Chat

Author Topic: Valittajien thread  (Read 147928 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Murmeli

• Tee se itse
    • View Profile
Vs: Valittajien thread
« Reply #120 on: February 12, 2009, 20:34:15 »
No mitä, jos kaveri ilmoittaa iäkseen vaikka 10-12, jopa 13 vuotta? Melko moni saatta katsella, että tuolta ei voi kyllä kovin paljon mitään odottaa ja siitä saattaa kehittyä sitten kaikenlaista jännää. Moniko yleensä kertoo ikäänsä täällä? Aika harva, siitä olen varma. Ei edes monet vanhemmat ihmiset kerro.

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • MSN Messenger - jami_terasahde@msn.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #121 on: February 12, 2009, 20:36:39 »
No joo tämä ikäasia oli vain mielipide enkä mitenkään ala ajamaan asiaa eteenpäin, mutta edelleen haluaisin kuulla, että miksi niin kovasti haluat viestimäärien näkyvän? En ole koskaan keksinyt mitään hyötykäyttöä niille.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

Crice

• View Profile
« Reply #122 on: February 12, 2009, 20:40:06 »
Joo nimenomaan: VIESTIMÄÄRÄT POIS!!!
Kannattaisin itse ajatusta että Sekalaista juttua osion viestejä ei lasketa viesti laskuriin. Vain pelkät kalastusalueisiin menneet viestit näkyisivät. Jotkun kun vain kirjoittelevat sekalaiset osiossa puolet enemmän kuin kalastukseen liittyvillä osioilla.
O_o

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • View Profile
    • Email
« Reply #123 on: February 12, 2009, 20:44:26 »
Edelleen, jos joku osaa sanoa yhdenkin hyödyllisen asian viestimääristä, niin valaiskaa nyt minua  tyhmää, kun en keksi? Auttakaa nyt?

Murmeli

• Tee se itse
    • View Profile
« Reply #124 on: February 12, 2009, 20:44:29 »
...miksi niin kovasti haluat viestimäärien näkyvän?...
Ei sitten, luovutan. Viekää tuhkatki pesästä. :-D

Kyllähän ne viestit ja niiden määrä kuuluu tänne. Laitetaan vaikka äänestys pystyyn, niin nähdään mitä muukin porukka ajattelee.

jarmoankka

• Ädin kielen opetaja
  • 5.5kg lumpeiden kuningatarta
    • View Profile
    • Email
« Reply #125 on: February 12, 2009, 20:45:29 »
Niin todellakin:  Kertokaa joku YKSIKIN SYY miksi viestimäärä on oleellinen? Edelleenkään, sillä ei voita mitn jne....
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
    • http://www.stcroixrods.com/
« Reply #126 on: February 12, 2009, 20:45:49 »
Joo nimenomaan: VIESTIMÄÄRÄT POIS!!!
Kannattaisin itse ajatusta että Sekalaista juttua osion viestejä ei lasketa viesti laskuriin. Vain pelkät kalastusalueisiin menneet viestit näkyisivät. Jotkun kun vain kirjoittelevat sekalaiset osiossa puolet enemmän kuin kalastukseen liittyvillä osioilla.
Meneväthän ProPilkki-keskustelutkin viestilaskuriin. Ihmettelen vain (edelleen) kuka jaksaa tuijottaa viestimääriä, pitäisikö tehdä asiasta oikein äänestys ;) ?

Kuka tuijottaa viestimääriä ?

1. Ei mitään väliä                   [ ]
X. Erityisen tärkeä tieto         [ ]
2. Ainoa kirjoittelun syy         [ ]

Murmeli

• Tee se itse
    • View Profile
« Reply #127 on: February 12, 2009, 20:47:48 »
Poistakaa sitten. Ei niillä tee mitään. Mut pitäkää nuo tähret kuitenki.

jarmoankka

• Ädin kielen opetaja
    • View Profile
    • Email
« Reply #128 on: February 12, 2009, 20:49:10 »
Galluppiin 1:

Mitäs muuten noilla tähdillä on virkaa....  ihan näin sivumennen kysyen...
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

Hemulisoturi

• View Profile
« Reply #129 on: February 12, 2009, 20:54:46 »
Profiilin alle vaikka se rekisteröitymispäiväkin ja vaikka nyt ne tähdet tms. osoittamaan aktiivisuuden?
Näkeehän niistä viestimääristä toki sen kirjoitusaktiivisuuden mut sillähän ei nyt oo paskanvertaakaan väliä jos se kaikki sama olis voitu jauhaa siellä #ircKalassa.netissä.
Ja mun puolesta tuo viestimäärä joutais piiloon. Aktiivisuus vain jollain muulla tavalla esille..

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • View Profile
    • Email
« Reply #130 on: February 12, 2009, 20:58:43 »
Arvaa saisiko noihin oikeita vastauksia vai tulisiko tuota ylintä ainoastaan?

En vain jaksa saada päähäni muita syitä kahden sanan vastauksille kuin sen, että niillä keerryttää viestimäärää nopeasti. Niillä ei pitäisi olla mitään väliä, mutta näin ei valitettavasti ole. Ne laskee tekstin tasoa. Se on 99%:sti fakta. Foorumeilla joilla on korkeampi keski-ikä, sillä ei varmasti ole väliä, mutta täällä meillä on ikä vähän alhaisempi, niin siinä vaiheessa viestien vaikutus alkaa näkymään.

Tämä on sitten ihan tervettä mielipiteiden vaihtoa. Tästä ei kenenkään tarvi imaista rypäleitä nenäänsä.

Niin ja älkää hätääntykö. Ei niitä viestimääriä kukaan poista.
« Last Edit: February 12, 2009, 21:01:55 by Aatami »

Murmeli

• Tee se itse
    • View Profile
« Reply #131 on: February 12, 2009, 21:03:19 »
Kyllähän niiistä tähdistä näkkee, että ketä ei kannata kuunnella.

TAI
Otetaan sitten käyttöön esim. vastavalo.fi:n systeemi.
Toreimmat kirjautuneet ovat E-luokkaa ja laatujäsenet yms. aktiivit A-luokkaa. Loput siltä väliltä (B,C,D(jos ette hoksanneet)). Sitten voi nakella luokituspyyntojä jonnekkin, ja luokittelua tapahtuu jonkun tietyn säännön mukaan, esim. viestien laatu.

TAI
 Infojen systeemi. Aktiivi titteli yms. kunniamerkit, joita modet jakelee "omaksi ilokseen".

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • View Profile
    • Email
« Reply #132 on: February 12, 2009, 21:11:28 »
Tuo mitä sanoit kalakauhu, niin on kyllä tavallaan totta, mutta se pitää ymmärtää kehittävänä/rakentavana kritiikkinä. Oli kyse mistä tahansa, niin "keltanokkia" sorsitaan, mutta ei pahassa tarkoituksessa.

Ja sekalaisia juttuja-osio on hauska lisä foorumilla, jos sitä käyttää oikein.

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #133 on: February 12, 2009, 21:22:06 »
Juu-u. Jokainen kirjoittaa joskus sen ensimmäisen viestinsä, jokainen aloittaa kalastusnetteilun jossain vaiheessa. Kun aloitin kalastuksen niin nettikalastus, saati sitten tällaiset palstat olivat vielä tulevaisuutta. En sitten tiedä mikä on raja nuorelle ja missä kohdin alat olla vanha.

Näitä jätti-threadien nollauksia tai uudelleen aloituksia voin kommentoida tämän verran; kuka tai ketkä katselevat aikaisempia postauksia 16 sivun takaa, esim. aiheessa "Mitä kuuntelit viimeksi ?" Voin veikata ettei kukaan, siis mikä on aiheen päälimmäinen tarkoitus ? Sen on joku joskus aloittanut ihan aloittamisen ilosta, sitten siihen parhaimmillaan oli vastannut sama henkilö 18 kertaa, vajaassa 16 sivussa... saattoi olla muutama sivu ilman postausta, mutta sitten oli sivuja joille sama hemmo oli laittanut musiikkimakuaan esille jopa kaksi-kolmekin kertaa. No, se siitä.

Olen seurannut myös tätä sivua ensi kesänä 7 vuotta. Ja tämä tulee sitten minun omana mielipiteenäni; se mitä tällä palstalla moderoitiin 3 vuotta sitten oli kevyttä hommaa, se mitä sait palautetta YV:nä oli kevyttä kamaa. Nykyään vittuillaan ihan suoralta kädeltä, jos annat ohjeita, vittuillaan lisää. Pistät tyypin hetkeksi huilille, laittaa tyyppi kaverinsa kyselemään että mikäs perkele minua vaivaa. Käyttäjät tekevät tämän palstan, ja jos ei osaa palstaa käyttää voi vapaasti siirtyä johonkin muualle ennenkuin moderaattorit pistävät kokonaan pihalle.

OK, se siitä. Yritetään nyt pärjätä  :oops:

jarmoankka

• Ädin kielen opetaja
    • View Profile
    • Email
« Reply #134 on: February 12, 2009, 22:01:57 »
Kyllähän niiistä tähdistä näkkee, että ketä ei kannata kuunnella.

Jaa mitä?  Että jotkut tähdet kertoo, kuka puhuuasiaa ja kuka ei.  En usko horoskooppeihin, enkä myöskään mihinkään tähtiin...

Kaikki noi "kumpi parempi yms" tai "mikä on lempi...yms"- aiheet joutas siivoamaan 2 viimestä sivua lukuunottamatta. Ketä kiinnostaa lukea jonkun aiheen 20 ekaa postaussivua....ei ketään...

Ugh :)

TUOMARI

• "PERIKSI EI ANNETA"
    • View Profile
« Reply #135 on: February 12, 2009, 22:20:17 »

Vähän tilastoja!

- aiheita= 9 683
- viestejä= 143 420
- uusia viestejä tammikuu 2009= 8 696
- uusia aiheita tammikuu 2009= 248

Varmaan kaikki on tosi tärkeitä(heh!). Miten voi olla noin paljon asiaa kalastuksesta tai siihen liittyvästä?
Ei ole ihme jos uusi vierailija(iästä riippumatta) menee sekaisin näillä sivuilla, kun aiheita on joka lähtöön.
Mielestäni aiheet pitäisi liittyä kalastukseen, ehkä jonkun kevennysaiheen voisi säilyttää.
Viestienmäärä pois ja tilalle rekisteröintipäivä/vuosi, ehkä myös täällä vietetty aika(vaikka näkyy profiilista).
Hyvä täällä on ehdotella, kun itse en tee mitään :-)
Aihe olikin "Valittajien thread".

Torro

• Urospuolinen nauta
  • Maalintekijä jumalan armosta
    • MSN Messenger - redwoodriver@windowslive.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #136 on: February 12, 2009, 22:30:47 »
Tuosta viestilaskurin poistosta/profiilin sisälle siirtämisestä muistaakseni Aatamin ja Peten kanssa joskus vaihdettiin mielipiteitä.

Oma kantani on aina ollut: Viestilaskuri johtaa paskanjauhantaan.

Useathan siis haluavat heti ison määrän viestejä rispektin nostamiseksi, mikä sinäänsä on aivan järjetöntä. Ne joilla ei ole mitään annettavaa kalastuspuolen keskusteluissa, ottavat sekalaista juttua -osion hiekkalaatikoksi ja kirjoittelevat sinne kaikkea turhaa

Viestilaskurin tilalle vaikka asuinpaikka. Viestilaskurin voisi sijoittaa profiilin sisälle, eli se ei pongahda näkyviin mutta on kuitenkin luettavasissa jos joitain kiinnostaa.
« Last Edit: February 12, 2009, 22:36:11 by El'ToroRosso »
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #137 on: February 12, 2009, 23:27:16 »
Ihan hyviä pointteja Rossolla. Varsinkin tuon viestilaskurin vaikka tuonne profiiliin siirtäminen, ja vaikka poistokin, koska tuolta ns. "muista tilastoistahan" kuka hyvänsä voi tutkiskella juuri mitä päähän pälkähtää ja tehdä omia NASA:nkin pakahduttavia päätelmiä.

Tuomarille tiedoksi, palstalla on sellaisiakin jäseniä, jotka eivät ole kirjoittaneet ainoatakaan viestiä ProPilkki-keskustelujen ulkopuolelle.

Vaikkakin ProPilkkiä en tältä palstalta halua millään tavalla, enkä missään tapauksessa pois.

TUOMARI

• "PERIKSI EI ANNETA"
    • View Profile
« Reply #138 on: February 13, 2009, 01:25:37 »
Se on siinä!
Viestilaskuri profiilin puolelle, niin on siellä muiden tilastojen joukossa.
Toivottavasti toteutetaan :-)

P.S. Viestimäärä näkyy tällä hetkelläkin profiilissa, eli ei mitään varsinaista siirtoa tarvitse tehdä.
P.P.S. Poistin yhden oman aiheeni, joka oli turha näillä sivuilla!

« Last Edit: February 13, 2009, 01:55:30 by TUOMARI »

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #139 on: February 13, 2009, 08:14:34 »
Jos asia "oikeasti" on tärkeä, niin siitä vain adminille viestiä. Mie en jaksa enkä halua siltä mitään pyytää.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Perca

• Pyydyskalastaja
  • Global Moderator
    • View Profile
    • Email
« Reply #140 on: February 13, 2009, 13:51:38 »
On noi viestimäärät kyllä tosi tärkeitä! Mun henkinen tasapaino varmaan järkkyis niiden poistamisesta, eihän täällä kuitenkaan tule otetuksi vakavasti ilman nelinumeroista lukua. Alapääkin pitenee aina sentillä jokaisen sadan viestin jälkeen. En mä ainakaan keksi mitään muuta keinoa muiden auttamiseen, omien käytäntöjen kertomiseen ja kokemuksien jakamiseen kuin viestimäärä!

-Perca
Vegetarian is an old indian word for bad hunter

Qkkeli

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #141 on: February 13, 2009, 19:07:13 »
Tähdet ja viestimäärät kylmästi pois näkyviltä, jopa profiilista. Silloin uskoisin viestien keräämisen todella vähenevän.

Mie voin laittaa jussille viikonlopun aikana viestiä menemään.

ps. Ilman Pro Pilkkiä koko kalassa.net olisi kuollut jo monta vuotta sitten.

Daiwa

• Hauki tuo lisää kiinnostusta kalastukseen.
    • MSN Messenger - lare.saari@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #142 on: February 13, 2009, 19:45:33 »
Tähdet ja viestimäärät kylmästi pois näkyviltä, jopa profiilista. Silloin uskoisin viestien keräämisen todella vähenevän.
Aika "raakaa"... Viestilaskuri saisi poistaa, mutta parempi ois jos tähdet näkyis, kun sitten tietäis kuinka kokeeneelta käyttäjältä kyselee tietoa. Tällä kannalla minä olen ainakin vahvasti.
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

Qkkeli

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #143 on: February 13, 2009, 19:54:19 »
Aika "raakaa"... Viestilaskuri saisi poistaa, mutta parempi ois jos tähdet näkyis, kun sitten tietäis kuinka kokeeneelta käyttäjältä kyselee tietoa. Tällä kannalla minä olen ainakin vahnasti.
samaa mieltä

Mie olen ymmärtänyt, että ne tähdet perustuu nimenomaan viestimääriin? Eli käytännössä sillä ei ole mitään merkitystä poistaako tähdet tai viestilaskurin. Tai jopa molemmat.

Rambo-Jonne

• View Profile
« Reply #144 on: February 13, 2009, 20:18:36 »
Aika "raakaa"... Viestilaskuri saisi poistaa, mutta parempi ois jos tähdet näkyis, kun sitten tietäis kuinka kokeeneelta käyttäjältä kyselee tietoa. Tällä kannalla minä olen ainakin vahnasti.
samaa mieltä

Mie olen ymmärtänyt, että ne tähdet perustuu nimenomaan viestimääriin? Eli käytännössä sillä ei ole mitään merkitystä poistaako tähdet tai viestilaskurin. Tai jopa molemmat.

Parhaiten käyttäjän kokemus selviäisi josko tuossa viestimäärän ja tähtien tilalla näkyisi ikä ja tunnuksen luontiaika.
Mutta täytyy myös muistaa että kokemus = taito ei ole totta läheskään aina.

Daiwa

• Hauki tuo lisää kiinnostusta kalastukseen.
    • MSN Messenger - lare.saari@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #145 on: February 13, 2009, 20:24:51 »
samaa mieltä

No eikö kannattais ensin kokeilla, että poistaa pelkän viestilaskurin ja jos homma ei parane, niin sitten molemmat. Vai?  :roll:
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

jarmoankka

• Ädin kielen opetaja
    • View Profile
    • Email
« Reply #146 on: February 13, 2009, 20:27:00 »
Joo, ei kai tuo tähtimäärä kerro kokemuksesta? Täällä saattaa olla kirjoittajia, jotka kommentoi vain ja ainoastaan FAKTAA. Pohjana vaikka vaatimaton 30-40 vuoden kalastuskokemus.  Ja sitten kun hän ei kommentoi joka juttuun, ei kerry viestejä ---> ei kerry tähtiä ----> hän ei ole kokenut, jota kannattaa uskoa?

Tähdet ja viestilaskuri pois.  Jos joku haluaa uskottavuutta, sitä saa parhaiten asiaan liittyvillä, tietoa ja kokemusta sisältävillä viesteillä.

Itse en tuijota viestimääriin vaan olen huomannut ilman niitäkin, että Torolla, Aatamilla, Petella,Perzalla,Percalla  (joitakin mainitakseni) on kokemuspohjaa ja heidän kirjoittamiaan vinkkejä jne voi aika luottavaisin mielin sisäistää... Eli kyllä se rispekti lähtee sisällöstä, ei määrästä...

Qkkeli

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #147 on: February 13, 2009, 20:34:21 »
Ja tämän sivuston adminin tuntien "kokeiluista" tulee kerralla pitempiaikainen ratkaisu.

Jarmoankalla on yllä sen verran hyvää faktaa, että jos kukaan ei pysty paremmin perustelemaan, miksi tähdet ja/tai viestilaskuri pitäisi säästää, niin pistän adminille ehdotuksena poistaa molemmat kokonaan.

Toisena asiana viestiin suunnittelin tästä threadistä: http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php?topic=17408.0

Tuostakin kaivattaisiin keskustelua ja mielipiteitä!

Crice

• View Profile
« Reply #148 on: February 13, 2009, 21:17:26 »
Eihän viestimäärällä ole mitään väliä kuten jo monesti todettukkin. Ihan sama vaikka poistuisi. Mutta jotenkin tuntuu että foorumi ilman viestilaskuria on kun auto ilman ovia. En tällä halua sanoa mitään viestilaskurin puolesta tuli vaan todettua... Aika radikaali muutos ehdotus, mutta olen varma että tämä keino toimisi erittäin hyvin. Viestien määrä putoaa reilusti. Ja tähdillä ei ole mitään merkitystä. Niitä en ole oikeen koskaan ottanut edes huomioon.
O_o

jarmoankka

• Ädin kielen opetaja
    • View Profile
    • Email
Tekstien lainaamisesta (kuvat)
« Reply #149 on: February 22, 2009, 16:51:09 »
Onko AIVAN PAKKO lainata kuviakin, jos kommentoi niitä/niihin liittyviä juttuja?  Jossain ketjuissa sama kuva 5-6 kertaakin lisättynä jollain pienellä lauseella....tyllin "niin määkin", "hiano kuva" jne...

Eli lainatkaa tekstiä, jos haluatte, mutta ÄLKÄÄ SAMAA KUVAA KOKO AJAN!!!

Ärsyttävää, kun sama kuva latautuu samaan ketjuun miljoona kertaa!

Comments?

center>