Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Suurin kuha

Started by Anonymous, July 07, 2003, 13:53:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

juhox

kaveri sai käsin yli 4kg kuhan. se yritti pientä puroa ylös  ja oli jo ihan läkähdyksissä. sen kuhan nappaamis tarina lähetettiin erälehteen .kuha tuli viime kesänä :wink:.
"En syö kalojen lääkkeitä. "

Chevy

Mä sain 2 vuotta sitten 4,6 kg kuhan Konnuksen koskelta.Vieheenä toimi nilsun spearhead.Kyllä siitä yli 4 ruokaan riitti.Maku oli aivan mahtava!Ja sitten viikon sisällä olen saanut 3-4 kuhaa :-) Nyttenkin jääkaapissa 3 kuhaa savustettavaksi.

^_janne_^

Quote from: Sir.Milo on June 07, 2006, 08:28:41
Uistellen 3.5 kg
( Verkolla 10.8kg )
onkos tämä sinun kuhasi ollut erä lehdessä ja jos on niin missä numerossa? olisi hauska tietää

Yuz

Tällä kaudella on ainoastaan ollu kiinni. Reilu kilonen pääsi just 30m päässä veneestä karkuun  :-(
Otti keltavalkoseen tail danceriin.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Puolesta

Pari päivää sitten 1,7kg. Kyllä niitä mukavan kokosia nousee.

pentti95

Muutama viikko sitten nappasi kinni 1,5kg kuha. Kymijoelta nousi, ja vieheenä oli valkoinen jigi. Ja pituutta löytyi 55cm.

El Dorado

42cm kuha on ennätykseni viime vuodelta.
Tänä vuonna on noussut vain 39cm kuhia 2kpl, ja paljon pienempiä.

SUURkalastaja jyväskyläst

Viimekesän 1,5kg ollu toistaseks suurin. Ottipelinä valkonen Räsäsen 7...Aika harvoin pääsee kuhaa kalastamaan. Mennyt kesä on ollut kyllä aivan surkea kuhakesä.. :-(
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

kuhakalastaja

oon saanu jigillä vaan vähän päälle kilosen (47cm), Vetäen on tullut sitten n. 5kg kuha elikkäs se on ennätys.
Professor toimii aina, kelillä kun kelillä!

Kaivo

Tänä vuonna tuli hauenpyynnin sivutuotteena elämäni ensimmäinen kuha, 0,85 kg. Kotivesilläni kuhaa taitaa olla edelleen sen verran vähän, että niitä saadakseen pitäisi varmaankin panostaa välineitä myöten juuri kyseiseen lajiin. 

-- Kaivo

ALEE

En oo montaa kertaa päässy kuhaa kalastamaan mut isoin on tältä kesältä semmone 38cm painoa en mitannu.

vilpo (fin)

en oo hirveesti kuhaa pyytäny mut on se jotain 3kg luokkaa

pilkkiäijä

Eihän se ole kuin vähän yli 1,2kg, ja kala nappasi syvällä uivaan ahvenen väriseen Storm-vaappuun. Samalla vaapulla myös toinen yli kilon kala samasta paikasta ja sitten olen Jesselläkin saanut n. 1,2kg kuhan. Ei ole sen isompia kohdalle sattunut ainakaan vielä  :-)
Olen kalastelijapoika!

Slx

1.8kg suurin muutama 1.5kg ja sit kilon molemmin puolin lähes joka reissu

Don Miguel

Kuha oli mitoiltaan 3,150kg/74cm.

Ei olisi kummonen järvikuhaksi, mutta kun sattui olemaan merimallia, ja vielä Helsingin yliverkotetuilta vesiltä.

Edit:Vetämällä tuli, rapalan husky jerk ottipelinä
"Kärsivällisyys miehen tiellä pitää"

pentti95

Noin 1,5,- 1,8kg/ 55cm

Juseli

Viimekesäinen 41cm on ennätykseni. Moottoriöljyn värisellä jigillä tuli.
Tänäkesänä tuli joitain mitan täyttäviä, mutta se +40cm puuttui.

Pöytäpala

Kilosia kymmenittäin ja pari isompaakin tänä kesänä. Ootto-ongilla pääasiassa syöttinä niissä salakka. Samasta mestasta 'jigipappa' otti jigillä 7.4 kg sen jälkeen siellä on ollukkii sit ruuhkaa  :x. Veneen ku sais ni pääsis vetelee syvänteitä!

Kalastaja-Jari

Sain merimaskusta pilkillä 250g kuhan. se on ainoani mutta kyllä nauratti kun oli niin pieni.  :-D

ottivaappu

Vaatimattoman 2,8kg kuhan, nilsun 12cm invinciblellä. Ei oikein noita "köriläitä" oo viel pohjoisen vesissä... :-P

kalastaja69

en ole paljon käyny kuhastamassa mut suurin minkä olen saanu niin on 1.5 kilonen pyhäjärvestä  :-) :-)

DNR

4,5kg joskus 8-vuotiaana. uistelemas olin iskän kans.

Murmeli

Quote from: DNR on January 02, 2009, 13:56:23
Tuliko uistelemalla?

DNR

Quote from: Murmeli on January 02, 2009, 14:42:07
Tuliko uistelemalla?
niinkuin viestistä näkyy.

DNR

Quote from: Hemulisoturi on January 02, 2009, 20:06:22
Quote from: DNR on January 02, 2009, 20:03:55
Quote from: Murmeli on January 02, 2009, 14:42:07
Tuliko uistelemalla?
niinkuin viestistä näkyy.
Näkyykös näytössä aiheen alue?

No, virheitähän sattuu mut olisko kumminki ollu isukin kala?
Itseasiassa mä sen kelasin ylös. hahah, 'virheitä sattuu'

kirjolohikäärme

Viime kesänä vasta olen ensimmäistä kertaa pyytänyt kuhaa, ja muutamia on tullut. Jigillä olen kaikki saanut ja isoin oli 38cm. Juuri mitallinen. Punnita en muistanut.  :|

Paljonkohan muuten veikkaisitta painoksi tuon kokoiselle kuhalle?

Edit: Löytyyhän tuosta muuten kuvakin. Huonolaatuinen vaan sellainen. Kännykällä otettu. mutta kiinnostais tietää edes suurinpiirtein tämän kalan paino.

"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

Hemulisoturi

M-A-K-E

Päälle 4 kg kyrösjärvestä jigitetty yksilö pari kesää sitten.
Mä seuduilla näillä oon tunnettu kalamies...

wild miguel

0.5kg ja 0.2kg parikesää sitte mallujärvestä.toinen tuli vanhemmal minnarilla ja toinen strom Thunder Crackil

kalapuikko

3,2 kg  oli juhannusyö  ja jigi tarttu eka johonki uppotukkiin kiinni  sitten menin lähelle  ja sain  siitä tukista irti uistimen  vettä oli kumminkin  2m  niin samassa kuha riuhtasi uistimen poskeen ja äkkiä ylös veneeseen  kun sain veneeseen niin  kuha irtosi  jigistä  oli siinä tuuriaki mukana :wink: