Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kuhan perhostus

Started by coyo, August 16, 2004, 08:49:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

coyo

millä perhoilla saa kuhaa parhaiten???

ais

setäni on saanut siitä tammerkosken alapäästä kirkailla putkiperhoilla.

marabou

En ole ite ikinä kokeillut mut oon kuullut et isot striimmerit ois aika kova sana :wink:

matiaz

Kuhia, tosin en mitään jättejä, olen saanut tummilla streamereillä. Parhaiten tänä kesänä pelitti Black Marabou Mudler...

Mutta tytyy tääsä samalla kai todeta, että heittämällä noista kuhista en saanut ainuttakaan. Joko ihan perhovavalla  tai tapsissa jonkun (syvänne)vaapun perässä vetämällä...
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info

Anonymous

itse olen saanut parhaiten kuhia supertinselillä.koskien aluset ovat hyviä paikkoja.heinäkuun iltoina n.klo.22-24 kuhat näyttätyvät usein pinnassa ja siihen kun ruimasee perhon niin melko varmasti on kiinni.iso perhot ovat hyviä.

Anonymous

mun kotikaupungissa tota harrastetaan aika paljon tosin spinfluga-tyylillä. sanovat perhon olevan jopa parempi kuin jigi virtapaikoilla. itse en ole kokeillut mutta ensi kesänä voisi käydä yrittämässä.

vaikka ei ole kokemusta, lähtisin suosittelemaan suuria (yli 8cm) streamereita, leechejä ja putkiperhoja kimalteilla. Papukaijaväri ja luonnonvärit toimivat varmasti.

ktl

Merellä on vuosia toiminut upsidedown sidottu Kuhatinseli aivan jigien veroisesti. http://www.sportfishingmagazine.fi/fin/perhokalastus/2002/kk_perhot/kuha_tinseli602.htm

Anonymous

luuliin että isoilla streamereilla.. kala onnea!

Anonymous

Paras perho kuha on Äänekosken Naarakoskelta Tinselilä satu
4,5 kg paljon lyijjyä ihan pohjia myöten pompotaen kuin jigillä!

Kalan sai paikallenen perho mies
Aika toukokuu alku !!!!!!!!!!1