Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Pikku puroja/jokia Tampereella?

Started by Lurppa, July 20, 2006, 17:07:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lurppa

Josta saa kalaa vielä kalastettuakin?

Elikkäs löytyykö tämmöstä puron tapaista tampereen lähettyviltä?
Jos tiedätte jonkun paikan, jota ette halua pitää pelkästään itsellänne, ilmotelkaa :)

Olis kiva mennä jonnekki rauhalliseen paikkaan perhosteleen vähän jotain haukia, ahvenia...
Virvelöinti & Perhokalastus. Verkkokalastus vähentää kalakantaa!

tammerkoski

Tätä tietoa olen itsekkin kaivannut. Tiedän yhden puron josta olen nähnyt menevän yhden kalan ja se puro laskee vaakkolammesta. Kyseisessä lammessa on ahventa ja haukea vaikka muille jakaa mutta en tiedä meneekö ne sinne puroon. Tietääkö tätäkään kukaan?
''Kalastus suomalaista elämää''

Lurppa

en tuota paikkaa kyllä tiedä...
¨
Kävin eilen kaupin alueella kattelemassa, kun katoin kartalta että sieltä Niihamaan vesihiihto lammesta laskee puro (varmaan kyllä ennemminkin oja :P) näsijärveen. Se leveentyy sieltä näsijärven laskupaikalta, mutta en löytäny tietä mistä pääsis sinne...

PeterPan

Voihan *ruma sana*!

Tuli kolmisen tuntia ajeltua tänään ajeltua Tampereen ympäristöä etsien hyvää onki/heittelypaikkaa, josta voisi kalastaa rannalta. Kartasta olin katsonut muutaman OK paikan. Joskus aikaisemminkin moista koitin, mutta laihoin tuloksin silloinkin (tosin silloin oli eri suunta). Joka ikisessä kartassa suht hyvältä näyttävässä paikassa oli saakelinmoinen risuikko rantaa myöden - ja jos ei, niin sitten siinä oli jonkun kesämökki/talo. Niin, tai uimaranta.

Iidesjärvi ja tohloppi on ehkä parhaat lähellä keskustaa olevat järvet, joissa rantakalastaa. Mutta sellainen mukava puro tai joki olisi kiva löytää. Hohhoijaa. Aika turhauttavaa ajella ympäriinsä ja yrittää löytää paikkaa, jossa ei olisi jonkun pihassa tai sitten keskellä tiuhaa metsää. Peltolammiin laskeva pikku purokin oli kuivunut tyystin. Yhdessä lätökössä näkyi vangiksi jäänyt pieni ahven, mutta siinä oli ainoa näköhavainto kaloista kolmen tunnin reissulla. Olisi varmaan pitänyt suosiolla lähteä johonkin kauemmas Tampereen alueelta,

Lurppa

kävin pari päivää sit uudestaan sielä kaupin alueella, tällä kertaa löysinki sen paikan...
Uimaranta, mökkejä, ja kaiken maailman ruohoa.

Ziege

Jos vielä haluaa tästä jotain tietoa niin Terälahden läpi menee jonkin moinen puro, jossa on isompiakin virtapaikkoja. Sitten samalla alueella toinen Löytänäjärven alueella jonkin pienen lammen ja Näsijärven välissä.

Yuz

Quote from: tammerkoski on July 21, 2006, 13:44:23
Tätä tietoa olen itsekkin kaivannut. Tiedän yhden puron josta olen nähnyt menevän yhden kalan ja se puro laskee vaakkolammesta. Kyseisessä lammessa on ahventa ja haukea vaikka muille jakaa mutta en tiedä meneekö ne sinne puroon. Tietääkö tätäkään kukaan?
Kävin hauen kudun aikaan kerran ongella Vaakkolammella. Tuli muutama särki ja ahven. Purossa ei silloin ollut kalaa. Kannattaa muuten siellä varoa niitä rantoja, mätäs antoi silloin pikkusen liikaa periksi...*mul*
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.