Suurin ahven, jonka nähnyt livenä?

Started by FwA, August 11, 2009, 11:43:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Miikkali

aika uus kalastaja kun oon, niin oma 300g...
Ilmaisia tarroja - ilman postikuluja! www.yad.fi/streetteam

Pilkkijä99

perttilee

Kaverin 2011 saama verkkoahven 2060 g, komea oli, hän sai muutaman päivän välein hienoja ahvenia, muut mainittavimmat 1600 g. ja 800 g.

PakkanE_

itse kalastelen paljon sodankylän porttipahtaan tekojärvessä joka on kuulu isoista ahvenistaan ja toki niitä itse myös saanut. Heittelemällä ja uistelemalla.
1 - 1.8kg ahvenia kesällä 2011 nousi 8kpl samaan venekuntaan. itse nostin niistä 3 ja kaveri loput (pitkin kesää).  Ennätys ahven samalta lätäköltä kuiten vuojelta 2010 oli 2.1kg ja se oli pojat ahven se!  porttipahtaan isommuksille tuntui maistuvan Rapalan team esko ( punainen) sekä rapalan original muikku värillä.

Kala Erkki

eetu98

oisko itellä se suurin semmoset reilut 800g (pilkki ahven)

Fisuman

Ite kalastama n. 600g . Paino vain arvio,olin niin fiiliksissä että unohdin punnita

kuha kunkku

Suurin on vajaa 700g ja tänään olin heittelemässä ja ennätys ahven pääsi karkuun. Kyllä harmittaa tosi paljon :cry:
Tässä video jossa väsyttelen suur ahventa, mutta valitettavasti pääsi karkuun.
http://www.youtube.com/watch?v=J51ejzdIyJA

Anr

Viimekesäinen jigikala 1550g (51cm!)ruotsalaiselta. Samoilta paikoilta myös 6 muuta yli kilon ylitystä. Muutamien kuvat löytyy tuolta omista viestihistorioistakin.
Ei tää nyt niin vakavaa ole, mutta ******** silti.

pilkkiäijä

Tällä hetkellä suurin elävänä nähty (ja punnittu) on oma sunnuntaina saatu 920g ahven. Tästä rikkomaan kilon rajaa..
Olen kalastelijapoika!

madtrue

720 g ja jigillä saatu oli jo komian kokonen/näköinen
"rocky has left the building"

pilkkiäijä

Ei siinä tosiaan kauan mennyt rikkoa se kilon raja.. 6.5. ennätys oli vielä 590grammaa, mutta parantui, ja oli näin ollen 930grammaa. Siitä muistaakseni 9 päivää myöhemmin ennätys rikkoutui uudemman kerran, ja nyt se on 1035g. Se on myös suurin "livenä" näkemäni ahven, joka on saatu punnittua.
Olen kalastelijapoika!

Murmeli

Oma 900 g ahven viime talvelta taitaa olla suurin. Mahdollisesti isompiakin on nähty, mutta silmäpuntari ei ole kovin tarkka.

tyhjän soutaja96

1.7kg affen omasta lammesta kuparin värisellä nelos koon mepsillä.

-kelaaja-

reilu 700g ahven pilkillä mutta sitten katkesi 3.3kilon siima mutta ylös asti on 500g :wink:
kala ei tule heti...sitä pitää odottaa

hauki000

Verkko on joukko reikiä jotka on sidottu narulla yhteen.

Panze~

Biologian tunnilla ~700g, mutta elävänä oma saama 500g. :D
"Jos näät arvottoman ihmisen olet juuri sellainen" - TPH

Kala Erkki

vaapunvetäjä98

Haittaakshe sua jollain tapaa?

Panze~

Quote from: Paze on April 29, 2013, 16:04:17

Eipäs ole enää, 55mm verkolla metrin vedestä 1,6kg ahven joka oli juuri kutenut, mätilastissa olisi ollut varmasti sen 2kg. Oli lievä yllätys kun haukea oli ennen sitä vaan noussut ;)
"Jos näät arvottoman ihmisen olet juuri sellainen" - TPH

vaapunvetäjä98

Quote from: Paze on May 09, 2013, 14:48:36
Quote from: Paze on April 29, 2013, 16:04:17

Eipäs ole enää, 55mm verkolla metrin vedestä 1,6kg ahven joka oli juuri kutenut, mätilastissa olisi ollut varmasti sen 2kg. Oli lievä yllätys kun haukea oli ennen sitä vaan noussut ;)
Huhhuh mikä ahven  :lol:
Haittaakshe sua jollain tapaa?

Satunnaikalastaja

Minulla oli puolimetrinen ahven eilen, suurin jonka olen koskaan saanut.

villethx

Vetouistelemalla sain joskus 1990 luvun alussa 2,1kg möllykän ;) Se on suurin mitä olen livenä nähnyt, mutta aina niitä +500g ahvenia verkolla saa.

hauki000

Quote from: hauki000 on April 28, 2013, 19:14:05
Oma n. 1,2 kiloo, verkosta tullut.

Nyt on oma 1350 grammaa, Kuusamon Volframilipalla saatu. Suomussalmella olevalta järveltä.
Verkko on joukko reikiä jotka on sidottu narulla yhteen.

ErkkiJerkki

Oon saanu Bomber 15A:lla kilosen. Puntari oli huono nii tarkkaa painoa ei tiiä.

sutiloko97

Suurin ahveneni on ollut n. 1,7 kg painava ja otti pronssiseen lippaan.

Jakke86

960g kaverin saama. Oma ennätys 680g :) Saapi nähä meniskö tänä kesänä rikki :)

KÖSTER

Niilin ahven noin 50kg voipi kasvaa parimetriseksi ja 200 kg! No en oo käyny kattoo :wink:!
Egyptissä voipi bongata(Marioutjärvi) ja afrikan Kongo, niili,senegali jne...suomiahven 1.25kg siskonmiehen ahven verkoilla käydessä.