omia kalastuslajeja???

Started by s.p.o.t, November 29, 2002, 22:29:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ereki5

laitan perhosen mato onhen koukkuun ja ongin ja uritän ottaa haavilla kalaa rannasta :D

ereki5

Quote from: ereki5laitan perhosen mato onhen koukkuun ja ongin ja siis  yritän ottaa haavilla kalaa rannasta :D

viekas kuin kettu melkein

Tässä ois yks kalastus tapa... mennään jonnekkin koskelle tai kanavalle ja etsitään salakka/särkiparvi joka ui melko lähellä rantaa. Sitten heitetään parveen päin kivi tai jotain muuta kräppii. Kalaparvi säikähtää ja fisut ryntäävät ihan minne sattuu. Osa kaloista ui kuivalle maalle ja sitten ne pitää vaan kerätä parempaan talteen.  8)

erekki

tää ei nyt ole oma kalastustapa mutta kerran oltiin ongella ja loppu syötit ni poimin rannalta keltasen kukan mikä kellu pinnassa kohta kukkaan nappasi 800 grammanen ahven ja pari 200 gramman ahventa sen jälkeen seuraavalla kerralla koitin uudestaan kukkasta mutta se ei enää toiminut...

hevonkakka

mä tiedän hyvän tavan ensin ottaa pienen alasimen ja hakkaa kupariputken vasaralla lyttyyn sitten vähän teroittaa ja menee nakkaamaan leivänmurusia veteen ja sitten kun kala on pinnassa niin *whack* ja kala on aivan varmasti kuollut.

Anonymous

Oiskohan nyt (joiltakii) vähä mopo karannu käsistä?

atrastaja

EI  :twisted:  :twisted:  :D  :D  8)  8)  :D
Kikkelis kokkelis mitäs läksit!!!?!?!?!?!?!

-:tonttu:-

Tää on hyvä:wink: Menee järveen/mereen/jokeen yms... seisoo ottaa housut pois ja rupee heiluttelee vehettä siinä ja sit ku kala tulee kohdalle nappaa sen.En oo kyl ite kokeillu mut kuulee vähän"juttuja" et on hauki vieny vehkeet.

no mä heittelen pilkkiä laiturilta eli kelaan siimaa ulos pilkkivavasta n.10 metriä ja heitän siiman ja pilkin järveen(vavan pidän kädessä) ja sit vaan kelaan

wolf

itse keksimä (ja kokeiltu) extreme kalastuslaji:
onkii ensin mato-ongella pieniä ahvenia/särkiä/muuta roskakalaa, ja sitten pistää niitä syöiksi hyvällä haukipaikalla. perukettahan ei tule käyttää, ja suotuisaa on jos mato-onki olisi mahdollisimman taipuisa.
olen kokeillut ja tullut siihen tulokseen, että yksin tätä ei tule harrastaa, ja että haavi olisi aina oltava mukana. itselläni ei ollut haavia, mutta yhteistyö pelaa. syöttinä oli pieni ahven, ja kun hauki sitten tarttui (tuurilla vielä poskesta!!!) taistelimme sen kanssa ja saimme sitten kaverini kanssa rantaan 1,1 kiloisen hauen. se oli pitkä, mutta laiha.
ilman kaveria en olisi sitä ylös saanut, sillä kaveri sen vedestä ylös nosti ja juuri ajallaan sillä siima katkesi juuri rannassa. ei se hyvä ruokakala ole, mutta kokemusta kokemusta.
tapahtumapaikka oli hossa.

Bister

Quote from: perhostelija_91itse keksimä (ja kokeiltu) extreme kalastuslaji:
onkii ensin mato-ongella pieniä ahvenia/särkiä/muuta roskakalaa,
Mun mielestä ahven ei ole roskakala.

wolf

Quote from: Bister

anteeksi ajatusvirheeni.

Anonymous

Quote from: perhostelija_91
Quote from: Bister

anteeksi ajatusvirheeni.

Bister

Täähän ei oo mun omakeksimä, vaa yhen kiinalaisen kenet näin kerran :D
Täällä Vaasassa on sellanen pieni silta joka menee Onkilahden yli (Tunnetaan nimellä Putusilta), nii joku kiinalainen oli unohtanu sen onkivavan kotiin, mutta onkilaite ja madot sillä oli mukana :D
Sepä keksi et menis siihe sillalle ja siitä yrittää onkia ahvenia pitämällä kohoa vedessä, aivan niinkuin yleensä onkimisessa, mut kiinalainen piti siiman toista päätä sen käsissä :D
Me ongittiin siinä vieressä kaverin kaa tavallisilla 5 metrisillä ongilla, ja se kiinalainen sai PAALJON enemmän ahvenia ku me yhteensä :o Näytti olevan aika hyvä kalastustyyli, joten seuraavana päivänä jätettii vavat kotiin ja otettii pelkät onkilaitteet ja madot mukaan ja eikun onkimaan kiinalaisittain!  :)

rekku

lahnan kutu aikaan niitä saa aika hyvin matalasta vedestä airolla pittää odottaa että lahna tulee kutee niin matalaan että selkä näkyy noin 3 cm matkalta ja lyödään airolla siihen jää kala jos osuu eikä varmasti kidu suurin oli noin 2kiloinen

esal

Tiedän, että se haavilla kalaa rannasta keino toimii jos on todella pientä sinttii isossa parvessa. Ei tarvitse kuin kävellä laiturilla haavin kanssa(haavi vedessä tietysti) ja Kalaa tulee paljon. Mutta ei niilä sinteillä paljon mitään tee.

esal

Ei oo kyllä tää kovin omaperäinen otan koulussa tehdyn makkarakepin ja menen matalan sillan päälle(enintään 2,4m veden pinnasta) ja pudotan makkarakepin kalan päälle.ja siinä kepissä on naru kiinni, niimpä kiskon sen ja kalan ylös sillalle. Se on muuten hyvä keppi makkaranpaistossakin.

Rapalapa

jos paljon sörkeä tahtoo saada niin ei muuta ku kahlataan sopivaan särkipaikkaan (mukana taikinaa ja haavi) siihen vaa asetutaan seisomaan taikina köntti haavin pohjalle ja haavi veteen niin että kalat pääsevät syömään taikinaa.
Näin kalat suorastaan uivat haaviin :wink:

Hemulisoturi

No, ei tämä nyt omakeksimäni ole mutta..
Otan muutaman madon ja menen tiheäsilmäinen perhoshaavi kädessä laiturille mahalleen makaamaan. Laitan haavin pohjaan ja tiputan laiturin nokasta pienen palan madosta haavin päälle, ja kun kala tulee sitä siitä ottamaan nostat vain haavin nopiasti ylös.
Näin saa helposti täkykalat pyydystettyä  :wink:

Rapalapa

Quote from: Kala_koira on June 21, 2006, 16:43:43
jos paljon sörkeä tahtoo saada niin ei muuta ku kahlataan sopivaan särkipaikkaan (mukana taikinaa ja haavi) siihen vaa asetutaan seisomaan taikina köntti haavin pohjalle ja haavi veteen niin että kalat pääsevät syömään taikinaa.
Näin kalat suorastaan uivat haaviin :wink:
LoL:tällä tyylillä saatat saada täkykalat nopiammin :wink: muttei sinunkaan taktiikassa mitää vikaa ole 8-)

Paraskalastaja

Kietokaa jokin nahkatakin pala käden ympärille ja solmikaa siihen siima/koukut, ja särki syötiksi. Tulee kalaa!!!!!!!
-Paraskalastaja

iso <><

salakan narrausta virvelillä jossa on pienin otava morri mitä kaupasta löytyy ja se sitten veteen ja sitten vaan odotelemaan :wink:
on muuten hauskaa
Anna miehelle kala mies on tyytyväinen lopunpäivää.
Opeta mies kalastamaan hän on tyytyväinen lopun elämäänsä.

prå-kalastaja

Herätetäänpäs tämäkin aihe henkiin. Elikkä tämä ei ole mun itte keksimä, mutta aika harvinainen kuitenkin:
Otetaan heinä ja tehdään siihen hirttosilmukka. Sen jälkeen etsitään hauenpoikanen, pujotetaan silmukka kiduskansien taakse ja nykäistään.     

SUURkalastaja jyväskyläst

Ennenvanhnaanhan, kun virveleitä ei edes ollut, kalastettiin haukea hirttämällä. Tarkalleen en tiedä miten se tapahtuu, mutta yks tuttu aina kertoo, että sen isä oli hemmetin taitava hirttämään niitä haukia.
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

iso <><

No niin tei pienen haavin otin sukeluslasit ja lähin sukeltelemaan laiturinalusia HUOM semmosen ponttooni laiturin H-muotoisen sillä tavalla sain pari aika isoa ahventa. Se on hauskaa lämpimällä säällä loppu kesästä hiljaisilla uimarannoilla :-D
Anna miehelle kala mies on tyytyväinen lopunpäivää.
Opeta mies kalastamaan hän on tyytyväinen lopun elämäänsä.

prå-kalastaja

Quote from: Ruttonalle on August 17, 2008, 18:54:10
Quote from: prå-kalastaja on August 17, 2008, 17:40:29
Herätetäänpäs tämäkin aihe henkiin. Elikkä tämä ei ole mun itte keksimä, mutta aika harvinainen kuitenkin:
Otetaan heinä ja tehdään siihen hirttosilmukka. Sen jälkeen etsitään hauenpoikanen, pujotetaan silmukka kiduskansien taakse ja nykäistään.     

Tuo systeemi tuskin toimii, mutta miksi niitä poikasia ylipäänsä pitää edes yrittää kiusata?

Kyllä se toimii kunhan hauki on riittävän pieni (jotain 3-10 cm), ettei pysty katkaisemaan heinää.

Hauzi

Ite liikuskelen hissukseen veneellä ja vedän perhoa perässä. Sillein et se perho tulee siinä ihan pinnassa viistäen veden pintaa. Toimii tyvenellä kelillä ihan hyvin.

Tämmöistä saalista on tullut kyseisellä menetelmällä

Torro

Onko sulla ollu perhovapa käytössä vaiko perhopallp haspelissa?
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Hauzi

Quote from: El'ToroRosso on December 06, 2008, 20:54:39
Onko sulla ollu perhovapa käytössä vaiko perhopallp haspelissa?

Sekä, että. Kumpikin toimii. kuhan perho suoraan siimassa kiinni eikä mitään ylimääräisiä härpäkkeitä väliin. Tosiaan nuot kalat on tullut järveltä.

rapala lohi

Siis ei mitään järkee ampuu kaloja.mitä siitäkin hyötyy????! :x veteen menee vaaan lyijyä ja sehän on hyväksi vedelle :x