Tänään kävin Petosen takana Pirtin läheisyydessä Leppälahden suulla olevien pienten saarten ympäristössä pilkillä. Olin paikalla jo 10 jälkeen, mutta kunnon syönti alkoi vasta noin puoli yhden tienoilla. Silloin kalaa sai nostaa saman tien, kun pilkin laski veteen. 45 minuutin aikana tuli nostettua lähemmäs kilo ahventa, ja olisi tullut lisääkin, mutta piti lähteä, kun kaveri tuli hakemaan pois. Ei ollut hääppöisen kokoisia, suurin osa oli silppua. No, sää oli hyvä, ja ainakin kissat tykkäsivät.

Törmäsin jäällä erääseen vanhempaan mieheen, joka kehui itse Leppälahtea parhaimmaksi ottipaikaksi sillä alueella. Samaisten saarten lisäksi, joiden läheisyydessä itse pyörin, kolmas kokeilemisenarvoinen paikka löytyy eteläisen niemen takaa. Näin huomionarvoisena seikkana Leppälahden suulla on hieman isompi saari, Pölynen, jonka oikealta puolelta kulkee lahtea kohti syvänne, ja se on syvimmillään 25 metrin luokkaa. Virtaus on kuulemma aika kova. Lahdesta oli noussut vuoden vaihteen jälkeen 1,7 kiloinen järvitaimen verkoilla.