Kuvia itse tehdyistä pilkki välineistä

Started by Timky, February 26, 2005, 12:45:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Säkkimies

Tuo siimalenkki vähän sirommaksi ja koukkuja hieman auki , niin kala tarttuu paremmin ,loistavia ja pyytäviä .

Säkkimies

Appura liittyy jus siten ,että kun alkaa viehe olla kunnossa , niin se alkaa maittaan tollaisille
syötävän kokoisille appuroillekkin , minun mielestä on kiva kun viestin liitteenä on vähän näyttöä ,
eikä kaikki ole sitä virtuaali saalista.

Murmeli

Quote from: thuomas on January 19, 2009, 18:26:59
Kommenttia kiitos !
Parempi kuin edelliset. Koukut väännetty oikein. Toisin, kuten muissa, joissa koukut kääntyvät sisäänpäin.

thuomas

Antakaa lisää kommentteja. Miten toimivia nuo viritelmät, onko kellään kokemuksia ?

perza

Kyllä mä uskosin että nuo "perhotasurit" toimii siinä missä tavallisetkin tasurit. Painoahan niillä ei varmaankaan ole kovin paljoa, mutta matalassa vedessä voi toimia hyvinkin.

Tossa noita uusia ykskoukkusia tasureita. Ehkä noihin kirjolohi voi napata.
Ylimmässä marabouta pyrstönä saas nähä miten toimii.

Liitsit,
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Tuhe

Perzalla taas hyvännäköisiä vehkeitä syntyny. Itse koukunmaalauksessa ja tämäntyylistä tulossa. Valion alle ketjuun 4 koukkuun maalattuja, et kymmenkunta toukkaa mahtuis koukkuun ja mato helppo pujottaa myös koukkuun. Perjantaina alkas viikon vapaa, joten pilkkikuume nousee vähitellen.

kalastaja123

perza

perza

Quote from: Mikkoporo on February 04, 2009, 15:35:24
paljos noilla on painoa?

Tarkkaa painoa en saanut, kun vaaka näyttää parin gramman tarkkuudella, mutta punnasin 50kpl noita ja sain keskipainoksi n. 4g.
eli uskoisin että 3-4g väliin osuu paino.

Jake-zxc

On todella hienoja nuo liitsit parzalla!  :-o Paljon paremman ja ottavimman näköisiä nuo kun omat halvat Sauruksen liitsit.

Aatami

Alarivin pinkki ja oranssi-keltainen niittää kalaa järvestä varmaan aika tavalla. Uskomattoman hienoja.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

Torro

perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

jonski88

Tuli eilen tehtyä tällainen haarukkavapa.

Torro

Jonskilla hyvännäköinen vapa. Mahtaakohan kehitty siima pysyä kuinka hyvin tuossa puikossa on taivutus on niin niukka?
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

jonski88

Kyllähän tuo pysyi kun kävin testailemassa tänään. Ajankuluksi vaan tein tuon, ei oo mitenkään tarkasti suunniteltu. Kait se tuolla repussa kulkee muitten haarukkavapojen joukossa. :-)

Pikkarainen

Kuvan madevapa taistelee maailman yksinkertaisimman pilkkivavan mestaruudesta! Tulipahan tuommoinenkin tehtyä, kun olen sen verran pihi, etten kehdannut järeää pilkkivapaa ostaa. Hyvinä puolina vavassa on, että voi käyttää aika järeääkin narua siimana ja vastaiskusta tulee tarpeeksi napakka. Huonona puolena on, että punottu naru tahtoo jäätyä pakkasella ikävästi ja tunnokkuus on mitä on. Lisäsin vapaan vielä rannelenkin, ettei kapula lennä avantoon rajummassakaan tärpissä.

Murmeli

Olisit laittanut nuo naulat molempiin päihin.

Murmeli

Nyt tuli tasarit valmiiksi. Eihän nuissa mennyt kuin muutama kuukausi.

Tuossa vielä pilkkivapa. Kärkiosa viritelty itse.

Pikkarainen

Quote from: Murmeli on February 07, 2009, 23:42:47
Olisit laittanut nuo naulat molempiin päihin.

No kokeiltu on, että siima kestää noinkin varsin hyvin kiinni kapulassa ja lisänaulat vain haittaavat siiman kerimistä.

Tonnimiäs

Kolmisenkymmentä mätikoukkua, puolet silmillä varustettuna.

perza

Hienot on koukut, mutta vielä paremmaksi ne saisi ehkäpä astetta karkeammalla mikrolasilla.

Tossa jotain kokeilua, lähinnä heitto hommiin.

Kuva on kyllä pe???stä. Ei oikein näy tuo ice dupping runko.

Tonnimiäs

Quote from: perza on February 09, 2009, 02:04:53
Hienot on koukut, mutta vielä paremmaksi ne saisi ehkäpä astetta kareammalla mikrolasilla.

Joo. Nuo on nyt melkein viimeiset tuota mallia olevat koukut, seuraavaksi sitten siirrytään siihen ihka aitoon mikrolasiin. Ja kun nuokin on tilaustyötä, niin pitää tehdä juuri niitä tietyn mallisia.

Komia on liitsi. Ihan itse valat nuo päät?

Tuhe

Perholukkoja ei tartte lämmittää avatakseen silmukan, vaan laittaa piikin silmukkaan ja vasaralla naputtelee piikkiä. Lukko laitetaan laudan päälle ja piikkinä voi käyttää esim. tikkaa, josta pyöritetty sulkaosa pois. Kun lenkin saanu auki, niin ketju lenkkiin ja purista pihdeillä lenkki kiinni.

Tonnimiäs

Quote from: Tuhe on February 09, 2009, 06:44:35
Perholukkoja ei tartte lämmittää avatakseen silmukan, vaan laittaa piikin silmukkaan ja vasaralla naputtelee piikkiä. Lukko laitetaan laudan päälle ja piikkinä voi käyttää esim. tikkaa, josta pyöritetty sulkaosa pois. Kun lenkin saanu auki, niin ketju lenkkiin ja purista pihdeillä lenkki kiinni.

Selvititkin ongelman itse, miulta se yv:n laittaminen unohtui täysin. :oops:

Konstit on monet... :-D

Tuhe

Asia askarrutti, et miten toiset saa auki ilman lämmittämistä, joten lopussa monien tuhottujen lukkojen jälkeen onnisti. Tuo on niin helppo homma, et ei kahensaankaan tehyn jälkeen, ole sormet kovilla. :wink:

Ruutti

Tulipahan tossa kopioitua JAMin tyylikkäitä morreja. Ei näistä nyt lähellekään niin hienoja tullu, mutta tulipahan kokeiltua.

Ja sit tuli uus morrivapa tehtyä. Kahva tällä kertaa balsaa. Haarukkaväli 25cm.

Pahoittelen kuvanlaatua. Ei tolla digikameralla vaan tunnu tarkkoja kuvia saavan :(

kemu

aika pätevän näkönen peli. :-)

nostokoukku. huono kuva koska vaan neljän megapixelin kamera.
Päätä päiväsi Rapalan uistimilla!

vainaja

Quote from: kemu on March 02, 2009, 20:14:18
aika pätevän näkönen peli. :-)

nostokoukku. huono kuva koska vaan neljän megapixelin kamera.

Pakko laittaa tähän väliin että ei ne pikselit paljoo ratkase kuvaushommissa. Paljon enemmän ratkasee kuvaajan taito ja kameran optiikka. Mulla on monta vuotta vanha Panasonic Lumix dmc-fz10 ja ihan pätevä peli on vaikka pikseleitä ei ole "kuin" neljä miljoonaa. Tossakaan kuvassa ei oo muuta vikaa ku tarkennus ei vaan oo kohallaan.

ps: vaikkei aiheeseen liitykkään ni äläkää jaksako ruikuttaa  :-D