Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Verkot järvessä, muttei viittitä hoitaa

Started by Tepelius, August 03, 2005, 15:06:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tepelius

Mitä mieltä kyseisestä toiminnasta? Heitetään verkot järveen, ja annetaan sitten kalojen kuolla sinne. Ehkä syksyllä haetaan sitten verkot, jos muistetaan?

Teki jo mieli repiä rantaan koko verkko, mutta on niin saastainen jo, ettei ees kunnolla viittinyt koskea. (Katsoin, että mitä se lokki nyppi verkon vieressä.) Piti myös katsoa, että onko lupia, mutta jäi samasta syystä katsomatta. Yksi verkko siitä oli häipynyt, liekö kokenut sen kohtalon, mitä itse mietiskelin. Eihän se toki mulle kuulu, että onko lupia vai ei, mutta taitaa nää luvattomat verkot olla just niitä hoitamattomia yleensä...

Tuollaiselta toiminnalta se ainakin vaikutti, voihan se toki olla, että kala oli siihen kuollut melko hiljattain. Täytyy ens reissulla kattoa, että onko siinä vielä luuranko jäljellä, niin koko totuus paljastuu.

Niin, yhden verkon olen jo uistimella poiminut pohjasta, tosin tyhmä (tai viisas) kun olin, niin viskasin takaisin, kun iljetti jo uistinta kyseisestä kasasta repiä. Niin, ja koukku jäi kerran pilkkiessä tuollaiseen rytökasaan myös vai jäiköhän peräti koko pilkki, en nyt yhtäkkiä muista. Silloinkin suoraan sanottuna v....

Mikko_-Procyon-

Ilmoitappa vaikka jonnekin valvovalle viranomaiselle. Käyvät hakemassa sen pois. Ei tuollaista tarvitse kenenkään sietää.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

kalamies)

juu minä olen vejellynnä niitä verkkoja kyytiin ... kalastuskunnan nimissä
jos ovat tulleet valittamaan

niin menet kertomaan asiasta kalastuskunnana virallisille valvojille niitten tehtävä on poimia ne verkot pois....

H.a.u.k.i

Löysin järveltä kolme verkkoa, joita ei oltu hoidettu ja
verkot oli täynnä madäntyneitä kaloja!Otin ne verkot
sieltä pois ja ilmotin siitä sen järven kalastuksenvalvojalle...
(Vaikka teki kyllä mieli repiä ne verkot!)
Räsänen 7! Mitä muuta tarvitset?

Hemulisoturi

Quote from: H.a.u.k.i on June 27, 2007, 21:54:50
Löysin järveltä kolme verkkoa, joita ei oltu hoidettu ja
verkot oli täynnä madäntyneitä kaloja!Otin ne verkot
sieltä pois ja ilmotin siitä sen järven kalastuksenvalvojalle...
(Vaikka teki kyllä mieli repiä ne verkot!)

Eilen löydettiin kaverin kanssa kahdet lahnaverkot, jotka oli vedetty rantakepistä selälle päin ilman mitään merkkejä. Verkot olivat riesaantuneet ja vajoneet pohjaan ja verkoissa oli muutamia kaloja kuolleina. Jos niitä nyt voi kaloiksi sanoa. Otettiin verkot ja vietiin rantaan myttyyn suuren kiven alle.

kaivo

Oma kantani on se, että mikäli verkkoja ei voi tai halua kokea päivittäin, koko verkkokalastuksen mielekkyyden voi kyseenalaistaa. Miksi kalan pitäisi antaa rimpuilla verkossa päivätolkulla? Kyse ei ole siitä, etteikö kala pysyisi hengissä jopa useampia vuorokausia verkon silmässä.