ahven parvet?

Started by Harri_83, September 25, 2004, 19:12:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harri_83

Miltä syvyyksiltä on löytynyt ahvenparvia, sisävesiltä? Ja siis nyt lähiaikoina!

JUBE

aikas lailla järvikohtaista. mietippä nyt järveä jossa syvin kohta on joku 5m ja toista jossa syvin kohta on joku 30m. voi olla assut vähä eri syvyyksissä.

HalDi

Joo, taitavatpa olla aika vertailukelvottomia nämä asiat.

Jos ny sanotaan, niin ite oon saanu mökkijärvellä (Ranta-Töysänjärvi, Alavus) eräästä matalikosta keskeltä selkää aina viimeisen kolmen vuoden aikana hyvin ahvenia. Heitellen lipalla ja soutaen seittensenttistä Nilsun Invicibleä. Joka vuosi on ahvenien koko kasvanu 50 grammalla. Ihan pieniä kaloja, semmosta 50-300 g, mutta kun oon päästelly takasin, nii joka vuosi on ollu viiskytä grammaa suurempia. Tietysti aina talvi verottaa vähän kantoja, mutta uskon, että pitkälti samoja ahvenia. Ainaki ne suuremmat. Tahtoo olla järven tähän saakka ottavin paikka se matalikko. Siinä on aikas matalaa, vois vaikka kahlata lahkeilla, hiekkapohja ja välillä kiviä.
Nyt on tää kesä ollu harmillisen hiljainen sielläkin. Joko on kalat hävinny taistelussa elämästä tai sitte kasvanu ja "viisastunu". Ken tietää, ku ei tullu pariasataa grammaa isompia enää.
Teinismi alas! Irti kapinallisten ikeestä!

foa

eilen tuli hyvin ahvenia jyrkästä penkasta. penkka menee metristä 10 metriin n. 30 metrin matkalla. parhaat ahvenet (isoin 440g) tuli noin viidestä metristä. mutta osa tuli illemalla uimarakko suussa syvältä. minulla ei ole isompi ahven ainakaan syönyt lähiaikoina kuin aamupaivästä n. kello yhteen. Mitekäs muilla kokemukset? eikös ahven ala olla isoissa parvissa syvällä? Vesikin on jäähtynyt aika vahdilla ainakin meillä päin(pohjois-savo).

Hanny

impo

suntistahan ahven parvet on löytynyt pitkin kesää.
noin 2-3 metriä leveä suntti.
maku tosin mennyt siitä ku joka kerta sai joka heitolla ahvenen.

Arza

kyllä ne ainakin saimaassa on ollu syvällä montuissa.

TIIMU

No ku se on tosi järvikohtasta niin jos sulla on vene niin anna veneen ajelehtia ja heittele siitä ja sitten ku tulee yks ahven vene ankkuriin ja sit rupeet heitteleen sinne mistä se yks tuli siellä niitä yleensä on muitakin.

Anonymous

no itse oli merellä jigaamassa ahvenia....pääosassa ahventa tuli 5-8 m suurin oli joku 350 g...kalastin noin 2.5 h niin sain yhteesä 6.5kg ahvenia...yhteensä niitä oli 46 kpl ja keski paino oli jotain 150 g paikkeilla...