Kalastuskuvia tänne.

Started by raimo, March 08, 2006, 13:39:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nismox

Tuossa tämän yön saalista Joutsijärvestä. Valitamme kuvassa kalan takana seisovan pyyntimiehen rujoa ilmestystä, mutta siittä ei parempa saa vaikka kuinka koittaisi=) Eli kalalla painoa tasan 2kg, mittaa 60cm. Uistimena toimi kuinkas muuten, Kopsu - Lohi lusikka. Kello kävi muutamaa minuuttia vaille keskiyön ja pyytäjä siis allekirjoittanut itse.

-Nismox-

ollipossu

Ku yritän lisätä tänne kuvaa niin siinä lukee: Valittuun polkuun ei pääsyä.

Torro

Sama venäläinen vaappu asialle kuin eilenkin.... tälläkertaa tosin väsyteltiin surkialla lähiojalla

Tänään ostin digipuntarin ja se näytti painoksi 2.4kg ...ei sitten tullut mieleen mitata pituutta

Nyt oli naamari niin vääntynyt, että piti paintia käyttää ...jos joku välttämättä haluaa nähdä mun naamaan niin tulkoot seuraavaan miittiin
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

UppoPerho

Quote from: Yö Kalastaja on July 28, 2008, 23:19:21
Tässä yksi parhaista kalastusreissuista viimme kesänä! Hauen lisäksi saimme paljo ahvenia... :wink:

On se aika komea hauki.. :-) Muistatko pituutta ja painoa?
Moon Pohjanmaalta, PERKELE!

UppoPerho

Quote from: Yö Kalastaja on July 29, 2008, 19:18:11
Quote from: Kalan-Narraaja on July 29, 2008, 18:57:36
Quote from: Yö Kalastaja on July 28, 2008, 23:19:21
On se aika komea hauki.. :-) Muistatko pituutta ja painoa?
Pituus on varmaan 45cm painoo saatte vain arvailla :-D ei oo tarkkaa tietoo..
Paino on varmahan sitte joku 1kg paikkeilla... veikkaisin

kalastaja22

Tommonen säyne tuli tänään uistelemalla isoon lippaan :-)  Paino oli 1.450 kg.

JK

Laitanpa taas pitkästä aikaa kuvia kauden reissuilta.
Kevään eka perhotaimen nymfillä, painoa oli 1,2 kg

Erään alkukesän uistelureissun saalista, kuhat olivat kilon kahta puolta ja hauki 3,5 kg

Tähän mennessä suurin taimen tänä kesänä: 54 cm ja 1,86 kg

Uistelusaalista: pari kuhaa (kaveri ehti jo suomustaa hieman ylempää, muistettiin, että kuvankin voisi ottaa) ja pirun laiha taimen 45 cm (olisi päässyt lihomaan ellei olisi ollut kiduksista kiinni)

Taimen 1,3 kg ja harjus 550g

Mittataimen (42cm) ja kirjo 1,6 kg

Tämän kesän suurin kuha, melko vaatimaton, 1,6 kg ja joitakin kookkaita ahvenia

Pahoittelen hieman huonolaatuisia kuvia johtuen kännykän kamerasta.

perza

Tuo kalastaja22 kala on 100% varmasti säyne!
Tuon kokoinen sorva ois jo suomen ennätys.

Tossa aamulla saatu ja nyt jo savustettu,(ei ole minun saama, satun vaan pitämään sitä kuvaus hetkellä 2,3kg)

Tossa malliks yks säyne(joku vanha kuva, kun näkyy jesse vaappu olevan suupielessä.) :-)
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Torro

Quote from: perza on July 29, 2008, 20:08:30
Tossa malliks yks säyne(joku vanha kuva, kun näkyy jesse vaappu olevan suupielessä.) :-)

Niin niitähän ei ole tuettu sen jälkeen kun sait balsalankun ja puukon kouraas.... :-D

Murmeli

Tosi komea taimenen alku JK:lla viidennessä kuvassa. :-o Muutama kilo lisää, niin olisi varmasti ollut kova taistelija, kun pyrstökin on vielä noin hyvässä kunnossa.

vainaja

Miten muuten noitten ohtaojan taimenien pyrstöt näyttää noin hepposilta? Onko ne vaan kasassa vai onko noi jotain istareita?

Daiwa

Istareita ne on. Onhan ne vähä tyhmän näköisiä, mutta ei kai sillä mitään väliä ole jos kala maistuu HYVÄLLE!
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

Mind_Flayer

Quote from: Daiwa on July 30, 2008, 15:26:23
Istareita ne on. Onhan ne vähä tyhmän näköisiä, mutta ei kai sillä mitään väliä ole jos kala maistuu HYVÄLLE!

Ja tuo sitä saaliin saamiseen liittyvää tyydytystä, eikös niin?

Murmeli

Voisi sanoa, että puolet on istareita ja toinen puoli on luonnonkaloja. Luonnonkalat on kuitenki melko peiniä (suurin saamani n. 35 cm), mutta isoveli on saanut pari mitantäyttävääkin, joita on melko vähän istareiden seassa. Joka kerta tulee yhtäpaljon luonnonkaloja, kuin istareita. Luonnonkalat  saattavat olla silti poikasistutuksista, mutta Iijokeen nousee merestä taimenta jonkin verran.

Daiwa

Tarkotinki just pyyntikokosta kalaa, mutta onhan melkein jokaisessa joessa sitä luonnonkalaa ainakin vähän.

johndoe

Näköjään perjantait hyviä kalapäiviä. Viime perjantaina 2.5 kg kuha ja tänään 2.6 kg messinkikylki.

Pituus 64 cm. Ottipelina oma luottolusikka Shuanghua n.15 g, kullanväri. Hintaa 1e  :-D

Murmeli

Molemmat 5 cm NilsMaster Inviciblellä. Sama väri, kuin nuissa lotoissa, jotka näkyy linkkiä napsauttamalla.

http://www.nilsmaster.fi/fi/bete/bete_lotto.htm

vainaja

Käytiin daiwan kanssa ongella ja saalistakin saatiin. Yhteensä 51 roskakalaa ahvenet poislukien. (päästettiin kaikki ahvenet kasvamaan)

Seuraavassa kuvassa näette daiwan ja alla roskakalan:

Daiwa

Olin Roskakalan kanssa ongella ja minun ongkeen tarttu hillitön ahven, joka vei siimat. Voitte arvata miten sen jälkeen kävi  :-) Meni hermot ja katkasin onkivavan. Noo Roskakalalla oli kaks vapaa mukana ja se anto toisen mulle. Siinä sitten tämä tarttu. Pituutta 33cm

UppoPerho

Tossa tämänpäiväisen kalareissun saalis. Taimen, vähän yli 10cm pituutta. Tämän Taimenen sai käyttäjä "Vikke", ja sai toisen samallaisen tämän jälkeen. Molemmat pääsivät kasvamaan.

Murmeli

Ompa perhovapa lähellä saapasta. Ai ai. Vielä, kun kivellä seisot.

UppoPerho

Quote from: Murmeli on August 05, 2008, 18:48:41
Niin on. Kun siitä olisi liukastunut ja astunut vavan päälle niin sitte olis varmaan ketuttanu! :wink:

Vikke

Huolimattomuutta.  :roll:
Pitäisi kyllä nuo alamittaiset heti päästää pois, eikä ottaa mitään kuvia.
Mutta nopea kuvaus joka tapauksessa tehtiin, ja poikanen lähti vilkkaasti takaisin.

"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

UppoPerho

Quote from: Vikke on August 05, 2008, 20:56:43
Mutta nopea kuvaus joka tapauksessa tehtiin, ja poikanen lähti vilkkaasti takaisin.

Kyllä näinhän siinä kävi! Kalan tullessa rantaa, heti kuva ja sitten takaisin kasvamaan!

Daiwa

Quote from: Kalan-Narraaja on August 05, 2008, 21:05:09
Quote from: Vikke on August 05, 2008, 20:56:43

Kyllä näinhän siinä kävi! Kalan tullessa rantaa, heti kuva ja sitten takaisin kasvamaan!
Eipä minua ainakaan kiinnosta katsoa nuita alamittaisia taimenia. No jos ei muuta tullu  :wink:

Torro

Olisko mahdollista, että ette nostaisi näitä pieniä taimenia vedestä

Daiwa

Voisko muuten joku veikkailla mun ahvenen painoa? Affen oli melko pulskassa kunnossa, no mutta kuitenkin 33cm pituutta.

Torro

Quote from: Daiwa on August 05, 2008, 23:18:24
Voisko muuten joku veikkailla mun ahvenen painoa? Affen oli melko pulskassa kunnossa, no mutta kuitenkin 33cm pituutta.
~500g - 600g  ...jos se oli ihan synnyttämäisillään niin sitten voipi olla enemmänkin

Daiwa

Quote from: El'ToroRosso on August 05, 2008, 23:23:28
~500g - 600g  ...jos se oli ihan synnyttämäisillään niin sitten voipi olla enemmänkin
Mäti oli mahassa.

Daiwa

Quote from: Ruttonalle on August 05, 2008, 23:41:51
Quote from: Daiwa on August 05, 2008, 23:29:29
Quote from: El'ToroRosso on August 05, 2008, 23:23:28
Mäti oli mahassa.

Itse sain pari viikkoa sitten 35cm ahvenen, jolla oli painoa 470 grammaa.

Pituudesta sinänsä on kyllä mahdoton tuota painoa päätellä, kun näitä ahvenia on niin eri muotoisia, mutta kuvan perusteella veikkaisin tuon ahvenesi painavan sen 450-550 grammaa, sillä tukevahkohan tuo on.
Tein tyhmästi, kun mittasin kalan ja oli kiire tehdä fileet siitä. Lopussa hoksasin, että ois voinu punnita kalan.  :-) Ite kyllä oon vahvasti siellä 600g tienoilla. No käyn onkimassa uuden järkäleen ja tsiikataan painoa.