Kuvia itse tehdyistä uistimista

Started by Anonymous, July 15, 2003, 23:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

perza

Quote from: Mikko_-Procyon- on January 09, 2007, 01:27:12
Perza tekee just niin pelkistetyn tyylikkäitä vaappuja, että noilla on pakko tulla kalaa. Ei sorruta turhaan kikkailuun vaan kaikki peruselementit on simppelisti esillä. Nuo uudet on ainakin mun silmään ottipelejä kuhalle, samoja värejä käytän itsekin usein kuhavesillä.

niin no en jaksa yleensä mitään suurempia kikkailuja tehdä, jotain suomukuviointia, raitoja ja folio vaappuja(aika vaikea vaappu malli laittaa folio!) joskus teen, mutta mitä niitä tekemään jos noillakin kalaa tulee...
seuraavaan satsiin tulee varmaan jotain toisenlaista(ehkä?) ite oon tehny nyt muutaman kesän perusteeella noita värejä kuhalle. joitain uusia kokeilujakin voisi tehdä, mutta ideat loppuu, laitahan mikko tai muutkin pari hyvää väriä millä niitä kuhia tulee...
:-D
Kiitokset vaan kaikille kehuista! nuo aihiot on sorvautettu pakarisella kuopiossa, levyt ostettu js-kalastustarvikkeelta...
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Juza_

Komeita on ja niin kuin Mikko_-Procyon sanoi, niin hyvän pelkistettyä. Itse käytän osittain samanmoisia värejä kuhalle Lahden Vesijärvellä. Onkos noissa aikaisemmissa viestissä jossain noita pituusmittoja noista, kun sokean silmään ei tärppää??  :-)

perza

KalaVille

Musta tuntuu et kalat ei kehtaa ottaa noihin Perzan vaappuihin, niin hienoja ovat.  :-)
Siis 6v oot vaappuja väsännyt?

mani

Perza oot kyllä aikamoinen äijä noilla sun vaapuilla kalat kusee hunajaa hienoi on !  :-D

jaska74

sitten kun voitan lotossa niin joudun valitettavasti perza ostamaan noi kaikki sun tekeleet :-D

Yuz

Quote from: antza861 on January 09, 2007, 01:24:11
Milläs uintilevyllä nuo on?
Taitaa olla Merimetson, niitä saa kalastuskaupoista.

Quote from: perza on January 09, 2007, 12:07:33
pari hyvää väriä millä niitä kuhia tulee...
Leiki keltaisella, vihreällä ja säväyksellä punaista. Esim. Valkoinen pohja, keltainen selkä, vihreä takaosa ja punaposki. Vähän erilainen on mulla toiminut, ja mereltä tulee myös ahventa.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

perza

QuoteTaitaa olla Merimetson, niitä saa kalastuskaupoista.
Ei ole merimetson vaan js-kalstuksesta ostettuja(merimetson levyt on vähän isompia ja niissä lukee merimetso!)

QuoteLeiki keltaisella, vihreällä ja säväyksellä punaista. Esim. Valkoinen pohja, keltainen selkä, vihreä takaosa ja punaposki. Vähän erilainen on mulla toiminut, ja mereltä tulee myös ahventa.

Joo no oon kyllä tehnyt noita kelta/puna/vihr sävyjä jo moniin vaappuihin ja jotain uutta pitäs keksiä ehkä jotain tummempaa ja luonnollisempaa väriä seuraavaksi!
:-D

perza

Quote from: KalaVille on January 10, 2007, 19:44:37
Musta tuntuu et kalat ei kehtaa ottaa noihin Perzan vaappuihin, niin hienoja ovat.  :-)
Siis 6v oot vaappuja väsännyt?

n. 2 vuotta vähän aktiivisemmin, mutta n. 6 ja puol vuotta sitten tein ekan vaappuni, joka on varsin komea ilmestys... :-D

Lurppa

Tää on tää Perzan, "muutama vaappu eilen".
3 erilaista, jokaista 5 :P

hienoja on taas kuten aina. Näyttää kuin koneella oltais tehty, mutta Perzahan on varsinainen vaappukone ;)

btw, tämä oli aiheen 600. vastaus
Virvelöinti & Perhokalastus. Verkkokalastus vähentää kalakantaa!

perza

eikös siinä ole muutama eri väri?  :-D :-D  :wink:

ara_1

tuossa pari tuoreinta käsin maalattua "AJL" vaappuani  :lol:

Hauestaja ;)

hONKIZ

onko tuo pinta rosoinen vai näyttääkö se vain sille?

ara_1

ei se ole rosoinen lainkaan....folio saattaa näyttää siltä,koska kuvan laatu ei ole paras mahdollinen.
Hauestaja ;)

Tosimies

Quote from: perza on April 24, 2005, 12:58:37
tässsä on kuva uusimmasta "mallista" 48 cm, materiaali mänty. painoa tollasenaan 500g.  :lol:

onpa iso kuva!
:o

Ei hemmetti!  :-D  Oks perza lähössä thaimaasee kalastaan tarpooneja  :-D

m83n

Perza! Onkos tosta ISOSTA kuvaa valmiina, vai tuliko siitä valmista?
On ollu itsellänikin mielessä väsätä tollanen suurvaappu vielä joku päivä, kun näin Prismassa Rapalan vastaavan...
Ei ole Vuoksen voittanutta, ylikäynyttä Imatran...

Tosimies

Quote from: m83n on January 12, 2007, 20:30:32
On ollu itsellänikin mielessä väsätä tollanen suurvaappu vielä joku päivä, kun näin Prismassa Rapalan vastaavan...

Meinaat sellasta speciaali "giant Lure" ?  sehä o iha massiivinen! jossei se ois ontto ja ois männystä tehty ni paino ois sellaset >7kg  :-D
Kaikkeiaha sit äsaa tehä ja onha se komee koriste hyllyn päällä.

jaska74

maksaa satasen prismassa (jos joku nyt näkee ton vaapun tuossa neidon kädessä)

perza

Quote from: m83n on January 12, 2007, 20:30:32
Ei oo valmista tullut mutta on sitä tuosta kuvasta vähän hiottu...täytyypä vaikka koittaa valmiiksi se tehdä. Menee vaan pirusti maalia ton maalaamiseen! Voi olla että teen vähän pienemmän vaapun tässä kevään aikana tuo pesäpallo mailahan on 48cm, mutta ajattelin jotain 30-35cm vaappua. Puuna käytän varmaan apassia.

antza861

Quote from: jaska74 on January 12, 2007, 21:11:11
maksaa satasen prismassa (jos joku nyt näkee ton vaapun tuossa neidon kädessä)

Oikein kun tarkkaan katsoo niin näkyy siinä vaappukin  :-D
Huomenna varmaan tulee uusista tekeleistäni kuvia.
Meinaatko äijä saada kalaa?

Calico Cat

Hienoja vaappuja teillä... :-) tässä on mun tekemä lusikan päästä tehty lusikkauistin, kommenttia saa antaa  :-D
-parempi pasuri pivossa kuin pari pyhäjärvessä-

lohen pyytäjä

Quote from: Calico Cat on January 13, 2007, 16:27:39

Hienoja vaappuja teillä... :-) tässä on mun tekemä lusikan päästä tehty lusikkauistin, kommenttia saa antaa  :-D

Millä teit nuo reijät? Itse en ole saanut kunnon reikiä. meni vähä off topicicsi.
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

Calico Cat

ihan porakoneella porasin...aika hankalaa se kyllä on. Ensin väänsin se porattavan kohdan suoraksi ja sitten porasin, sen jälkeen hakkasin sen kohdan pallopää vasaralla taas kuperaksi

Calico Cat

tossa vielä kuva...jos se auttaa :-)

ShadowDust

Tuohon on paljon helpompikin tapa, otat puu levyn ja kulman päällä poraat.
Ei tarvitse tehdä taivutuksia ei mitään kuhan vaan lyöt oikeille kohdille ensin merkit, paras on tietenkin merkkauspuikolla tehdä merkki.
Poran terä pysyy hyvin merkatussa kohdassa vaikka vinoon poraisit. Terävä poranterä on tietenkin aina etua.
Eli kulman päälle laitat lusikan porattavan kohdan, jos omistat jonkun näkösiä liima puristimia kiinnitä lusikka niillä.
Aina parempi jos saa porattavan kappaleen kiinni johonkin, oli se sitten ruuvi-puristin tai liima-puristin.
Jopa joidenkin pöytään kiinnitettävien lamppujen kiinnitys osaa voi käyttää hyväkseen(sellanen ruuvattava mikä puristuu pöytään kiinni).

On kyllä tullut itse porailtua ilman mitään kiinnityksiä, että onnistuu se niinkin.
Jos sattuu poraamaan hyvin kovaa metallia kannattaa poran terä nostaa välillä ja antaa jäähtyä.
Ihan vinkkinä vaan ettei pilaa terää heti, ennen kaikkea ettei satuta itseään.

Calico Cat

joo...tollai saa siitä nätimmän (ei tule ruhjeita eikä naarmuja) mutta kun en itse löytänyt meiltä minkään laista liima puristinta niin tein vaikeimman kautta  :-D

ara_1

tämmönen ois väriä vailla valmis.Reikiä pitää myös suurentaa.Milnkälaisilla väreillä tuo kannattaisi värittää? ja pitääkö se lakata ennen väritystä ja kuinka moneen kertaan?
Hauestaja ;)

Calico Cat

Hieno on...varmaan ensin jotakin kuvioita maalilla ja sitten pintalakka

Salmo

Tuossa tuollainen pimeän kelin väri.

Tosimies

Quote from: perza on January 14, 2007, 15:49:20
Komea jerkki sanon minä!
:-o

No perhana niin sanon minäkin !  :-o  Ei tuota erottais kaupan valmisjerkeistä ellei toi ois paljo hienompi!