Nyt on
jo tultu poikkeen. Maanantaina mentiin.
Ei tullu kaloja kehuttavasti. Heti maanantai iltapäivällä menimme Neitikosken niskalle.. Minun, kaverini ja isäni lisäksi koskella oli muutamia muita kalastajia. Mieleen painuva oli kaveri joka veti perholla Neitikosken niskalta 1,4kg kirren. Ja väsytyskamppailua pääsin seuraamaa tarpeeksi läheltä

. Jopa siinä muutama sana vaihdettiin tämän ko. pojan kanssa

.
Seuraavana päivänä sitten lähdettiin aamulla klo 10 aikoihin Siikakoskelle päin. Ei tullu Siikakoskelta mitään, vaikka 8 tuntia kalassa oltiinkin

..
(PS. ''kyllä tämä maailma on pieni. satuimme Siikakosken laavulla tapaamaan erään tutun näköisen henkilön. Siinä muutama sana vaihdettiin ja minua painoi niin hirveästi tämä tutun näköinen henkilö. Isäni ja tämä ko. rouva siinä vähän aikaa juttelivat kunnes päätyivät yleeseen kysymykseen ''mistäs päin te tänne olette tulleetkaan''. Rouva vastasi että tuoltahan Siilinjärven suunnalta, tarkemmin Pöljältä, itse olen töissä Pöljän koulun keittiössä''. Kyllä siinä minulla meinas sumpit mennä rinnuksille kun älysin kuka siinä laavun toisessa päässä istu. ''Herranjestas sinä olet meidän koulun keittäjä''

- Huudahdin. Siinä sitten meni useampi kymmenminuuttinen kun juteltiin kotokylän kuulumisia

)
Ja sitten viimeisenä päivänä, eli tänään 18.10. Kävimme vielä aamusella 7 aikoihin Neitikosken niskalla ja kaveri sai sen mitä tultiin hakemaan
Kirjolohi 985g ja 40cm. Kyllä siinä aamu usvassa ja pienoisessa pakkasessa oli hymy herkässä tämän kalan jälkeen! Loistava kala!!Kaikki saatiin jopa videolle

. Viimeiset 30 min menikin uistimen irrotteluun, joka tosin ei tuottanut tulosta.

.
Sitten pitikin mennä siivoamaan mökki. Siivosimme mökin ja keräsimme kamppeet ja lähdimme päättämään reissuamme Haapavitjalle. Haapavitjan niskalta isäni sai 3-tunnin yrityksen jälkeen vain yhden harjuksen, tosin sekin vain 28cm.. Itselläni oli vielä elämäni ensimmäinen taimen kiinni Haapavitjalla. Tosin se oli vain ehkä 30cm pitkä. Kerkesin nostaa tammukan ilmaan ja nyt oli ajatukset siinä, että kohta tuntuu kuin kala tippuisi. Niinhän siinä kävi. Noin 30cm taimen jatkaa uiskenteluaan sielä vieläkin

. Olisi ollut kiva tutustua taimeneen edes pikkasen paremmin

.
Uistin menetyksiä 2. Kummatkin räsäsiä. Perho menetyksiä 2. Yksi nymfi ja yksi Nalle Puh.
Mutta löytöuistimia sen sijaan oli peräti
9 kappaletta . Merkittävimmät löydöt olivat 8g Bete Lotto (tällä löytöuistimella kaverini sai sen ainoan kirren

. Ja Rapalan Shad Rap (aika pieni, oisko n. 8cm

). Tämä löyty ilman koukkuja, varmaan ruostuneet pois. Muuten uistin ihan kohtalaisessa kunnossa. Sitten löyty jotain Abun lippoja ja Bilteman lusikoita. Kivien koloista kaikki. Paitsi yksi tapaus Haapavitjalla.
Katsoin kosken suvantoon, jossa näkyi jotain vihreää aina sillon tällöin. Siinä sitten päätin kahlata katsomaan mitä sielä oli. JA yllätykseksi sieltä löytyi ehkä käsin tehty vaappu. Vihreä runko, selässä mustia raitoja, kylki keltainen ja maha punainen . Tässä vaapussa ei lukenut mitään. Mukana ihan ehjä peruke ja n. 2 metriä siimaa. Siima jotain punottua tai vastaavaa. Ja tämä viehe ei ollut kiinni missään. Sattui vaan sellaiseen suvantoon jossa se pysyi paikoillaan.
Kertokaas muutkin miten meni. Taisi muutama äijä lähteekkin kalalle sinne?
Ehkä näin jonkun tämän forumin käyttäjän?