Harjusvieheet?

Started by martti, June 13, 2003, 10:31:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

martti

Millä vieheellä olette saanut eniten harjuksia. :D
kalastus on ihanaaa

Anonymous

Harjusta eli harria saat kun ostat seniorin ja laita se etenn mutterin jotta lentää pitkälle. Seniorin pitää olla pikku mallia.
Harria saat myös perholla

raiccuf

Juu senioreilla kun pyytää niin harria tulee kyllä niin paljon kun kehtaa ylös kiskoa. Ja sit perholla tietty veneen täydeltä ;)

Mono

MEPPS Aglia 1 fluorivärissä on varmavalinta kun ei ole kovin syvää vettä.
Mepps Black Fury 2 on myös erittäin hyvä.

kaivo

Olen saanut virvelillä vain neljä mitallista harjusta, nekin tulivat tavallaan sivutuotteena tavoitellessani taimenta/kirjolohta tai haukea. Suurin harjukseni panoi 600 g ja otti Rapalan Mini Fat Rapiin, väri ruskea-valko-oranssi (rapu). Samalla vaapulla tuli myös pienempi n. 300 g kala.

Muut kaksi harjustani ottivat 4 cm Tarmoon ja 12 g Professoriin.

Mepps

Perholla näitä harjaselkiä kai eniten pyydetään, mutta jos pitäisi nimetä nimenomaan joku heittoviehe niin olisi se todennäköisesti pieni 1 - 5 grammaa painava UL -lippa. Myös joku liitsi saattaisi pelittää...
Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-

Pinqiini

Mä oon saanu paljo harrei 1-koon vibraxil jossa on punaset pisteet. 2 koko toimii isommille, luonnollisesti ja paremmalla suönnillä

Juba90

Perhoilla ja hopeisella kuffilla
Kalastaminen on kivaa. Koita sinäkin niin tulet kyllä huomaamaan ettei se ole mitään turhaa ajanvietettä ;)

kekkonen

Mustalla mepsillä niitä tulee aika hyvin joissain paikoissa

tu0mas

Kerrotaan nyt sitte omaki mielipide, vaikka alotusviesti onki meleko vanha.
Itellä toiminu hyvin mm. Rapala CountDown 2cm.

juise

mepsin lippoja että super vibrax on ollu varmat

jmv83

Itse en ole juuri harjusta "kalastanut", mutta pienillä meppseillä (0-1) musta, kupari, kirkas... pilkuilla, karvapyrstöillä tai ilman toimii... Mutta suuremmat saaliit olen nähnyt toisen kiskomina heittokoholla, jonka perässä on perholitka... joku muu osaa varmasti kertoa tästä enemmän...

DayToDie

Riippuu millä välineillä kalastat mutta Ma-leech
Täältä tulee MAURI!

Pilkkijä99

Moi! Minun pitäisi ostaa kaupasta hyvä harjus viehe lapväärtinjoelle. Ja jos tämä viesti on turha niin voi poistaa.

Jjj

Quote from: Pilkkijä99 on April 19, 2011, 17:30:01
Moi! Minun pitäisi ostaa kaupasta hyvä harjus viehe lapväärtinjoelle. Ja jos tämä viesti on turha niin voi poistaa.
Hyviä harjus vieheitä ovat mm. Bete Lotot eri ko'oissa ja väreissä, Seniorit, liitsit, pienet lipat, kuten Mepps tai Vibrax.

ahti kiiski

Quote from: terminator on April 19, 2011, 17:32:52
Quote from: Pilkkijä99 on April 19, 2011, 17:30:01
Hyviä harjus vieheitä ovat mm. Bete Lotot eri ko'oissa ja väreissä, Seniorit, liitsit, pienet lipat, kuten Mepps tai Vibrax.

Hehheh...Alle 10 harria olen elämäni aikana saahu ja kaikki bete-lotolla, Mepseillä ja Blue Foxin lipoilla :wink:.
-------------O N K I--------------

mäihkölä

Itse olen saanut harria Mepseillä ja muilla pikkuvilkuilla. :-)

luisfigo

Lipoilla ( Lotto/kopio-lotot, Vibraxit jne), Rapalan pikkuvaapuilla ( countdown, Team Esko jne.) on myös tullut harria. Tärkeintä on mielestäni tietää missä kalat milloinkin on

KABANOSSI

Vibrax ja lotot toimineet hyvin.

Jjj

Tämäkin on varsin hyvä tekniikka, jos vaan sallittu vesistöllä.

Solmi joku harjusperho, kuten vaikka Red Tag tai Zulu sivuperukkeeseen vaikka lipan eteen. Uistin toimii painona ja perhoa voi heittää virvelilläkin ja lisäksi molemmat, painona oleva uistin sekä perho pyytävät harjusta ja miksei muitakin lajeja. :wink:

Adjagas

Itse olen käyttänyt Mepsin punapilkkuista lippaa. kokona 2-3

KÖSTER

Quote from: Adjagas on August 02, 2011, 17:06:24
Itse olen käyttänyt Mepsin punapilkkuista lippaa. kokona 2-3

Pingiskoskelta tai jotain sinnepäin tuo paikka, kesäkuussa useita kilon painon ylittäviä yksilöitä punalehtisellä mepsillä 2 koossa :wink:.

Jerekala

Loton pienimmät ovat hyviä. Ja hieman aiheesta poiketen, Kannatta kokeilla ns. indikaattoripallon alle sidottua 3-4 perhon litkaa, jossa hyviä perhoja esim. nuo Termisin ilmoittamat zulut ja red tagit. Hiljaillen kelaillen niitä sitten vaan sisään.  :wink:

KÖSTER

Quote from: Jerekala on January 16, 2012, 21:15:12
Loton pienimmät ovat hyviä. Ja hieman aiheesta poiketen, Kannatta kokeilla ns. indikaattoripallon alle sidottua 3-4 perhon litkaa, jossa hyviä perhoja esim. nuo Termisin ilmoittamat zulut ja red tagit. Hiljaillen kelaillen niitä sitten vaan sisään.  :wink:

Kun olosuhteet kohillaan niin esim. tunturikiitäjät sieltä pensaikon seasta alkaa suurharreja kiehtomaan, jolloin tuo västäräkin kokoinen huiska onkin sitten (suur) harjukselle sopiva.
>tuollakin "kiitäjä "sutilla 10kpl yhteispaino 12kg sama joki eri paikka ja nimi hukassa....kaukana autotiestä kuitenkin ja mönkijä uraa n.20km.>oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa sopivaa ravintokohdetta tarjoillen lienee jutun juoni edelleen uskoisin :-P. >eipä se sopivan lusikan jatkoksi  siiman pätkällä sitastu perhokaan mikään huono idea lie ,varsinkin pitkäheittosissa kohteissa pääsee perhoa pidemmälle nakkaamaan virvelilaittein.

Selvyyden vuoksi vielä todettakoon ,ettei allekirjoittanut ole noita saaliita koskaan saanut>paikkansa silti pitää, sen verran läheltä tuo tieto tullut+kuviakin joita en julkaise, koska näin olen luvannut.

Ollitzky

Millaisista paikoista olette harjuksia saanut? Mietin, että onko mahdollista saada harreja järviltä, onko kyseessä samanlainen kala kun siika?

Qkkeli

Samantapainen kuin siika, mutta ei samanlainen, ainakaan omien kokemuksien perusteella. Esim. pallasjärvellä harreja löytyy lahdenpoukamista, joissa syvyyttä on 2-4m. Lisäksi siellä on pari saarta joiden rannat ovat heti äkkisyviä, aivan niiden tuntumasta saapii jo harreja. Karikoiden reunat ovat myös hyviä paikkoja yleisellä tasolla.
Tyynellä kesäiltana tuikkeja seuraamalla kyllä hahmottaa hyvin, missäpäin harrit liikkuu.

tyhjän soutaja96

1 koon meps kupari pohjalla jossa on punaset pisteet tai sitte jos veneellä kuljetaan niin pientä senioria perään.

Qkkeli millä uistimella sie olet pallas järveltä kalaa saanu?? ite en ole saanu sieltä ko yhen järvi lohen...vaikka siellä melkein koko kesän olen.