyvä idea. Nehän ovat IRL hyviä paikkoja, kun valo pääsee mahd. paljon jään läpi, koska kalat viihtyy valoisilla paikoilla.

jamppa123

  • Posts: 13
  • PP2-pelinimi Mursu
    • View Profile
    • Email
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Reply #29 on: January 02, 2013, 20:02:55 »
Muistan joskus jostain lukeneeni semmoista että olisi tulossa vaikeutusta ukon liikkumiseen niin, että täytyy valita maaston kohta missä liikkuu, jotta pääsisi nopeiten haluamaansa paikkaan esim. jos päätät juosta lumikinoksen poikki, niin ukon vauhti hidastuu rankan tarpomisen vuoksi, kun taas tiellä tai muussa vähälumisemmassa maastossa liikkuminen olisi nopeampaa. En tiedä pitääkö tämä paikkansa, mutta luultavasti ei. Omasta mielestäni tämmöinen järkeilyä vaativa idea kuitenkin olisi hyvä.   :-)
Kalat on tooosi kivoja otuksia... Varsinkin veden pinnan tällä puolella. ;)

 



center>