Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Paras kalastus-aika?

Started by [Jyri], April 13, 2003, 20:59:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

?

Aamu (06:00- 09:00)
19 (19.2%)
Päivä (09:00-12)
12 (12.1%)
Iltapäivä (12-17)
6 (6.1%)
Ilta (17-21)
50 (50.5%)
Yö (21-06)
12 (12.1%)

Total Members Voted: 76

Fabu

Aamu ja ilta. Laitoin aamu.

Pike Fisher

Kyllä se ehdottomasti on mielestäni ilta, tullut eniten kalaa.
Toisaalta kyllä aamukin on hyvä, tullut ennätyshauki.
Kala,kala,kala,kala.kitara,kitara,kitara.

Jigi

Äänestin iltaa, mutta ilta ja aamu molemmat on hyviä kalstus aikoja...

dj_mummo

Yö on kaikkein paras. Sillon on sopivan rauhallista. Päiväkin on ihan ok ja silloinhan sitä tulee eniten kalasteltua.
mitämitä, jotain uuttako?

hajoilen noille mun vanhoille viesteille :D

otto

ilta. aamuksi en jaksa herätä. yöllä nukun. päivällä kalastan myös
joskus aamuisin

tonireps

jaaha mitähän tuohon sanois,eiköhän se aamu oo vaikka ei jaksa aina herätäkää...
Aamupäivä!...
_-_--_-_

lippa_mies

se riippuu ihan että mitä kalaa tavoittelee esim.kuhan kalastukseen yö mutta haukeen ilta, kalastan enemmän haukia niin pistin ilta ;).

Mokki

äänestin iltaa mutta kyllä aamullakin kalaa tulee, ja miksei päivälläkin
^^ Totta joka sana.

kaivo

Mahdotonta antaa yhtä vastausta. Jos ajatellaan oikein yleisesti niin syöntiaikaa on karkeasti aamu ja ilta. Tämä selittyy valoisuuden muutoksilla: kala ei pysty säätelemään silmiinsä tulevan valon määrää kuten esim. me ihmiset voimme tehdä, joten kirkas auringonpaiste voi olla kalalle liian kirkasta aikaa tehokkaaseen saalistukseen.

panumies

Aamuyö ja Ilta. Aamuyöllä tulee usein paremmin kalaa, mutta kun ei jaksa nousta klo 3. Syys illat parasta aikaa.

[Jyri]

Mäkin olin n.2 vuotta sitten klo 4 aamulla kalassa. Tylsä reissu ,kun ei tullut mitään. Noh, tänä kesänä pitää mennä yöksi telttaan ja nousta kalaan toooosi aikasin.  :D (Meidän talo on 10m päästä joesta  :)

Pinqiini

illasta aamuun,koko yö fisustelee,ni kalaa tulee ;)

Kyllä se aamu on sitä parasta aikaa!

Saa kalastella rauhassa (varsinkin koskella), ettei ole "turhia turisteja" palloilemassa. Muutenkin hyvää aikaa kesällä toi aamu, kun vesi on viileää, ja aurinko ei porota... -> Kalaa tulee hyvin...

Mepps

Hmm. Aamu on kyllä MIELESTÄNI tehokkain ja mukavin aika. Ilta ja yö muuten, mutta kun on usein niin h*mmetin pimeää ja joutuu olemaan täkynä niille s*mperin hyttysille ja mäkäräisille. Tottakai niitä aamuisinkin pörräilee, mutta mielestäni ei läheskään yhtä paljoa. Ja kalaa tulee kerrassaan fantastisesti nimen omaan jonnekin yheksään asti. Ja sen jälkeen syönti saattaa hiukan hiipua, ei tosin aina ihan kokonaan lopahtaa, mutta näin.
Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-

Juba90

Illalla on sopivan viileetä ja on hieno maisema.
Kalastaminen on kivaa. Koita sinäkin niin tulet kyllä huomaamaan ettei se ole mitään turhaa ajanvietettä ;)

Anonymous

Noin yleisesti ottaen se on kyllä ilta, mutta jos menee vantaanjoelle niin silloin keskellä päivää, kuumassa auringonpaisteessa, eikä pilviä ja uistimena pieni, pelkästään punanen lippa. Piste.

Mä mies

Riippuu todella paljon siitä mitä ollaan kalastamassa ja mikään aika ei ole turha. Aina kannattaa uittaa sitä kuvaa siellä vedessä! :) :D

Selenius

Aamu on lähes aina paras (04-07). Ruuhkaisilla vesillä yö on rauhallisin ja aamulla kalat on rauhoittuneet. Yleensä aamun ensi valo on ihan ässä hetki, ja ainoa joka ei koskaan ole huono.

Ilta on toinen (ja helpompi)todella hyvä hetki, kun valon määrä vähenee ja värit taittuu oranssiin. Lisäksi päivällä 13-15 on aika usein ollut hyvää ottia.

Ajallisesti 04-07 on kallupissa yötä, ja aamu(päivä) 06-09 joka ei ainakaan touko-heinäkuussa ole aamua.
Mikään muu ei ole elämässä tärkeää kuin kalastus. Eikä sekään nyt niin tärkeää ole.

Nimimerkki

Tuo Ilta vissiin (klo:17-21).

Tuon vaihtoehdon siihen laitoin.. Varmasti tuo aamukin ihan hyvä on, ehkä myös parempikin...

Kala_Jökke

Ilta, mun mielestä. Kyllähän se kala päivällä ja aamullakin syö. :) Illalla parhaiten
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....

Haspeli

Tiesinhän minä tämän. Elikkä ilta.

--PROFESSOR--i

Aamu sekä ilta, laitoin illan koska, silloin olen eniten kalaa
MADE in Finland...

Vesku

Jeps, eli iltahan se on tyypillisesti ollut se oma kalassaoloaikani n. 18-21. Toisaalta nyt tuli kokeiltua kalaan lähtöä vasta klo 23:30 ja oli kyllä aika hemmetin hienoa, kun oli aivan tyyntä eikä mistään kuulunut muuta ääntä kuin airojen liplatus. Saalis ei ollut kuin vapautettu vajaa kiloinen hauki, mutta eipä ollut mikään suuri uitinkaan perässä. Keltainne jesse, 8cm silmällä mitattuna.

Jäi kuitenkin semmoinen kipinä tuosta, että pitää kyllä uudestaan päästä yökalaan. Kunnon jytyvaaput vaan perään raahautumaan, niin tiedä minkälainen mörkö sieltä vielä innostuu räikkää laulattamaan.

Mukava kokemus !

Aamukalaa olen myös jallittanut, mutta ei se oikein sovi aamutorkun ruumiinrakenteelle vaikka onkin mukava auringon nousua ihailla.
-Aloittelijakin voi onnistua iskemään tytön. Mutta eroon pääsyssä tarvitaankin jo kokenutta miestä-

Timky

Empä tiiä kyllä ainakin haukea saa  hyvin koko päivän :roll:.

puolisukeltaja6

Illalla juuri ennen auringonlaskua.

Järväri

Tosiaankin tähän on mahdotonta antaa oikeaa vastausta,, kun riippuu niin kalalajista, kelistä, paikasta yms. Vastasin kuitenkin aamu, koska jostain syystä silloin tuntuu tulevan kalaa eniten ja yleensä saa olla rauhassa.