Kuvia itse tehdyistä uistimista

Started by Anonymous, July 15, 2003, 23:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Meetvursti

Komeeta settiä Solarilla, jostain taisin lukee että väsäät nuo 'kidukset' ja muut erikseen jollain kitillä, huh huh aikamoinen työ jo yhdessäkin jerkissä..
Muutama kysymys tul' mielee..

-millasta saalista on tullu?
-montako uistinta oot tehny?
-myytkö noita ja mihin hintaan, jos myyt?

Solar

Quote from: Meetvursti on July 06, 2010, 08:49:52
Komeeta settiä Solarilla, jostain taisin lukee että väsäät nuo 'kidukset' ja muut erikseen jollain kitillä, huh huh aikamoinen työ jo yhdessäkin jerkissä..
Muutama kysymys tul' mielee..

-millasta saalista on tullu?
-montako uistinta oot tehny?
-myytkö noita ja mihin hintaan, jos myyt?

juu nykyään muovi kitillä teen noi kidukset, halpaa ja kovaksi kovettuvaa stuffia. 400g purkki tais olla jotain 6€ pintaan jos en nyt väärin muista, kyllähän noissa menee pikkasen aikaa kun voita värkkää mie vaan tykkään väkertää ja hifistellä 8-)

- isoin järvi hauki mitä noilla omavalmisteilla on tullu on 6.3kg, pienempiä on tullu sen verran monta että edes muista lukumääriä.  :?
- monta uistinta oon tehny ..mmm varmaan 100 luokkaa en mie oo laskenu niitä :D
- oon myyny noita kalamies.comin puolella parille kaverille, yleensä omiin tärkotuksiin noita on tullut kyllä värkkäiltyä, mutta sillön tällö teen isomman satsin jotain tiettyä mallia ja myyn parit siitä sitten poies. hinnat riippuu miten anteliaalla päällä mie oon  :roll:   

future_nikkari

Miten lakkaatte ja maalaatte kun laitatte hologrammiteippiä siis missä vaiheessa laitatte teipin. Itse vähän kokeilin tänään ensimmäistä kertaa tota teippiä, mutta kun löin lakan (cab uistinlakka) sen päälle kimallus katosi missä syy? Foliota kun olen kylkeen laittanu niin on toiminu ku unelma.

Meetvursti

Quote from: future_nikkari on July 07, 2010, 23:13:58
Miten lakkaatte ja maalaatte kun laitatte hologrammiteippiä siis missä vaiheessa laitatte teipin. Itse vähän kokeilin tänään ensimmäistä kertaa tota teippiä, mutta kun löin lakan (cab uistinlakka) sen päälle kimallus katosi missä syy? Foliota kun olen kylkeen laittanu niin on toiminu ku unelma.
Oisko ollu kosteutta ilmassa, kokeile asetonikikkaa jos vaikka kiilto palautuisi.

szczupak

Quote from: Meetvursti on July 08, 2010, 08:08:26
Oisko ollu kosteutta ilmassa, kokeile asetonikikkaa jos vaikka kiilto palautuisi.
Ei luultavasti johdu siitä. Itsellänikin meni kiilto teipistä eka kerralla, se meni jotenkin oudosti ruttuun. Syytä en tiedä, enkä toista kertaa oo vielä koittanu. Kävikö sulla samalla lailla? Eikö ilmankosteus aiheuta ennemminkin sellaisen harmaan pinnan?
Mistä näitä sinttejä oikeen tulee?

JjKL

Kerran luulin olleeni väärässä, mutta se oli erehdys.

Hurttarautu

Kalastus jäissä jäiden puutteen vuoksi.

future_nikkari

Quote from: szczupak on July 08, 2010, 16:08:38
Ei luultavasti johdu siitä. Itsellänikin meni kiilto teipistä eka kerralla, se meni jotenkin oudosti ruttuun. Syytä en tiedä, enkä toista kertaa oo vielä koittanu. Kävikö sulla samalla lailla? Eikö ilmankosteus aiheuta ennemminkin sellaisen harmaan pinnan?
No melko saman lailla juu. Lakka ei näyttänyt kovinkaan harmaalta. Koitin tuota asetoni kikkaa, mutta ei silti mikään ihmeellinen kimallus tullut.
Sanokaas ny missä vaiheessa liimaatte teipin vaappuun?

perza

Se riippuu varmasti aikapaljon käytetystä teipistä että mitenkä harmaantuu. Samfishingin teipit pitäs kestää kylllä cab lakan. Ite liimaan teipit maalaamisen jälkeen ja sitten päälle paksu kerros lakkaa.
Ei oo vielä tullu harmaantumisia vastaan.

Quote from: future_nikkari on July 09, 2010, 16:27:10
Quote from: szczupak on July 08, 2010, 16:08:38
No melko saman lailla juu. Lakka ei näyttänyt kovinkaan harmaalta. Koitin tuota asetoni kikkaa, mutta ei silti mikään ihmeellinen kimallus tullut.
Sanokaas ny missä vaiheessa liimaatte teipin vaappuun?
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

tkj

Maalauksen jälkeen kerran lakkaa ja sitten teippi + lisää kuorrutusta ja nimen omaan cabillä. Oliskohan sulla jostain syystä päässy lakka sinne teipin alle? Noin jos tapahtuu niin luulen ettei paljoa kiiltele.

szczupak

Quote from: tkj on July 09, 2010, 18:20:21

Maalauksen jälkeen kerran lakkaa ja sitten teippi + lisää kuorrutusta ja nimen omaan cabillä. Oliskohan sulla jostain syystä päässy lakka sinne teipin alle? Noin jos tapahtuu niin luulen ettei paljoa kiiltele.
Jaa, siinä saattaa olla se syy: Laitoin teipin suoraan folion päälle :roll:. Lakka oli kyllä cabia, pitää testata uudestaan seuraavien vaappujen kanssa.

Pike

Hieno! Pykälää pienemmät koukut vielä niin  :wink:

Meetvursti

Luulin että jengi heittää raksahanskat naulaan kesäks, mutta mukavsti on tullu komeeta vaappua porukalta. Raahataanpa siis oma setti tänne kans..

Pieni tarina vaappujen synnystä 'kuolemaan' :D

Olisko ollu joskus alkukesästä kun ajattelin tehdä isomman satsin vaappuja kerralla valmiiks..
Deep-tail-dancerii ja pari muuta

Lopullinen 20vaapun setti

Valmiina yksi 5'n vaapun setti

Toinen 5'n setti lyhyempää mallia

Tuijotuskilpailu..

Testi uittoa laiturilla ja pienen nokkalenkkisäädön jälkeen joka pulikka ui kuin unelma..torttu  :-P

Ok, kaikki valmiina testiin, järvenä Päijänne. Todella surkeaa saalista viimeiset 3vuotta ko. mestoilta joten odotukset ei huikean korkealla, mutta kuinkas kävikään..

Aluksi hiljaista, vaappujen vaihtoa ym. sähläystä kunnes jysähti vapa mutkalle.. Kelausta, ihmettelyä, sähläämistä, näköhavainto, kilonen kuha, karkuun, vitt...
Noh se oli semmone, siimaa järveen ja heti uusi kamppailu käyntiin..
Tällä kertaa kuha saatiin veneeseen ja mitattuna karvan alle kilon, pituutta 47cm.. Ottipelinä 'ahvenmyyry'

Bäng! toinen vapa solmussa, jiihaa.. homma toimii..
Hulluna vastaan laittanut kala paljastui veneessä 2kg'n haueksi ja pharkele kolmen ilmaloikan aikana pisti pirulainen 'ambulanssi' vaapunki uuteen uskoon..

Seuraavaksi yksi karkuutus lisää ja vähän salamointia joten aika päättää testisetti siihen..

Äh, jalitsun mm-finaali alko.. ei kerkee runoilee enempää --->

szczupak

Quote from: Hoksaahven on July 11, 2010, 17:38:00
Täs mun eka ite tekemä vaappu.
Kommenttia!
Nokkalenkistä kannattaa ehkä tehdä vähän pitempi, helpottaa uinnin säätämistä
Quote from: Meetvursti on July 11, 2010, 21:26:17
Pieni tarina vaappujen synnystä 'kuolemaan' :D
Hienoa stooria kyllä  :-D

perza

Kyllä pisti "suolamakkara" hienoa settiä! Kädentaitoa parhaimmillaan.

Hoksaahvenen vaapusta senverran että eipä tuossa muuta ole kun ehkä vähän pienemmät koukut laittaisin.

Lahna late

Kyllä on ihan hiton nättejä vaappuja Metukalla!!
Taidat olla joku synnynnäinen lahja vaappualalla ku et ole ymmärtääkseni kovinkaan kauan noita vaappuja tehny!! :-D

Meetvursti

Hahaha, mitä tekstii..  Joo reilu puolivuotta oon noita väsäilly, eli iha alussa ollaan viel.. seuraava 10vaapun satsi olis turpalevyä vaille valmis.. Meinasin lauantaina ostaa niitä, mutta pelimiehen ovessa luki että "ollaan kalassa"  :D

kalagalle

Metukalle sellanen et jos ui hyvin niin älä pidennä sitä nokkalenkkiä, kun jos ei tarvi kun sivuttain säätää niin säätö pysyy paremmin isommsan kalan kanssa kun ei oo kauhean pitkät lenkit. Näin ainakin mulla.
Hienoja on vaaput ja hyvä stoori!

perza

Tuommosiakin ne kalamiehet haluaa.

Jerk

huh huh :-o. jotkut osaa...

Lasketaampa vähän tasoa.
pätkä lepän oksaa.  :-D

•ri$†ia•™

kalagalle

Quote from: perza on July 12, 2010, 15:49:40
Tuommosiakin ne kalamiehet haluaa.

Niin haluaa!!  :-P

Don Miguel

Ristus. Näitä vaaputtimia pystyy kyllä kehumaan ilman noiden kuvien lainaamisia. Eihän näitä Perzojen, Meetvurstein sun muiden vaappuja enää pitäisi hyväksyä tämän topicin alle: itse tehtyjä kyllä, mutta liian hienoja ja "ammattimaista" toimintaa :-) Jos tässä itse alkaisi jonkun vaapun väsäämään, eihän sitä tänne kehtaa pistää tuollaisten suoritusten jälkeen :-P

Hyvä että jollain on taitoa tehdä noita vaaputtimia. Saapahan tehtyä juuri sellaisia, mitä itse tarvitsee.
"Kärsivällisyys miehen tiellä pitää"

ohyeahiguess

Tässä mun eka omatekemä vaappu. :)

Jotkut ovat parhaita kalastamaan, jotkut tekemään jigejä, jotkut pelamaan ProPilkkiä. Mutta mä en ole missään hyvä - pitäähän jonkun olla hyvä huonoudessakin.

Pike

Komea on. Varmaan ihan kiva uintikin.

Commontrol

En tiiä kehtaisko näyttää näitä vaappuja mutta tosiasia on vaan niin että vaappu ei oo valmis ennen kun siitä on otettu kuva ja pistetty nettiin  :-D

Tässä ois poppereita

näissä on painotus ihan persiillään, perä ei laahaa niin kuin näiden esikuvassa skitter-popissa

normi vaappuja

Joku vois opettaa mulle ihan kädestä pitäen maalaamista

kalamies]

Uintilevy sätöksestä tuli vähän härö, mutta nemoa;)

Uploaded with ImageShack.us

moikkapoika

Neppari

Hienohan tuo on :)

No tässä ois sitten omat, kaksi ensimmäistä itsetehtyä uistinta  :-)

Kone

Muutamat uudet kuhien kiusaksi :-D