Kalastuskuvia tänne.

Started by raimo, March 08, 2006, 13:39:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jonetheshark

Itse olen ajatellut kokeilla pienellä lammella tuota kanisteria hommelia ja hakea sen sitten uimalla >:D toisaalta vois joku uistelu reissu nakata järveen ja hakea reissun lopuksi

_mb250_

monesti on tullut tuota kanisteri hommaa käytettyä ja aina on isoja haukia tullut.

Grandy

Uidessa täytyisi aika varovainen kyllä olla, jos kolmihaarakoukkuakin käyttäisi. Tällehän voisi avata vaikka oman aiheen, ettei mene täällä offtopiciksi :)

jonetheshark

Ja sitten vielä jos pöntön päässä onkin virkeä kala saattaa olla tuskaista hakea sitä ympäri lampea  :lol:

Panso

Mutta eikös sen kanisterin vois sitoo vaikka puuhun ja toinen tarvitaanko siihen erikseen luvat.

Grandy

Lupahommista en tarkkaan tiedä, itse kalastin pikkujärvellä, jossa ei lupia kysytä eikä pyydyksiä tarkasteta. En mä usko, että tohon tarvii sen paremmin lupaa kun johonkin iskukoukkuunkaan

Hagge

Quote from: Grandy on August 02, 2010, 10:12:09
Lupahommista en tarkkaan tiedä, itse kalastin pikkujärvellä, jossa ei lupia kysytä eikä pyydyksiä tarkasteta. En mä usko, että tohon tarvii sen paremmin lupaa kun johonkin iskukoukkuunkaan

Täälläpäin on ainakin tapana että iskukoukuissa käytetään lupia. Ja todellakin miksei sitä kanisteria voisi solmia johonkin niin ei tarvi jahdata ympäri järveä.

Aiemminkin asiaa täällä kommentoitu mutta joku poisti mun asiallisen viestin...  Mitenköhän tälle käy. :-D

KalamiesMika

Eilen olimme isän kanssa Kairijoella kalalla ja kalojakin tuli jopa isoja.

3,6kg 65cm ennätystaimen oranssilla Rapala countdownilla.

1,1kg 47cm samaisella Rapalalla.

Isän perholla saama 2,2kg 59cm.

Jjj

D-Vitamiini

Vähän kuvia Tenojoelta:

Aloituspäivän maisemaa...

Sumuinen aamu...

Tenojoen asukki... Painoa 7,5kg

Koskea...

Se mikä ei tapa, vahvistaa, mutta sattuu aivan helevetisti.

AbuGarcia

Komea on Merilohi ! Ens vuonna pitäis itekki lähtee lappiin ja sitte Tenolle  :-)
VISION IN FLY FISHING

http://www.kalapedia.fi/

darpeee

Tulipa käytyä taas vaihteeksi Kostonjoella. Saaliiksi sain harjuksia, alamittaisia taimenia ja hauen.

Tässä LGH:n pettämä n. 40 senttinen purje-evä, tukevassa kunnossa oli, paino verestettynä 620g

Torro

Pari tökeröä veneenpohjapönöä alkuviikon uistelureissulta Lappeenrannassa.

Ensimmäinen kuhani ko. järveltä ja loppu illasta niitä oli sitten tullut jo 7kpl. Haukea ja ahventa tietysti lisäksi

perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

sami552

Uistelukuhat 3x 1.5kg. 

Uploaded with ImageShack.us

Eilis aamun tasuroinnin satoa, muutama rotevampi ahven ja vähän rotevampi kuha.

Aaro kerho, puhtailla koukuilla.

Jaatinen

Perjantain uistelusaalis ja samalla oma ennätys rikki.

5,1kg/81cm
Harva meistä on rautu, moni taipua saa.

SLN

Reilun kokoinen appura tutkiskelee katiskan päällä olevaa kameraa :-)

Perkele, täällähän on lunta muniin asti ja välillä polviinkin.
- vitjamunaisten savolaisten sananlasku

eza1992

Hatunnosto SLN:lle! Loistava kuva. Kannattaa harkita osallistumista johonkin luontokuvakilpailuun. :-)

Itse haluaisin vesitiiviin kameran, jolla saisi tällaisia kuvia. Olen koko kesän uinut/sukellellut/snorklaillut puolen kilon ahvenien seassa kaverien rannassa, ko. ahvenet ovat jo niin tottuneita uimareihin, että antavat jopa koskettaa. Niistä olisi varmaan saanut myös hyviä kuvia, koska eivät lähde karkuun. Monta kertaa olen myös päässyt uimaan assujen mukana ajoparvessa. Parven saalistus on hienon näköistä katsottavaa.

kirjolohikäärme

39cm puhasta kauneutta. Norjasta, Finnmarkista eräältä pieneltä joelta. Uistimena 9g tumma Bete Lotto.

Ja kalahan ei ole alamittainen. Alamitta tuolla oli 30cm
Kuva otettu kännykällä, joten laatu on sen mukaista.

"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

Pete

Kilon harri.

Ja tässä muutama lisää..

KalamiesMika

Nuorttin taimen

1,05kg 46cm

Suurkalastaja1

Muutama kuva mökiltä Kuhmosta viime viikolta:

1,8 kg

Käärme

Hyppy

Ahven

Tuplatärpistä kuha 2,02 kg + hauki 1,42 kg

Maisemaa aamulla
Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

Perca

Quote from: Pete on August 13, 2010, 12:12:48
Kilon harri.
Ja tässä muutama lisää..

Kuvan nimikin on "pikkuharreja", on se nyt niin kalamiestä  :-D

Mutta komeita pötköjä, onnittelut. Kehtaako kysyä edes läänin tarkkuudella että mistä, vai ovatko edes Suomesta? Ja miten tuore kuva mahtaa olla, jos jotain pitäisi arvata niin olisin sijoittanut ennemmin keväälle tai melko pohjoiseen...
Vegetarian is an old indian word for bad hunter

Perca

Quote from: SLN on August 14, 2010, 12:08:44
Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa ja EXIF data vielä lisää :-D
Original Date/Time = 2010:08:09 15:17:46

Mistä mä sen löydän?
Vegetarian is an old indian word for bad hunter

sami552

Eilen illalla puoli kymmenen aikaa iski muikkuvaappuun n. 60m veden päältä joku vähän rouheemman luokan kala. Kuhaksi toivottiin, mutta tiesihän sen heti otteista, että mikä siellä oli. Reilu 10min väsytyksen jälkeen viileitten selkävesien muikkuimuri antautui haaviin asti. Pituutta kaverilla 105cm ja painoa reilu kuutisen kiloa.

Aaro kerho, puhtailla koukuilla.

eza1992

Nätti kala sami552:lla!

Quote from: Perca on August 14, 2010, 13:51:45
Quote from: SLN on August 14, 2010, 12:08:44
Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa ja EXIF data vielä lisää :-D
Original Date/Time = 2010:08:09 15:17:46

Mistä mä sen löydän?

EXIF-datan saa näkyviin kuvankäsittelyohjelman kautta (File Information tjsp. valikossa), Firefoxiin saa myös lisäosan, joka näyttää exif-datan, kun klikkaa kuvaa hiiren oikeanpuoleisella napilla. Tosin ko. lisäosa ei löydä tietoja kaikista kuvista. Kuvankäsittelyohjelman kautta näkee lähes kaikkien kuvien tiedot (paitsi ei tietenkään niistä kuvista, joissa exif-data ei ole tallentunut kuvan tietoihin).

Mightylizard

Eilen uistelemassa Lahden vesijärvellä. Kalaa ei tullut, tosin tunnin verran vain uistelimme tuossa messilän ja lahden sataman välissä ja ajeltiin vääksyyn siitä sitten. Keli oli mitä mainioin venereissua varten. Siinä 23:00 kun tulimme messilän satamaan niin alkoi satamaan hetken reippaammin.
Hieno auringonlasku saatin tosin todistaa.

Pete

Iltapala tulossa halsterilla.

Tästä maastosta ei voinut olla saamatta sellaista 500 grammaista - 1 kilon harria...

Ilta olikin sitten tällainen.

Ja taimenen tappikin eksyi perhoon jossain vaiheessa.

Tulipas pieniä kuvia, mutta klikkaamalla suurenee..

garfunkel

Tuommoisesta maastosta on jopa unelmoitu.. Missä tuommoinen siis sijaitsee?  :-o

On muuten isoja harreja.. Onnittelut! :D

Suurkalastaja1

Pari kuvaa eiliseltä reissulta tuohon lähijärvelle:

Reissun suurin hauki tuli Busalla

Pienet ahvenet yrittivät vähän väliä iskeä haukikoon uistimiin, mm. 4" Suspiin ja Krokodileihin. Pari tuli ylös asti :lol:

Aurinko laskee....
Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

Grandy

Täkyongella 21kpl päälle 150g ahvenia, 18 yli 200g. Isoin 400 gramman tienoilla