Chat

Author Topic: uskotko jumalaan?  (Read 125712 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HalDi

• Hiihtävä haltimies
    • View Profile
    • Email
uskotko jumalaan?
« Reply #60 on: September 17, 2004, 20:08:52 »
Niin no joo no, eihän tämmönen lukiolainen tiedä vielä mistään mitään. Ehkä olis voinu muotoilla paremminkin, mutta olis silti saanu jättää kirjottamatta koko roska...
Teinismi alas! Irti kapinallisten ikeestä!

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
uskotko jumalaan?
« Reply #61 on: September 17, 2004, 20:59:01 »
Ei nyt niinkään.. ilman kirjoittelua ei syntyisi keskustelua. Halusin vain pistää hieman omiakin ajatuksiani tänne, koska aiheesta oli enemmän keskustelua kuin pelkkää gallup-huutelua! Tuollaisia saa/pitää kirjoitella, en minä tarkoittanut lyödä tulppaa suuhun! :)
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

osmoskosmos

• Guest
Re:uskotko jumalaan?
« Reply #62 on: November 10, 2004, 20:26:44 »
Quote from: kalapoika
Evoluutio on pelkkää paskaa.. Jos ihminen on kehittyny jostain apinasta tai muusta alkueliöst, niin miten ne kaikki ei oo kehittyny ihmisix.. siis jos ihminen on kehittyny apinast, niin miten kaikki apinat ei oo ihmisii? Ite aion käyä riparin ja näin.. ootteko ite käyny ja jos otte niin millast oli? ja mis olitte? mun serkku käv isen vast lapis..

Täysin samaa mieltä. Ite uskon. Nähää sitte miljoonanbiljoonan vuoden päästä taivaassa 8) Jos nähää

Jooseppi

• Guest
uskotko jumalaan?
« Reply #63 on: December 20, 2004, 19:00:33 »
Joo 8)  Ei siinä mitään menetä jos uskoo :P Näin mä luulisin

erekki

• MSN Messenger - erekki_91@hotmail.com
    • View Profile
uskotko jumalaan?
« Reply #64 on: December 20, 2004, 21:36:45 »
en usko jumalaan varsinaisesti mutta kai semmonenkin voi olla ollu mutta ne ovat minusta täysin valetta että jeesus parantaa rampan se on mahdotonta tosta vaan tai sokean se sokea sai vain luottamusta ja avas silmäs ja huomas näkevänsä=) ja rampa ei vaan jaksanu nousta ja jeesus autto

HalDi

• Hiihtävä haltimies
    • View Profile
    • Email
uskotko jumalaan?
« Reply #65 on: December 20, 2004, 22:24:27 »
Tulipa tääkin treadi taas esiin.
Näin noita etenkin Mikon vastauksia nykyään paremmin ymmärtäneenä ja uskonnonkurssin käyneenä sain taas avattua silmiäni enemmän, joten voinkin järjestää puheitani.

Tottahan siinä mun äkääsessä vastauksessa oli se, että en silloon oikeen tienny asiasta tarpeeksi, lähinnä ajattelu-, ei niinkään aatepuolelta. Nyt tuo uskonnon ykköskurssi sai vähän ymmärtämään asiaa taas paremmin.

Kertomuksestani saattoi saada käsityksen, että olen jonkun sortin jeesustelija, vaikka en sitä niinkään ole. Ja älköön heitäkään kutsuttako sillä nimellä. Joka tapauksessa olen tieteen kannalla ihan näin tiedollisesti, kuten erekkikin sanoi, että ei rampaa voi ihan tosta vaan tulla ja parantaa. Ei tietenkään, mutta pidän uskoa toisaalta tärkeänä asiana. Voisi sanoa, että mun päässä on hengellinen ON/OFF-kytkin, jonka saa aina tarpeen tullen naksautettua tieteelliselle puolelle.

Joo  Ei siinä mitään menetä jos uskoo

Tuo on miehen puhetta! Fraasi Joosepilta tuosta aiempaa.

Ja jos palaan vielä röyhkeästi siihen apinajuttuun, niin omasta mielestäni se on erittäin hyvä! Varsinkin, kun en itse keksiny. Se kunniallinen "Vieras" sais esittää paremman esimerkin itse.

Eli mielipiteeni on yleensäkin se, että kyllä ihminen voi olla sekä uskonnollinen, että tieteellinen samaan aikaan. Eikä haittaa, ellei anna sen haitata. Ja miksi antaa? Samaiseen UE-kurssiin kuului myös tohtoristason luento a'la Tapio Luoma Seinäjoen kirkonkrannissa. Siinä oli kiinnostavaa asiaa. Kirkkoherra itse on väitellyt sillä tohtoriksi.

Varsinkin, kun edustan tätä EvLut seurakuntaa, on mahdollista olla "kaksinaamainen". Monessa muussa kirkkokunnassa tällaista ei sallittaisi alkuunkaan.

B'woy I'm lucky to be me!

Ja seuraava vastaväite, kiittoos...

Wenku

• View Profile
    • Email
Uskotko jumalaan?
« Reply #66 on: December 22, 2004, 20:29:31 »
Uskonko? Hmm.. Kun tiedemiehet joskus pystyvät todistamaan maapallon synnyn ja sen, ettei siihen vaadittu jumalaa tulee maailmassa vallitsemaan valtava hämmennys ja kaaos. Ääriuskovaiset nostavat suurimman älämölön vaikka raamatun suht tulkinnalliset tekstit kalpenevat täysin faktan rinnalla.  Tuleeko tämä olemaan maailman loppu? Tuskimpa.

Evoluutioteorian todistaminen tulee olemaan ainakin meidän aikanamme yhtä todennäköistä kuin luomiskertomuksen. Kirkot saavat jatkaa rahastustaan samaan aikaan, kun idässä tapetaan ihmisiä vääräuskoisina(vrt. Ristiretket). Uusia uskontoja sekä lahkoja tuntuu esim. Ameriikassa syntyvän paljon ja niistä moni päätyy jollain tavalla lapsiin. Esimerkkihenkilö saa päähänsä olevansa Jeesus ja kerää ympärilleen muutaman sadan ihmisen yhteisön ja muuttaa jonnekin perähikiälle. Siinä sitten elellään kymmenen vaimon kanssa, eikä lapsiin koskeminenkaan ole rikos.  

Ihminen on ihmiselle susi. Tämä lause tukee hyvin evoluutioteoriaa. Kaikki on lähtöisin luonnosta, niin vaistot kuin tottumuksetkin. Apinat muistuttavat tavoiltaan ja rakenteeltaan aivan liian paljon ihmisiä kaiken ollakseen vain sattumaa. Ihmisen tarve pyrkiä luontoon tulee juuri selviytymisvaistosta, joka oli erityisen tärkeä esi-esi-esi-esi-isillemme.

Sanotaan historian toistavan itseään. Aika kiertää ympyrää vain saavuttaakseen hännänpäänsä ja alkaakseen taas alusta. Yksi asteroidi voi pyyhkäistä maapallon taas alkuasetelmiin. Tällöin ei jumalasta saati pääsiäispupusta ole mitään hyötyä. Uskoit kuinka kovin tahansa.

Sitä päivää odotellessa voi käydä kirkossa kuulemassa jumalan sanaa ja lukea Vartio tornia vessassa. Ja toki voi paheksua vääräuskoisia/kirkkoon kuulumattomia maksaen samalla kirkollisveroa. Rippikoulussa tulee käydä väittelemässä vaikka raamatun epäloogisuuksista. Esimerkiksi otettakoon oma kysymys papille: -Raamatun mukaan kaikki tekevät syntiä, mitähän syntiä synnytyksessä kuollut vauva on ehtinyt tekemää? Pappi ei kommentoinut asiaa ihmeemmin. Ei ihmiskuntaa pelasteta uskomalla 2000-vuotta sitten kuolleeseen ihmiseen. Se pelastetaan teoilla.

mikke.l

• View Profile
    • Kalapäiväkirja
uskotko jumalaan?
« Reply #67 on: December 22, 2004, 21:04:55 »
USKON

Wenku

• View Profile
    • Email
Uskotko jumalaan?
« Reply #68 on: December 22, 2004, 22:37:44 »
Näköjään tuo "kettu"-sana tulee automaattisesti, jos alkuperäinen sana sisältää jonkin alatyylin ilmaisun. No vaihdoin sanaksi "vaadittu".

Joonatan

• Guest
uskotko jumalaan?
« Reply #69 on: December 26, 2004, 23:14:10 »
Alkuräjähdystä pidetään kiistattomana tosiasiana. Merkittävin "todiste" on televisiossasi ohjelmien loputtua näkyvä "lumisade", joka olisi räjähdyksen "jälkilämpöä". Maailman suurimmasta räjähdyksestä pitäisi tietysti aiheutua maailman suurin epäjärjestys. Maailmankaikkeus on kuitenkin kiusallisesti täynnä järjestystä. <- lainaus Pekka Reinikaisen kirjasta.

Ja evoluution kannattajat voivat esittää todisteet siitä, että evoluutio on tapahtunut. Mutta kun pitäviä todisteita ei ole. Evoluutio on täysin uskonvaraista, sitä ei voi oikeastaan edes kutsua tieteeksi! Ainoastaan mikroevoluutio (muutokset lajien sisällä) on todettu.
Evoluutiosta on tullut muka kaikkivoipa, kaiken selittävä kummajainen. Oppi joka selittää kaiken, ei selitä lopulta mitään!!

Ja fossiiilien ikää ei muuten pystytä kertomaan kallioperän iän selvittämällä. On näet todettu kivettyneiden puiden menneen useiden maakerrosten läpi.

Ihmisen kehittymisestä ei ole kunnollisia todisteita ensinkään. Esim. Neanderthalin ihmisen luurangon on todettu kuuluneen  niveltulehdusta poteneelle vanhalle ihmiselle. Ja häntäluuhun on kiinnittynyt yhdeksän lihasta, joten kyseessä ei ole surkastunut elin, joka todistaisi ihmisen kehittyneen hännällisestä eläimestä. Sitäpaitsi elimen surkastuminen on kehittymisen vastakohta...

Enemmin uskon Raamattua kuin jotain tiedemiesten huuhaa kirjoituksia.

Eli uskon Jumalaan!
 :D

Jooseppi

• Guest
uskotko jumalaan?
« Reply #70 on: December 27, 2004, 10:15:27 »
Enemmin uskon Raamattua kuin jotain tiedemiesten huuhaa kirjoituksia

Juuri näin! Jos ihminen on kehittynyt apinasta, niin miksi ei kaikki apinat ole ihmisiä?! Apinajuttu täyttä kusetusta sanon minä! Olkoon ne apinoita ketkä haluavat :lol:

Ja olen nähnyt enkeleinkin joskus pienenä :shock:

Anonymous

• Guest
uskotko jumalaan?
« Reply #71 on: December 27, 2004, 11:27:54 »
Quote from: Jooseppi
Enemmin uskon Raamattua kuin jotain tiedemiesten huuhaa kirjoituksia

Juuri näin! Jos ihminen on kehittynyt apinasta, niin miksi ei kaikki apinat ole ihmisiä?! Apinajuttu täyttä kusetusta sanon minä! Olkoon ne apinoita ketkä haluavat :lol:

Ja olen nähnyt enkeleinkin joskus pienenä :shock:

Asiaa!!! Ja eräs muu todiste on, että on olemassa vain yksi erästä lajia oleva puu, jota ei löydy kuin Egyptistä, Katariinan Luostarista.. On todistettavissa, että tämä tietty puu, on palava pensas.. "Miettikääpä sitä!"

puolisukeltaja6

• MSN Messenger - nokkaposti@hotmail.com
    • View Profile
    • HeQ:n kalastussivu
    • Email
uskotko jumalaan?
« Reply #72 on: December 28, 2004, 14:47:04 »
Quote from: erekki
en usko jumalaan varsinaisesti mutta kai semmonenkin voi olla ollu mutta ne ovat minusta täysin valetta että jeesus parantaa rampan se on mahdotonta tosta vaan tai sokean se sokea sai vain luottamusta ja avas silmäs ja huomas näkevänsä=) ja rampa ei vaan jaksanu nousta ja jeesus autto

Siis, jos luulet, että Jeesus oli vain "joku höperö hullu, joka luuli olevansa joku kuningas" niin miten selität sen, että Maria näki enkelin, saul tarsolaisesta tuli uskovainen, pietari sai "pietarin saaliin" vai tuurillako se ne kalat sai? Jos mielestäsi Jeesus oli hullu, niin sinusta puoli maapalloa on hulluja!

Ja emmehän luultavasti kalastaisi nykypäivinä, jos pietari ei olisi saanut niin suurta kalansaalista.

"Uskoo ken tahtoo", mutta minä uskon!

Wenku

• View Profile
    • Email
uskotko jumalaan?
« Reply #73 on: December 28, 2004, 19:34:49 »
Lukekaahan lapsukaiset Da Vinchin koodi-kirja niin voitte oppia jotakin uutta, mitä ei raamattuun  häveliäisyyden takia pistetty. Evankeliumi Maria Magdalenan mukaan löytyi myöhemmin samasta autiomaasta kuin koko muukin aineisto. Kirkko päätti olla hyväksymättä lukua raamattuun sen Jeesus/Maria rakkaussuhteen takia. Kuitenkin aineisto todisettu yhtä aidoksi, kuin mikä tahansa muukin hölynpöly.

uskotko jumalaan?
« Reply #74 on: January 13, 2005, 21:45:36 »
Uskon,
Ainiin ja muistaakseni kysymys oli uskotko Jumalaan ei tiedätkö Jumalan olevan olemassa.

beliver

• Guest
uskotko jumalaan?
« Reply #75 on: January 21, 2005, 19:24:54 »
Itse uskon. Uskovaisten/ raamatun kertomuksia ihmeistä on yritetty kumota iät ja ajat, tässä pari hyvää esimerkkiä, jotka ovat tutkitusti totta, mutta ymmärrettävistä syistä yritetty säästää julkisuudelta.
Eräs (olisiko ollut professori) mies huomasi että punaisessa meressä on tiettynä vuodenaikana, tietyssä paikassa, tiettyyn aikaan kohta josta voi kävellä meren yli vettä n. 10cm (eli jumala ei olisikaan tehnyt israelin kansalle "siltaa" meren läpi, jokainen varmaan muistaa tarinan.) Onnellisena mies menee suureen tapahtumaan (en muista oliko kyseessä luento, kokous vai mikä tapahtuma, mutta kuulijoita oli paljon) Innoissaan mies kertoo teoriansa, kun hän on kertonut teoriansa yksi käsi nousee "poika" saa puheenvuoron ja sanoo: mutta sittenhän jumala olisi tehnyt vielä suuremman ihmeen, nimittäin hukuttanut sen aikaisen maailman suurimman armeijan 10 cm vettä!!!!!!

Ja toinen esimerkki
Eräs toinen mies tutki historiaa ja sai selville että jeesuksen elinaikaan on ollut TODELLA suuria leipiä(jopa 40kg!!) (selittäisi 5leipää ja 2kalaa) ja myös valtavia kaloja (tietysti) taas teoria esitellään ja yleisöstä joku sanoo: Miten ajattelit että n.5 vuotias poika jaksaa kantaa 5kpl 40kg leipää ja kaksi valtavaa kalaa eväskorissaan??

On kirjoitettu myös kirja jossa on tutkittu dinosaurusten fossileja konkreettisesti (osaava tutkija tutkii ovatko luut aitoja) ja tulkitsevat niitä, vähän niinkuin edellä jo todettiinkin neandertalin ihmisen aitoudesta. Kirjan mukaan aidot löydetyt  fossiilit  (jotka nekään eivät välttämättä todista mitään) mahtuisivat hyvin ruumisarkkuun (haudattaisiin koko dinosaurus apinakehitys hömppä kerralla) en löytänyt tätä kirjaa kun pikaisesti katselin kirjahyllyn läpi, mutta meillä on kuitenkin kyseinen kirja ja voin kaivaa siitä ehkä hieman lisä inffoa jos on tarpeen.

Qkkeli

• Global Moderator
    • View Profile
uskotko jumalaan?
« Reply #76 on: January 21, 2005, 19:43:46 »
En usko. Uskon lähinnä edelliseen ja seuraavaan elämään. Ei usko riitä Jumalaan. Olen yrittänyt lukea Raamatun mutta ei siitäkään tullu mitään...

Mutta siihen uskon vakaasti, että elämä jatkuu seuraavassa ruumissä tämän elämän loputtua.

Beliver

• Guest
uskotko jumalaan?
« Reply #77 on: January 22, 2005, 09:44:01 »
Löysin ko. kirjan nimeltään tekijänoikeudesta maailmaan, heti takakannessa kerrotaan että japanilainen kalastusalus löysi verkoistaan 1977 yli 10m pitkän ja 2000kg painavan ruhon josta punnituksen jälkeen otettiin kuva ja kudosnäytteet (kuva on kirjan takakannessa ja ei näytä ainakaan hailta, mutta siitä löytyy selviä plesiosauruksen piirteitä esim. parin metrin kaula) Japanilaiset tiedemiehet tulkitsivat ruhon plesiosaurukseksi ja löydöstä ilmoitettiin eri museoihin ja tiedeyhteisöihin.(japanissa löydöstä tehtiin jopa 100vuotisjuhlamerkki tieteelle) Länsimaiset tiedotusvälineet pakotettiin hiljaisuuteen ja lehdissä lukikin: "luultavasti hain jäännös" No miksi lehdistö pakotettiin hiljaisuuteen? Yksinkeertaisesti siksi että löytö ei sopinut länsimaiseen kehitysoppiin, jonka mukaan ko. lisko kuoli sukupuuttoon 66miljoonaa vuotta sitten.

Tällä teksti en tarkoita että dinosaururuksia olisi vielä olemassa, vaan että länsimainen kehitys oppi on aika työstettyä ja paljon opin kumoavia löytöjä on salattu. Lisää niitä löytyy ko. kirjasta.

Kristian V.

• Guest
Jeesus elää!
« Reply #78 on: January 24, 2005, 16:33:50 »
Ilman muuta uskon Jumalaan ja olen uskossa! Jeesus on tehny suuria tekoja munkin elämässä, oon saanut mm. kielillä puhumisen armolahjan, eli pyhä henki puhuu silloin mun kautta uusilla/vierailla kielillä, ja hmm... minkähän suoranaisen ihmeen teille kertoisin?

Tämä sattui äidille: Hän oli menossa kanttoriksi naapurikuntaan, mutta tarvitsi asianmukaiset urkukengät, uudet silmälasit ja paljon muuta, niin että hintaa tulisi kamoille yli 400€. Perheen rahatilanne TODELLA huono. Hän rukoilee Jeesusta avuksi, ja parin päivän päästä tapaa apteekissa puolitutun naisen, joka kertoo saaneensa pakottavan tarpeen antaa rahaa hänelle, ja päätti, että jos tänään tapaa äitini, niin antaa rahat hänelle. Siellä tapasivat ja äiti sai rahansa ja tuli vedet silmissä hakemaan mua koulusta. En tiedä tarkalleen rahasummaa joka siinä oli, mutta kaikki kulut se kattoi. Sattumaako?

Itselle sattui: Olin tosi tylsistyneenä kalassa ja sanoin Jeesukselle: "Anna nyt mulle kala, että piristyn." Seuraavalla heitolla 1,8kg hauki.

Itselle sattui myös: Eräässä nuortenillassa oli mukana tyttö, johon olin ihastunut. Olisin halunnut jutelle hänelle kaikenlaista, mutta tilaisuutta ei tullut, ja läksin myrtyneenä kotiin. Kerroin asiani Jeesukselle, ja ensi yönä neljältä sama tyttö panee tekstiviestin mulle ja pyytää esirukousta. Myöhemmin olemme tutustuneet ja olemme hyviä ystäviä. Sattumaltako hän sen viestin pisti?

Isälle sattui: Hän oli purjehtimassa hyvin kaukana kotirannasta, kun yhtäkkiä veneen köli raapaisi kovaäänisesti pohjaa ja säikytti isän. Silloin hänelle tuli tietoisuus, että se oli Jumalan merkki ja hän lähti äkkiä kotirantaan. Heti kun pääsi perille, puhkesi ihan tyhjästä ankara myrsky. Sattumaako?

Itselle sattui: Olin ankarassa rahapelivimmassa, ja se alkoi käydä vakavaksi kun rahaa paloi. Sitten yksi ystävä rukoili mun puolesta, ja mä täytyin pyhällä hengellä ja itkin ilosta eikä sen jälkeen oo tarvinnu panna rahaa uhkapeleihin. Joku tietty alkaa selittää, että se oli psyykkistä, mutta mikä mut sitten ihan varoittamatta pani itkemään siinä kaikkien nähden? Jeesus vapautti mut!

Jumala on olemassa, mä uskon häneen ja uskon että hän rakasti maailmaa niin kovasti, että lähetti poikansa Jeesuksen kuolemaan ristillä että mä ja te kaikki päästäisiin taivaaseen. On teistä kiinni otatteko lahjan vastaan ja uskotte häneen. Voitte ottaa tämän ilmaisen lahjan vastaan ja saada uskomattoman rauhan elämäänne ja päästä taivaaseen tai voitte rypeä maailmassa vailla lohtua ja löytää itsenne eräänä päivänä helvetistä... Mä toivon näkeväni monet teistä taivaassa. Yhtenä päivänä joka ainoa ihminen on Jumalan edessä ja vastaa hänelle teoistaan. Kaikki ihmiset ovat syntiä tehneet ja ansaitsevat kadotuksen mutta Jeesuksen sovitustyön tähden ne pelastuvat, jotka uskovat häneen.
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainoan poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän." (Joh. 3:16)

puolisukeltaja6

• MSN Messenger - nokkaposti@hotmail.com
    • View Profile
    • HeQ:n kalastussivu
    • Email
Re: Jeesus elää!
« Reply #79 on: January 25, 2005, 14:57:29 »
Quote from: Kristian V.
Ilman muuta uskon Jumalaan ja olen uskossa! Jeesus on tehny suuria tekoja munkin elämässä, oon saanut mm. kielillä puhumisen armolahjan, eli pyhä henki puhuu silloin mun kautta uusilla/vierailla kielillä, ja hmm... minkähän suoranaisen ihmeen teille kertoisin?

Tämä sattui äidille: Hän oli menossa kanttoriksi naapurikuntaan, mutta tarvitsi asianmukaiset urkukengät, uudet silmälasit ja paljon muuta, niin että hintaa tulisi kamoille yli 400€. Perheen rahatilanne TODELLA huono. Hän rukoilee Jeesusta avuksi, ja parin päivän päästä tapaa apteekissa puolitutun naisen, joka kertoo saaneensa pakottavan tarpeen antaa rahaa hänelle, ja päätti, että jos tänään tapaa äitini, niin antaa rahat hänelle. Siellä tapasivat ja äiti sai rahansa ja tuli vedet silmissä hakemaan mua koulusta. En tiedä tarkalleen rahasummaa joka siinä oli, mutta kaikki kulut se kattoi. Sattumaako?

Itselle sattui: Olin tosi tylsistyneenä kalassa ja sanoin Jeesukselle: "Anna nyt mulle kala, että piristyn." Seuraavalla heitolla 1,8kg hauki.

Itselle sattui myös: Eräässä nuortenillassa oli mukana tyttö, johon olin ihastunut. Olisin halunnut jutelle hänelle kaikenlaista, mutta tilaisuutta ei tullut, ja läksin myrtyneenä kotiin. Kerroin asiani Jeesukselle, ja ensi yönä neljältä sama tyttö panee tekstiviestin mulle ja pyytää esirukousta. Myöhemmin olemme tutustuneet ja olemme hyviä ystäviä. Sattumaltako hän sen viestin pisti?

Isälle sattui: Hän oli purjehtimassa hyvin kaukana kotirannasta, kun yhtäkkiä veneen köli raapaisi kovaäänisesti pohjaa ja säikytti isän. Silloin hänelle tuli tietoisuus, että se oli Jumalan merkki ja hän lähti äkkiä kotirantaan. Heti kun pääsi perille, puhkesi ihan tyhjästä ankara myrsky. Sattumaako?

Itselle sattui: Olin ankarassa rahapelivimmassa, ja se alkoi käydä vakavaksi kun rahaa paloi. Sitten yksi ystävä rukoili mun puolesta, ja mä täytyin pyhällä hengellä ja itkin ilosta eikä sen jälkeen oo tarvinnu panna rahaa uhkapeleihin. Joku tietty alkaa selittää, että se oli psyykkistä, mutta mikä mut sitten ihan varoittamatta pani itkemään siinä kaikkien nähden? Jeesus vapautti mut!

Jumala on olemassa, mä uskon häneen ja uskon että hän rakasti maailmaa niin kovasti, että lähetti poikansa Jeesuksen kuolemaan ristillä että mä ja te kaikki päästäisiin taivaaseen. On teistä kiinni otatteko lahjan vastaan ja uskotte häneen. Voitte ottaa tämän ilmaisen lahjan vastaan ja saada uskomattoman rauhan elämäänne ja päästä taivaaseen tai voitte rypeä maailmassa vailla lohtua ja löytää itsenne eräänä päivänä helvetistä... Mä toivon näkeväni monet teistä taivaassa. Yhtenä päivänä joka ainoa ihminen on Jumalan edessä ja vastaa hänelle teoistaan. Kaikki ihmiset ovat syntiä tehneet ja ansaitsevat kadotuksen mutta Jeesuksen sovitustyön tähden ne pelastuvat, jotka uskovat häneen.
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainoan poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän." (Joh. 3:16)

Tuo oli viisaasti sanottu! Muistakaa, että elämä on jumalan antama lahja, jos ette usko jumalaa, se on tehty törkeästi.

suspi

• View Profile
uskotko jumalaan?
« Reply #80 on: January 25, 2005, 16:57:31 »
en usko.  rippikouluunkin menen sen takia koska, kaverit menevät ja saahan siitä vanhemmilta ja sukulaisilta rahaa.

Wenku

• View Profile
    • Email
uskotko jumalaan?
« Reply #81 on: January 26, 2005, 16:35:13 »
Kristian V. Tuota.. kannattaa joskus pysähtyä ja ajatella asioita vähän kriittisemmin. Voi oppia uutta =).

Larvaaja

• View Profile
uskotko jumalaan?
« Reply #82 on: January 26, 2005, 17:04:21 »
Muistakaa, että elämä on jumalan antama lahja, jos ette usko jumalaa, se on tehty törkeästi.

BUAHAHAHAHAAAA
Siis nyt varmaan väität pokkana että budhistit, muslimit ja muuta istit ovat väärässä?
Aukaistaan ne silmät ja katsotaan ympärille.
Se on törkeää jos ei näe maailmaa väreissä vaan mustavalkoisena  :evil:

Jos noilla kalarukouksilla on mukamas jotain Jumanaln olemassaoloa vahventavaa niin kai sitä sitten Ahtikin siellä vettenalla joraa?

Peksi

• View Profile
    • Email
uskotko jumalaan?
« Reply #83 on: January 26, 2005, 21:21:53 »
Hahahha! "Kristian V":ltä kyllä tuli ihan loistava viesti. Tässä on taas yksi syy, miksi ei pidä olla rekisteröitymispakkoa, sillä miten muuten tuollaisia pieniä hauskoja trollauksia voitaisiin tänne laittaa(bännithän siitä sais)?

Jumalaan en voi sanoa uskovani(kuulun kyllä ev.lut. kirkkoon), mutta antaa niiden uskoa ketkä haluaa. Ja maailmankin synnyssä on vielä moni asia ratkaisematta, esim. alkuräjähdyksen alkuperä(mikäli moista posausta on nyt edes tapahtunut; teorialle saatetaan muutaman sadan vuoden päästä jo nauraa.), joten kyllä uskolle löytyy vielä ihan "perusteitakin".

Edit: Suosittelen muuten, että luette avaruustähtitieteen professorin Esko Valtaojan kirjan "Kotona maailmankaikkeudessa". Kirja on aivan loistava ja siinä on pohdittu aivan samoja asioita kuin nyt täälläkin, eli maailmankaikkeuden(ja elämän) syntyä sekä kehitystä.

HalDi

• Hiihtävä haltimies
    • View Profile
    • Email
uskotko jumalaan?
« Reply #84 on: January 26, 2005, 21:55:41 »
Tähän threadiin on tullukin jo vastattua muutamaan otteeseen.

Puhuin aikasemmin niistä vaihteista. Nyt väännetään tieteelliselle, naks!

Kristian V.n kirjoitus oli suoraan sanoen loistava. Kaikkihan eivät ymmärrä tai halua ymmärtää sitä, että ihminen itse tekee mielensä. Elikkä miten ajattelee ja mitä mieltä on asioista. Uskoa Jumalaan on (huom! omasta mielestäni) samanlainen asia. Tälle saattaisi joku hörähtää aika lailla, mutta itse uskon, koska siitä on suoraa hyötyä! Kun meillä on Jumala, joka on ikään kuin "täydellinen ihminen", hänelle on kaikki mahdollista ja hänellä on käsissään rajaton viisaus jne. Kun uskoo, turvautuu tähän Jumalaan ja tapahtumat etenevät suurimman viisauden, Jumalan tahdon mukaan.

Jos Jumala tahtois, Se vois murskata kaikki maailman ihmiset ja ruveta kasvien ja eläinten diktaattoriksi, mutta Se ei tee niin. Jumala on viisaampi, kuin yksikään ihminen ja osaa käyttää täydellisyyttään ja voimiaan viisaasti. Ihmismieli on joskus tyhmä, ei osaa ajatella seurausta. Jumala ajattelee myös seurausta ja antaa tapahtua näin. Hänelle on kaikki mahdollista.

Ihmiset täten turvautuvat itseään suurempaan, täydellisyyteen, jolta he saavat apua vaikeina aikoina. Sanoisin jopa, että on suoranaisen tyhmää olla uskomatta ja turvautumatta johonkin kaikkivaltiaaseen. Omassa tapauksessani meidän kristittyjen Jumalaan.

Ja Jumalan tahdosta onkin jo puhuttu. Kristian kertoi noista ihmeistä, joita on nähnyt tapahtuvan. Äiti on uskovainen ja luotti, että Jumala antaa apua. Tässä suhteessa toki taloudellista apua, mutta se tuli läheiseltä ihmiseltä. Kukaties tämä puolituttu oli saanut jostain ylimääräistä rahaa ja halusi antaa sitä tälle äidille, mutta ei voida todistaa etteikö Jumalalla olisi ollut jonkin sortin yhteys äkilliseen rahanantamishaluun. Olisi jälleen tyhmää olla uskomatta.

Ja taas tieteellis-uskonnollinen vaihde päälle, naks! Ja nostetaan kytkintä...

Että näin minä uskon!

Wenku

• View Profile
    • Email
uskotko jumalaan?
« Reply #85 on: January 26, 2005, 23:35:11 »
Kyllä oli muuten Haldi aivan liian pitkä ja sekava vastaus! Olen pöyristynyt ja raivoissani. Jeps, oletteko muuten ajatelleet sitä, että jumala on ihmisen keksimä ja että raamatun on kirjoittanut ihminen. Ja mitä ihmisten keksintöihin tulee, eivät ne toimi aina halutulla tavalla. Näille keksinnöille on monenlaista käyttötapaa ja tarkoitusta ja eri kulttuureilla on omansa. Mitäkö haen tässä takaa? Yritänpä vaan saada päänne entisestään pyörryksiin.

Kuunnelkaa Sana ja ylistys nimistä radio-ohjelmaa niin huomaatte, miten usko voi pahimmassa tapauksessa sekoittaa ihmisen. Mitä vähemmän näitä asioita miettii sitä paremmin elämässä pärjää. Ja jeesus tulee vielä jonain päivänä (sanoi kadulla flyereita jakanut tyttönen minulle). Niin tulevat ufotkin, mutta niillä täytyy olla loistava huumorintaju jos ne laskeutuvat pallollemme lentävillä lautasilla.

Beliver

• Guest
uskotko jumalaan?
« Reply #86 on: January 27, 2005, 09:42:02 »
Kun puhuttiin Jumalan tahdosta niin jumalan tahto olisi varmasti että kaikki ihmiset eläisivät sovussaa, olisivat uskossa jne. MUTTA Jumala rakastaa meitä niin paljon että antoi ihmiselle oman tahdon, jonka mukaan ihminen tekee, eli jumala ei pakota, mutta voi kehottaa.  Jumala ei varmasti olisi halunnut että Aadam ja Eeva olisivat syöneet kielletyn puun hedelmiä, mutta he halusivat (tosin käärme houkutteli) ja out of paradise. Isäni sai muuten aika mahtavan rukousvastauksen nuorena. Kun hän kirjoitti lukion pääsykokeeseen hän tiesi ettei pääsisi läpi jostain aineesta (en muista mikä) ja kun hän ajoi lukiolle tarkistamaan tuloksia hän rukoili että pääsisi läpi. Lukiolla hän tyrmistyi, hän pääsi läpi ja vielä ihan hyvin arvosanoin. Mistä tämä johtui? Yksinkertaisesti siitä että lukion matematiikaopettaja oli laskenut että 3+2=7 ,mutta isä EI valitanut virheestä. Tällaista on sattunut, eikä tuo ole vielä edes kummallista, no itse olen parantunut laktoosi-intoleranssita, isä jalkakivusta jne. jne.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
uskotko jumalaan?
« Reply #87 on: January 27, 2005, 09:54:23 »
Miten Jumala noihin asioihin liittyy? Inhimillinen erehdys ja sairaudet... Kyllä minullakin penskana vatsa meni kipeäksi maidonjuonnista. En voinut muutenkaan paljoa maitotuotteita syödä. Nykyään se kestää ihan kohtuudella maitovalmisteet ja en pidä sitä mitenkään Jumalan ihmeenä. Ei suolistoflooran tasapainon muutoksiin tarvita ihmettä. Eiköhän nämä probioottiset ja prebioottiset vaikutukset pysty tulemaan ihan ruokavaliostakin.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

Kristian V.

• Guest
uskotko jumalaan?
« Reply #88 on: January 27, 2005, 10:07:14 »
Spede: Se miks mä en rekisteröidy, johtuu siitä että rekisteröityessä pitää olla sähköpostiosoite. Mä olin tänne rekisteröityneenä mutta unohdin salasanan enkä voi rekisteröityä uudestaan kun pitäisi olla eri sähköpostikin eikä mulla oo enkä hanki toista.

Mutta kerran me kaikki ollaan teoistamme ja sanoistamme vastuussa Jumalan edessä.

Kaikkihan te uskotte kaiken mitä Einstein sanoo, eikö vain? Einstein kirjoitti kirjassaan, en muista sanatarkasti, mutta suunnilleen näin, että kun hän ajattelee tätä maailmankaikkeutta, miten protonit kiertävät elektroneja ja planeetat toisiaan ym. ym. niin on oltava suurempi voima joka tämän kaiken on saanut aikaan ja joka tätä kaikkea pyörittää.

Ei siis tosiaan ollut sanatarkka mutta idea oli tuo. Miettikää sitä.

En mä tuputa uskoa kellekään. Ei sitä väkisten voi kellekään antaa. Mutta mä toivon että mahollisimman moni silti uskois. Muistakaa, että Jeesus rakastaa teitä kaikesta huolimatta.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
uskotko jumalaan?
« Reply #89 on: January 27, 2005, 10:21:07 »
En usko, että kukaan tiedemies menisi ja pistäisi TEORIAN Jumalasta läjään ihan tuosta noin vain. Aikojen alusta asti on Jumalalla selitetty asioita, joita ei ymmärretä. Sitä se on nykyäänkin. Mutta että tämä kristitty malli, jossa on vain yksi Jumala ja se on meidän ja kaikki muut on huijausta... niin tuo vähän tökkii. Muutenkin Raamatussa on ajoittain kansantaru -tasoista tarinaa, mitä ei kannata mielestäni liian vakavasti ottaa. Noh.. en jaksa tänne pistää läjää teorioita ja niiden vastineita, koska viesteilyyn menisi aikaa ihan järjettömästi.

Niin.. ja tarviiko se rekisteröityminen toisen sähköpostin? Kokeile eri tunnusta rekisteröidä? Onko se sähköpostikenttä edes pakollinen.. en muista enää...

center>