Kalastuskuvia tänne.

Started by raimo, March 08, 2006, 13:39:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hemulisoturi

Laihoja kaloja kyllä. Pää helkutin iso  :-D.
Mätilastissa aika körmyjä ois.
Mut hienoa settiä kyllä allulla.

allu_

On olleet vähän laihoja viime aikojen ahvenet. Tuolla pituutta 40cm, maha täysin tyhjä. Muutenkin laihan oloinen kala. Enkka-ahven ~1kg tuolta järveltä oli 41cm, oli kyllä paljon paremmassa kunnossa ja mahakin täynnä jotain sulanutta mössöä, joka toi kyllä painoa aika hyvin lisää.

Piksu

Kun ei jaksanut viime reissusta kirjottaa rapsaa niin näin jälkiköteen kuvia.

Kuhia tuli vain 4 jois 1 alamittainen,reissun isoin kuha 48 cm/1kg:

Isoin hauki 2.5kg ja haukia tais tulla n.10-12.

Ahvenia tuli 6-8,tossa pari:

SUURkalastaja jyväskyläst

Muutama viikko sitten kaverin saama n.kilonen Muuramenjoen taimen.
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Sakkeus

Quote from: El'ToroRosso on July 22, 2008, 00:19:55
Mikä tuo Sakkeuksen vapa on? Merkki ja malli?? Ei ole tuollaisia näkynyt :-)

Vapa on Daiwan Vulcan-XX. Sain maahantuojalta tuon uudemman mallin X:n tilalle, kun meni mystisesti kärjestä poikki.
Tuo XX on hieman kevennetty versio vanhasta mallista. Tuntui alkuun hieman oudolta heitellä, kun ei korkkia ole koko kahvan pituudelta...
Ei se ota jos ei annakkaan!

tonko__

mistäs sait nuo ahvenet sakkeus,? ku etkö oo oulun miehiä??

Ei jumaliste, ei voi taas, kun ihmetellä noita allu:n saaliita! On kyllä upeita kaloja jannulle noussut tänä kesänä! :wink:

Molopääklaani

allu_

Quote from: SUURkalastaja jyväskyläst on July 22, 2008, 15:53:29
Ei jumaliste, ei voi taas, kun ihmetellä noita allu:n saaliita! On kyllä upeita kaloja jannulle noussut tänä kesänä! :wink:

On, oon ihmetellyt itekin kun on todella hyvin mennyt tämä kausi.  :-D Lähes joka reissu ollut hyvä reissu saaliillisesti. Isoja haukia ja ahveniakin tullut useita. Noihin ahvensaaliisiin syynä taitaa olla kun tuli löydettyä tuo järvi. Mereltä vähän hankalampi saada isompia ahvenia kun ne tuppaavat olemaan niin syvällä

Auringon laskun aikaan Vesankajärvellä. Tuossa oltiin jo muistaakseni pois lähdössä, koska mulla oli tossa tilanteessa uus huulikoru poskessa (uistin, josta 2 koukkua upposi väkäsineen. :-D)

Molopääklaani

allu_

Quote from: SUURkalastaja jyväskyläst on July 22, 2008, 16:20:28
Auringon laskun aikaan Vesankajärvellä. Tuossa oltiin jo muistaakseni pois lähdössä, koska mulla oli tossa tilanteessa uus huulikoru poskessa (uistin, josta 2 koukkua upposi väkäsineen. :-D)

Auts  :| Onnistuitko itse sen siihen heittämään vai oliko kaverin syy?  :-D

Quote from: allu_ on July 22, 2008, 16:28:47

Auts  :| Onnistuitko itse sen siihen heittämään vai oliko kaverin syy?  :-D
Noh, kaveri ei kattonu taakseen...Loput varmaan arvaatkin. :-D

Tuossa kuvakin, jos jotain kiinostaa. Koitin parhaani mukaan hymyillä kameralle, mutta tuntu vähän hassulta. Kalastuskuva tämäkin vissiin. :-D

Molopääklaani

Sakkeus

Quote from: tonko__ on July 22, 2008, 14:35:45
mistäs sait nuo ahvenet sakkeus,? ku etkö oo oulun miehiä??
Juu Oulusta olen. Oijärvellä kuljen aika paljon, ja sieltähän nämäkin. Aina se +1kg assu kiikarissa, koska siellä luuraa isojakin mörköjä. Tänä kesänä joku oli verkoista saanut +1,4kg ahvenen. Oli juttu kuvan kanssa Lounaislapissa tai Rantapohjassa. Muutama vuosi takaperin sukulaismies sai katiskalla 1580g painavan möllin ja useita yli kilon.
Ei se ota jos ei annakkaan!

Mässy

Noin 200g ahven nappasi 13cm vaappuun... Toiseksi suurin ahven ikinä. :)

Kuhan kalastus <3<3<333

Voin tässä kertoa, että oikeasti tuo on semmonen n.350g. Olin siis itse paikalla, kun Mässy tuon sai.

Molopääklaani

Tumzu

Tässä jotain tilanne kuvaa haukireissulta

johndoe

Mites saitte tuon koristeen pois :? Tiedän tapauksen jossa kaveri ei ole malttanut lähteä lekuriin vaikka koukku sormessa melkein luuta myöten.

Quote from: johndoe on July 23, 2008, 23:36:00

Mites saitte tuon koristeen pois :? Tiedän tapauksen jossa kaveri ei ole malttanut lähteä lekuriin vaikka koukku sormessa melkein luuta myöten.
Noh, mekin mietittiin, että pitäskö lähtee, kun ajateltiin olla saaressa yötä, mutta tultiin sitten lopulta siihen tulokseen, että sairaalaan on lähettävä, koska toi vois tulehtua. Ja koukut vaan pullautettiin poskesta ulos ja katkastiin väkäset. En kyllä ois millään malttanu luopua uudesta ja hienosta korustani.. :lol:

Molopääklaani

Nismox

Tommonen tarttui kaverin uistimeen Joutsijärvellä 24.07-08, siinä 23.30. Painoa kalalla 2,6kg ja mittaa 66cm. Oma kilonen kuha näytti lähinnä beetti kalalta tuon rinnalla=)

-Nismox-

Mässy

Todella komea kuha, tännään itsekkin olen menossa kalastelemaan kuhaa. ;)
Kuhan kalastus <3<3<333

Quote from: Mässy on July 25, 2008, 08:49:13
Todella komea kuha, tännään itsekkin olen menossa kalastelemaan kuhaa. ;)
Juu on hemmetin nätti! Mikäs uistin oli, mihin tarttu ?
Toivotaan nyt, että meillekkin tänään sattus tommonen. :-)

Molopääklaani

Nismox

Pyyntivälineinä kuhassa toimi Kopsu lusikka, 22g täys hopea. Uistelemalla tuo tarttui soutaessa. Kello kävi aikaa 23.45.

-Nismox-

johndoe

Tommonen 60 senttinen ja 2.5 kg.n kuha tuli tänään Varkauden Pirtinvirrasta. ja 5,5 tuumaseen punaiseen
toukkajigiin erehtyi. Nappasi kiinni ehkä n.2m syvyydestä.

Suussa oli menossa alas n. 10 sentin ahven vielä joten ahneella on ... loppu :-D

kalamies]

Niinhän sillä ahneella on. Käykö nuo kuhat ahkerastikin noihin jigeihin?

perza

Quote from: kalamies] on July 25, 2008, 22:36:12
Niinhän sillä ahneella on. Käykö nuo kuhat ahkerastikin noihin jigeihin?

Yks yleisimmistä kuhan kalastusmuodoista ainakin merellä on kuhan jigikalastus, mutta kyllä sitä sisävesilläkin harrastetaan etenkin virtapaikoissa. Ite tänä kesänä sain ekan jigi kuhan, syksyllä sitten otetaan lisää.
On kyllä ollut tanakassa kunnossa jos on 60 senttinen painanut 2,5kg, mutta niin tuo kyllä näyttääkin paksulta.
ite sain muutama viikko sitten myös 60cm kuhan ja painoa oli vajaa 2kg ja se oli mun mielestä lihavassa kunnossa.
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

-jake-

Komeita on taimenet, harmi kun ei tänä kesänä päässytkään käymään tuolla ohtaojalla, no jospa sitä ensi kesänä sitten.
Westwards the tide
Westwards we sail on
Westwards the tide
Sail by the talisman

http://steelseries.com/10?code=eFxpiOmH

johndoe

Quote from: perza on July 26, 2008, 01:29:57

On kyllä ollut tanakassa kunnossa jos on 60 senttinen painanut 2,5kg, mutta niin tuo kyllä näyttääkin paksulta.
ite sain muutama viikko sitten myös 60cm kuhan ja painoa oli vajaa 2kg ja se oli mun mielestä lihavassa kunnossa.

Juu, aika hyvässä kunnossa oli. Joku viikko sitten sain 59 cm kuhan ja se paino 2.1kg. Nismoxin kaverin kuha ollut aika laihassa
kunnossa 66 senttiseksi, hyvässä tapauksessa voi painaa yli 4 kiloa.

Torro

Ukko toi Virosta kourallisen vaappuja ja pitihän niitä sitten käydä uittamassa, tässä tulos:

Muutama kilo limaa lammelta. Ihan hyvä kala lampihaueksi. Syöksyi kiinni ruovikosta vesi pärskyen ja tappeli kunnolla vastaan. Vaappu näkyy suussa ...se on joku venäläinen tekele.
Puntaria ei taaskaan ollut mukana  ....kyllä se on pakko marssia ostamaan se digipuntari ja myös kantaa sitä mukana. Mittaa tasan 70cm

E: Ja takaisin pääsi kasvamaan....
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Lihava on kyllä tuo hauki! Itellä paino 70cm hauki tänä vuonna 2,2kg, kun mittasin. Vissiin hyvin ruokaa tuolla lammessa. :wink:

Molopääklaani

TGB

muutama tuommonen tuli viime reissulta lähijärvelle :-D

Torro

Quote from: SUURkalastaja jyväskyläst on July 27, 2008, 22:46:06
Lihava on kyllä tuo hauki! Itellä paino 70cm hauki tänä vuonna 2,2kg, kun mittasin. Vissiin hyvin ruokaa tuolla lammessa. :wink:
Ilmeisesti juu ...huonosti kyllä tulee särkiä ongella kun niitä syötiksi yrittää saada, usein en saa yhtään särkeä. Pakko niitä on olla kun ahvenetkin kasvavat niin isoiksi

Olikos se sun hauki kuinka lihavana? Että mitä meinaisit tuon painavan?. Tuon maha ei pullottanut mutta tasapaksu pötkö oli kuitenkin

Tuossa toinen kuva, liian lyhyet kädet niin ei koko kala mahtunut kuvaan :-D

perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa