Suurin ahvenesi?

Started by Kalamaster, October 21, 2002, 10:24:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mikä on suurin saamasi ahvenesi???

0-200g
201-400g
401-600g
601-800g
801-1kg
Yli 1kg??? paljonko?

Kalaton mies

Larppana

Mereltä tuli viime kesänä tasan 200g Mepps:in lipalla.

korppa

Merestä 600g raitapaita tullu samalla reissulla sain n.20 ahventa painoa 150-600 g salmo hornetilla :-D

jompsu

noin 600g ahven nousi heittelemällä kaislikossa piipsjärveltä.otti uistin oli lotto-bete :-)
tä...?

vilpo (fin)

semmoinen 500g eräästä metsälammesta

Acke

Ennätys 750gr, valkosella jigillä. :-P Viime kesänä. :-D

Suurkalastaja1

650g Kuopion Valkeisenlammesta kesällä 2006. Räsäsen Seiskalla :-DNiin ja ahventa seuras rantaan asti hieman isompi lajitoveri :-o
Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

Naps

Hitusen päälle 500g viime kesältä :-)

Miskala

Siis mikä on suurin saamanne ahven?? Itselläni suurin on 700g, kulovedeltä ja virvelillä ja syötillä on kummallakin tullut samankokoinen.

Kertokaa paljonko se painoi, jos oli yli kiloinen. Paikan ja kalastustavan voi myös kertoa.  :-) KUVIAKIN MIELELLÄÄN

pro-onkija

]one

810g ja sentit yllättäen taas unhoittuneet. Vetouistelemalla 9cm ft-väriseen Rapala Jointediin nappasi. Saantipaikkana Pielisjoki ja ajankohta oli keskikesällä muistaakseni noin kello 8 illalla. Samaan reissuun mahtui vielä yksi ½kiloinen affena.

Ja tässä viimein sitä kuvamateriaalia:

[TSK]Topa

Oma ennätys ahven 1,1kg ja rapiat ja pituutta oli 42,5cm eli aika tuhdissa kunnossa oli.Ahven tuli heittelemällä ja kuvana oli joku damin haukivaappu.paikkana oli Lappalanjärvi.Melkein samasta kohtaa velipoika nappas n.viikon päästä 1kg assun stormin thunderilla uistelemalla.Kuvia ei löydy ku ei ollu tuollon kameraa.Tulevalta kesältä sit uuet körmyt.

kala___mies___95

Miulla on 150-200g kesällä pitää isompia saada 8-).
Minä en lähde maailmankiertuematkalle minä lähden kalaan.

jompsu

690g Ahven on suurin saamani :-)
Perinteisesti Piipsjärveltä ja ottipelinä rapala magnum...
tä...?

Miskala

Voisin viel kertoo, että kun nämä 700-ahvenet tulivat, niin virvelin siiman päässä oli CalicoCat-lippa ja syötin siiman päässä särki.  :-D

-Junior-

Crice

Varmaan joku 200-300 grammainen... Omat enkka kalat ahvenen osalta on todella läyhäset. Mutta tuo "ennätys" on aina onneksi rikottavissa.
O_o

Hagge

Huimat 400g. Ensi kesänä sitten kiloinen. :evil:

nelitahti

Oma ahven ennätys on 250g heittämällä, mutta eiköhän sitä tulevana kesänä paranneta...  :-)
-nelitahti

Dumppi 95

Enkka on 420g. Saatu alkutalvesta joulukuun lopulla 8cm Nilsun tasurilla.  :-) Avataressa on kuva mikäli siitä mitään selvää saa.
Kalastus-aiheiset keskustelut löydät Kalassa.netistä!
Metsästys-aiheiset keskustelut löydät Metsastys.comista!

Suurkalastaja1

Virvelillä 650g, siiman päässä kuparihopea Räsäsen Seiska. Täkyongella 654g, syöttinä 12cm särki. Nämä molemmat Kuopion Valkeisenlammesta. Mato-ongella 540g Kuhmon Kellojärvestä.
Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

.Ville

Hiukkasen yli kilon assun sain kun olin uistelemassa.  :-)

Otti isoon ruosteiseen professoriin.
<><

jepujei

minulla puolitoista kiloinen  :-)

El Dorado

Lippoamalla kuivasojasta 525g ahven.

Quote from: jepujei on April 28, 2009, 20:09:29
Hieno Ahven!!
Mistäköhän mahtoi tulla?

Juseli

385g pilkkimällä Iijärvestä.
Heittelemällä on tullut varmasti muutamia isompiakin, mutta eipäs ole ollut puntaria mukana.  :-(

Miskala

Quote from: El Barto on April 28, 2009, 20:11:21
Lippoamalla kuivasojasta 525g ahven.

Quote from: jepujei on April 28, 2009, 20:09:29
Hieno Ahven!!
Mistäköhän mahtoi tulla?

Todella komea.  :-)
Mihis nappas?

Hauk-Hauki

1,5 kg affen valkosella 2-pyrstösellä jigillä. Kalapaikka: Maskun joku lampi (en tiedä nimeä mutta kaverin ranta on siinä) :-)

matijussu

1 kilonen ahven ruovedeltä kotvion niemen päästä veneestä pilkkimällä saanti aika alku kesä juuri nostin kuvaa ylös niin ahven kävi kiinni ja siimat meinas mennä poikki yllä tyin kovasti kun kyrmy niska nousi veneeseen
//

Munkki Skunkki

Ei ollut puntaria mukana mutta arvelisin että yli 400 ainakin koska oli yli 30 cm ja aika painava lappajärveltä sain virvelillä (lappajärvellä tulee hyvi kalaa)

Jjj

460g ahven nousi heittelemällä Nivalasta viime kesänä.