Miten kalastat haukea?

Started by -Räsänen-, August 27, 2007, 20:30:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PäSSi

Heittelen minnow spoonia kaislikossa, uitan lippoja lusikoita sekä pikkuvaappuja matalassa kaislattomassa kohdassa, vedän uistinta joella ja välillä järvessäkin
Puimakone naksutti kettulan vintillä  x)

Murmeli

Uistinta nakkelen eniten, kun ei ole venettä käytössä. Muuten tulisi uisteltua. Jonkin verran olen perholla yrittänyt myös.

lohen pyytäjä

Yleensä yhdellä joella heittelen vaappua. :-)
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

KKim

Rahalla saa ja hevosella pääsee

joel17

Uistimella heittelen ja myös vetouistelen aina kun on mahdollista  :-)
www.kalastusta.urli.net
www.kalastusta.munpalsta.com (rekisteröidy ihmeessä, että saadaan kunnon keskustelut)

Kalastaja.94

Heittelen kaikenlaisilla "perus" haukilusikoilla. Esim. Räsänen, Professor, Bete Krocodil jne..
-Tonttu

joel17

Jerkkaan bustereilla, heittelen puukalalla ja testaan lopuksi muita uistimia! :mrgreen:
www.kalastusta.urli.net
www.kalastusta.munpalsta.com (rekisteröidy ihmeessä, että saadaan kunnon keskustelut)

HuntaKilla

Haukea pyydän enimmäkseen melko runsaskasvusilta matalikoilta, heinikosta sekä sen vierestä. Suursuosikki haukijahdissa on Rapalan Minnow Spoon. Aukeammalla vedellä Professor tai ei-ruohosuoja Minnow.  8-) Pari haukea olen saanut Stormin melkosen isolla, kelattavalla jigillä. Sekin perskele jäi isoon lummetuppoon, kun yritin haukea melko matalasta kohdasta ja jigi meni vähän liian syvälle.. :|
www.NOAA.gov <-- National Oceanic and Atmospheric Administration
www.team17.com <-- Team 17

Kokkokokoaisitkokokonkokokokonkokokokokon.

prå-kalastaja

Yleensä heittelemällä ruohikossa.

Höntsy

heittämällä ja vetouistattelulla
l

Juntti

heittelemällä koskissa ja heinikoissa.Koskissa jos on hyrräkela ´saatavilla niin laskemalla siimaa pitkin virtaa. :evil:
Hauki on kala,Keso on raejuusto!
Väittävät että hullujen osastolle pitäs mennä käymään :)                           On hyvä jos on iskä töissä Rapalalla ei tarvitse tuhlata aikaa prismassa käyntii vaan kalastukseen.

juurdis

Joskus vetouistelen, mutta enimmäkseen rannalta viskon lipoilla,vaapuilla ja lusikoilla. Haukea on myös mukava kalastaa pinnalta esim. Rapala skitter walkilla. :-).

kuhakalastaja

vetämällä ja heittelemällä. vaapuilla vedän ja lusikoilla heittelen. illalla yleensä se hauki syö hyvin!
Professor toimii aina, kelillä kun kelillä!

2kg siika

kalastan haukea kaislikoista ja syvänteistä...olen kokenut parhaaksi ajaksi kevät/syksy 21.00-0.00

Acke

Uistelemalla ja heittelemällä.

kirjolohikäärme

Quote from: KKim on June 16, 2008, 10:41:39
Yleensä uistelemalla.
Quote from: Höntsy on August 04, 2008, 16:09:20
heittämällä ja vetouistattelulla
Quote from: Kuhiska on February 08, 2009, 21:05:24
Uistelemalla ja heittelemällä.

Tämä aihe on HEITTOKALASTUS puolella, niin silloin kait tänne kuuluisi vastata, että miten kalastaa haukea heittämällä.   :roll:
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

Jacke

Savossa sijatsevassa joessa heittämällä ja vetouistelulla.
Ja suurin osa hauista tulee Räsäsellä tai Professorilla.

Sebamed

Heittelemällä ruohikoiden reunoilta ja vedenalasista kivikoista, myös uistelemalla.

juurdis

Viime kesästä lähtien oon ruvennu kalastaa haukee tosi paljo pintauistimilla, kuten rapala skitter popeilla.. Meinasin ens kesäks ostaa strike pro:n top banditin ja Rapala X-rap walkin ja jtn muitaki hyviä pintauistimia :-). on muutes tosi mukavaa puuhaa kannattaa kokeilla :-P. Ja vielä että joilla ja lammilla oon pintauistimilla kalastellu, koskilta en oo vielä kerenny koittaa.

nykape-5

no merellä toimaa ainakin virveli :-D.ei maar kyllä se on paljon keleistä kiinni.kylmällä hidas uintista,lämpimällä nopeampikin käy.värit veden mukaan.ja paikat ,haukihan tykkää kylmästä.uistimen koosta en tiedä,niinkuin entinen eukko sanoi, ei se koko vaan miten sitä käyttää :roll: itsellä isoin tuli 22g kuusamon tamenella 14kg :-)

nelitahti

Heittelemällä kun merellä ollaan. :-)
-nelitahti

Musky

Heittelemällä, lähinnä räsänen ja kuusamon suurhauki.

Jii-Fishing

Viime kautena varmaan kutakuinkin

40% ajasta 'walk the dog' -tyyppisillä pintureilla
40% ajasta jerkeillä ja swimbaiteilla
20% vaapuilla

Pinnastus on lisääntynyt itsellä koko ajan. On se vaan niin pirun hauskaa puuhaa..  :-D

jonnevaan

Ite kalastan haukea jigeillä ja lipoilla

THR

Itse joella eniten heittelen vaapuilla ja suspeilla. jollei niillä mitään ni kyl sit aina beten sinisel krokotiilil se hauki tulee  :-)

jompsu

Minnowspooneilla kalastan matalissa ja kaislikkoisilla alueilla ja muuten tulee käytettyä eniten erilaisia vaappuja ja räsäsiä ja proffia...
tä...?

ottivaappu

Vetouistelemalla, rannalta/veneestä heittelemällä ja keväisin talvilomalla iskukoukulla :-o

Jake-zxc

Quote from: jompsu on April 13, 2009, 15:05:28
Minnowspooneilla kalastan matalissa ja kaislikkoisilla alueilla ja muuten tulee käytettyä eniten erilaisia vaappuja ja räsäsiä ja proffia...

Sama juttu. Itse sain viime kesänä eniten haukia juuri Minnow Spoonilla ja muutamia haukia myös Professorilla. (Myös lipalla tuli haukea  :-P)

lareman

Isoja jigejä heittelen rannnalta.