Chat

Author Topic: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread  (Read 200558 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rancor26

• View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #450 on: February 13, 2011, 18:27:47 »
Minu mielestä PP2:seen ois hyvä semmone et sais ite tehä järvet, lammet,  purot jne.. ja sit ois semmone homma ett saa niinku laittaa minneki kohtaa ja kuinka paljon mitäkin lajia  :mrgreen: :mrgreen: :?
siis kaloja :DDD saa ite päättää mihi kohtaa ja kuinka paljon :)

Järvieditoria ei tulla julkaisemaan ainakaan vähään aikaan. Minun mielestäni järvieditori tekisi pelistä paljon mielenkiintoisemman ja lisäisi pelattavuutta, kun voisit tekaista omia järviä kun oletus järvet alkavat käydä tylsiksi, mutta team procyon on eri mieltä.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #451 on: February 13, 2011, 18:30:38 »
Järvieditoria ei julkaista. Ja uskallan 100% varmuudella TIETOON perustuen vannoa sen, että editori ei todellakaan lisää pelin kiinnostavuutta vaan tuhoaa sen.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Rancor26

• View Profile
« Reply #452 on: February 13, 2011, 18:36:51 »
Järvieditoria ei julkaista. Ja uskallan 100% varmuudella TIETOON perustuen vannoa sen, että editori ei todellakaan lisää pelin kiinnostavuutta vaan tuhoaa sen.

Tottakai olisi varmaan ihmisiä, jotka tekisivät järviä, joista saisi suuria haukia kokoajan, mutta se on heidän tapansa pelata pelejä. Minä ainakin tykkäisin omien järvien tekemisestä.

jussi88

• PIMEYDEN ASUKKI !!!
    • View Profile
    • Email
« Reply #453 on: February 13, 2011, 18:51:05 »
minustakin tuo järvieditori olisi todella mielenkiintoinen " oma mielipide" ,mutta kun sitä ei julkaista niin ei

Henri R.

• 520g morri assu!
    • MSN Messenger - joat_hege@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #454 on: February 13, 2011, 22:27:45 »
Todellakin järvieditori pilaa pelin, ideahan on kalojen etsiminen niinkuin oikeassakin elämässäkin, ethän sinä kun menet pilkille niin tiedä missä ne kalat on ja missä isoimmat. :D

Edit:
Itse kaipaisin toista delfiiniä tai tehoa, ohuella pehmeällä punotulla jolla vois uitella noit micro-tasureita.  :mrgreen:

Edit2:
Ja katselin moran kairavalikoimaa ja huomasin siellä 8" kairan, se olisi aika hot lisä noilla järvillä jossa o noit isoja petoja.

Ja minä kiitän procyonia hyvästä pelistä ja pistän lahjoituksena nyt samantien lisää rahaa! :P
« Last Edit: February 13, 2011, 22:34:07 by HenXeli »

Rancor26

• View Profile
« Reply #455 on: February 13, 2011, 22:35:02 »
Todellakin järvieditori pilaa pelin, ideahan on kalojen etsiminen niinkuin oikeassakin elämässäkin, ethän sinä kun menet pilkille niin tiedä missä ne kalat on ja missä isoimmat. :D

Eikös ne kalat liiku pro pilkki 2:ssa, vai olenko käsittänyt väärin ja ovatko ne isot aina samassa paikassa? Itse tekisin mielikuvitteellisen järven (jos mahdollista), joka sisältäisi kaikkia kalalajeja ja joka olisi joka pelikerta täysin erilainen, eli kalat olisivat joka kerta eri paikoissa ja kalojen koot vaihtelisivat joka pelikerta. Tuommoisesta täysin "randomista" järvestä minä pitäisin, koska siinä on aina jännitys päällä kun ei tiedä mitä sieltä järvestä nousee :-P

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #456 on: February 13, 2011, 22:40:08 »
Liikkuu ne, mutta en ala meidän peliengineä julkisesti enempää raapimaan läpi.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

Happikato

• Yk-Joukot
    • View Profile
    • Email
« Reply #457 on: February 14, 2011, 07:11:30 »
Itsekkään en järvieditoria kannata voisi kaataa koko mahtipelin elikkäs olen Mikon kanssa samaa mieltä että järvieditoria ei ikinä!
Joko taas?

miksu 97(THP)

• TEAM HAUEN PILKKIJÄT
    • View Profile
    • Email
« Reply #458 on: February 14, 2011, 13:31:32 »
Mikko sanoi että v0.85 versio tulee aikaisintaan ensi viikolla joten odotelkaamme vielä :cry:

anzeR

• Pienen talon Antti
  • Kahvi ja pulla kiitos
    • View Profile
« Reply #459 on: February 14, 2011, 15:26:05 »
Eihän totaa 0.8 pysty enää edes pelaamaan ku odottaa jo niin kovaa 0.85  :-D Eiköhän se tänä vkl tai ens viikolla tule, mutta venataan vaan, odotus palkitaan aina, varsinkin jos on Propilkistä kyse. :wink:
Ei se saalis, vaan se fiilis.

turisti

• Katiskalla uistelija
  • siitä se ajatus sitten lähti....
    • View Profile
« Reply #460 on: February 14, 2011, 17:43:43 »
Tosta järvieditorista sen verra että mikko on oikeessa, ei sitä kannata julkasta meinaan eikös tän pelin tarkoistus oo olla mahdollisimman realistista kalastamista, joten olisko realistista että menisit keskelle pusikkoa ja päätät tähän tulee lampi jossa on tämmösiä ja tämmösiä kaloja :-D :-D Ei varmaan hirveen aitoa

Pataakkeli

• View Profile
« Reply #461 on: February 14, 2011, 20:04:59 »
tästä järvieditorista saisi oman threadin, vaikka team procyon onkin jo kantansa asiasta julki tuonut.

järvieditorin teossa/julkaisussa on kaksi puolta, joista toinen on ilmeinen: ihmiset alkavat tekemään megajärviä, joista vertauskuvallisesti saa kalaa vaikkei edes lähtisi punnituksesta. toisena puolena on, että jotkut innokkaat pro pilkkijät tekisivät sen, mitä team procyon ei jaksa, eli tehdä perushyviä järviä, joissa on haastetta ja hauskuutta. myös omia järviä omien kokemusten perusteella voi tehdä.

ongelmana on siis se, että aina halutaan tehdä hyvä järvi jossa saa luonnottomasti kalaa. irl -paikkojenkin teossa jotkut saattavat liiotella, ja herkästi innostuu "tekemään syntiä" eli laittamaan niitä kuluntalahden pihakaivoja tms. paikkoja, joista muut eivät tiedä. juuri tämä piirre editorissa tuhoaisi pelin ja sen tuottaman haasteen, ja on riittävän hyvä syy procyonille jättää editori julkaisematta.

itse olisin editorin kannalla, mutta olen huomannut muissa peleissä editorien pilaavan pelin. ja jos järvieditoria haluaa, pelatkoon eräjorma kakosta.
Patakuninkaallista - jo vuodesta 2007.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #462 on: February 14, 2011, 20:11:50 »
Jannen kanssa vitsailtiin, että nyt voisi kohta olla aika julkistaa propilkki ykkösen järvieditori.. ongelma on vain siinä, että me ei kunnolla edes itse muisteta, miten sitä käytettiin :)

lareman

• Kulunnan kaivohauki
    • View Profile
    • Email
« Reply #463 on: February 14, 2011, 21:08:08 »
Jannen kanssa vitsailtiin, että nyt voisi kohta olla aika julkistaa propilkki ykkösen järvieditori.. ongelma on vain siinä, että me ei kunnolla edes itse muisteta, miten sitä käytettiin :)
Täällä löytyy kyllä aktiiveja, jotka ovat halukkaita ottamaan itse selvää... :wink: Mitään tutoriaalia ei mukaan tarvita.

Rancor26

• View Profile
« Reply #464 on: February 14, 2011, 21:10:04 »
tästä järvieditorista saisi oman threadin, vaikka team procyon onkin jo kantansa asiasta julki tuonut.

järvieditorin teossa/julkaisussa on kaksi puolta, joista toinen on ilmeinen: ihmiset alkavat tekemään megajärviä, joista vertauskuvallisesti saa kalaa vaikkei edes lähtisi punnituksesta. toisena puolena on, että jotkut innokkaat pro pilkkijät tekisivät sen, mitä team procyon ei jaksa, eli tehdä perushyviä järviä, joissa on haastetta ja hauskuutta. myös omia järviä omien kokemusten perusteella voi tehdä.

ongelmana on siis se, että aina halutaan tehdä hyvä järvi jossa saa luonnottomasti kalaa. irl -paikkojenkin teossa jotkut saattavat liiotella, ja herkästi innostuu "tekemään syntiä" eli laittamaan niitä kuluntalahden pihakaivoja tms. paikkoja, joista muut eivät tiedä. juuri tämä piirre editorissa tuhoaisi pelin ja sen tuottaman haasteen, ja on riittävän hyvä syy procyonille jättää editori julkaisematta.

itse olisin editorin kannalla, mutta olen huomannut muissa peleissä editorien pilaavan pelin. ja jos järvieditoria haluaa, pelatkoon eräjorma kakosta.

Jokaisella on omat tapansa pelata pelejä. Voitaisiin tehdä niin, että itse tehtyjä järviä ei sallittaisi julkisissa verkkopeleissä ja omissa järvissä tehdyt enkat eivät menisi julkisille listoille, eihän tuosta mitään haittoja kellekkään tule, jos jokainen omassa pienessä talossaan tekee järviä ja pelaa niitä itsekseen sen sijaan ainakin omalla kohdallani se lisäisi kiinnostusta peliä kohtaan.

juhox

• Tulen palaamaan tuleen palamaan.
    • View Profile
« Reply #465 on: February 14, 2011, 21:13:59 »
Täällä löytyy kyllä aktiiveja, jotka ovat halukkaita ottamaan itse selvää... :wink: Mitään tutoriaalia ei mukaan tarvita.
Kiinnostus pp1:stä kohtaan ei ainakaan vähenisi, vaan sitä jaksaisi todellakin taas pelata.
Vähän on keskustelu tainnut suistua sivuraiteille :-P
"En syö kalojen lääkkeitä. "

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #466 on: February 14, 2011, 21:47:14 »
No me katsotaan, miten sen pp1 kanssa toimitaan.. vähän oltiin vielä sillä kantilla, että pidettäisiin pienessä piirissä. Ehkä joillekin aktiiveille voitaisiin antaa huvikseen käyttöön... mutta ei ehkä ihan julkiseen.

Pataakkeli

• View Profile
« Reply #467 on: February 15, 2011, 09:29:51 »
pp1 järvieditori ois ihan hieno, mutta än päivän koneissa (vista/7) ei dos ohjelmat hyrrää, varsinkaan mun 64-bittisessä seiskassa. en usko dosboxinkaan toimivan. joillain saattaa olla xp:tä (itteänikin v***ttaa kun ei ole) joilla toimii, joten sinänsä voisitte ihan vapaasti laittaa julkiseen jakoon, kun ei jokaisella niitä vanhempia koneita ole. toisaalta voittehan myös vanhoja pp1:sen järviä näyttää, esim missä kohtaa sähkölinjaa saa kalaa ja mitäkin.

itse ottaisin yhdessä visa-97:n kanssa moisen pp1 -editorin innolla vastaan

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #468 on: February 15, 2011, 09:46:58 »
Joop, mutta siellä on omat spesiaalipaletit, joissa on parikin kertaa sama väri, mutta tietty paikka paletissa on varattu värille, joka on "pallukan päällä" ja toinen "pallukan alla". Ja paletin pitää olla just eikä melkein oikein, että mappi toimii graffoissa oikein. Sitten se 256-värinen pcx pitää erityisellä softalla muuttaa "pix" tiedostoksi, joka on meidän oma graffamoodi pp1:ssä. Syvyyskartassa on myös samoja värikoodeja. Siellä pitää myös kalalajit "esitellä", ettei tule ns. "lahnabugi" (joka on mm. leväjärvessä).  Tosin tuo parvien sijoittelu ja reitittäminen siinä pelissä on melko helppoa ja nopeaa. Ja tosiaankin sillä pitää katsella pitkään ja huolella vanhoja järviä, että edes jotenkin tulee yhtenäisiä.. ja pitää olla suunnitelma että mitä tekee ja miten, ettei homma karkaa lapasesta. Voisin melkein sanoa, että melkein kaikki muut kuin minun/Jannen tekemät järvet ovat enemmän tai vähemmän epärealistisia tai niissä on jotain outoja juttuja.

Okei.. mutta takaisin pp2:een. Eilinen massatesti kertoi, että pahin lagitus on saatu kitkettyä, mutta sitä esiintyy yhä yli 20 pelaajan matseissa. Peliin liittymisen yhteydessä tulee joskus harvoin jotain hässäkkää, joka johtaa isolla osalla pelaajista pelin kaatumiseen. Samoin  kuin joskus harvoin pelin päättyminen/punnitus johtaa samanlaiseen totaali-krässäykseen. Ennen kaatumista toukka muuttuu mustaksi, mikä saattaa olla joku avain tämän ongelman jäljille.. tai sitten ei. Tutkitaan yhä, missä menee pieleen ja mikä menee pieleen.

Pataakkeli

• View Profile
« Reply #469 on: February 15, 2011, 11:11:16 »
toivottavasti pysytte aikataulussa.

jos ongelma on sitten liian iso ratkastavaks nopeasti, voi tehä jonkinlaisen laiskan miehen ratkasun eli nettipelien pelaajarajotuksen johonkin viiteentoista tms

Kipster

• Putajan perhobatman
  • Global Moderator
  • Kalapedian päätoimittaja
    • MSN Messenger - kimmo.tiirikainen@gmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #470 on: February 15, 2011, 12:23:51 »
pp1 järvieditori ois ihan hieno, mutta än päivän koneissa (vista/7) ei dos ohjelmat hyrrää, varsinkaan mun 64-bittisessä seiskassa. en usko dosboxinkaan toimivan. joillain saattaa olla xp:tä (itteänikin v***ttaa kun ei ole) joilla toimii, joten sinänsä voisitte ihan vapaasti laittaa julkiseen jakoon, kun ei jokaisella niitä vanhempia koneita ole. toisaalta voittehan myös vanhoja pp1:sen järviä näyttää, esim missä kohtaa sähkölinjaa saa kalaa ja mitäkin.

itse ottaisin yhdessä visa-97:n kanssa moisen pp1 -editorin innolla vastaan
Itsellä alla win 7 ja pelaan dosboksilla pelejä kuten UFO Enemy Unknown, Jagged Alliance - Deadly Games ja Dune 2 :) Joten toimiihan se.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #471 on: February 15, 2011, 12:27:41 »
laiskan miehen ratkasun eli nettipelien pelaajarajotuksen johonkin viiteentoista tms

Ei ikinä! Me ollaan siitä 20 pelaajan rajoituksesta lähdetty siihen suuntaan, että rajoitusta ei olisi.. ja ei me ny takapakkia oteta enää. Tosin tässä pelissä ongelma on se, että kesken liittyvien pelaajien kohdalla tulee tuota lagia, jos pelaajia on yli 20. Se liikuteltavan paketin koko kasvaa tyyliin "neliönä" pelaajamäärän suhteen, niin siinä alkaa tulla pullonkaula vastaan. Ongelmia ei ole, jos pelaajia ei liity mukaan kesken matsin (tai tippumisia ei tule).

Pataakkeli

• View Profile
« Reply #472 on: February 15, 2011, 13:12:10 »
ahaa okei. ratkaisuna tähän voisi olla sellainen mitä combat armsissa ainakin olen nähnyt. eli mikäli peli on kesken, ei siihen voi liittyä. ja jos tämä servulista on tulossa pp kakoseen, sieltä voi valita sitten sellaisen joka odottelee porukkaa.

MUTTA! te tätä teette joten te ratkasette. en usko puheillani olevan juurikaan painoa teidän valmista suunnitelmaa vastaan.

Kvaari

• View Profile
« Reply #473 on: February 15, 2011, 13:54:19 »
Kyllä mielelläni muutaman viikon odotan, että peli saadaan paikattua ilman vuotavia laastareita, jos se sitä vaatii. Olen tässä odottanut Olegin seuraavaa lentosimuakin jo vuodesta 2006. Toisaalta odottaminen on helppoa kun PC:n viimeisen osan päivityskin taitaa olla vuodelta 2005. Raha tekisi tässä taloudessa ihmeitä ;-)

Pilkkijä99

• Hanskaaja
    • View Profile
« Reply #474 on: February 15, 2011, 15:10:19 »
Minäkin ottaisin järvieditorin innolla vastaan ton järvi editorin  :wink:

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #475 on: February 15, 2011, 15:14:27 »
Minäkin ottaisin järvieditorin innolla vastaan ton järvi editorin  :wink:

Anteeksi, ei ole mitenkään tarkoitus olla ikärasisti, mutta voin luvata käsi sydämellä, että 11 vuotiaalle tuottaa täyttä tuskaa taistella tuon wanhan editorin kanssa. Se EI TODELLAKAAN ole helppo käyttää, varsinkaan nykyisissä koneissa. Tuon sujuvaa käyttöä varten kannattaisi olla joku 200mhz retrokone jossain nurkassa, jolla kaikki softat toimivat niin kuin pitääkin... Vahva harrastaneisuus ja luova ongelmanratkaisukyky ja erinäiset näytöt tietoteknisten ongelmien kanssa painimisessa pitää olla, ennen kuin asia alkaa meitä oikeasti edes kiinnostamaan :) TAi sitten se joskus tosiaan julkaistaan kaikille ihmeteltäväksi, kun ei ole enää mitään isommin hävittävääkään. Joskus mietittiin, että kun pp2 saadaan lopullisesti valmiiksi, niin kaikki pp1 matsku julkistetaan.. jopa lähdekoodi, mutta katsotaan nyt.

Rancor26

• View Profile
« Reply #476 on: February 15, 2011, 18:41:26 »
Nollautuvatko siis nuo venetjoen tekojärven ennätykset? Eli onko mitään järkee enää pilkkiä siellä nyt ennen 0.85 päivitystä?

Pataakkeli

• View Profile
« Reply #477 on: February 15, 2011, 20:31:32 »
kaikki ennätyksethän nollautuvat. venetjokea muokataan niin että alkupaikan kalasto vähenee, joten itse ottaisin kaikki irti vanhasta venetistä nyt

gunman

• View Profile
« Reply #478 on: February 15, 2011, 20:37:55 »
No ei todellakaan ennätykset nollaudu!!! Ainoastaan Venetjoella niin voi käydä..
Onhan tuosta aiemmin ollut puhetta...

Rancor26

• View Profile
« Reply #479 on: February 15, 2011, 20:39:40 »
kaikki ennätyksethän nollautuvat. venetjokea muokataan niin että alkupaikan kalasto vähenee, joten itse ottaisin kaikki irti vanhasta venetistä nyt

Mistäs tuommoista informaatiota sait? Olen kuullut mikon sanovan vain, että venetjärven muutokset saattaisivat johtaa ennätysten nollaantumiseen venetjärven osalta

Tälläinen kymysys tuli mieleen, että nollaanuvatko vanhat ennätykset jälleen uudistusten myötä?

Ei nollaudu tällä kertaa. Ainoastaan muutokset Venetjärvessä voisivat johtaa sen järven tulosten osalta nollautumiseen, mutta muuten muutoksia ei ole tehty. Venetjärven lähtöalueelta on n. 20% kaloista vähennetty, koska tavoite olisi saada pelaajat jakaantumaan laajemmin kisa-alueelle.
« Last Edit: February 15, 2011, 20:41:50 by Rancor26 »

center>