Kuvia itse tehdyistä uistimista

Started by Anonymous, July 15, 2003, 23:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Calico Cat

on hieno kyllä...TODELLA hieno  :-o
-parempi pasuri pivossa kuin pari pyhäjärvessä-

perza

Tuli vähän hölmöiltyä eilen lakkauksen kanssa ja vaappun tuli ilma kuplia tosi paljon, no eiköhän tuosta kuitenkin uinnin näe, jos hyvin saan uimaan niin ehkä keväämmällä sorvautan tuosta aihiosta muutaman lisää...
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

antza861

On kyllä komee :-o Onkos tuo jo Nitrolla lakattu?
Meinaatko äijä saada kalaa?

Mikko_-Procyon-

Perzan toi runko on erittäin lähellä mun tuossa 2000-vuoden kieppeillä tekemää runkoa. Uinti on ok ja kalaakin tuli. Kuinka pitkä tuo on? Mulla oli 2 eri kokoa, toinen oli n. 60mm ja toinen 85mm. Se pienempi oli yllättävän kova tietyissä väreissä. Sillä tuli haukea ja kuhaa hyvin hinatessa, heittelyyn se ei oikein kokonsa puolesta kelvannut. Isompi oli myös pääosin vetokäytössä, saalis oli pääasiassa haukia. Oli hyvin ronkeli sen värin suhteen, väärä väri niin ei tullut mitään. Oikea väri taas oli usein "päivän paras". Eli periaatteessa voisin sanoa, että hyvinkin haasteellinen vaappu saada "tasaisen pyytäväksi", mutta onnistuessaan sillä putsaa pöydän helposti.

Ja mä oon tehny tollasen lähes identtisen lusikankuppi-vieheen. Itse porasin reiät siten, että ensin kaiversin vähän alkua siihen ja sitten kumautin naula-vasara -yhdistelmällä kunnon montun siihen alukkeeksi. Sitten vain metalliterä porakoneeseen ja rusautin reiän läpi.  Tuon lusikkakopan uinti on pettymys, se pyörii lähinnä. Ajattelin kokeilla jollain aineella vähän keventää sitä, niin voisi katsoa miten uinti muuttuu...
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

perza

Quote from: antza861 on January 15, 2007, 15:41:12
On kyllä komee :-o Onkos tuo jo Nitrolla lakattu?
nitrollahan se...
Tuo on n. 70mm ajattelin kokeilla sitä taimenelle ja kirjolohele niin soutamalla kun koskessa.
:-)

Nikelonakelo

Heipparallaa!
Löysin netissä surffaillessani tämmösen sivun http://www.cmwiggle.com/
Melko omaperäisiä vaappuja sanon minä! :-)

Tosimies

Huaskan näkösiä nua sammakko vaaput  :-D

S.P.B

minä tein koulussa viime syksynä ensimmäiset vaappuni ainoa vika on uintilevyissä, ne meni liian syvälle, joten ne ei oikeen uinneet hyvin :cry:. NIIN paljon kun meni niihin aikaa. maalaus oli todella hyvää pensselillä maalatuks  ja muoto niin hyvä, mutta ne uinti levyt...  Kaikista iustimista sai 9 huono uinti verotti numerosta aika rajusti :|.

Tosimies

Quote from: S.P.B on January 17, 2007, 19:22:59
minä tein koulussa viime syksynä ensimmäiset vaappuni ainoa vika on uintilevyissä, ne meni liian syvälle, joten ne ei oikeen uinneet hyvin :cry:. NIIN paljon kun meni niihin aikaa. maalaus oli todella hyvää pensselillä maalatuks  ja muoto niin hyvä, mutta ne uinti levyt...  Kaikista iustimista sai 9 huono uinti verotti numerosta aika rajusti :|.

Laita kuvaa ni katota millasta jälkeä saa pensselillä  :-P

antza861

Pienen tauon jälkeen jotain uutta minultakin. Lähipäivinä tulossa muutama lisää. Ja aihio on samfishingin

Kuva on vähän huono kun ei erotu tuo tyllimaalaus kunnolla :-(

antza861

Uintia en ole päässyt vielä kokeilemaan mutta kyllä ainakin nuo aikaisemmat samaan aihioon tehdyt on uinut ihan hyvin niin miksei se tuokin. Vielä olisi muutama noita samfisun aihioita jäljellä. Niitten jälkeen täytyy alkaa tekemään vähän enemmän omia aihioita. :-)

perza

Tämmönen kevennetty lusikka. painoa 20g

Fiskare

Quote from: perza on January 20, 2007, 18:30:16
Tämmönen kevennetty lusikka. painoa 20g

Näyttää aika lailla Bluefoxin Inkoo lusikalt.  :-)

Salmo

On todella nätti Perzan kevennetty!

Toimii varmasti lohikaloille ja hauelle.

antza861

Siinä ois parit uudet, illemmalla varmaan lisään vielä muutaman. Ylempi siis samfisun aihio ja alempi oma.

Raidat ei ole ihan viimeisenpäälle tehdyt mutta onkin ensimmäiset geelikynä kokeilut.

Jussi_

Hieno tuo anzan pikkuvaappu :-) varmasti kelpaa ahvenelle.

kaivo

Perza: ootko ajatellut lähettää vieheitäsi esim. Erä-lehteen testattaviksi? Näyttävät huolella tehdyiltä ja ilmeisesti kalastavuuttakin löytyy...

perza

Quote from: Kaivo on January 25, 2007, 16:55:33
Perza: ootko ajatellut lähettää vieheitäsi esim. Erä-lehteen testattaviksi? Näyttävät huolella tehdyiltä ja ilmeisesti kalastavuuttakin löytyy...
Onhan tuo mielessä käynyt...vaan enpä tiedä! Kuinka tuonne erä lehteen ylipäänsä lähetetään viehe testattavaksi? Joskus kalastus komissa kyselin mutta en muistaakseni vastausta saanut...

antza861: Hienoja vaappuja, varsinkin tuo pikkuinen!
:-o

antza861

Kiitos. kyllähän nuo pikkuhiljaa alkaa jo omaakin silmää miellyttämään, vaikka vielä on paljon parantamisen varaa. Tuossa oisi vähän samantyylinen kokeilu mikä Perzalla oli täällä aiemmin esitelty, tosin tässä on nuo siivet tehty lyijylevystä. Aihio on samfishingin. Saas nähdä saako tuota ikinä uimaan :-D

Nämä tulee olemaan varmaan toistaiseksi viimeiset vaaput mitkä lakkaan cabilla. Huomenna pitäisi tulla nitroa 8-)

m83n

Sainpas vihdoinkin jotain taas valmiiksi.

Ovat vielä koeuittamatta.
Ei ole Vuoksen voittanutta, ylikäynyttä Imatran...

Fiskare

Todella hienoja ovat.  :-D
Tos alimmas on aika nappaava väritys  :-)

Yuz

Quote from: Fiskare on January 27, 2007, 12:57:57
Tos alimmas on aika nappaava väritys  :-)
Samaa mieltä. Nils Masterin papukaija steroideilla!
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

m83n

Ei ole Vuoksen voittanutta, ylikäynyttä Imatran...

perza

m83n: tuo väri on hauelle tosi hyvä!
:-D

perza

Tämmösiä tällä kertaa, pituus 65mm(aihio ei ole oma!) pikkunen 40mm. Uintia en ole noista testannu, ku ei oo uitto allasta ja nuo isommat altaat(järvet) on jäässä.

Fiskare

Quote from: perza on January 30, 2007, 19:21:40
Tämmösiä tällä kertaa, pituus 65mm(aihio ei ole oma!) pikkunen 40mm. Uintia en ole noista testannu, ku ei oo uitto allasta ja nuo isommat altaat(järvet) on jäässä.

Toi alin voi olla aika ottipeli isolle ahvenelle.
:-D
Kalaonnea!

JazzSinatra

Quote from: daiwa2 on April 12, 2005, 21:42:39
http://www.freewebs.com/kalastuskuvia/Kuva%20561.jpg

Ei oo oikein toi maalaus onnannu.En nähtävästi ohentanut maaleja tarpeeksi kun tuolla lailla roiski.Muuten ekat vaaput.

Edit:kuva ei näkynyt joten pistin linkkinä
toi voima on hieno

JazzSinatra

Kalaonnea kaikille rakenttajille ja kiitos kaikesta opista ja hienoista kuvista :wink: :-D

daiwa2

Perzalla vaan laatu paranee kertatoisensa jälkeen. Ja noi aihiot taitaa olla mun.Sairaan hyvää jälkeä oot saanut aikaan.
Muillakin sairaan hienoa jälkeä

Itellä jäänyt vähän vaappujen väsääminen vähälle, mut pitäis taas ruveta tekemään.

www.kalassa.net/daiwa2

Kalassanet Ry:n kalastusseuran puheenjohtaja

perza

Quote from: daiwa2 on January 31, 2007, 17:46:03
Perzalla vaan laatu paranee kertatoisensa jälkeen. Ja noi aihiot taitaa olla mun.Sairaan hyvää jälkeä oot saanut aikaan.
Muillakin sairaan hienoa jälkeä

Itellä jäänyt vähän vaappujen väsääminen vähälle, mut pitäis taas ruveta tekemään.

Niinhän nuo olikin sun aihioita, en vaan muistanut kenen. Nyt ne sitten loppu nuo aihiot, Hyviä aihioita olivat tai no on ne edelleen mutta vaan valmiiden vaappujen muodossa!  :-D
Hyvän uinnin olen noihin saanut.