Kuvia itse tehdyistä uistimista

Started by Anonymous, July 15, 2003, 23:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mikkoporo

joo,pilkki touhun voi unohtaa. Mutta uistelu reissut kannattaa,löytyy taimenta,kuhaa,haukea, ja isoa ahventa. mä melkein nään kämpän ikkunasta rantaan.enemmän tulee kuitenkin käytyä tuolla naarajärven/naarakosken puolella...onko se seutu tuttua?Rupesin tuossa laskeskelemaan että Äänekoskella on aika vahva edustus tässä vaappujen väännössä.
-rita vaaput tulee täältä,sipposen luulahden lukot, lemetyisen nestori vaaput, kumpulaisen timppa tekee täsmä uistinta, serkun mies kumpulaisen pasi taas vääntää siika vaappuja joilla on voitettu suomen mestaruus joskus...nää nyt tuli aluksi mieleen...

Kuha-Eki

Quote from: KalaMies--94 on January 04, 2009, 16:14:29
Tietäisikö joku, missä voisi sorvauttaa jerkkien aihioita tai pystyisikö joku tekemään. Paljon hintaa pyydetään suunnilleen 10 aihiosta?? :-P kiitos kaikille ennakkoon!!!!

Noin pieniä määriä kukaan ei luultavasti ala sorvailemaan, ainakaan kukaan ammattilainen.

Komeita tekeleitä taas kaikilla! Kyllä niitä munkin omia tulee, mutta ensin pitää opetella uuden ruiskun saloja. On se sitten viimosen päälle hieno peli.  :wink:
Koukuttaako?

KalaMies--94

Tossa eka itetekemä jerkki...

Pienoismaaliväreillä maalattu:-P Oiskohan tosta mihinkään??..Kommentteja?
Ei sitä tiedä, jos ei kokeile.

kalamies]

*HenTeri*

Värjätyt on tehty jo viime kesänä, mutta jääneet pois völjystä, kun eivät ui kunnolla, näyttäisi että uintilevyt ovat menneet vinoon liimattaessa...väritykseltään olen tyytyväinen noihin ja vielä kun maalaan pensselillä, mutta minkäs noille enään mahtaa :|. Uusiin aihioihin olen vastikään laittanut runkolangan paikoilleen, vielä pitäisi löytää uintilevyt. Alempi aihio ostettu kaupasta ja ylempi kokonaan itse vuolettu/hiottu.

Vain kuolleet ovat nähneet sodan lopun. - Platon

Tonnimiäs

Joo-o. Ei tää onnistu. Teippikokeiluja suoraan sieltä. Voiko johtua holomoloteipin huonolaatuisuudesta vai evotanko miä ihan kunnolla, kun pinnasta tilee ihan mitä sattuu. Vaatisi ainakin 100 lakkausta teipin päälle, jotta siitä tulisi tasainen pinta. Taidan heittää koko rullan roskiin, kun ei tästä mitään tule. Pitänee jatkaa foliolinjalla. Ja kaiken muun pahan lisäksi ruisku räkii pahemman kerran autotallin pakkaskelissä, n. -15 astetta...

Ihme kyllä, nokkalenkkiä eikä mitään tarvi säädellä näissä. Uinti on valmiiksi mallillaan.

Turismo

Ihan hyvältähän tuo näyttää.. mä oon luopunu teipeistä heti alkuunsa kun ei tiepit ja lv-1 lakka tunnu sopivan yhteen. aluks voi olla ihan ok mut odottelee puoli vuotta niin alkaa saumat irvistelee lakan kutistumisen takia.

Tonnimiäs

Quote from: Turismo on January 06, 2009, 00:59:49
Ihan hyvältähän tuo näyttää.. mä oon luopunu teipeistä heti alkuunsa kun ei tiepit ja lv-1 lakka tunnu sopivan yhteen. aluks voi olla ihan ok mut odottelee puoli vuotta niin alkaa saumat irvistelee lakan kutistumisen takia.

Jeps. Ei olla minun alaa teipit. Eikä nuilla sen häikäisevämpää värishowta saa aikaiseksi kuin millään muullakaan menetelmällä. Folioita vaan rutkasti hyllylle niin niillä pärjää ja tuo teippi vaikka kirpputorille (tai sitten pilkkeihin)...

Mikkoporo

mullakin jäi ihan kokeilu asteelle, taidan laittaa pakkiin valmiiksi leikattuja teipin paloja joita liimaan järvellä hetken mielijohteesta vaapun kupeeseen. varmaan pysyy kiinni yhden uistelureissun ajan. Sitten jos löytyy joku hyvä teippiväri,niin ensi kesänä teen siitä väristä ihan kunnon  vaapun.

niksutin

Minkä paksuisesta langasta kannattaisi tehdä 13cm vaappuun runkolanka?Oisko esim. 0.8mm hyvä?

Shield

Quote from: niksutin on January 07, 2009, 21:09:48
Minkä paksuisesta langasta kannattaisi tehdä 13cm vaappuun runkolanka?Oisko esim. 0.8mm hyvä?
Tuo 0.8mm on hyvä, mutta itse olen laittanut yli 10cm vaappuihin 1mm runkolankaa.

Greenman3

Onko tuo popperi materiaaliltaan styroksia? Mikäli on, niin onnea vaan yritykselle. :lol:

Mikkoporo

jotain uutta taas ...

eikö oo karun iso turpalevy tuossa alimmassa?no kaikkea pitää kokeilla :-P

ai niin ,kysyinkin tuolla jo aijemmin että onko kenelläkään kokemuksia noista kulma mallisista satulalevyistä? oon pari niillä tehny ,mutta ku ei pääse koeuittamaan mihinkään...

Mikkoporo

meni itelläkin hermot jo noihin kökköisiin kuviin ja imageshacin klikkailuun.

sain töistä tuollaisen vanhan ilmoitustaulun mihin on hyvä ripustella valmiita tuotoksia

JyriKo88

Tervehdys kaikille. Vuoden verran olen kattelut muiden tuotoksia ja nyt tässä on hieman omia ensimmäisiä teidän nähtäväksi antakaa palautetta ja vinkkejä jos huomaatte jotain huomion arvoista.

OOO?

Oletko Onnen Onkija?

miika71

Jos noi on sun ekoja,niin sulla on tulossa valoisa tulevausuus vaappujen kanssa.

kalastaja123

sitä vähän minäkin :-D

mull ei oikeeen mee hyvin kaks vaapun aihioo on halennu ku oon rakentanu :cry:

JyriKo88

Nuo on minun toisesta satsista. Eka satsi oli hieman enempi harjoittelua ja sapluunoiden tekoa. Noin 15 vaappua olen tehnyt yhteensä.
OOO?

Oletko Onnen Onkija?

Mikkoporo

Mäkin oon ihan alkuvaiheessa vielä, pari kertaa pääsin ekoja isoja haukivaappuja vetämään, ja sainkin jopa kaloja. Näitä pienempiä pulikoita en oo vielä päässy tositoimissa testaamaan...arvaa poltteleeko vähän?  :-P

Tervetuloa sekalaiseen seurakuntaan... siitä se lähtee.

Kuha-Eki

Tuossahan noita uusimpia harjoituskappaleita olisi. Pieni on 45mm lenkistä lenkkiin ja se on painotettu raskaasti (kuitenkin kelluva). Suurempi on 85mm lenkistä lenkkiin ja painottamaton. Hyvin uivat kun kokeilin.
Uuden ruiskun jälki on paljon parempaa kuin vanhan, eikä se ole mennyt vielä kertaakaan tukkoon. Vielä pitäisi löytää sopivat ohennussuhteet cabeille. Jotkut värit räkii hieman, vaikka miten säätäisi. Mutta tekemällähän oppii.  :wink:

Vielä vinkkinä: Cabin metallic punaista ei kannata käyttää raidoissa, pisteissä tai suomuissa (tyllin läpi), sillä se valuu todella herkästi...
Koukuttaako?

SUURkalastaja jyväskyläst

Ei hemmetti! Pikkusen on oikeesti nättejä nuo 2, Kuha-  Eki!
Ei hemmetti vois olla koskilla kuumaa kamaa.. :-o!
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Kuha-Eki

Kiitoksia!
Koskikalastus on mulle vähän outo kalastusmuoto, mutta kai nuo koskella kelpaisivat. Ihan ahventa (ja maalausharjoitusta) silmälläpitäen nuo tein.
Koukuttaako?

kalamies]

Oon oottanu kuha ekiltä vaappuja jo pitkää ku sillo joskus ain teit. Nyt kalautit silmät mun pääst :o mikäs ruutta sul muute o?

Kuha-Eki

badger 360 tuunattuna 200nh:n kärkiosalla (suojaa enemmän kuin 360 oma kärki)
Koukuttaako?

KALIKKA

Quote from: Mikkoporo on January 09, 2009, 20:02:13
Mäkin oon ihan alkuvaiheessa vielä, pari kertaa pääsin ekoja isoja haukivaappuja vetämään, ja sainkin jopa kaloja. Näitä pienempiä pulikoita en oo vielä päässy tositoimissa testaamaan...arvaa poltteleeko vähän?  :-P

Tervetuloa sekalaiseen seurakuntaan... siitä se lähtee.

Mikko jos sie oot vasta alkuvaiheessa, niin mie en oo sit ees alottanu.. :wink:
On tainnu ruisku hujahtaa taulun vieree, emäntä kiitää ja kumartaa :-D Muutama värivaihtoehtokin näyttäs löytyvän.
aina kannattaa yrittää vaik ei saiskaa

kalastaja123

täs olis piirustus mut on kesken ku en tiiä minkä väriseks sen sivut tulis...

ei oo kyll mikää hieno piirrustus mut ei voi mitää ku en osaa piirstää hyvin..

kommentteja

kalamies]

Kyllä siitä hieno tulee eikä näis vaappuhommis tarvi noikaa tarkkaa piirtää ;)

Kuha-Eki

Hyvältähän se näyttää. Mites aiot painottaa? Eikös poppereiden täydy olla aika takapainoisia?
Koukuttaako?

kalastaja123

katotaa jos saan valmiiks tän popperin jo ens viikon viikonlopuks. en lupaa mitää mut jos intoo ja vapaa aikaa riittää ni sit ehkä voi valmistua :roll:

kalastaja123

Quote from: Kuha-Eki on January 10, 2009, 21:13:38
Hyvältähän se näyttää. Mites aiot painottaa? Eikös poppereiden täydy olla aika takapainoisia?

perza kerto et jos on lyijy levyy nii niitä voi laittaa siihen uraan mikä tulee siihen keskelle. ja mull on niit levyi :lol: