Kuusamon uistimet

Started by Anonymous, January 07, 2003, 16:42:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kaivo

Omat käyttökokemukset vielä puuttuvat. Seuraava luonnehdinta perustuukin yleisiin arvioihin ko. vieheestä:

Kuusamon Puukala on sanalla sanoen ruma, mäntyinen palikka, jonka uintiliike on olematon. Ainoa syy käyttää tällaista uistinta on se, että sillä saa toisinaan erittäin hyvin kaloja. Nykimällä uitettu Puukala on ollut Suomessa jerkki ennen kuin jerkkiä on meillä edes tajuttu. Suoralla kelauksella se käsittääkseni ui hyvin pienellä liikkeellä, mutta antaa siitä huolimatta toisinaan kaloja aivan hyvin.

– Saattaisi olla joidenkin tilanteiden erikoispeli alle metrin vedessä, samalla tavalla kuin Zalt voi olla omalla sarallaan syvemmällä? On jo monta kertaa käynyt mielessä hankkia muutamia Puukaloja kokeiluun; toistaiseksi en ole vielä saanut niin paljoa aikaiseksi, että olisin sen tehnyt. Ehkäpä tulevana kesänä...

Vikke

Ei ole harvinainen, mutta haukea pitäisi tulla hyvin.
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

ööö...

Asun ite kuusamossa ja ostan kuusamon uistimen tehtaanmyymälästä vieheet sun muut ja hyvin tulee. :wink:

_Eetu

Mä en raaski ees käyttää noita, kun voitin noi kalastajanmaailman kisassa.

kalastan_kaikkea

Lätkä on oiva uistin,varsinkin taimenille ja rauduille se on todettu hyväksi yli kolmekiloistenTaimen- ja 2,5 kiloisten rautuköriläiden taltuttajana

joel17

Puukala on henkilökohtaisesti tällä hetkellä oma parhaani(?) uisitin.Puukalalla saa komeaa haukea ainakin länsi-Suomen merialueilta.Minulla on väri sini/valko/puna ! ja toimii takuuvarmasti!
www.kalastusta.urli.net
www.kalastusta.munpalsta.com (rekisteröidy ihmeessä, että saadaan kunnon keskustelut)

SecurityWarning

Kaveri antoi mulle joskus... En oo saanut kyllä mitään  8-)  Toinen kaveri luuli sitä Calico Catiksi...  :-P
Ukkeli kukkeli kummitus!

Katos Tätä niin tiedät! Ja anna ladata!
www.kalastuksenwiki.tk on Cool! :D

Acke

Kuusamonuistimet. Parhaita! Varsinkin Professor. :-D Räsänenkin hyvä vissiin, vaikka itse en sillä paljoo oo saanu.

Daiwa

Mullakin on yks 08-vuoden vuosiuistin. Otin siitä pari kuvaa ja kannattaa lukea tuo teksti.

- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

Pescador

Quote from: Mepps on April 09, 2003, 14:59:43
Yks varma paikka on ainakin se Kuusamolla sijaitseva tehdasmyymälä tai mikä onkaan. Olen nähnyt kyseistä kapistusta myös Aseessa ja erässä (Säkylässä).
Ne maksaa 20e ainakin kun kävimme viime syksynä.

mika922

Quote from: salmon6 on February 04, 2009, 19:30:01
Yks varma paikka on ainakin se Kuusamolla sijaitseva tehdasmyymälä tai mikä onkaan. Olen nähnyt kyseistä kapistusta myös Aseessa ja erässä (Säkylässä).

Huomasitko vuosiluvun? :roll: :wink:
"Tulin, näin ja kalastin", sanoin Juliuis Caesar...vai miten se meni?

Pescador

Quote from: mika922 on February 04, 2009, 19:40:16
Quote from: salmon6 on February 04, 2009, 19:30:01

Huomasitko vuosiluvun? :roll: :wink:
Khyl. Hintaa en nyt ihan tarkalleen muista mutta oli se ainakin päälle 15e.

KALIKKA

kaverilla tuotatin kuusamosta viime syksynä ahven värityksellä olevan puukalan hintaa järkyttävät 24.5 euroo
kilo hinta kapulalla kohillaa
aina kannattaa yrittää vaik ei saiskaa

ALEE

Onko kellään kokemuksia tosta 2009 vuoden vuosiuistimesta? Ite sain joululahjaks tuollasen... Ihan asialliselta peliltä vaikuttaa.

Pescador

Quote from: Daiwa on January 24, 2009, 12:54:21
Mullakin on yks 08-vuoden vuosiuistin. Otin siitä pari kuvaa ja kannattaa lukea tuo teksti.
24 karaatin kultaus!

tomso

itelläni on tämä uusin Onega enkä kyllä ala visko maan sitä, nimittäin kala kaveri linkas 2006 vuoden juhla uistimen jorpakkoon  :|

.....

tomso

Quote from: ALEE on March 25, 2009, 21:22:29
Onko kellään kokemuksia tosta 2009 vuoden vuosiuistimesta? Ite sain joululahjaks tuollasen... Ihan asialliselta peliltä vaikuttaa.

tuossa ylhäällä se komeilee  :lol:
.....

ilkkak

Kuusamon Uistin Oy alkoi taas tänä vuonna valmistamaan kyseistä vaappua, liki 20 vuoden tauon jälkeen. Kuusamon Uistin kehuu, että kyseessä olisi monien mielestä jopa maailman paras kuhavaappu, mutta nopean googlettamisen jälkeen monet ovat moittineet vaappua. Historia tietää kertoa, että kyseisellä vaapulla on aikoinaan noussut maaginen 10-kilon kuha Lohjajärvestä, joka luultavasti osaltaan nostaa Kuusamon Uistimen vaapulle antamaa hypeä.
Mitä Te olette mieltä Variantista, löytääkö se paikkansa teidän vetovavoissa?

Tornio_River

Löytää varmasti,haukut ihan turhia,varsinkin siniselkäisenä tappavan tehokas esim hauki/kuha jahdissa,itse aijon hankkia parit kipaleet juuri kyseistä väriä pakkii kunha eteen sattuu

KALIKKA

itellä joskus 80 luvulla pojan vesselinä oli yksi luotto peleistä musta selkäsenä.
jos muilla ei haukia saanu vetoon laitettiin variantti ja välikoon proffa.
pitänee hankkia  moinen kalikka vielä ja kahtoo onko yhtä tehokas kuin ennen sekä tehhä leikki mielinen
kisa,variantti,proffa,puukala ja oma sätös vetoon
aina kannattaa yrittää vaik ei saiskaa

Storck

Quote from: kapulan vetäjä on June 06, 2009, 16:49:14
itellä joskus 80 luvulla pojan vesselinä oli yksi luotto peleistä musta selkäsenä.
jos muilla ei haukia saanu vetoon laitettiin variantti ja välikoon proffa.
pitänee hankkia  moinen kalikka vielä ja kahtoo onko yhtä tehokas kuin ennen sekä tehhä leikki mielinen
kisa,variantti,proffa,puukala ja oma sätös vetoon

Samat muistot 90-luvun alusta. Inkoossa oltiin vetämässä, millään ei tullut mitään - paitsi pakin pohjalta kun viimeisenä yrityksenä laitettiin mustaselkäinen Variant siiman päähän niin alkoin veneessä tapahtua. Se oli ihan uskomatonta, silti totta  :)

wild miguel

tarjous taloon orimattilaan on tullu juuri kyseisiä variantteja,aattelin itelle hommata moisen,kysymys on että millasella värityksel oote saanu esim.hauke ja onko porras uintilevy vai sitten se syvänne turpa levy hyvä?

Storck

Quote from: wild miguel on June 16, 2009, 19:53:29
tarjous taloon orimattilaan on tullu juuri kyseisiä variantteja,aattelin itelle hommata moisen,kysymys on että millasella värityksel oote saanu esim.hauke ja onko porras uintilevy vai sitten se syvänne turpa levy hyvä?

Se minun peli oli mustaselkäinen porraslevyllinen, 7cm oli. Sellaista jahtaan, tänään ei näkynyt hyllyissä kuin punaselkäistä - jäi hyllyyn. 

wild miguel

Quote from: Storck on June 16, 2009, 22:32:00

Se minun peli oli mustaselkäinen porraslevyllinen, 7cm oli. Sellaista jahtaan, tänään ei näkynyt hyllyissä kuin punaselkäistä - jäi hyllyyn. 
orimattilassa on kyseisiä varianttei kun tuo mustaselkä 7cm ja paljon muita varianttei

Storck

Quote from: Storck on June 16, 2009, 22:32:00

Ai joo, löytyi oikea kauppa - Espoon (jompi kumpi) Hong Kong tai Motonet, kehä 3:sen ja moottoritien kulmassa olevat...

jcuster

Eilen viimeksi tuli pari kuhaa siniselkäisellä shad-mallilla, muistaakseni löytyi joskus kaatopaikalta parin muun samanlaisen kanssa.
On niillä tullut taimenesta kuhan kautta ahveniin ja haukiin kalaa, toutainkin on muistaakseni osunut johonkin noista.

Ei malli mikään varsinainen luottokone ole, mutta ei todellakaan huonoimpia pakista löytyviä.
Yks asia on varma: Kun pilkkihaalarit päällä pierasee sen saa aina silmilleen.

Juz

Eipä ole kokemuksia kyseisestä vieheestä. Kaveri kovasti kehuu ja sen perusteella noita voisi pari ostaakkin.
Mutta edelleen vannon Jessen ja Bomberin nimeen kuhahommissa..

Riqu

Itsellä on tällä hetkellä 7cm pitkänä musta- ja punaselkäiset. Niillä on tänä vuonna tullu kalaa 10cm ahvenesta 49 cm pitkään kuhaan.  En voi kyllä moittia millään muotoa, yksi parhaista mitä pakista löytyy.

-Heggu-

isäni kehui että tuo oli aikanaan erinomainen vaappu mutta viimeinen jäi johonkin maton räsyyn :roll: mitähän tosta kannattas maksaa nähnyt jtn. 11-13e hinnoissa, onko liikaa?

Hyp0x

Löysin itse eurolla vanhan mustaselkäisen variantin ja päätin tietysti ostaa sen, kun oli niin halvalla. Lyhyen testin jälkeen huomasin, että kovaa vetäessä vaappu tulee takaisin pintaan, eli ilmeisesti nokkalenkki on hieman vinossa. Olen yrittänyt suoristaa sitä pihdeillä, mutta taitaa olla niin herkkä peli tuo variantti, että ei sitä tahdo saada mitenkään uimaan enää kunnolla. Liekkö alunperinkin laitettu tuosta syystä myyntiin eurolla... Toimiessaan varmasti ihan toimiva vaappu hauelle ja kuhalle.