Kuvia itse tehdyistä pilkki välineistä

Started by Timky, February 26, 2005, 12:45:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ruutti

Ei taida muut tehdä pilkkivälineitä.?.?.. No tossa kuitenkin uusin versio tuosta morrivavasta josta muutaman kuvan olen aiemminkin laittanut. Haarukkaväli edelleen sama 25cm :D Alapuolella muutama uusi värikoukku kokoa 16.

Mozzarella

Tässä minun ja isän tekemä kehimävapa. Näitä löytyy muutamia kappaleita erilaisilla keloilla.
Försvinn, du som pimplar nära mig!

Tonnimiäs

Joskus on hyvä päästää luovuus esiin. Tällaista töpeksintää tällä kertaa:

On muuten pirun mielenkiintoinen uinti...sisällä on lyijyä joten toimii ohuilla siimoilla pilkittäessä morrin tavoin myös ilman pilkkiä.

jompsu

loppu vikosta lähden kirre pilkille niin pitihän se väsätä puna/musta liitsi kirjolohen pyyntiin :-D
voishan tuolla jonkun kirren saadakkin..
kuvat on heikko laatuisia :-D

tä...?

El Dorado

Joo, hienon näkönen liitsi Jompsulla.
Varmasti tuut tolle kirren saamaan.

Tonnimiäs

Perzalla hienot tasurit.

Lisää liitsejä:

Qkkeli

Tonnikalamiehellä todella nättejä liitsejä, kyllä noilla kelpaa harreja/rautuja/siikoja/taimenia pilkkiä!  8-)

Tonnimiäs

Quote from: Qkkeli on March 23, 2009, 22:41:03
Tonnikalamiehellä todella nättejä liitsejä, kyllä noilla kelpaa harreja/rautuja/siikoja/taimenia pilkkiä!  8-)

Jees. Siialle on tulossa huomattavasti pienempi malli, johonkin #12-#16 koukkuun tehtynä. Mutta siitä tosiaankin lisää myöhemmin. Asia sen verran vielä kehittelyvaiheessa.

saulic

Tuossapa oma ensimmäinen liitsini.

liitsi

Mikkoporo

unohtakaa hammasharjat noiden roiskeiden tekoon tasureissa,multa sais badgerin ruiskun siihen hommaan...prkll...

Tonnimiäs

Quote from: Mikkoporo on March 25, 2009, 21:36:08
unohtakaa hammasharjat noiden roiskeiden tekoon tasureissa,multa sais badgerin ruiskun siihen hommaan...prkll...

Kalliin puoleinen värkki roiskeiden tekoon. 8-)

Lyö kompuraan 10 kiloa painetta niin johan vähenee roiskimiset...  Sitten kyllä tulee ajankohtaiseksi myös uuden ruiskun osto.

Siikapossu

Nostokoukun tekaisin. On uskomattoman terävä ja tukeva. Kahva on paksuseinäisen kumiletkun pätkä. Meni kymmenen minuuttia koko projektiin, ja siitä ajasta viisi minuuttia koukun teroitukseen. Haukia varten minulla on samantyyppinen mutta järeämpi koukku.
Koukun tylppä pää on väännetty lenkiksi, ja lenkistä on pantu pultti putken läpi. Koukun varren heiluminen on estetty tiivistämällä putken suu korkkitulpalla.

Siikapossu

Mulla on noita kaksi. Tuo kyseinen on n. 45 senttiä pitkä, ohuille jäille ja pienehköille kaloille. Pitempi on n. 80 senttiä ja käytän sitä hauille ja paksujen jäiden aikana.

Siikapossu

Quote from: SLN on April 02, 2009, 19:00:27
Selvä homma. On varmasti ihan pätevä peli. Mistäs sie oot tuon koukun vääntäny? Kestääkö miten kovaa vääntöä, ettei heti oikia?
Koukku on tehty polkupyörän lokasuojan alumiini(?) ripusteesta. Alussa odotukset eivät olleet kovin korkealla kestämisen suhteen, mutta on tuolla saatu nelikiloinen hauki ylös ilamn mitään ongelmia. Kestää siis yllättävänkin hyvin painoa ja rimpuilua oikenematta.

Tonnimiäs

Tuossa niitä miniliitsejä sitten siialle ja harrille. Kyllä harri ne isommatkin nielasee, mutta siiasta en tiedä. Pituutta koko härvelillä on hieman yli 2cm. Koukku #14, vielä kun sais #16 selätettyä, niin sitten olisi hyvä. 8-)

SUURkalastaja jyväskyläst

Oho, pirun hienoa jälkeä!
Nuo silmät on kyllä hienosti tehty, eiköhän nuo kelpaa jalokalalle. :wink:
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Tonnimiäs

Quote from: SUURkalastaja jyväskyläst on April 04, 2009, 16:03:14
...eiköhän nuo kelpaa jalokalalle. :wink:

Toivossa on hyvä elää, sano lapamato.  :-)

Tonnimiäs

Murmeli

Tonnimiäs

Ei viiti uutta aihetta alottaa näille uusiomaalauksille. Tuossa parit asetonikylvyn saaneet ja uudet vaatteet päälleensä saaneet tasurit. Ei siis omavalmisteita alusta asti, vain omamaalauksia. Liian iso on tuo tylli näin matalaprofiiliselle tasurille, mutta kun tuo kangastylli ei ota toimiakseen niin maalataan tällä.

Jake-zxc

Voiko olla enään hienommin maalattuja tasureita!  :-o Voisi ostaa tuommoisen sun maalaaman tasurin mutta en pilki tasureilla. Vaikuttaa ehkä kotijärven saaliskalojen keskipaino, alle 30g Aina pitää olla vähän OT.

Tonnimiäs

kalastaja123

ei hemmetti. eihän noita edes raaskis käyttää jos noita olis.

Tonnimiäs

Ja muutama vielä:

Raidat fl. oranssia, näkyy oikein hyvässä valossa, kuvassa näyttää lähinnä normaalilta oranssilta.

perza

Komeita tasureita!

Ite olen alkanut käyttämään fluori oranssin tilalla fluorin punaista. Se on kuitenkin käytännössä ihan saman väristä kun vaan suihkii vähän ohkasemmin sitä maalia. esim. keltaisen päälle kun suihkasee fluorin punaista niin värisävy näyttää aika hyvältä oranssilta.
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Tonnimiäs

Quote from: perza on April 29, 2009, 17:47:54
Komeita tasureita!

Ite olen alkanut käyttämään fluori oranssin tilalla fluorin punaista. Se on kuitenkin käytännössä ihan saman väristä kun vaan suihkii vähän ohkasemmin sitä maalia. esim. keltaisen päälle kun suihkasee fluorin punaista niin värisävy näyttää aika hyvältä oranssilta.

Noissa on sitten valkoisen päällä viisi kerrosta tuota oranssia, sen peittävyys on kyllä niin sanonko mistä. Vieläkin paistaa valkoinen alta kun tarkasti katsoo, kuvasta ei sitä erota.

Tonnimiäs

Muutama valmistui "pakonomaisesti". Ja kun piti saada vielä vaihevaiheelta kuvatkin.

Tonnimiäs

-sieppari-

Miten tomosii v'a'rikoukkui valmistetaa ja mik maali siin o paras? :-D Sori mun h'o'lm'o' kysymys (mut koittakaa ymm'a'rt'a''a'oon aloitteli)