KOKEMUKSIA Suspista

Started by Timky, July 17, 2004, 13:08:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

juhox

Quote from: Kaivo on June 08, 2006, 22:41:30
Stormin jigit ovat todellisia nimihirviöitä! Suspijigit on kuitenkin siinä mielessä helppo oppia muistamaan, että ne ovat Stormin jigeistä ainoita, joiden nimessä on sana "Suspending".
ei se ole ainoa jossa lukee"suspending".on myös "storm wildeye suspending mullet :wink:.
"En syö kalojen lääkkeitä. "

kaivo

Eikun niin :) No, jos yrittäisi muistaa että "ainoa joissa lukee Suspending, poislukien Mullet" :)

Derek

No nyt hain suspit postista 10 kpl tta tuli ja myöhemmin tulee vielä kasa kuvia lisää.. Käyn tänään vähä kastamassa toivonpa etten hukkaa montaa :P Tietty kalaakin haluisin.. toimiikohan noi kovemmassa virtauksessa..??

Plague

tän keskustelun perusteella meen heti huomenna ostamaa suspeja  :-D

juhox

itse en vielä niihin rahaa laittanut kun olen kuullut, että kesän lämpimillä niillä ei saa paljoo mitää :| .syksyl ostan sen jos vaikka jaksaisin lähtee merelle kalaan :-P.

Kutvonen

Ei perkele! Huomenna palkka ja tietääpä tän luettua mihi sijottaa ensiks! :D Tosin järvi jossa kalastan ni on 1-2m syvä kaikkialta. Mahtaakohan toimia? Paljos nuo nykyään maksavat ja monta siinä paketissa on?
Paska ei hakkaamalla parane.

Plague

hong kongissa 6.95€ ja 3kpl paketti

Plague

ostin 3kpl 11cm 22g ahvenvärityksistä suspia. huomenna menen koittamaan merelle että tuleeko mitään  :-D

kaivo

Suspeista on kokemuksia nyt seitsemältä kalastuskerralta, toistaiseksi ei siis kovin paljon uittoaikaa ole takana. Kokeilussa on ollut 10 cm malli kahdessa värissä: punainen mustilla raidoilla sekä vihertävä luonnonväri, jossa punainen kylkiraita. Muutamia havaintoja:

– Nimestään huolimatta (Suspending) jigi ei ole lähelläkään syvyytensä säilyttävää, vaan uppoaa kevyenkin perukkeen kanssa. Uppoamisvauhti ei ole suuri, mutta sen verran nopea kuitenkin että esim. metrin - puolentoista vedessä jigi tahtoo raapia pohjaa nopeallakin uitolla, vaikka kelauksen aloittaisi heti jigin tullessa veteen ja kelauksen aikana tehtävät stopit olisivat lyhyitä. Alle metrin vesiin suspijigi ei siis mielestäni sovellu ainakaan tässä 22 gramman koossa. Vatsakoukun poistaminen saattaisi auttaa matalauittamista?

– Toistaiseksi ainoat selvät kalahavainnot ovat yhdeltä reissulta, kun alle kilon hauki tavoitteli luonnonväristä suspia perättäisillä heitoilla. Muuten ei tapahtumia, vaikka olen pyrkinyt uittamaan jigiä siinä missä vaappuja ja lusikoitakin. Ilmeisesti en ole löytänyt vielä sopivinta uittotapaa tai käyttöolosuhteita. Uittotyyliä olen pyrkinyt vaihtelemaan.

Eli kovin vakuuttavia näyttöjä ei suspin kalastavuudesta vielä ole ja vaapuilla on tullut tänäkin kesänä parhaiten haukea, mutta näin vähäisellä käytöllä en vielä suostu tuomitsemaan viehettä huonoksi. Jatkan harjoituksia sisukkaasti ainakin tämän kauden...

galileogalilei

Ostin viime syksynä paketin suspeja luonnonvärisenä, olisko sama mistä Kaivo puhui. Uittoa tuli paljon ihan myöhään syksyllä, jolloin ei tapahtumia tosin ollut.
Tänä keväänä uittoa on tullut vähemmän ja yksi kalakontakti ja tärpistä puri siiman poikki. Ilmeisesti tuo hieman arvaamaton liike ja hitaus ja toistuvat pysähtelyt saavat hauen hyökkäämään vähän suurpiirteisesti.
Käyttämäni peruke oli muistaakseni Kuusamon n. 7 cm teräsperuke ja se nähtävästi oli liian lyhyt. Voisin siis varmaan suositella käyttämään pidempiä perukkeita suspia uittaessa. Näin itse ainakin aion tehdä.

Derek

Joo tässä tullut kans suspia uiteltua, mutta enpä ole mitään saanu voi johtua ihan siitä että tuo uitto tyyli on hakusessa.. Ja joista jossa olen käynyt niin on pääosin kirjolohta, en ole niin kova haukimies  :roll:
Ja pohjaan yks 14cm jäänyt :(
No ehkäpä opin vielä...

ilque

hauki se tiellä pitää.

SUURkalastaja jyväskyläst

Nyt mua alkaa pikkuhiljaa pänniin siks upitan tän aiheen(sry vaan :-P). Supsiahan kehutaa iha kauheesti, mutta mistä johtuu, että en oo saanu sillä mitään? Mulla on kahen väristä supsia( ahven ja sini-neonvihree), ja kummatki 9cm. Oon kokeillu joka uittotyyliä mitä on neuvottu heittokalastus.infossa ja tääl. Uittoaikaa oon antanu nyt vähintään, joka reissu kiitettävästi. Yks hauki(tai 2) vaan on käyny maistamassa pikaisesti. Kaverikaan ei oo saanu mitää ja sillä samat värit. Mistä lie johtuu, olenko huono uittamaan(minun silmääni supsi ui minulla ihan hyvin) vai ovatko värit väärät? Kalaa niissä järvissä missä oon testannu pitäs olla...Ainakin kaveri on saanu hyvin surecath jatkovaapulla ja mä jigillä ja lusikalla, mutta supsilla taas ei mitään...Auttakaa hädässä olevaa :lol:!!!
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

taildancer

Quote from: SUURkalastaja jyväskyläst on September 08, 2007, 07:40:48
Nyt mua alkaa pikkuhiljaa pänniin siks upitan tän aiheen(sry vaan :-P). Supsiahan kehutaa iha kauheesti, mutta mistä johtuu, että en oo saanu sillä mitään? Mulla on kahen väristä supsia( ahven ja sini-neonvihree), ja kummatki 9cm. Oon kokeillu joka uittotyyliä mitä on neuvottu heittokalastus.infossa ja tääl. Uittoaikaa oon antanu nyt vähintään, joka reissu kiitettävästi. Yks hauki(tai 2) vaan on käyny maistamassa pikaisesti. Kaverikaan ei oo saanu mitää ja sillä samat värit. Mistä lie johtuu, olenko huono uittamaan(minun silmääni supsi ui minulla ihan hyvin) vai ovatko värit väärät? Kalaa niissä järvissä missä oon testannu pitäs olla...Ainakin kaveri on saanu hyvin surecath jatkovaapulla ja mä jigillä ja lusikalla, mutta supsilla taas ei mitään...Auttakaa hädässä olevaa :lol:!!!
Jos siinä kerran on kalaa mistä koitat suspilla pyytää niin ovatko nuo suspit väriltään edes vähän sinne päin millä olet saanut ennemmin kaloja.Itse olen suspia uittanu ns.jerkkityylillä eli vavalla tehdään voimakkaita nykäyksiä sivuille,ensin vasemmalle,sitten oikealle jne.

kaivo

Hiljattain tunnustin tosiasiat ja siirsin kaikki omistamani suspit (6 kpl, koko 10 cm, kolme eri väriä) pois käyttöpakista. Nimestään huolimatta ne uppoavat liian nopeasti, raapivat pohjaa, enkä saa niitä uimaan kaloja miellyttävällä tavalla. Samoilla paikoilla esim. Buster Jerk II on minulla niin paljon käyttökelpoisempi ja kalastavampi vaihtoehto, että jos on tarvetta käyttää käsialaviehettä, käytän mieluummin juuri niitä. Eli hyvästi suspit, en jää kaipaamaan.

Haugi_94

Quote from: Taildancer on September 08, 2007, 07:58:08
Jos siinä kerran on kalaa mistä koitat suspilla pyytää niin ovatko nuo suspit väriltään edes vähän sinne päin millä olet saanut ennemmin kaloja.Itse olen suspia uittanu ns.jerkkityylillä eli vavalla tehdään voimakkaita nykäyksiä sivuille,ensin vasemmalle,sitten oikealle jne.
Olen se SUURkalastajan kaveri ja varit ovat kyllä aika samanlaisia verrattuna siihen jatkovaappuuni. Kaverin vieheestä en tiedä.

osmanhauki

Mulla on yks suspi vihertävässä värissä ja saalis Hauki ja Ahven.
Ja olen tuota kas kertaa kokeilut ja nuo on tullut.
Seuraavan kerran kun menene johki kalastus kaupaan niin aattelin ostaa muutaman.

Quote from: _SupsiMiGGo_ on September 08, 2007, 12:03:08
Quote from: Taildancer on September 08, 2007, 07:58:08
Olen se SUURkalastajan kaveri ja varit ovat kyllä aika samanlaisia verrattuna siihen jatkovaappuuni. Kaverin vieheestä en tiedä.
Joo kyllä sen lusikan värit ovat lähellä sitä sini vihreetä suspia. Kumminkaan ei mitään...huoh :roll:

Molopääklaani

Hemulisoturi

En ole minäkään Suspilla mitään saanut, en kyllä ole uittanutkaan hirveesti. Eilen kuitenkin yksi äkäinen tärppi ja kaverille siihen Rapala- boxin isompaan ''Supsiin'' toinen. Kyllä luottamus vähän nyt kasvoi. Katsotaan jos syksymmällä uittas Suspille merkinnöt.  :wink:

juhox

Olin yhellä lammella kalassa ja heittelin suspia ja saalis oli: 3 haukee ja neljä tärppiä.Hauet olivat pieniä, mutta kyseisellä lammella ei isoja paljon tulekkaan. . . veden pintalämpötila oli 12 -astetta :roll:.
----------------------------------------------
Nyt kun olin taas suspaamassa kyseisellä lammella, niin ei tullut taas kun muutama pikkuhauki ,mutta veneen vieressä kävi KAUHIA tärppi :-o.
Kala veti kauheella voimalla suoraan veneen alle ja vapa taipui melkoisasti, mutta jarru oli liian kireellä ja kala karkasi :cry:.

Naps

Onko kellään ollut noita koko oranssi ja musta sahalaita kuvio suspeja??

No empä oo saanu tollakaan uistimella yhtään haukea, vaikka olen sille paljon uittoaikaa antanut eri vuodenaikoina. Väärä väri tai uittotyyli varmaankin.
Oli meillä kaverin kanssa joskus kisakin, että kumpi saa eka suspilla hauen ja kaveri voitti sen ja jätti samalla reissulla viimisen suspinsa pohjaan. :-P

Molopääklaani

PäSSi

Hyvin tulee haukea. Minulla tuo nimihirviö toiminut aurinkoisella säällä parhaiten.
Puimakone naksutti kettulan vintillä  x)

Kalastaja.94

Empä oo tuolla mitään saanut. Johtuu varmaan minusta ja uittoajasta.
-Tonttu

juhox

Toi uusi suspin PuMu-väritys vaikuttaa niin hyvältä, että niitä voisi ensi syksyksi ostaa :roll:.

Haukihunter

Ei oo tullu tuolla kalaa vaikka oon uittanut aika paljonkin, väärä väri varmaan.
Ahkera angler @ Mikkeli!

leijonanmieli

kylmän veden aikaan aivan loistava koska pystyy pitämään pitkiä taukoja ja uittamaan erittäin hitaasti.. kesäisin lämpimillä ilmoilla itse en ole mitään ikinä saanut..

ja sitten perjaatteessa sitä oikeaa tai väärää uittotapaa ei ole.. itse uitan hyvin hitaasti vavalla nykien välillä, pidän pitkiä tukoja pientä nykimistä ja siimaa taas sisään vähäseltään.. omalla kohtaa ollut tehokkainta uittoa, muilla voi olla toisia kokemuksia ja yhtälailla oikeita uittotyylejä.
"Autuaita ovat puupäät sillä he eivät huku"

Suikkis

Aivan loistava viehe. Tänään kaverin kanssa saatiin kaislikoista kahdeksan haukea, suurin noin 1,5kg. Suurin osa nappasi oranssiin 9cm mittaiseen.

THR

onhan noi hyviä ite oon enimmäksee käyttäny niitä 40g n kokosia pun valk ja ahvenvärityksillä hyvin on haukea tullut, miinuksena suspin häntä voi lähteä jo ensimmäisestä hauesta helvettiin.

vainaja

ääääääääääääääähhhhhhhhhhh..... Mulla on yhteensä neljä suspiväriä ja yhen kerran on peräti tärpänny... Ja jos joku sanoo etten osaa uittaa sitä ni pitäköön vaan leipäreikäsä ummessa. Toista yhtä hyvää suspinuittajaa ei oo ku minä. Se on varma. Mutta silti ei vaan syö..