Isoin pilkkiahven

Started by Anonymous, December 22, 2003, 09:54:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maba

mun isoin ahven pilkillä on noin 900 g. mä sain sen tasapainoon semmoseen vihreä-keltaiseen.

kala___mies___95

Jokuinen 150g ei oo iso mutta pilkkimisen aloitin vasta tänä vuonna nii kyllä kerkee vielä isompia tulla :wink:
Minä en lähde maailmankiertuematkalle minä lähden kalaan.

pilkkiäijä

Tänään tuli parannettua pilkkiahvenennätystä ja samalla omaa tavallistakin ahvenennätystä kun Karismaxin punamustaan mormuskaan kahdella silmällä höystettynä, nappasi 450g ahven Seinäjrävestä.
Olen kalastelijapoika!

mika922

Oma ennätys on 480g/33cm. Siihen ne suuremmat on sitten jäänyt, jos sitten ensi talvena... :wink:
"Tulin, näin ja kalastin", sanoin Juliuis Caesar...vai miten se meni?

Murmeli

Vajaa 200 grammainen on suurin tällähetkellä. Nyt on kylläkin ensimmäinen vuosi, kun käyn aktiivisesti pilkillä. Eiköhän tässä jonku ajan päästä mene tuokin ennätys uusiksi...

Lekavasara

Pilkillä n. 500g, Uistelemalla 700g.
Pilkillä tuli Pyhänselältä joensuusta ja uistimella Pielisjoen kangasvedestä.

täkykala

300-400g nousi kesällä pilkillä veneeestä.
perho kamoista haaveillen ja kaloja narraillen

D-Vitamiini

Se mikä ei tapa, vahvistaa, mutta sattuu aivan helevetisti.

Heku89

632g taitaa olla suurin pilkillä saatu. Oli 4tuuman reikä jo aika pienen olonen. Useita isomman karkuutuksia, kiitos ohuiden siimojen  :|

Jolle

24cm ja noin 120g kuusamon varmalla :evil: Yritä saada sen puoli kiloa menemään rikki tänä talvena :-)

kalastajapoika96

pilkillä 700gramman ahven ikaalisista viime talvena

seriaali

220g päijänteeltä kuhmoisista. tarttui tapsa-pilkkiin

Harkkis

Tais olla karvanverran alle 100g, harmittavasti jäi alle.
Loistavia vaappuja ja muita kalastukseen liittyviä tarvikkeita! Saalisploki!
Tarvaaput: http://tarvaaput.nettisivu.org/
Klikkaa linkkiä ja hämmästy

salmotrutta

D-Vitamiini

Se mikä ei tapa, vahvistaa, mutta sattuu aivan helevetisti.

Thunder

Ei taida olla kuin 80g. Jos nyt tänä keväänä saisi vielä "ennätystä" parannettua.

-Masi-

Yritin ehtiä että mistä syvyydestä työ noita ahvenia vejätte ja siis niitä isoja ahvenia? tullu koluttua ihan metristä 15 metriin ja pohjasta pintaan mutta ei tule niin ei... Niin voisko joku vähän valottaa asiaa  :roll:

Himopilkkijä89

http://img251.imageshack.us/i/enkka525g007.jpg/

Enkka uusiksi sunnuntaina, 525g. Nyt siis suurimmat 525g, 505gx2, 495g ja 494g.
Mitä nyt eilen laskiskelin niin 6 tai 7 ahventa oon saanu yli 400g ja noin 400kpl yli 300g. On se 400g vaan tiukassa.

Ottisyvyyksistä ja välineistä:
525g ja 505g kahden metrin vedestä (tasurilla ja pystyllä)
505g neljän metrin vedestä (tapsilla)
495g ja 494g kolmen metrin vedestä (pystyllä ja morrilla)

perza

Luulisin kyllä että Himopilkkiän lista sisältää aikasempienkin talvien kaloja. Tai lähinnä tuo yli 300g määrä on se mikä pisti silmään. Mutta toki jos on tältä talvelta pelkästään niin komea on kyllä lista. Ei silllä etteikö se olisi komea vaikka olisi 10 vuodelta.

Itellä ei varmaan ole lähellekkään noin paljon yli 300g ahvenia, mutta yli sen 500g on enemmälti. Kaikkia en kyllä ole laskenut eli laskuissa ei ole pysytty.
l
top 10
1. 1106g(10-12m vettä, pohjasta)
2. 1011g(14m vettä, pohjasta)
3. 770g(morri, n. 50cm vedeltä)
4. 770g(morri, n. 3m vettä)
5. 750g
6. 750g
7. 730g
8. 700g
9. 650g
10. 650g

Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

jonski88

Kolme isointa tähän mennessä:

1. 900g(tapsi)
2. 500g(tasuri)
3. 495g(tapsi)

Tiukassa on isot täällä päin..

Himopilkkijä89

Joo kyllä oli kaikkien aikojen listasta kyse.  :-D Tarkemmin sanottuna noin vuodesta 2003 jolloin tuli aktiivisesti alettua pilkkimään, tosin valtaosa reissuista menee kilpapilkinnässä/treenaamisessa. Toki tuo 505g ahven tuli kisassa ja toinen 505g kisaan harjoittelemassa.  :lol:
Tänä talvena kylläkin tullut nuo 525g, 495g ja 494g. 300g ylityksiä tälle kaudelle ilmeisesti 25kpl, se ei ole kovin paljoa kun joskus "takavuosina" tuli mereltäkin samalla reissulla parikymmentä yli 300g parhaimmillaan.  :roll:

kalastelija10

Kyllä on ollut Himopilkkijän enkka-ahven pulskassa kunnossa. Sain itse vähän aikaa sitten 32 senttisen ahvenen ja se painoi "vain" 320 grammaa...

samip

Alta puolen kilon taitaapi olla.. Ei niitä isoja ole paljoa tullu, mutta ahvenia en muutenkaan paljoa pyydä, siika kiinnostaa enemmän :)
Perkeleen rökhäät häirittevät pilkkimistä.

darpeee

Tänä vuonna suurin vain 230g. Kaikkien aikojen isoin pilkillä saamani on 300-500g ja silloin niitä tuli useampia

Jolle

Tänään sain morrilla n. 200g :-)

200

Tänä talvena saatu n.200g. Parantamisen varaa on..

juselius

mulla enkka on 850g vähä aikaa sitten tuli morrilla

Edu

Quote from: juselius on April 13, 2010, 15:57:18
mulla enkka on 850g vähä aikaa sitten tuli morrilla
Aika komee jötikkä, onnee  :-)
...

kala-ale

Mä verkot vetehen vain lasken laulellen ja luodolle käyn onkimaan...

<><                         <º(((((< 

Säkkimies

Kuluneen viikon isoimmat appurat . :roll:
painoa 750 g ja 460 g Tasuri vieheenä.