Avaintonäkymä bugaa täälläkin ja näytönohjaimena toimii vanha 8800GT. Ei auta vaikka miten päivittelisi ajureita alaspäin, ja säätöjä tekisi. Taidan tyytyä vanhaan toimivaan versioon että saatte kunnolla toimivan version ulos^^
Sen verran pitää mainita, että uusi 3d-grafiikan piirto on tehty tavaten Microsoftin DirectX:n dokumentaatiota kuin piru raamattua. Avantoikkunassa tosin piirretään iso osa ruutua ilman 3d kiihdytystä, ja epäilisin, että siitä jotkut näytönohjaimet ei nyt tykkää. Tuo kuitenkin toimi tuollaisenaan ilman mukinoita 40 betatestaajan koneessa, itselläni 3 läppärissä 2 pöytäkoneessa ja työpaikalla ainakin 5 kokeilemassani koneessa, niin arvelin, että ei se aiheuta ongelmaa.
Kun PC puolella puhutaan kiidytetystä grafiikasta, niin tyypillisin syy ongelmiin ovat bugiset ajurit. Ja uusimmatkin ajurit voivat olla bugisia, se pitää muistaa, kokoajanhan ne niitä korjailevat. Onhan tuo nähty, että autopeleissä puuttuu välillä autosta renkaat, ja myöhemmin huomaa että ajuripäivitys on korjannut ongelman. Ja tuon tyyppisiä ongelmia ei voi useimmiten edes korjata pelin puolella. Niihin saattaa tosin löytyä kiertotie tekemällä asiat "sopivasti väärin" ja sitten kun tulee uusi ajuripäivitys niin se menee rikki taas. <huokaus>
Esimerkiksi jo edellisessä pilkin versiossa osa näytönohjaimista ilmoittaa tukevansa 256x256 pisteen kokoisia tekstuureja, niiden käyttäminen ei anna mitään virhettä, mutta joillain koneilla ne vain eivät näy. Osassa näkyvät aivan oikein. Joten enpä sitten ole niitä uskaltanut käyttää, vaan olen käyttänyt suosiolla pienempiä ja yhdistänyt niitä.
Sitten kun lukee noita näytönohjainajureden relase-noteja, niin siellä on listoittain korjauksia tyyliin:
- Call of duty, kenttä 3, rannan kaislojen vilkkuminen korjattu
Ne joilla tuo avanto-ikkuna tökkii, muuttakaapa resoluutio vanhaan (640x480) muokkaamalla settings.dat -tiedostoa
Resolution = 1280x720
--->
Resolution = 640x480
Ja ilmoittakaa loppuuko tökkiminen. Se voisi auttaa.