Chat

Author Topic: Pilkkipönttö vai reppu?  (Read 117181 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Himopilkkijä89

• Voittokalat on hauskin vetää muiden reijistä. :D
    • MSN Messenger - atte89@luukku.com
    • View Profile
    • kilpapilkintäblogi
Vs: pilkki pönttö vai reppu
« Reply #60 on: January 15, 2007, 17:46:02 »
Mulla on omatekemä pilkkipakki. Kalaa siihen mahtuu niiden koosta riippuen 6-7,5 kg. Haarukkavapoja saa menemään 8 kpl pelkästään onkiosastoon. "Normaali"vapoja saa menemään varmaan yli tuplasti enemmän. Reppujakkaraakin olen ajatellut käyttää, muttei vielä toistaiseksi ole ollut mitään suurempaa syytä vaihtaa. Suunnitelmissa on kyllä tehdä reppujakkara, johon kalaa mahtuisi noin 15 kiloa.
Miten meinasit ite tehä???
Nyt onkin tuo meinaaminen mennyt jo käytäntöön asti, ilmeisesti jo ensi viikonloppuna pääsen testaamaan uutta pilkkireppua. :-) Siis oikeastaan reppua, jossa on pakki sisällä, repun olen voittanut pilkkikisasta.

Etsin ensin 20 litran muovikanisterin, tein siihen kannen vaneerilevystä sitten laitan sen reppuun sisään. Siinä se...sitten vielä teen reppuun reijän, siis sen kokoisen josta heitän saadut kalat reppuun. Jonkin lainen teline ongille pitäisi vielä tehdä, kun nuo reppuni taskut ovat varsin pieniä. Eli suurin piirtein samalla tavalla olen pilkkirepun kuten Väenö edellä sanoi.
« Last Edit: January 15, 2007, 17:49:07 by Himopilkkijä89 »

freakloader

• MSN Messenger - freakloader@gmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #61 on: January 16, 2007, 09:36:54 »
Hiukan OT mutta kertoisitteko mikä reppujakkara kannattaisi ostaa? hintaa max 40e ja koko mahdollisimman suuri...

Retki Finland tms. reppujakkara on mielestäni hyvä. Erä-lehden testivoittaja, useimmissa liikkeissä alle 30e. Espoon MiniManissa taisi olla 24.90e. Sisään mahtuu styroksinen pilkkipönttökin :)

kalanvarastaja

• View Profile
« Reply #62 on: February 06, 2007, 22:08:30 »
Mulla on omatekemä pilkkipakki. Kalaa siihen mahtuu niiden koosta riippuen 6-7,5 kg. Haarukkavapoja saa menemään 8 kpl pelkästään onkiosastoon. "Normaali"vapoja saa menemään varmaan yli tuplasti enemmän. Reppujakkaraakin olen ajatellut käyttää, muttei vielä toistaiseksi ole ollut mitään suurempaa syytä vaihtaa. Suunnitelmissa on kyllä tehdä reppujakkara, johon kalaa mahtuisi noin 15 kiloa.
Nyt onkin tuo meinaaminen mennyt jo käytäntöön asti, ilmeisesti jo ensi viikonloppuna pääsen testaamaan uutta pilkkireppua. :-) Siis oikeastaan reppua, jossa on pakki sisällä, repun olen voittanut pilkkikisasta.

Etsin ensin 20 litran muovikanisterin, tein siihen kannen vaneerilevystä sitten laitan sen reppuun sisään. Siinä se...sitten vielä teen reppuun reijän, siis sen kokoisen josta heitän saadut kalat reppuun. Jonkin lainen teline ongille pitäisi vielä tehdä, kun nuo reppuni taskut ovat varsin pieniä. Eli suurin piirtein samalla tavalla olen pilkkirepun kuten Väenö edellä sanoi.

pöntölle käy ihan hyvin pönttö

Tosimies

• Guest
« Reply #63 on: February 06, 2007, 22:51:37 »
" Pöntölle käy pönttö"  :-D

Mää käytän sellasta viritysta ku master pilkkijakkara johon oon laittanu sisään sellasen toisestapäästä suoraseinäisen ämpärin sisään. Ampyrässä on kala pussi ja siellä kalat kun taas ämpärin eteen jäävässä tilassa on pilkkivavat ja pilkkikukkaro.

H.a.u.k.i

• View Profile
« Reply #64 on: February 07, 2007, 16:44:31 »
Ehottomasti reppu!
En tiiä kyllä miksi. :-)

Reppu on vaan mun mielestä parempi.
Räsänen 7! Mitä muuta tarvitset?

Siikapossu

• Rapanaama Pro Guido
    • View Profile
« Reply #65 on: February 07, 2007, 17:04:10 »

Tällaisena harrastepilkkijänä valitsen kyllä repun. (mukavuudenhalu nostaa päätään) :wink:

kalle

• View Profile
« Reply #66 on: February 07, 2007, 17:18:01 »
 Valitsen varusteet reissun mukaan, jos tarttee esim. hiihtää johonkin mettäjärvelle, tai vast, valitsen pilkkirepun. Mutta aina kun mahdollista, otan käyttööni itsetehdyn ja mieluisan (eteenkin korkea, kevyt ja tilava) pilkkipöntön. Mukavampi istua, ja pilkkivapoja saa hyvin esim. ulkopuolelle. Suosittelen lämpimästi tarkoituksenmukaista pakkia, ja laittakaa siihen remelit kiinni, niin saatte selkään heitettyä, tai olalle!

hONKIZ

• View Profile
« Reply #67 on: February 07, 2007, 17:20:51 »
itte tehdyllä pöntöllä mennää, sellasee normi ämpärii reikä kylkee ja vastakkaiselle seinälle reiästä katsottae sellane pikku pilkkikukkaro tsydeemi niitillä kii ja sitte jeesus teippiä ympärille et vähä tukevoittaa, hyvin oon tolla pärjänny, vähän o liia matala istua eikä todellakaan kestä mitää satakilosia...

kalle

• View Profile
« Reply #68 on: February 07, 2007, 17:32:19 »

Itse olen kokeillut Keittiön kaapin oveen kiinnitettävää muovista "puolikasta" roska-ämpäriä, ja sehän laitetaan reppuun tietty tasainen reuna selkää vasten, ja kyllä se pirulauta toimi, eikä maksanut paljoa.

pume

• View Profile
    • Email
« Reply #69 on: February 08, 2007, 03:11:43 »
Itse käytän tällä hetkellä stormin pilkkireppua; hyvin taskuja sivulla ja edessä iso tasku. Repun sisällä noin 15l pönttö kaloille(turhan iso), etutaskussa pieni purkki haarukkavavoille ja sivutaskuihin pitäisi vielä tehä hitsauspuikkorasiosta lokerot mormuskavavoille.
Ainoa huono puoli tässä on repun koko, eli joutuu istumaan vähän kauempana avannosta.

Haugi_94

• Guest
« Reply #70 on: February 08, 2007, 07:10:28 »
Itsekkin reppua pilkkireissuilla kanniskelen

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • MSN Messenger - jami_terasahde@msn.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #71 on: February 08, 2007, 08:28:21 »
Tavallinen reppu ja hanurin alla pönttö. Pönttö vielä sen mallinen että kalat saa mätettyä suoraan reiästä sisään. Tykötarpeet kulkee sitten helposti repussa. Pöntöstä en kyl luopuis koska siitä on nii paljon hyötyä.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

Hakala

• jep...
    • View Profile
    • Email
« Reply #72 on: February 08, 2007, 09:20:15 »
Reppu ja siel sit pönttö.
Menneisyys on historiaa, tulevaisuus utopiaa.

Vihernieriä

• View Profile
« Reply #73 on: March 08, 2007, 13:50:57 »
Pönttöä järvillä ja reppua merellä :-)

PilkkiPro

• PilkkiPro
    • View Profile
« Reply #74 on: March 08, 2007, 16:21:49 »
Pilkkireppu, koska se on mukavempi roudata paikasta toiseen. Mut se on tympeä jos jäällä on vettä ja ainakin mun reppu imee vettä (vaikka se ei mene sisälle asti) siinä mielessä pönttö ois parempi. Mut tää kysymys on kyllä "Kauneus katsojan silmissä".
miks se ei tuu, perskule!

ara_1

• View Profile
« Reply #75 on: March 08, 2007, 16:34:38 »
pilkki pönttöä ja erillinen reppu selkään,jonne eväät.Pönttöön saa paljon vapoja,riippuen tietysti myös koosta.
Hauestaja ;)

mikko_poika

• View Profile
« Reply #76 on: March 08, 2007, 16:54:13 »
pöntön hyviä puolia on että se ei kerää lunta/sohjoo kuten repulla on tapana tehdä ja voipi monestikki olla kevyempi ku reppu..haitta puolena on sitten se kuletettavuus

S.P.B

• Guest
« Reply #77 on: March 08, 2007, 17:59:33 »
Reppua käytän, parempi kuljettaa vapoja ja pilkkejä kuin pönttö.
« Last Edit: March 12, 2007, 16:10:41 by S.P.B »

jaska6610

• View Profile
    • Email
« Reply #78 on: March 09, 2007, 15:22:41 »
nuorempana tuli käytettyä pönttöä..,,mutta nykyään reppua.  :-)

Kiiskinen

• View Profile
« Reply #79 on: March 12, 2007, 15:47:34 »
Järvellä ja kisoissa käytän pönttöä ja merellä käytän reppua. Mahtuu hyvin eväät mukaan reppuun.
Olen pönttöön kiinnittänyt muovisia taskuja joissa menee pilkkivavat hienosti. Kevyt kantaa kisoissa ja muutenkin.
Mutta merelle kun lähtee niin pitää ottaa tuota ruokaa sen verran mukaan että reppu on silloin parempi vaihto ehto.
Tietenkin vedän reppua pulkassa joten ei sekään silloin paina mitään. :-D

« Reply #80 on: June 08, 2007, 15:15:04 »
Käytän mielummin pilkki reppua.
IMMA CHARGIN MAH LAZER

Poromies

• Kalastusta Ja Metsästystä.
    • MSN Messenger - nilla1@luukku.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #81 on: June 09, 2007, 12:34:12 »
Reppu, jonka sisällä on noin 15litran saavi/pönttö.
Kevyt kantaa, mahtuu paljon kalaa ja kätevä käsitellä.
"Kalastetaan aina kun ehditään, ja silloinkin kun ei ole aikaa"

taildancer

• Guest
« Reply #82 on: June 14, 2007, 09:57:52 »
Reppujakkara.mallia retki finland 40(vai mikä lieneekään)
siinä on 2 isoa taskua.ja 2sivu taskua.toinen sivu tasku on vähän kuin termospullolle tehty.
ennen mulla oli joku abu garcian reppujakkara josta katkesi sitten toinen "kantoremmi".

Morripoika

• Kreatiinimäskääjä
    • MSN Messenger - j.aa.kola@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #83 on: June 14, 2007, 10:47:06 »
pilkki pönttö vetää sisälleen 30l ja kestää 300kg
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

Himopilkkijä89

• View Profile
    • kilpapilkintäblogi
« Reply #84 on: June 14, 2007, 19:18:49 »
Siihen mun 20 litran pilkkireppuun mahtuu kalaa tasan 14 375g, tuli testattua maaliskuun viimeinen päivä merellä. Pikkuahventa menee varmaan ainakin 15-16 kg, kun ne vievät vähemmän tilaa...

Pakki on mielestäni paljon mukavempi käyttää, siihen ei esim. tartu koukut. Viime talvena sain pari kertaa taistella oikein kunnolla että sain koukut irt repusta. Sen siitä saa kun en viitsinyt vielä tehdä niitä paikkoja ongille vaan pidin niitä vain niissä taskuissa.  :roll:

Hemulisoturi

• View Profile
« Reply #85 on: June 14, 2007, 23:21:55 »

Pakki on mielestäni paljon mukavempi käyttää, siihen ei esim. tartu koukut. Viime talvena sain pari kertaa taistella oikein kunnolla että sain koukut irt repusta. Sen siitä saa kun en viitsinyt vielä tehdä niitä paikkoja ongille vaan pidin niitä vain niissä taskuissa.  :roll:
1,5l limppari pullosta saa esim. repun sivutaskuihin kätevät ''vapatuet'' kun leikkaa pullosta n.1/3 pois. Ei takerru koukut repun kankaisiin tms..

Himopilkkijä89

• View Profile
    • kilpapilkintäblogi
« Reply #86 on: June 26, 2007, 16:55:33 »
Kyllähän ne normaalivavoilla toimis, mutta kun meikäläinen käyttää melkein pelkästään kehäysvapoja, joiden kehäysväli on 20-25 cm, että sen verran tarvitsisi tilaa.

Jotain pitäis mielellään tässä jo kesän aikana siihen kehitellä, olisko jollain ideoita?
Saisin kyllä varmaan melkeinpä ilmatteeks yheltä tutulta hyvän pilkkirepun, mutta kai mää ton teen valmiiks kun kerran aloitinkin...

Himopilkkijä89

• View Profile
    • kilpapilkintäblogi
« Reply #87 on: June 27, 2007, 00:03:33 »
Mielenkiintoinen ja ajankohtainenkin aihe näin heti juhannuksen jälkeen  :-o
Satuinpahan vain huomaamaan, että tähän oli vastattu, joka tapauksessa kesän aikana on tarkoitus ne vapatelineet saada valmiiksi. Niin, ja voihan sitä venepilkilläkin vähän testata, meinaan kun pilkin kalastuslautalta.  :wink:

samwagen

• View Profile
    • Email
« Reply #88 on: July 19, 2007, 23:15:35 »
Reppua olen mukana kantanut, se on tuttu ja turvallinen.

haukka_1

• View Profile
« Reply #89 on: July 21, 2007, 10:13:39 »
Mitäs väliä sillä on milloin näihin aiheisiin vastailee, kun nythän on tosiaan hyvää aikaa vastailla ja kehitellä kaikkea juttuja pilkkireppuihin ja pönttöihin. Itsekin olen kehitellyt tässä reppuuni sellaista vapa koteloa että ne vavat eivät olisi aina sekaisin. Itse siis käytän tällä hetkellä stormin isoa pilkkijakkaraa ja on toiminut ihan hyvin. Onkos kenelläkään tietoa mitä tuollainen hyvä pilkkipönttö maksaa muuten?
« Last Edit: July 21, 2007, 10:20:24 by haukka_1 »

center>