Pilkkipönttö vai reppu?

Started by Anonymous, December 30, 2002, 10:25:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KKim

Rahalla saa ja hevosella pääsee

Veketti

Mie käytän reppujakkaraa. Tosin repun sisällä on 2 kpl 8 litran astiaa, toisen istutetaan muovipussi ja tähän sitten pistetään kalat, jos vaan sattuu tulemaan. Toisessa pönikässä kulkee mukavasti onget. Näiden lisäksi jää vielä 3 taskua, jotka ovat täynnä oheistarvikkeita, sekä luonnollisesti sisältävän valtaisan määrän pystyjä ja tasareita... :mrgreen:

Migelis

Reppujakkara totta ihmeessä :-) Helppo kuljettaa pilkit, eväät ja sohjokauhat yms. Ja tietenkin siinä voi istua.

Siikapilkkijä

Alkaa kääntymään pilkkipöntön puolelle kohta toi kannatus sillä reppua saa jatkuvastia paikkailla xD.
sillä joskus tulee noita huolemattomia vavan laittoja reppuun ja nytkin kävi näin että oli siipikirpun koukku jääny kiinni tohon repun suun kiristys remmiin ja sitten irroitin sen piti leikkoa vähän saksilla ja sitten aloin kiristämään repun suuta laitettuani vavat järjestykseen niin sitten kuului "naps" ja toisessa kädessäni oli remmin puolikas noh remmi solmulla kiinni ja se oli siinä.

Elikkä tässä sanon kyllä nyt että Pilkkipönttö koska tavarat pysyy järjestyksessä eikä jää mihinkään kiinni ja niin edes päin.
Kohta se alkaa!

Tornio_River

itsellä tällä hetkellä käytössä ron thompsonin  pilkki/pönntö repun yhdistelmä,
näiltä sivuiltakin tuttu boksi muulloin käytössä,mutta poksi tällä hetkellä erä lehdellä testissä
ainakin ensikuun loppuun asti.

Laku

Kallistun pilkkirepun puolelle. Reppua on kätevä kantaa selässä ja siihen on myös mukava istahtaa. Reppu on myös tilavampi, kuin pönttö.

Fishaman Get Fish

Itse käytän reppujakkaraa,En ole löytänyt hyvää syytä pöntön käyttöön. Mielestäni tavarat tulee kulkemaan repussa kaikkein parhaiten

haukka_1

Quote from: Laku on February 28, 2008, 16:03:35
Kallistun pilkkirepun puolelle. Reppua on kätevä kantaa selässä ja siihen on myös mukava istahtaa. Reppu on myös tilavampi, kuin pönttö.
Jaa millä perusteella voit sanoa että reppu on tilavampi kuin pönttö?
Viime aikoina olen kylläkin ruvennut kallistumaan pöntön puolelle, koska tilavuus kaloille on paljon parempi ja vavat saa hyvin sivu taskuihin. Ja siltikin jää tilaa vielä paljon jäljelle. Olen juuri ajatellut että olisi tarkoitus ostaa tuo Ron Thompsoni jahka vain osuu sellainen silmiin jostain kaupassa.

Murmeli

Kannatan reppua, koska se mahtuu pienempään tilaan ja sen voi ottaa mukaan kesälläkin joenrannoille yms. paikkoihin kun käy kalassa lisäksi reppu on pehmeä ja se ei kolise. Pönttö hajoaa helpommin, kun sen tiputtaa kymmenestä metristä(no ei varmaan koskaan tule kuitenkaan tapahtumaan kenelläkään pilkillä ollessa).

suomi 400

Molempia tulee käytettyä. Molemmissa on omat
hyvät ja huonot puolensa.

Torro

Quote from: suomi 400 on March 01, 2008, 16:34:40
Molempia tulee käytettyä. Molemmissa on omat
hyvät ja huonot puolensa.
Miksikäs niitä hyviä ja huonoja puolia ei sitten perusteltu tähän? :wink:
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

suomi 400

No koska ajattelin että kaikki osaavat päätellä itse ne hyvät ja huonot puolet.

Menfish

Reppua on tullut käytettyä jo 13 vuotta. Onhan se pöntön hankintakin käynyt mielessä.

Repun hyviä puolia:

Paljon tilaa
Tavaroille selkeät paikat
Kätevä kantaa selässä

Huonoja puolia:

Pidemmille ihmisille huono korkeutensa takia
Jotkin mallit ovat epämukavia

Pöntön hyviä puolia:

Paljon tilaa kaloille
Paljon tilaa tavaroille
Sopii lähes kaikille

Huonoja puolia:

Kantaminen saattaa olla ongelma (tosin joissakin malleissa on reppu hihnat).
Kyllä se kala vielä nappaa.

Toniski

joku halvahko reppujakkara on itellä ollut jo viitisen vuotta. hyvin on toiminut enkä ole ajatellut uuttakaan hankkia.
vettä 3 metriä, monessa takila? Ei paljon syvemmällä!

Allegri

Reppua.

Ostin Retki Finland reppujakkaran, ja olen ollut siihen todella tyytyväinen. Tilaa löytyy pilkeille todella hyvin, ja kaikki muutkin tavarat kulkevat kätevästi muissa taskuissa.
Japanilainen kalastaja: Sekos Ikosi Imasi

jartsi

Reppu jossa on penkki. ostin uuden täs pari viikkoo sitte, maasto kuvio värinä ja taskuja on yli 20 mukaan lukien isoin. makso vaa 39e

TumTum

Mulla kulkee mukana yleensä molemmat. Reppujakkara ongille, eväille ym. tarvikkeille ja pönttö kalojen kuljetukseen...  :-P

kala on aina kala

se riippuu siitä onko paikat lähellä itellä on aina reppu mukana kisoissa ja pohjosessa ku joutuu kulkee enemmän

ConneCt

Käytän reppua. Siinä on hieno karvanen penkki.
Ois mulla kyllä sellanen pönttökin jonka tein joskus. :mrgreen:

250gl

Reppuhan se on mukana, saa pysymään paremmin kelkan tarakalla ja mahtuu mukaan sopivasti termospullo ja pysyy sopivasti järjestyksessä vavatkin..

Parka

Repulla olen 3 vuotta mennyt, tätä ennen en kyllä pilkillä hirveästi juossutkaan. Reppu on Abu Garcian, hieman tilan puutetta mutta muuten pärjää. Hommasin reppuun noin 10l roskapöntön, johon sitten ennen laitoin pussin jonne vavat ja kalat. Tämä kylläkin teki välineistä limaiset, täynnä kalansuomuja ja pahanhajuiset. Nykyään laitan puoliksi muovipussin pönttöön, jonne heitän kalat, vavat sitten toisella puolella pönttöä, kannen jakaessa pöntön kahteen osaan. Sivuille sitten saa muutaman vavan, sellaisiin pysty "pulloihin", toisessa "pullossa" kylläkin termari nykyään kulkee. Tämä menetelmä toiminut ihan hyvin, mutta eihän tuo isompi reppu/pönttö olisi pahitteeksi. Repussa alkaa olemaan jo ruosteen poikasta, joten saa nähdä millon se sit pettää, sit vaan uutta kehiin. Ei vain rahatilanne anna periksi tällä hetkellä, opiskelija kun olen ja itse maksan bensat autoon.
Parka

Juseli

Quote from: Juseli on December 06, 2007, 19:25:16
Reppujakkaran omistan. Tavarat kulkevat kätevästi repun taskuissa.  :wink:
Nykyään tuon samaisen repun sisällä on pönttö, jonne heitän kalat.

kalasa

Stormin reppu, jossa sisällä mehupöntöstä taiteiltu kalapönttö.
enhä minä..

kala on aina kala

mun reppu on semmonen great landin siinä on karva sii tuolissa

Remhauler

Retki Finland reppujakkara, jota en koskaan ikinä ota pilkkireisuille...sen verran on koukkuja irroitettu sen sisukaluista tänäkin talvena.

Teen suven aikana alumiinistä kaksiosaisen pöntön, johon saa kalat toiselle puolelle ja muun sälän toiselle. Itelle teettä työtä saada tuollainen pöntönpuolikas täyteen, kun olen psyykkiseltä profiililta enämpi pyydyskalastaja eli en jaksa koko päivää viettää kymmeniä reikiä kairaillen.

Tosin kiva se on pilkilläkin käydä vaikka minulle tuleekin sitä pikku ahventa ja särkeä.

kuhakalastaja

pönttöö käytän mut talveks ostan repun.
Professor toimii aina, kelillä kun kelillä!

Torro

Ensi talvena tulen liikkumaan jäällä tämän pilkkiboxin kanssa  8-)

Tuosta aukeaa nuo molemmat kannet ja niiden välillä on väliseinä erottamassa kalapussin ja tarvikkeet
Kaikki kamat eivät varmaankaan tuohon mahdu, joten repun tulen ottamaan myös mukaan

Ohjeet rakennukseen olivat aikoinaan nick Tornio Riverin pilkkiboxi-artikkelissa. Hyvät oli ohjeet, kiitos siitä!
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

HuntaKilla

Omistan pilkkipöntön ja repun, mutta aina reppu on mukana kulkenut, koska kaikki pilkkivavat mahtuu kätevästi.
www.NOAA.gov <-- National Oceanic and Atmospheric Administration
www.team17.com <-- Team 17

Kokkokokoaisitkokokonkokokokonkokokokokon.

Olli83

Juu pilkkireppuhan tuo on tähän asti ollut mukana..kai se tämäkin on tottumis kysymys.