Bete Lotto

Started by welho, May 18, 2006, 17:00:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Morripoika

Quote from: roskakala on June 20, 2008, 21:20:07
Kävin tänään ostamassa ambulanssin värisen 9g loton. Ei löytyny kotipaikkakunnalta ni piti torniosta asti käydä ostamassa... :-o
Asut Oulaisisa ja kävit Torniosta ostaan loton? Olisi Ylivieska ja Kärkkäinen ollut vähän lähempänäkin.

Keskiviikkona lähetään lohtasoutaan pohjoseen. Saa nähä kerkeääkö jossain vaihees käydä tarjoamassa lottoa harreille.
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

jänö3

Parhaat lottolipan värit on minun mielestä punainen mustilla pilkuilla, mustaselkäinen muuten punanen ja vielä siinä on kultaiset täplät ja on vielä papukaijan värinen.
On niitä värejä vielä enempikin mutta ei niitä jaksa luetella. Mutta noilla joita mainitsin niin niillä ainakin haukia ahvenia saa :wink:

vainaja

Quote from: morripoika on June 21, 2008, 10:30:41
Quote from: roskakala on June 20, 2008, 21:20:07
Kävin tänään ostamassa ambulanssin värisen 9g loton. Ei löytyny kotipaikkakunnalta ni piti torniosta asti käydä ostamassa... :-o
Asut Oulaisisa ja kävit Torniosta ostaan loton? Olisi Ylivieska ja Kärkkäinen ollut vähän lähempänäkin.

Keskiviikkona lähetään lohtasoutaan pohjoseen. Saa nähä kerkeääkö jossain vaihees käydä tarjoamassa lottoa harreille.

En käyny vartavasten Torniossa. Olin Simojärvellä kalassa ja paluumatkalla löysin Torniosta tän loton.

Koljastaja

23.6. Käytiin ostamassa PA-52-värinen Bete Lotto ja samana iltana isä karkuutti yhden ja minä sain kiloisen hauen. Että silleen...
Suurin saalis - Pari tuntia kokemusta

Piksu

Quote from: SUURkalastaja jyväskyläst on June 10, 2008, 23:13:58

Kyllähän tuo mainitsemasi on tappokone ahvenelle!
Toinen hyvä väri ahvenelle ja kirjolle tummemmissa vesissä on tuo ruskea+ mustat raidat. :wink:
SUUrkalastaja jyväskyläst: Mistäpäin jyväskylää löytyy tuo ruskea+mustat raidat bete lotta?
Olen ettinyt prismasta,perhokolmiosta muttei vielä ole löytynyt.

Sori offtopic.

SUURkalastaja jyväskyläst

Quote from: [Tkk]Piksu on June 24, 2008, 17:45:34

Toinen hyvä väri ahvenelle ja kirjolle tummemmissa vesissä on tuo ruskea+ mustat raidat. :wink:
SUUrkalastaja jyväskyläst: Mistäpäin jyväskylää löytyy tuo ruskea+mustat raidat bete lotta?

Sori offtopic.
Ite asiassa ostin ton kaukaa Jyväskylästä, pelireissulla Rovaniemeltä. :-D
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

UppoPerho

Quote from: H.a.u.k.i on July 18, 2007, 16:16:00
Muuten ihan hyvä uistin, mutta pientä ahventa ja haukea tulee liikaa!
Mulla on vähän samaa ongelmaa.. Lotolla saamani hauet ja ahvenet ovat aikalailla pieniä... :|
Moon Pohjanmaalta, PERKELE!

Piksu

Quote from: SUURkalastaja jyväskyläst on June 24, 2008, 21:49:50

Sori offtopic.
Ite asiassa ostin ton kaukaa Jyväskylästä, pelireissulla Rovaniemeltä. :-D
Okei vähän liian kaukaa. :-D

jänö3

Sori offtopic.

Minä ostin tuo uistimen keskisen kyläkaupasta :wink:

jokuvaan

omasta mielestäni lotto on parhaimpia kuvia kuvia mitä on :-). lapin reissullani sillä tuli suurin osa kaloista, muun muassa yli 2 kilon hauki rannalta heittelemällä ja ja myös yksi särki :roll: :-D
kireitä siimoja!!!

UppoPerho

Quote from: simosilakka on June 24, 2008, 21:55:50
Quote from: H.a.u.k.i on July 18, 2007, 16:16:00
Muuten ihan hyvä uistin, mutta pientä ahventa ja haukea tulee liikaa!
Mulla on vähän samaa ongelmaa.. Lotolla saamani hauet ja ahvenet ovat aikalailla pieniä... :|
Tänäänkin sain Lotolla hauen jolla oli pituutta vaivaiset 28cm..
Moon Pohjanmaalta, PERKELE!

Yuz

Mulla on tavallaan päinvastainen ongelma, eli Lotto on hauille turhan pieni, ja yhdenkin hauen jälkeen rautalanka on solmussa ja Lotto syvällä hauessa.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

sube

Ihan hyvä viehe. Oltiin 2 tuntia vetouistelemassa kaikilla erillaisilla vieheillä eikä tullut ees tärppiä. Sitten oltii jo melkeen rannassa ja heitin yhen heiton Lotolla ja heti nappas 2.18kg hauki. Myöhemmin tuli vielä toinen samankokoinen :)
Väri oli BRG-11, eli punainen jossa kultaisia täpliä.

Morripoika

Quote from: Don Miguel on July 01, 2008, 15:19:19
Ei ikinä tule olemaan tämä lotto mikään luottoviehe. Täyttä tyhjän pyytämistä saa harrastaa tällä vekottimella.

Kirrellekkin oon tarjonnu sitä oranssia mustilla pisteilla, tuntuu kun kalat lähtis sillo lammesta veks. Antipatiat jo sitä
luokkaa tän kanssa, että kohta lähtee myyntiin nämä harvat rimpulat, jota löytyy vielä  :evil:

Ehkei värit silti kohillaan, mitä suosittelette lähinnä kirrelle?
Ehkä väärä paikka tulla kysymään "mitä suosittelette kirrelle", mutta lotot jyrää kirre pyynnissäkin!

allu_

Quote from: Yuz on June 27, 2008, 15:00:41
Mulla on tavallaan päinvastainen ongelma, eli Lotto on hauille turhan pieni, ja yhdenkin hauen jälkeen rautalanka on solmussa ja Lotto syvällä hauessa.

Sama juttu. Käytän tuota 9g lottoa yleensä ja about joka toiselta hauelta saa ronkkia lottoa syvältä kurkusta.

Tetri

Minulla on ainakin lotot toiminut moitteettomasti. Mustaharmaa punaisilla pisteillä on ollut paras.

Mässy

Kyllähän niillä kalaa tulee, mutta paremmin on toiminut muut lipat, ainakin harjukselle ja taimenelle.
Kuhan kalastus <3<3<333

Morripoika

Quote from: Don Miguel on July 01, 2008, 17:08:39
Quote from: morripoika on July 01, 2008, 15:47:04
Quote from: Don Miguel on July 01, 2008, 15:19:19
Ei ikinä tule olemaan tämä lotto mikään luottoviehe. Täyttä tyhjän pyytämistä saa harrastaa tällä vekottimella.

Kirrellekkin oon tarjonnu sitä oranssia mustilla pisteilla, tuntuu kun kalat lähtis sillo lammesta veks. Antipatiat jo sitä
luokkaa tän kanssa, että kohta lähtee myyntiin nämä harvat rimpulat, jota löytyy vielä  :evil:

Ehkei värit silti kohillaan, mitä suosittelette lähinnä kirrelle?
Ehkä väärä paikka tulla kysymään "mitä suosittelette kirrelle", mutta lotot jyrää kirre pyynnissäkin!

Täällä jauhetaan niin paljo off-topiccia kaikilla alueilla joten en täysin allekirjoita tätä väitettä väärästä alueesta... Mitkä värit sinulla on toiminut? Vai ajatko minua tekemään ns. turhan topicin? t: utelias_mieli 8-)
Katsoppas tuolta. http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php?topic=13398.0

Don Miguel

Hmm, ei taideta ymmärtää toisiamme, koska alkuperäinen kysymyskseni epäselvä :-D
Eli, Minkä värinen LOTTO on toiminu kirrekalalle.  :roll:
"Kärsivällisyys miehen tiellä pitää"

sube

Quote from: Don Miguel on July 01, 2008, 17:20:50
Hmm, ei taideta ymmärtää toisiamme, koska alkuperäinen kysymyskseni epäselvä :-D
Eli, Minkä värinen LOTTO on toiminu kirrekalalle.  :roll:
Itsellä ainakin toiminut BRG-11 väri. Tuli just hyvän kokonen kirri sillä :)

TeroPee

Tässä nyt jonkunaikaa testailtuani voin sanoa että ottipelihän tämä mun musta-punainen kultaisilla pisteillä on, ainakin lammilla. Ahventa ja haukea, suurin hauki 1,5k, joka pistikin heppoisen lipan rautalankakonstruktion aikalailla solmuun. Pitänee suoristaa ihan kunnolla, vähän liian kallis lelu poisheitettäväksi
If ya gonna be dumb, ya gotta be tough

PäSSi

Hitto soikoon tuo lotto on hieman liiankin suosittu kun enää ei meinaa löytää mistään punaista mustilla pisteillä 9 gr versiona. Olen enää nähnyt vain 12 gr versioita :-(
Puimakone naksutti kettulan vintillä  x)

Yuz

Kyllä tuolla 12g Lotolla on oman kokemuksen mukaan tullut hyvin kalaa myös. Mustapilkkuisesta punaisesta versiosta ei sitten ole kokemusta, kun tutut eivät ole kokeneet sitä mitenkään erikoisen hyväksi väriksi. Sinivalkoinen taas on ollut hyvä yleisväri.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

[Veke]

Eipä tullu eilen lotolla kalaa.  :cry: Muut vieheet kyllä toimi mutta lotto ei kelvannu.Kumma juttu.

Aatami

Olen tätä Lotto-vieheen menestystä ihmetellyt. Itse olen omistanut muutamia eri värisiä Lottoja ja nyt 4 vuoden aikana en ole saannut ainoatakaan kalaa niillä. Koskellakin olen joka kerta tarjonnut niitä, mutta ei mitään. Puulalla on ollut kahdesti tärppi, mutta nekin jääneet tärpeiksi. Epäilisin, että kyseessä oli säynäviä.

Onko teillä jokin erityinen tekniikka vai onko viehe vaan yksinkertaisesti susi?
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

PäSSi

Quote from: Yuz on July 08, 2008, 12:27:27
Kyllä tuolla 12g Lotolla on oman kokemuksen mukaan tullut hyvin kalaa myös. Mustapilkkuisesta punaisesta versiosta ei sitten ole kokemusta, kun tutut eivät ole kokeneet sitä mitenkään erikoisen hyväksi väriksi. Sinivalkoinen taas on ollut hyvä yleisväri.
Tämän alueen kaloille hieman liian karski koko :-D. Kyllähän täällä isompiakin on mutta jos joskus vaikka pääsee kirreä yrittämään niin 9 gr toimii
Puimakone naksutti kettulan vintillä  x)

Yuz

Quote from: Aatami on July 08, 2008, 12:38:33
Olen tätä Lotto-vieheen menestystä ihmetellyt. Itse olen omistanut muutamia eri värisiä Lottoja ja nyt 4 vuoden aikana en ole saannut ainoatakaan kalaa niillä. Koskellakin olen joka kerta tarjonnut niitä, mutta ei mitään. Puulalla on ollut kahdesti tärppi, mutta nekin jääneet tärpeiksi. Epäilisin, että kyseessä oli säynäviä.

Onko teillä jokin erityinen tekniikka vai onko viehe vaan yksinkertaisesti susi?
Täälläpäin on ainakin Lotto hauelle ykköskuva, kunhan paikka on matala. Ihan tasaista kelausta olen käyttänyt, niinkuin lipoilla yleensä.

juhlamokka

Lotto on kyllä mun mielestä ihan hyvä... Kun mennään lomalla papalle nii aina kirjo lammelle ja kyllä lotto näyttää kirjojen mielee olevan

juhlamokka

Ja kyllä välillä toimii kun nykii antaavajota.... Ainakin mulla.. :mrgreen:

NightPiker

Olen lähdössä Lohia kalastelemaan, joten kysyisin että nappaako Lohi isompaan Lottoon joka on rungon väritykseltään musta-punainen missä on kullanvärisiä täpliä ja lippa osa on hopea?
Suottaahan tuota tulla ja suottaahan tuota olla tulemattakin.