Kuvia itse tehdyistä uistimista

Started by Anonymous, July 15, 2003, 23:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

osmanhauki

Kuinka painavia noi jerkit on Juves?
Onkos niitä helppo uittaa?
Ovat muuten komeita jokaisella!

Salmo

Nuo puikot ovat hyvinkin helppouittoisia. Paino on about 70 g, en ole koukkujen kanssa punninnut.

Mätisäkki

Quote from: Rapalapa on October 24, 2007, 22:24:30
Itse en ole tätä räsästä tehnyt mutta maalasin kylläkin.

Millä maalilla tms. maalasit? Hieno väri!
<--Tiedän kyllä sen, en vain muista sitä kaikkea kerralla-->

Kuha-Eki

No huh! On Juveksen jerkit kyllä komeita. On muuten hyvä kuva, mun mielestä paras koko topicissa...
Koukuttaako?

Tosimies

Todentotta!
Karmean hienoja jerkkejä. Paljonko painoa löytyy? Millainen uinti?
Varmasti miellyttää haukea, värit ainakin kohdillaan  :-P

minnow

Quote from: Tosimies on November 12, 2007, 22:01:46
Todentotta!
Karmean hienoja jerkkejä. Paljonko painoa löytyy? Millainen uinti?
Varmasti miellyttää haukea, värit ainakin kohdillaan  :-P

Lukekaa hyvät ystävät edellisä kommentteja ennen kuin kyselette....

Quote from: Juves on November 12, 2007, 21:08:58
Nuo puikot ovat hyvinkin helppouittoisia. Paino on about 70 g, en ole koukkujen kanssa punninnut.

Ja jerkkien uinityyliihän riippuu mitä melkoisesti kalastajasta itsestään.

Tosimies

Ompas siitä taas vierähtänyt tovi kun viimeksi kuvia lisäsin..

Elikkäs;

Ylin;

Harmaa/sini/kermankeltainen
Selässä tyllikuvio.

keskimmäänen;
Selkä on musta, maha helmiäisvalkoinen kyljet on "muikku" "surunauhalla" tehdyt

Alimmaanen;

Maha keltainen, kyljet vihreät joissa tummanvihreitä pilkkuja, selkä tummanvihreä.

Tosimies

Tuo on viimeisin satsi jotka kerkisin testaamaan ennen jäätymistä.
Noilla isommilla on viritettyna laaja rauhallinen potku ja tuo pieni potkii ku pappi bordellissa  :-)
Kohta 20kpl rajapyykki ohitettu vaapun valmistuksessa  :-D

Kuha-Eki

Tosimiehellä hienoja vaaputtimia. Mitä maaleja käytit noissa? Onko uintilevy noissa isoissa se samfishingin uusin levy?
Koukuttaako?

Tosimies

Quote from: Kuha-Eki on November 15, 2007, 21:39:27
Tosimiehellä hienoja vaaputtimia. Mitä maaleja käytit noissa? Onko uintilevy noissa isoissa se samfishingin uusin levy?

Cab coat, efect ja metallic maalit ovat olleet käytössä. Tuossa ylimmässä on vielä hilettä pinnassa.
En ole oikeastaan varma, että mikä levy tuo on. P.J.H aihioon on väsätty nua isoimmat ja niiden hintaan kuului uintilevy.
Jos helpottaa asiaa, niin voin laittaa kuvan levystä?

Kuha-Eki

No jos jaksat pistää kuvaa niin kiitos. Levy on aika näpsäkän näköinen, vähän kuin karikon uistimissa. Ajattelin väsätä vähän syvempään menevää kuha viehettä ja tuo levy olisi täydellinen.
Koukuttaako?

Inkeri

Quote from: Tosimies on November 15, 2007, 21:46:08
Quote from: Kuha-Eki on November 15, 2007, 21:39:27

Cab coat, efect ja metallic maalit ovat olleet käytössä. Tuossa ylimmässä on vielä hilettä pinnassa.
En ole oikeastaan varma, että mikä levy tuo on. P.J.H aihioon on väsätty nua isoimmat ja niiden hintaan kuului uintilevy.
Jos helpottaa asiaa, niin voin laittaa kuvan levystä?

Oon melkoo varma et turpalevy on Samin "superkieli". Tilasin itse viimeks pari kokeeks, on ihasaman näkönen.

Sakke91

Quote from: latexxi on October 15, 2007, 17:04:24
Mitäs mieltä olette näistä  :roll: Haavasta olen aihiot vuollut ja runkolangan rako tukittu puukitillä. Maaleina spray maalit  :-P ja lakkana uretaanialkydilakka (venelakka suomeksi) vaaput olen upottanut lakkaan ja sitten nostanut kuivumaan  :-D aika paljon kului aikaa kun tein nuo pari vaappua missä on pyrstöt ja "kaksoisrunkolanka"  8-)

Todella upeita miten oikein asennat noi 2 runko langat?

perza

Oletko Tosimies käyttänyt tossa yhdessä vaapussa sitä nauhaa mitä ostelit kalastus.comista?
oliko helppo laittaa?
Mun mielestä se on paljon hankalampi laittaa kuin normaali surunauha, surunauha muotoutuu tosi vinkeän muotoisiinkin vaappuihin.
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Tosimies

Quote from: perza on November 16, 2007, 14:18:52
Oletko Tosimies käyttänyt tossa yhdessä vaapussa sitä nauhaa mitä ostelit kalastus.comista?
oliko helppo laittaa?
Mun mielestä se on paljon hankalampi laittaa kuin normaali surunauha, surunauha muotoutuu tosi vinkeän muotoisiinkin vaappuihin.

Juu sitä nauhaa on.
Pikkasen turhan jäykän oloista on.. Sain tuon laitettua kunnolla kun lakkasin joku 4 kertaa nauhan asetuksen jälkeen. Elikkä koko vaappuun tuli joku 10-12 lakkausta..  :-D
Nythän sinne on tullut myyntiin ohuempaa huomattavasti surunauhaisempaa nauhaa. Samalla myyjällä.

perza

Joo no itekkin lakkaan folion päälle aina 5-10 kastoa lakkaan. Niin että varmasti on sileä. Tai no yleensä kun pinta tuntuu sileältä niin lakkaan silti vielä pari kastoa. Myös joskus tulee hiottua saumat muutaman lakkauksen jälkeen.

Tämmösiä tuloillaan, sais vaan jostkain uintilevyt noihin...aihio 35mm, mutta valmiina pituutta pikkasen enempi. Tiiä sitten tuliko noista sittenkin vähän liian isoja siialle, no iso siika sitten ottaa paremmin.  :-)
Alimmainen sären nahalla päällystetty...Vaaput on sitten kiireellä tehty eli ei tuo jälki mitään parasta ole.

Progamer

:-o Kyllä luulis kelpaavan. Ite sain viime kesänä siikoja sillä 32mm pikkutamilla....

Tosimies

Tuossa se uintilevy;

Ja tuossa viimesatsin onnistunein kuha/tane tikku;

Uisteessa ruskea selkä, harmaat kyljet, valkea maha. Läppänä pikkuinen satula.

Morripoika

Mistäs te noita uintiläppiä oikein pöllitte? Hienoja vaappuja muuten kaikilla.
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

perza

Quote from: morripoika on November 17, 2007, 18:29:18
Mistäs te noita uintiläppiä oikein pöllitte? Hienoja vaappuja muuten kaikilla.
samfishing ja tmi: Truutti, Siinäpä pari paikkaa mistä saa.

perza

tuossa tuo sären nahka vaappu valmiina, Luonnossa pikkusen hienoman näköinen kuin kuvassa.
Seuraavaan satsiin tulee varmasti tehtyä muutama ainakin ahvenen ja sären nahkaisia vaappuja.

Kuha-Eki

Tässähän näitä käsin tuherrettuja on taas... Olis vaan joulu niin sais kompuran (toivottavasti) ja tilattua ruiskun.
Koukuttaako?

perza

ei nyt oo uistin, mutta viehe kuitenkin,

pituus 2cm+tupsu,

Haukihunter

Quote from: perza on November 24, 2007, 01:28:47
ei nyt oo uistin, mutta viehe kuitenkin,

pituus 2cm+tupsu,

Nuo koukut näyttää vähän epäilyttäviltä, ootko vääntäny ne jostain rautalangasta? :-)
Ahkera angler @ Mikkeli!

perza

QuoteNuo koukut näyttää vähän epäilyttäviltä, ootko vääntäny ne jostain rautalangasta?
No eipä ne muuten epäilyttävältä näytä, mutta ovat 0,2mm liian paksut ja liian pehmeästä langasta tehty. Tuo onkin ihan vaan testi juttuja ja kun ei ollut parempaa lankaa tarjolla niin tein nopeesti tosta vaappu langasta. Kyllä tuolla ainkain yksi ahven tuli tänään ylös. Ja se onkin varmaan viimenen kala sillä tasurilla. Joutaa seinälle.
Tollasissa tasureissahan on yleensä väkäsettömät koukut eli yleensä pianolangasta taitetut kuten esim. Ässä tasureissa.

Haukihunter

Ihan tyrmäävän upee, mitä materiaalia runko?
En keksi millään mistä tommosia tehdään, koska lyijyn/teräksentyöstövälineitä tuskin moni omistaa.
Ahkera angler @ Mikkeli!

Salmo

Quote from: Haukihunter on December 01, 2007, 21:21:32
En keksi millään mistä tommosia tehdään, koska lyijyn/teräksentyöstövälineitä tuskin moni omistaa.

Lyijyä ei tarvitse varsinaisesti työstää, riittää että lämmittää. Eli siis, täytyy tehdä muotti kaataa sula lyijy sinne.

Muotin voi tehdä esim. puusta tai silikonista. Plastic Baddingistakin saa helposti, mutta olen lukenut aika hurjia juttuja tuollaisen "räjähtämisestä", joten itse en voi suositella.

Hieno on Perzan tasuri!

perza

Quote from: Juves on December 01, 2007, 21:35:46
Quote from: Haukihunter on December 01, 2007, 21:21:32

Lyijyä ei tarvitse varsinaisesti työstää, riittää että lämmittää. Eli siis, täytyy tehdä muotti kaataa sula lyijy sinne.

Muotin voi tehdä esim. puusta tai silikonista. Plastic Baddingistakin saa helposti, mutta olen lukenut aika hurjia juttuja tuollaisen "räjähtämisestä", joten itse en voi suositella.

Hieno on Perzan tasuri!

Itsekkin olen lukenut juttuja tuosta plastic paddingin muotin haitoista ja lyijyn sylkemisistä sun muista. Itellä on kyllä pp muotti mutta vähän oudolta kuullostaa nuo muotin räjähtämiset sun muut, kun itellä lyijy jämähtää sillä sekunnilla kun se on muotissa. Eli ei siinä kovin montaa sekunnin sadas osaa jää aikaa räjähdellä(no ei se varmaan tarviikkaan montaa sadasosa sekunttia)
Silikonista tai alumiinistä saa parhaimman muotin. Alumiini muottia joutuu lämmittämään silikonia ei. Alumiini ei kyllä hirveästi kulu eli on käytännössä ikuinen. Silikoni muotilla valaa kuitenkin yli tuhat valua eli kestää sekin tosi paljon.
pp muotilla voi kuulema tehä n. 50-100 valua.
Kyllä vaan itsekkin jos nyt innostun enemmän tekemään niin teetän tommosen silikoni muotin, hintahan tommosella silikoni muotilla on n. 40-100€ mutta se kuitenkin kestää sen 1000valua niin ei se ole paha hinta.

perza

jatketaan tasari linjalla,