Chat

Author Topic: uskotko jumalaan?  (Read 145500 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kalapoika

• View Profile
    • Email
uskotko jumalaan?
« on: October 15, 2003, 21:29:23 »
uskotko jumalaan?
Holy Culture<3 Cross Movement<3

Mokki

• View Profile
    • http://groups.msn.com/Lumilautailua/
    • Email
Re:uskotko jumalaan?
« Reply #1 on: October 15, 2003, 21:33:02 »
Lyhyesti ja ytimekkäästi.... en. Jos jumala ois ni ei ois sotia ja plaaplaaplaa... =P
^^ Totta joka sana.

kuha

• View Profile
    • http://www.hahaa.k-netti.nu
    • Email
« Reply #2 on: October 18, 2003, 10:32:20 »
onpas kysymys... ;)  No ehkä kyllä,onhan tapahtunut (tai niin väitetään) Nittä "ihmeitä" eli tavallaan uskon.
Kuha on kala.

mikkos89

• Guest
« Reply #3 on: November 28, 2003, 21:44:42 »
En, kukapa uskois?

martti

• MSN Messenger - molva_91@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #4 on: November 28, 2003, 23:30:08 »
En täydellisesti ,mutta jotenkin.
kalastus on ihanaaa

petu

• Guest
« Reply #5 on: November 29, 2003, 08:38:00 »
uskon

Kunta Kinte

• View Profile
    • Email
« Reply #6 on: November 29, 2003, 20:31:39 »
Tottakai uskon... Olen nähnyt enkelinkin

lucky bastard  :D
 uskon.

Petri

• View Profile
« Reply #7 on: November 29, 2003, 21:16:28 »
Joo osittain ja osittain johonkin evoluutio teoriaan...
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

petsku

• Guest
« Reply #8 on: November 29, 2003, 21:37:05 »
Kyllä Uskon.

Anonymous

• Guest
« Reply #9 on: November 30, 2003, 17:14:29 »
Katsotaan muutaman vuoden kuluttua kun kersat käy tuon rippikoulun niin muuttuuko mielipide/ajatus asiasta.

Anonymous

• Guest
« Reply #10 on: November 30, 2003, 20:54:06 »
Huom. Kaikki ei pakosta käy rippikoulua

Anonymous

• Guest
« Reply #11 on: November 30, 2003, 20:58:38 »
Ei kaikki käy ei. Mutta silti veikkaan, että aika suuri osa menee kirkossa naimisiin ja haluaa varmastikin joskus kirkko hautajaiset.

En sitten tiedä tästä uusavuttomasta nyky-purkka-lökäpöksy-rap-lippis-reppu-eimitäänväliä-sukupolvesta.

Onnea valitsemallanne tiellä !
Myös Sinulle Jeesus.

Juba90

• MSN Messenger - nuuskamuikkunen@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #12 on: December 01, 2003, 18:48:57 »
En varsinaisesti
Kalastaminen on kivaa. Koita sinäkin niin tulet kyllä huomaamaan ettei se ole mitään turhaa ajanvietettä ;)

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #13 on: December 01, 2003, 19:04:32 »
Kertokaas ny vähä enempi, ettei mene ihan galluppina läpi... Juttua ja perusteluja ja mielipiteitä kehiin, niin tulee oikeaa keskustelua.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

martti

• MSN Messenger - molva_91@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #14 on: December 01, 2003, 19:14:13 »
Se kuulostaa uskottavalta ja varmasti se on elänyt ja ehkä tehnytkin niitä juttujaan Jeesus.Mutta kyllä minä uskon melkein täydellesesti evoluutio teoriaan  koska se on vain totta. :D
kalastus on ihanaaa

Kunta Kinte

• View Profile
    • Email
« Reply #15 on: December 01, 2003, 19:26:04 »
Se kuulostaa uskottavalta ja varmasti se on elänyt ja ehkä tehnytkin niitä juttujaan Jeesus.Mutta kyllä minä uskon melkein täydellesesti evoluutio teoriaan  koska se on vain totta. :D

Niin siis uskon minäkin toisaalta evoluutioteoriaan, uskon tosin myös Jumalaan.
Evoluutio on nimenomaan sitä "luomistyötä".
En oletakkaan Jumalan päivän kestävän 24h. Iso ukko, iso kello. ;)

Joku  alkuräjähdysteoria on kyllä aika pohjanoteeraus; Tyhjästä syntyy sokeripalan kokoinen "pommi" josta räjähtäessään tulee loputtomasti ainetta.

Anonymous

• Guest
« Reply #16 on: December 01, 2003, 21:22:39 »
Joku  alkuräjähdysteoria on kyllä aika pohjanoteeraus; Tyhjästä syntyy sokeripalan kokoinen "pommi" josta räjähtäessään tulee loputtomasti ainetta.
No, eiköhän ala käsitys muuttumaan tostakin tapahtumasta viimeistään lukiossa, jos sinne menet. Sattuu peruskoulun opetus olemaan nykyaikana aikas kehnoa. Tai sitten viimeistään yliopistossa selkenee, jos sinne saakka tohdit.

Sivuaa hieman aihetta, mutta pakko kommentoida...

Alkuperäiseen kysymykseen; en osaa sanoa, juu ja ei :)

taimen

• Guest
« Reply #17 on: December 01, 2003, 21:30:59 »
Uskon, tai ainakin haluan uskoa  :)
Oisihan se aika tylyä ku elämä loppuis sitte noin vain...

Anonymous

• Guest
« Reply #18 on: December 01, 2003, 21:51:21 »
Samaa mieltä ku taimen ylempänä :)
kyllä se Jumala jossai on... vaikee uskoo et kaikki elämä on syntynyt yhtäkkii jostai yhest paikkaa tai jostai muualta...

kalapoika

• View Profile
    • Email
« Reply #19 on: December 02, 2003, 09:31:16 »
Evoluutio on pelkkää paskaa.. Jos ihminen on kehittyny jostain apinasta tai muusta alkueliöst, niin miten ne kaikki ei oo kehittyny ihmisix.. siis jos ihminen on kehittyny apinast, niin miten kaikki apinat ei oo ihmisii? Ite aion käyä riparin ja näin.. ootteko ite käyny ja jos otte niin millast oli? ja mis olitte? mun serkku käv isen vast lapis..

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #20 on: December 02, 2003, 10:30:20 »
Evoluutio on pelkkää paskaa.. Jos ihminen on kehittyny jostain apinasta tai muusta alkueliöst, niin miten ne kaikki ei oo kehittyny ihmisix.. siis jos ihminen on kehittyny apinast, niin miten kaikki apinat ei oo ihmisii?

Tähän vastaan Royal Coachmanin sanoin:

No, eiköhän ala käsitys muuttumaan tostakin tapahtumasta viimeistään lukiossa, jos sinne menet. Sattuu peruskoulun opetus olemaan nykyaikana aikas kehnoa. Tai sitten viimeistään yliopistossa selkenee, jos sinne saakka tohdit.

..sillä se pitää täysin kutinsa.  Peruskoulupohjalta on turha heittää tuollaisia kommentteja, eikä lukiokaan juuri aihetta täsmennä. Yliopistossa asia tulee ilmi monissa paikoissa, mutta lopullinen tutkimus/päättelytyö pitää kyllä tehdä ihan itse.

Minun teoria on, että entropian laki on totuus. Maailmankaikkeus pyrkii kohti epäjärjestystä. Maapallo ja muutkin vastaavat rakenteet ovat poikkeuksellista järjestystä epäjärjestyksen keskellä ja ihmisen tarkoitus on olla tilapäisesti järjestäytynyt muoto, joka toiminnallaan nopeuttaa entropia-tilaan palautumista. Eli evoluutio pohjimmiltaan tukee vain tuota hmm.. oliko se sitten termodynamiikan 2. pääsääntö.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Peksim

• View Profile
« Reply #21 on: December 03, 2003, 16:20:30 »
En sitten tiedä tästä uusavuttomasta nyky-purkka-lökäpöksy-rap-lippis-reppu-eimitäänväliä-sukupolvesta.

Onnea valitsemallanne tiellä !
Myös Sinulle Jeesus.
No niin... Taisi mennä hieman ohi aiheesta. Eikä tarvitse noin yleistää, vaikka kyllähän tuossa totta toinen puoli on...
"Elämä edessä tukka takana"- Marko Kiprusoff

kalapoika

• View Profile
    • Email
« Reply #22 on: December 03, 2003, 18:31:54 »
Jos Jumalaa ei oo, niin mistä kaikki hyvä saa alkunsa?

kalapoika

• View Profile
    • Email
« Reply #23 on: December 03, 2003, 20:22:30 »
Ei mut siis niiku ihmeet.. kyl niiku joku rauhanturvajoukko on ok, mut siis miten jotku herää henkiin?

Antti

• Guest
« Reply #24 on: December 03, 2003, 21:25:32 »
Ei mut siis niiku ihmeet.. kyl niiku joku rauhanturvajoukko on ok, mut siis miten jotku herää henkiin?

Nyt on kyllä ihan pakko hieman kysäsitä, vaikka tämä ei liity juurikaan aiheeseen.
Joku herää henkiin? Sinulla taitaa olla taas jotain oikein kunnon todisteita? Ei taida olla asiasta luotettavaa todistusta. Itse en kyllä menisi mitään tuollaista uskomaan. Kyllähän niistä lehdistä lukee, kuinka se ja se nigerialaispappi tms. on tehnyt sitä ja tätä.

Siis jos ihminen on kehittyny apinast, niin miten kaikki apinat ei oo ihmisii?
Tähänkin asiaan selviää vastaus varmasti, kun viitsii vain nähdä hieman vaivaa. Itse uskon kyllä enemmän alkuräjähdykseen, kuin luomisteoriaan.

kalapoika

• View Profile
    • Email
« Reply #25 on: December 04, 2003, 09:18:18 »
No ne kertoo, ja jos pulssi loppuu viikox ja se palaa sitte, nii eikö se oo kuolleesta heräämistä????

kaivo

• Guest
« Reply #26 on: December 04, 2003, 10:47:10 »
Olen vakaumukseltani sellainen "arkipäivän ateisti", etten mieti Jumalan olemassaoloa sen kummemmin. Yleensäkin olen vähän sellainen tyyppi, että asian kuin asian suhteen minun pitäisi aina saada nähdä tai muuten kokea ennen kuin voin asiaan uskoa.

Nuorempana olin aika jyrkkä kieltämään Jumalan olemassaolon, ja omasin vahvasti tieteelliseen maailmankuvan, eli esim. maapallo on syntynyt alkuräjähdyksestä, eliöt kehittyneet evoluution kautta jne. Nyt yliopistossa olemisen kautta ja pikkuisen vanhempanakin olen sisäistänyt sen, että tieteelliset teoriat ovat periaatteessa aina kumottavissa; teoriat ovat totta vain tämänhetkisen tietämyksemme varassa. Tunnettu tosiasia on myös, että ihmisillä on aina ja kaikkialla ollut taipumusta uskonnollisuuteen.

Olen edelleenkin "arkipäivän ateisti", mutta edelliseen pohjaten en osaa sanoa olemassaolon historiasta ja perusluonteesta oikein mitään varman päälle... Kukapa osaisi?

Mah

• Guest
« Reply #27 on: December 04, 2003, 22:49:31 »
joku puhu riparista tuolla aikasemmin. Ripari on käyty puoltoista vuotta sitten ja jos siellä on vähänkään omasta tahdosta eikä ohjaajat oo niitä sairaita pedofiilipappeja (omalla kohdallani ei ohjaajat oli ok  eikä mitään ihme tyyppejä :)) niin kyllä se muuttaa ajatusmaailmaa näiden asioiden kohdalla ainakin jonkun verran. Eli uskon

Reaper

• View Profile
    • Email
« Reply #28 on: December 07, 2003, 10:13:00 »
No ne kertoo, ja jos pulssi loppuu viikox ja se palaa sitte, nii eikö se oo kuolleesta heräämistä????

Viikon ajaksi pulssi hävinny? Minä veikkaisin jo sellaista henkilöä aika rapsakan kalpeaksi.
"Keijol ei oo rahaa, mut Keijoln kauhee käsi"

kalapoika

• View Profile
    • Email
« Reply #29 on: December 07, 2003, 10:32:23 »
No niin.. mut oli vaan joku tullu ja herättäny henkiin.. (kristitty pappi)

center>