Kuvia itse tehdyistä uistimista

Started by Anonymous, July 15, 2003, 23:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

pumpkinca

Kerroppas miten saat tuon folion noin suoraksi?Itselläni tahtoo tulla ruttuja väkisin,en tiedä sitten johtuisiko rungon muodosta..

perza

Quote from: pumpkinca on April 10, 2007, 11:59:49
Kerroppas miten saat tuon folion noin suoraksi?Itselläni tahtoo tulla ruttuja väkisin,en tiedä sitten johtuisiko rungon muodosta..

ei mulla oo mitään kikkoja ihan vaan sivelen puuliimaa vaapun kylkeen ja laitan folion sitten siihen ja sormilla painelen folion tasaisesti kylkeen.
rypyt jää sitten selkään ja mahaan! Tuo vaapun muoto vaikuttaa tosi paljon foliointiin niinkun kyllä foliokin. Tuo LGH-folio on yksi helpoimmista laitetavista.
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

pumpkinca

joo no sama taktiikka se on mullakin että pitääpä koklata eri runkoon..ja kiitokset vastauksesta.=)

ara_1

musta vähän näyttäis että noissa pumpkincan vaapuissa tuo rintakoukku on hieman liian keskellä vatsaa. :roll:
Hauestaja ;)

pumpkinca

maku asia..hienosti ne "tirraa"..=)

perza

Kevään/alkukesän kuha jahtiin...

ara_1

komeita tekeleitä perzalla! luulisi kuhan purevan molempiin,mutta varsinkin tuohon alempaan! 8-)
Hauestaja ;)

[t-k]

Veditkö perza tuohon ahveneen raidat vapaalla kädellä? En halua hoputtaa, mutta milloin saat ne kuvat?

perza

Käväsin tänään koeuittamassa nuo syvänne vaaput ja nehän ui ilman mitään säätämisiä...ja vieläpä ihan hyvin. Vähän kuin rapalan shad rap, mutta vähän paremmin kuitenkin.  :-P
Koitin ottaa jerkistä uitto videotakin, mtuta kovin huono siitä tuli...tässä kuitenkin. Siitä näkee jopa kaikkiaan 2 vetoa.
http://www.livevideo.com/video/05D008B3A5004ACA8DA12233F2E6855D/jerkki.aspx

perza

Perhana kun sotekee tää uus foorumin ulko asu...poistin vahingossa ton edellisen viestin.
No vastataan uudestaan.

QuoteVeditkö perza tuohon ahveneen raidat vapaalla kädellä? En halua hoputtaa, mutta milloin saat ne kuvat?

vapaalla kädellä tosiaan tuli maalattua nuo raidat ja kuvat otan sitten kun malaan raitoja vaappuun...
:-)

Salmo

Hyvin näyttää uivan jerkki. Uinnista päätellen painot ovat edessä ja takana, kun tekee melko pitkää liukua? Jyrkästi siksakkaavanhan saa laittamalla painoa keskelle.

perza

Quote from: Juves on April 15, 2007, 00:23:01
Hyvin näyttää uivan jerkki. Uinnista päätellen painot ovat edessä ja takana, kun tekee melko pitkää liukua? Jyrkästi siksakkaavanhan saa laittamalla painoa keskelle.

Painot olen laittanut Mahalenkin molemmin puolin. Painojen väli n. 5cm. Silleen olen painottanut että melko vaakatasossa uppoaisi, vähän perä edellä uppoaa ilman peruketta.
Tuosta uinnista sen verran että videossa on tuota pitkää liukua, josta mm. itse pidän(sitä en tiedä pitävätkö kalat sitä?) mutta Jos nopeammin uittaa jerkkiä niin sillon liu-ut on lyhyitä ja juuri tuota siksakkia.
Koitan ottaa jossain vaiheessa semmosen videon missä näkyy vähän pidemmältä matkalta jerkin uintia.
:-D

[t-k]

Quote from: perza on April 11, 2007, 13:37:40
Kevään/alkukesän kuha jahtiin...

Näyttää, että alemmassa olisi uintilevy vinossa, vai näyttääkö se vain siltä?

ara_1

mäkin huomasin....näyttää ainakin siltä
Hauestaja ;)

perza

Quote from: ara_1 on April 15, 2007, 21:37:37
mäkin huomasin....näyttää ainakin siltä

Ei oo vinossa tuo levy vaikka se siltä kuvassa näyttääkin, vaappu vaan on vähän eri asennossa kun tuo ylempi vaappu. eli silleen kallellaan on tuo alempi vaappu toisin kun tuo ylempi.
Kuvasin tänään uitto videonkin tuosta keltaselkäsestä. Laittelen sen jossain vieheessa tänne.

E: uittovideon lisäsin,
http://www.livevideo.com/video/D74E73B9371742729650D756139B41A4/kalastus.aspx

Lurppa

Heh, iso potku ainakin vaapulta löytyy ;)
Hieno.
Virvelöinti & Perhokalastus. Verkkokalastus vähentää kalakantaa!

perza

Yuz

Quote from: perza on April 20, 2007, 13:10:21

Todella hieno! Tosi mielenkiintoinen väritys, ja muutenkin näyttää todella kalastavalta. Ajattelitko pääosin tarjota hauelle vai kuhalle?
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

perza

Kuhalle ihan aattelin tarjota, mutta eiköhän siihen haukikin ota siinä sivussa.
Pituutta vaapula 12cm...

SUURkalastaja jyväskyläst

Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Progamer

Rispektiä perzalle! On aivan upeita nämä sun tekemät vaaput! :wink:

perza

sanotan nyt vielä että elkää lainatko tota vaapun kuvaa tai ylipäänsä mitään kuvaa, kun nytkin tuo vaappu kuva on tossa esitetty 4 kertaa!
Tiedän kyllä että en laittanut tohon viestiin mitään tekstiä mitä ois voinu lainata, mutta tiedän kyllä mistä vaapusta puhutaan ihan ilman kuvaakin.
Mutta kiitoksia vaan kommenteista...väritys on kieltämättä mielenkiintoinen ja muutaman viikon päästä nähdään toimiiko, vaikka tu saattaa toimia vasta sitten kun vedet lämpenee sinne yli +15 asteen.

Tossa T-K:lle huonot kuvat sabluunoista...(meinasin jo unohtaa ottaa nuo kuvat)
näillä mennään(valokuva paperi), noilla sabluunoilla maalattu kymmeniä raitoja, teen ens kerralle uudet.

Näin sabluunan asettelen ja pidän toisellä kädellä kiinni, kun toisella maalaan

tuommonen siitä tuli...

[t-k]

Kiitti Perza! Mutta teetko itse nuo aihiot, sillä käsin tehdyt ei voi olla ikinä samanlaisa --> Joutuu tekemään aina uuden sabluunan. Vai ovatko erot niin pieniä, että voi käyttää samaa sabluunaa?

Asiasta toiseen, mitä värjeä yhdistelemällä saadaan ruskeaa?

Edit: Pienellä googletuksella löysin vastauksen, kun yhdistää keltaista ja punaista.

Salmo

Quote from: [t-k] on April 20, 2007, 21:15:39
Kiitti Perza! Mutta teetko itse nuo aihiot, sillä käsin tehdyt ei voi olla ikinä samanlaisa --> Joutuu tekemään aina uuden sabluunan. Vai ovatko erot niin pieniä, että voi käyttää samaa sabluunaa?

Asiasta toiseen, mitä värjeä yhdistelemällä saadaan ruskeaa?

Edit: Pienellä googletuksella löysin vastauksen, kun yhdistää keltaista ja punaista.

Perza taitaa sorvauttaa aihionsa ja ostaa valmiita, mikäli olen oikein ymmärtänyt?

Keltaisesta ja punaisesta tulee oranssia. Punaisesta ja vihreästä taas ruskeaa.

perza

Quote from: [t-k] on April 20, 2007, 21:15:39

Joo eli sabluuna on kuitenkin aika yksilöllinen eli aina yhteen vaappu malliin oma sabluuna.
Mutta jos paljon vaapu ei eroa niin voipi samalla sabluunalla maalata eri muotosiinkin vaappuihin.
Itse olen mm. noilla sabluunoilla maalannut 3 erilaista vaappua ja on onnistunut hyvin. Se on vaan sabluunan asettelu kysymys!

QuotePerza taitaa sorvauttaa aihionsa ja ostaa valmiita, mikäli olen oikein ymmärtänyt?

Jep! sorvista on nuo minun aihiot kotosin...

[t-k]

Quote from: Juves on April 20, 2007, 21:57:56
Perza taitaa sorvauttaa aihionsa ja ostaa valmiita, mikäli olen oikein ymmärtänyt?

No sitä minäkin mietin, että siitähän tulee oranssia, mutta luotin tuohon sivuun. Tosin olen voinut katsoa vihreän keltaisena, johtuen pienestä väsymyksestä.

perza

syvälle pitää päästä näin keväällä ja alku kesästä... :-)
n. 4 metriin luulen pääseväni...

ja sitten yks normaali vaaputin.

Tosimies

Tossa alimmassa aikatavalla poikkeava väritys. Sit viä tollanen luodinreikä iskupistekki  :-D
Sillä tulee varmasti haukia sivusaaliina, siis jos kuhalle teit nämäkin.
Jälleenekrran komeata katsottavaa kaikki vaaputtimet perzalla...

perza

Quote from: Tosimies on April 21, 2007, 22:45:39
Tossa alimmassa aikatavalla poikkeava väritys. Sit viä tollanen luodinreikä iskupistekki  :-D
Sillä tulee varmasti haukia sivusaaliina, siis jos kuhalle teit nämäkin.
Jälleenekrran komeata katsottavaa kaikki vaaputtimet perzalla...

Joo no tuota väriä en ite kehitellyt vaan tein tuon vaapun pienimuotoseen "kilpailuun". Tuolla toisella saitilla on tuommonen väritys kisa missä on 30 vaihtoehtoa mistä voi valita mitä maalata ja tuo oli yks niistä helpoimmista värityksistä.  :oops:
Mutta tuota väriä varmaan teen itelle muutaman lisää, kunhan saan ostettua aihioita lisää. On se kyllä kieltämättä ottavan näköinen väritys...
Nii ja tuossa vaapussa selkä ja maha on metallic valkosia vaikka kuvassa ei siltä näytäkkään...

Mikko_-Procyon-

Pitkästä aikaa jotain uutta. Tässä on se uusi 11cm haukirunko ensimmäistä kertaa sorvattuna ja valmiina. Leukalapun paikka, kulma, painotus, lakan määrä yms asioita vielä haussa. Eli tämä on tavallaan testierää. Tilausvärejä ja pari testiväriä. Itse en ollut kovin tyytyväinen tällä kertaa työnjälkeen, huomaa kyllä ettei ole tullut tehtyä taas puoleen vuoteen oikeastaan mitään vaappuihin liittyvää.  :roll:

Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/