Tyyppi viat?

Started by NuuskaMuusi, March 16, 2004, 15:04:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NuuskaMuusi

Oletteko huomanneet mitään tyyppivikoja joissakin keloissa? Itelläni on 2 shakespeare:n avokelaa ja niissä on siiman ohjain tosi jäykkä sulkea kammella, vanhemmassa kelassa kampi pyörii nykyään tyhjää. Että oletteko te huomanneet omissa avo tai hyrräkeloissa vastaavan laisia vikoja?
Otapa ny tästäki selevää

unappi

Shimanon halvemmilla keloilla on aika kova taipumus rohisemaan. Se ei kyllä ainakaan minulla haitannut kalastusta kun ääneen tottui ajan myötä. Kelat on kyllä muuten hinta/laatusuhteeltaan erinomaisia. Ei joku muuten sattuisi tietämään miten tästä äänestä pääsee eroon? tai mistä se edes tulee? en ole jaksanut tutkia asiaa tarkemmin..

raimo

Minulla ja kaveriilla oli samanlaiset shakespieren kelat. Vähän ajan päästä sillä oli niin raskas kelata että jäi kalareissut siihen. Kun sitten yks ilta oltiin taas virvelöimässä niin noin neljännellä heitolla sanka irti.

Anonymous

Halvalla ei hyvää saa.Itselläni ollut useita huonoja ostoksia .Yksi heittohyrrä hajosi ensireissulla(Shimano).Mitä näihin rohinoihin tulee
Se on koneistosta/laakeroinnista y.m kiinni. Yleensä laatukelat ei takkuile eikä krohise.  (paljon laatulaakereita,koneisto tarkka,hyvää materiaalia).
Hyvä "testi"  avokelan kohdalla, kierrä kamppi yläasentoon jos tulee hiljalleen  itsekseen ala-asentoon herkkyys erinomainen,jos kammesta joutuu antamaan alkusysäisyn mutta liukuu alas on suht hyvä, jos joutuu avittamaan kammesta koko matkan, herkkyys huono.Lisäksi kädessä kelatessa kela ei saisi ravista ja krohista.Tasainen ja hiljainen ääni kertoo jo paljon laadusta Niin ja hinta myös.

kaivo

Aikoinaan kalastelin monta vuotta Daiwan testivoittaja-haspelilla G1655T. Muutamaan kertaan kelan avattuani ja puhdistettuani se alkoi pitää kelatessa napsuvaa ääntä, en tiedä miksi. Kaikkien osien piti kyllä olla paikoillaan. Toinen perusvika oli Autocast-liipaisimen herkkä hajoaminen.

Mikko_-Procyon-

QuoteShimanon halvemmilla keloilla on aika kova taipumus rohisemaan.

Minun ykköskelana on/oli shimano aero stradic 4000. Se kesti n. 10 vuotta, kunnes meni hermot siihen, että sadesäällä kela alkoi rohista ja tuli raskaaksi kelata. Ostin uuden samanlaisen, koska kesti niin pitkään edellinenkin. Kelanhan voisi yrittää huoltaakin joskus, mutta pitäisi malttaa hieman tutustua räjähdyskuviin ensin. Niin.. tämä kela maksaa tällä hetkellä n. 200 € , joten hinta-kommenttina tämä siis tänne.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Monni

Cardinaliin kelasta kun ostin niin meni siiman ohjain enkan puolen vuoden jälkeen. Se oli siis sarja ja koskella kun kalastin niin meni vapa kun kävi vähän isompi taimen kiinni ja tein sitten napakan vasta iskun! `KRUZS´ Ja Daiwan ul alkoi pitää arsyttävää krohinaa parin vuoden jälkeen.  ;) PS. Köyhän ei kannata ostaa huonoa niinkun mun.
Poltinkoski