Kuvia itse tehdyistä uistimista

Started by Anonymous, July 15, 2003, 23:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Pretor

Laitetaas tännekin...
Äskettäin alkaneen veistelyn tuotoksia siis. Näitä ennen joku kymmenisen vaappua harjoiteltu.
Vasemmalla noin 9,5cm apassista (alinta lukuunottamatta) erilaisin uintilevyin kokeiltuna.
Oikealla balsasta 4kpl lyijyllä painotettuja 6-7cm ja pari muutakin räpellystä joukossa.
Maalausta harjoiteltu comartin väreillä.
Kuva hiukan heikko-> oikea ylä on sininen hile pinnassa ja mustassa on kultainen hile.

Jake-zxc

Hienoja ja erikoisia.  :-D Tuo vasemmanpuoleinen alin voisi olla SukeltajaPossu nimeltään.

Mikkoporo

kaikki on kommeita,alin muikku ja ylin popperi on extra hienoja,miten sä noita poppereita teet?

Migelis

Quote from: Mikkoporo on February 23, 2009, 21:38:05
kaikki on kommeita,alin muikku ja ylin popperi on extra hienoja,miten sä noita poppereita teet?
No leikkaan tuommosen palan ihan balsaa ja piirrän vaapun muodon.
Sit ihan vaan niinku normi vaappua mut sitte tota vaapun nokkaa pyöristän sisäänpäin jollain pyöreällä metallipäällä.
Sit toi turpaläppä. Otetaan normaali loveton satula, sytkäri ja pihdit. Sitten kuumennetaan ja pihdeille muotoillaan ja pyöritellään kunnes se on tuommoinen
pyöreä ja (kupera tai kovera. en tiedä kumpi koska en muista miten päin ne oli  :wink:). Puukolla keskelle reikä notta saaadan runkolanka läpi.
Sitten vain normaalit lakkaukset ja maalaukset ja kun turpalevyä aletaan kiinnittämään otetaan runsaasti liimaa ja laitetaan tuohon silmän eteen koko vaapun ympärille
sitä niin että se on virtaviivainen.
Melko helppo tehdä.
Siinä tuo pähkinänkuoressa.
Kysy jos et ymmärtänyt koska saatoin selittää epäselvästi jotain kohtia.
Ja kiitos vielä kehuista! Kyllä sullakin aivan upeita vaappuja taas kerran!

Mikkoporo

tuo popperi näyttää jo siltä että tarvitaan lasinpuhallus taitoja :-D

Migelis

Quote from: Mikkoporo on February 23, 2009, 21:59:37
tuo popperi näyttää jo siltä että tarvitaan lasinpuhallus taitoja :-D
Hehheh ei sentään.  :lol:

perza

Jos haluat tehdä helpolla popperin niin otat vaan jonkun normaali vaappu aihion. Joku semmonen suht suorarunkoinen ja sahaat pään viistosti poikki. Lenkki sahatun uran keskikohtaan ja sulla on popperi aihio valmis. Vähän perään lyijyä että vedessä ollessaan popperi on pystyssä perä veden alla.
Ei se ehkä räiskytä vettä yhtäpaljon kuin tuommosella läpällä varustettu, mutta toimii ainakin hauelle.

Eli tämmöstä tarkoitin,

Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Migelis

Tuossa nuo eileniltaiset asteen paremmilla kuvilla.  :-)

Edit: Toiseksi alimmalla on tullut hauki.  :lol:

Toniski

hienoja on poikien popperit kyllä! ite sain tässä muutaman aikaseks tehtyä kun aikaa on ollut.
13cm keltamahanen muikku

ja sitten muutama 10cm

E: nonni, kuvatkin näyttäs olevan aika peräpäästä! näyttää tuo muikkukin harvinaisen rumalta tuossa...
vettä 3 metriä, monessa takila? Ei paljon syvemmällä!

kalastaja123

Quote from: perza on February 23, 2009, 22:16:32

Jos haluat tehdä helpolla popperin niin otat vaan jonkun normaali vaappu aihion. Joku semmonen suht suorarunkoinen ja sahaat pään viistosti poikki. Lenkki sahatun uran keskikohtaan ja sulla on popperi aihio valmis. Vähän perään lyijyä että vedessä ollessaan popperi on pystyssä perä veden alla.
Ei se ehkä räiskytä vettä yhtäpaljon kuin tuommosella läpällä varustettu, mutta toimii ainakin hauelle.

Eli tämmöstä tarkoitin,

paljon maksaa toi popperi?

perza

Quote from: kalastaja123[Tap] on February 24, 2009, 17:34:36
Quote from: perza on February 23, 2009, 22:16:32

Eli tämmöstä tarkoitin,

paljon maksaa toi popperi?

Empä myy tota, kun se on ihan haukien raatelema...kuva on otettu joskus kesällä jolloin ei ollu vielä vedessä käynytkään.
Saatan muutaman tommosen tehä tässä keväällä. Pienihän tuo on, mutta pieniä haukia kiva kiusata. Pituutta n. 6cm.

kalastaja123

ok no sitten pitää tollasta kokeilla tekasta

KALIKKA

mikelssi kehittyy kyllä hurjaa vauhtia tai sit on vanhatekiä kääriytyny nuoree kuosii :evil:
aina kannattaa yrittää vaik ei saiskaa

Morripoika

Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

KALIKKA

ei mitään kehuttavia mut koe uittoa vaille valmiita vihdoinkin

ja huomenna samin kauppaan,pitäsköhän jättää kortti kotio :roll:

Migelis

Komeita on morripojalla,mikkoporolla ja kapulanvetäjällä!!!

Jake-zxc

Uutta (roskaa  :|) taas... Tuo ''ahven'' ei ui kunnolla mutta tuo toinen ui ja sukeltaaki jopa pinnan alle. Toisin kuin muissa omatekemissä.  :roll:

Ja edelleen sitä nokian laatua...  :cry:

Migelis

Ihan hienot kyl oikeesti on jake!
Jatka samaan malliin!

Tässä tämmöinen tämän illan.
Jospa siihen hauet tai kuhat nappaisi.
Pituutta 11cm.
Noita 6 edellistä olen painottanut nyt vähän laittamalla lankauraan jotain metallia.
Huono kuva.  :-P

[TSK]Topa

Näistä viimeisistä seteistä silmään osui mm.kapulan vetäjän,Mikkoporon ja kalakauhun tekemät kapulat.Kaikki ovat ihan hel**tin hienoja. :evil:.Kapulan vetäjällä helevatun hienot värit minuun silmääni ainakin.

okin

Tässä olis mun esikoiset.
Valmiisiin runkoihin

ja oma veistämiä

Kuvat huonoja puhelimella otettuja :cry:

KALIKKA

kalakauhulla veikiän näkösiä tirpanoita,luulis ahvenen tykästyvän.
okillakin hyvännäköstä settiä,noista vois kopasta paria väriä.(tais se meikäläisen uhoama ens syksy koittaa aikasin :wink:)
jäi samin puodista kassiin kaiken näköstä sälää.

Murmeli

Kalakauhun punainen popperi on niin siisti, että sitä pitää kehua. Erittäin harvoin tulee laitettua tämäntyypisiä, mutta nyt oli pakko.

ris_to

Tuossa yksi aihioon tehty,ei uintilevyä koska se meni pienempään ja se oli ainut....

Tuossa se pienempi

Ja vielä yhteiskuva piti laittaa.Kertokaahan vinkkejä,miten saisin nuo rajat siistemmiksi,kun ei oikein maalarinteippi pidä?

kemu

mää en siisti rajoja. superloonilla vaan tuputan maalit pintaan pensselilla pisteet ym. :-P
Päätä päiväsi Rapalan uistimilla!

Morripoika

Quote from: ris_to on February 27, 2009, 16:44:11
Kertokaahan vinkkejä,miten saisin nuo rajat siistemmiksi,kun ei oikein maalarinteippi pidä?
Kyllä se maalarin teippi varmasti pitää, jos pinta on tasanen ja painelet sen teipin siihen huolella

Kuva jo aijemmin täällä olleista, näissä raidat on tehty maalarin teipin avulla ja ei ainakaan omasta mielestä ole valunnut rajat noista raidoista..

Tonnimiäs

Lisää OT:tä.

Sellaisen asian olen huomannut, että näillä teippijutuilla (maalarinteippisabluunat tms.) ei välttämättä saa niin hyvää jälkeä. Tasaisen reunan niillä toki saa, mutta jos vahingossa maalaa liian paksun kerroksen, mikä on hyvin helppoa aivan vahingossakin, niin raidoista yms. tulee tönkön näköiset. Sitä ei huomaa, jos vahingossa ruiskauttaa liian paljon maalia. Kymmenkunta jerkkiä olen tunaroinut, ja sen jälkeen en ole siihen tapaan kajonnut.

Hyvä tapa (omasta mielestä paras) on tehdä valokuvapaperista sabluuna tai maalata kamman läpi. Silloin pystyy helpommin havaitsemaan maalin määrän. Tuon valokuvapaperihomman idean sain vanhoja tämän topikin viestejä lukemalla, muistaakseni itse mestarin, perzan, neuvo.

Minä luulin morripojan maalaavan sabluunan läpi, eikä maalarinteipillä...Hienoja vaappuja taas kaikilla.

E: Tyhmästi sanottu tuo "luulin maalaavan...eikä maalarinteipillä". Ei oikein järki juokse. Eihän sitä maalarinteipillä maalata. :-D

Morripoika

Quote from: Kalamies1000 on February 27, 2009, 19:37:26
Lisää OT:tä.

Sellaisen asian olen huomannut, että näillä teippijutuilla (maalarinteippisabluunat tms.) ei välttämättä saa niin hyvää jälkeä. Tasaisen reunan niillä toki saa, mutta jos vahingossa maalaa liian paksun kerroksen, mikä on hyvin helppoa aivan vahingossakin, niin raidoista yms. tulee tönkön näköiset. Sitä ei huomaa, jos vahingossa ruiskauttaa liian paljon maalia. Kymmenkunta jerkkiä olen tunaroinut, ja sen jälkeen en ole siihen tapaan kajonnut.

Hyvä tapa (omasta mielestä paras) on tehdä valokuvapaperista sabluuna tai maalata kamman läpi. Silloin pystyy helpommin havaitsemaan maalin määrän. Tuon valokuvapaperihomman idean sain vanhoja tämän topikin viestejä, muistaakseni itse mestarin, perzan, neuvo.

Minä luulin morripojan maalaavan sabluunan läpi, eikä maalarinteipillä...Hienoja vaappuja taas kaikilla.

Itse olen kanssa kyllä tuon perzan ohjeen raitojen maalaukseen tämän topickin vanhoista viesteistä lukenut, ja sitä valokuva paperiakin on pitänny hommata, mutta empä ole saanut hommattua. Tuolla teippilläkin olen omasta mielstä hyviä saannut (ei ole tullut sellasia tönkkejä reunoille, kun tajusin ruiskuttaa vain vähän sitä maalia)

Täytyy muuten sanoa, että on okinilla komeat esikoiset! Varmasti tulee kova vaapun väsää jos intoa riittää :-)

ris_to

No kiitoksia kaikille vinkkejä antaneille,pitääpä seuraaviin vaappuihin yrittää painella paremmin se maalarinteippi ja ehkä ohentaa maalikerrosta :roll:

perza

Perus värityksillä jatketaan, itellä ei kylläkään ambulanssi väritys ole ollut kuhan vedossa mikään huippu väri. Jotkut vaan vannovat ambulanssiin ja noitakin on tehtävä. Kyllähän tuohon tietysti voi taimenkin napata kauniina syksyisenä päivänä.