Kuvia itse tehdyistä uistimista

Started by Anonymous, July 15, 2003, 23:08:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

JP_Fisher

Edelleen näyttäisivät olevan runko langat suuria, pienennä ihmees. Kyllä se siitä lähtee!

kalastaja123

mull on se vaikeet ku taivutan ne tavallisill pihteillä . ja on toi parempi ku mun eka. Ja ne ehkä näyttää isoilta mut ei ne oo nii sioja oikeesti.

JP_Fisher

Quote from: kalastaja123 on January 20, 2009, 21:43:06
mull on se vaikeet ku taivutan ne tavallisill pihteillä . ja on toi parempi ku mun eka. Ja ne ehkä näyttää isoilta mut ei ne oo nii sioja oikeesti.
Noh... näkisit mun härpätykset nauraisit ittes kuoliaaks.

Heittelijä

Joo hienoltahan toi näyttää kalastaja123. Mutta niinkuin JP_Fisher sanoi runkolangan lenkit vähän liian suuria, Ja minun mielestäni ehkä toi koukun paikka sais olla vähä edempänä. Mutta muutenhan toi on hyvä. Siitä se lähtee  :wink:

Qkkeli

Vaikka tekisi millaisilla pihdeillä tahansa, niin sitä lenkkiä pystyy vielä puristamaan pienemmäksi. Pyöreäkärkisillä pihdeillä tulee nätit lenkit. Uintilevylle kannattaa tehdä jokin ura ja pohjalakkata useamman kerran ennen maalausta. Siitä se lähtee..  :wink:

kalastaja123

mulla ottaa budjetti aika pahasti vastaan kosk oon vaa 12v. ja kun ei viikko rahaa ole.

Qkkeli

Pyöreäkärkiset pihdet maksaa 5e, uintilevyn uran voi tehdä pienellä kapeateräisellä sahanterällä, joita eri varastoista löytyy. Lakkaa käytät hiukan enemmän vaappuun kuin normaalisti. Eli ei tuossa konkurssin pitäisi kyllä tulla vastaan. Ja lisäksi vanhemmat on yleensä suostuvaisia "sponsoroimaan" hyödyllisiä harrastuksia, joilla saa pidettyä pois "pahoista teoista"..  :wink:

kalastaja123

no mull on kyll sahoja vaik muille jakaa ja lakkaa pitäis viel jossain olla(muutin aika äskettäin ei oo löytyny) ja sit noit pihtejä pitäis löytyy jostakin(liian iso auto talli) :-D :lol:

Heittelijä

Siinä joku folio kokeilu. Ei aivan kyllä putkeen menny toi foliointi :evil:
Kommentoikaas silti  :-)

Ja sori huonosta kuvasta  :|

Mikkoporo

Sorvaakos immonen ja pakarinen yksityisille näitä runkoja , joita saa netistä tilattua? aattelin vaan että vois tuota 11cm runkomallia  teettää vähän pienemmässä koossa...ja miksei tuona alkuperäisenäkin. Muistaakseni luin jostain että jos malli muistuttaa liikaa jotain tunnettua niin ne ei tietenkään niitä lähde sorvailemaan, mutta kuinkas nää niin sanotut tusina mallit?

Ens talven iltojen iloksi täytyy kehitellä muutama oma malli, mutta siihen asti täytyy varmaan tyytyä muuhun...

perza

Quote from: Mikkoporo on January 21, 2009, 01:17:25
Sorvaakos immonen ja pakarinen yksityisille näitä runkoja , joita saa netistä tilattua? aattelin vaan että vois tuota 11cm runkomallia  teettää vähän pienemmässä koossa...ja miksei tuona alkuperäisenäkin. Muistaakseni luin jostain että jos malli muistuttaa liikaa jotain tunnettua niin ne ei tietenkään niitä lähde sorvailemaan, mutta kuinkas nää niin sanotut tusina mallit?

Ens talven iltojen iloksi täytyy kehitellä muutama oma malli, mutta siihen asti täytyy varmaan tyytyä muuhun...

Samfishinigstä saatavat vaappu aihiot on melkein kaikki jonkun vaapun valmistajan vaappujen kopioita. Esim. Velho ja Karikko vaappu. Sitä en tiedä sorvaako noita kumpikaan noista sorvaajista, mutta uskosin että sorvaa. Kannattaa soittaa pakariselle ja kysyä, vastaus tullee kyllä heti.
Se että jos lähetät esim. jonkun kokonaan valmiin vaapun vaikka nilsmasterin ja haluat siitä aihioita niin tuskin tekee. Minä en ainakaan tekis.
Mihin aihioon nuo Mikkoporo sinun viimeset vaappusi on tehty? Samfishingiltä ostettuja?

Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Mikkoporo

ne on tehty samfishingin aihioon nro 13. Samasta mallista sais varmaan hyvännäköistä tehtyä koossa 70-75mm?? Se mua tässä himottaisi.

Mikkoporo

Quote from: Heittelijä on January 20, 2009, 22:37:29
Siinä joku folio kokeilu. Ei aivan kyllä putkeen menny toi foliointi :evil:
Kommentoikaas silti  :-)

Ja sori huonosta kuvasta  :|

Hyvältähän tuo näyttää,kokeiluksi. tuo suomufolio on tosi ohutta ja repeämis herkkää. saa olla tosi tarkkana liimaus vaiheessa...jos tuolla onnistuu niin muut foliot onkin jo helpompia

Nismox

Quote from: Mikkoporo on January 20, 2009, 19:35:48
QuoteTaas ihan sen väristä palikkaa, jonka kuuluis olla mun pakissa nimeltä "kotimaiset käsintehdyt"
Onko mitään hintaa millä näitä sais sinne?

-Nismox-

kyllähän noita riittää myyntiinkiin asti, mutta mikähän se järkevä hinta olis? ei viittis ilmaisikskaan jaella , mutta ei niistä varmaan voi älyttömiäkään pyytä :?

Koitahan keksiä joku sopiva hinta kalikoille. Sorvataan siittä sitten vielä sopivampi ja jos ei muu auta niin väännettään kättä että, saadaan hinta kohdalleen=)

-Nismox-

KALIKKA

jaa no sitte. tosta kuvasta päättelin että mittaa ois 9-10cm vähän meni arvio sit ohi.mutta on se vaan makian värine  :lol:
ja eiku apinoimaa :evil: ei ny sentää mut taijan yrittä yhen tehä joskus.jos mikolle vuan soppii?
aina kannattaa yrittää vaik ei saiskaa

*HenTeri*

Tilanne katsausta, toivottavasti uivat edes jotenkin, ettei mene työ hukkaan :roll: Itsellä vain tällähetkellä värejä pun. sin. kelt. must. ja hileitä löytyy... sanokaas lisävärivaihtoehtoja näille.

Vain kuolleet ovat nähneet sodan lopun. - Platon

perza

QuoteHyvältähän tuo näyttää,kokeiluksi. tuo suomufolio on tosi ohutta ja repeämis herkkää. saa olla tosi tarkkana liimaus vaiheessa...jos tuolla onnistuu niin muut foliot onkin jo helpompia

Smafishingin suomu folio on paksua ja siksi vaikea laittaa vaapun päälle. Se on ilmeisesti painettu ihan normaaliin talous folioon. Sama homma käärme folion kanssa vaikkakin on huomattavasti helpompi laittaa kun suomu.
Kuvassa oleva folio näyttäs käärme foliolta.

Quotene on tehty samfishingin aihioon nro 13. Samasta mallista sais varmaan hyvännäköistä tehtyä koossa 70-75mm?? Se mua tässä himottaisi.

Itse kun en ole pitkään aikaan käynyt samfishingillä niin en tiedä onko tuo nro. 13 joku uusi malli vai just niitä velho vaapun kopioita(käytännössä samoja aihioita). Kannattaa se selvittää ennenkö sorvauttaa.

Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Heittelijä

Quote from: perza on January 21, 2009, 13:53:25
QuoteHyvältähän tuo näyttää,kokeiluksi. tuo suomufolio on tosi ohutta ja repeämis herkkää. saa olla tosi tarkkana liimaus vaiheessa...jos tuolla onnistuu niin muut foliot onkin jo helpompia

Smafishingin suomu folio on paksua ja siksi vaikea laittaa vaapun päälle. Se on ilmeisesti painettu ihan normaaliin talous folioon. Sama homma käärme folion kanssa vaikkakin on huomattavasti helpompi laittaa kun suomu.
Kuvassa oleva folio näyttäs käärme foliolta.

Joo käärme Foliotahan se on :)

Mikkoporo

niin sitä käärmettähän mä just tarkoitin..ei aina tuo pää leikkaa kun on ollut yövuorossa. Pahasti joo tuo samin aihio näyttää velhovaapulta.voi kakkendaali. Täytyy vaikka muokkailla joku oma versio siitä jos ei muuten onnistu.

Kävin tänään uudella verstaalla,ja hyvältä näyttää. Nyt on kunnon paja missä väsäillä  :-D  huomanna pääsee roudaan kamat sinne ja maalaamaan ensimmäiset vaaput...nyt on olo kuin jouluna!!!

kalastaja123

uusin (ja paras tietenkin) :lol: toi maalaus viel vähän kesken huomen ostaa mustaa tai muuta tummaa ja tiedän toi keski kohta on liian takana kosk men vahingossa väärin päin tohon vaappuun. :roll:

kommentteja :lol: (ja ihme että ette oo sanonu mitää heittelijälle sill on viel isompii reikii ku mulla)

miika71

Jotenkin näyttää,että kaipais vielä lisää lakkaa pintaan,kun näyttää vähän rosoiselta.
Muuten ihan hyvännäköinen aihio.

kalastaja123

ei oo viel lakkaa kosk ei oo maalit viel valmiita.

miika71

kalastaja123

ja siinähän lukkee et maalaus kesken  :lol:

Mikkoporo

ei kehtaa ihan vielä jurauttaa kompuraa käyntiin :roll:

mutta kohta lähtee...

mitähän tästä tulee??

jännä nähä...

KALIKKA

Pienet kalat ne sohvalla ui,vai miten se nyt oli :lol:.Ja onnea Mikolle uudesta "yksiöstä".Pääset siekii sit mammaa karkuu.
kun homma käy kireäksi ni mikot painuu pajalle :wink:
aina kannattaa yrittää vaik ei saiskaa

Heittelijä

Millä liimalla te laitatte noi foliot kiinni ?
Ite laitoin erikeepperillä ja muuten ihan hyvä mutta kuivuu vähän hitaasti  :|

JP_Fisher

Quote from: Heittelijä on January 22, 2009, 15:35:47
Millä liimalla te laitatte noi foliot kiinni ?
Ite laitoin erikeepperillä ja muuten ihan hyvä mutta kuivuu vähän hitaasti  :|
Joskus tullu käytettyä Kontaktiliimaa, mutta ei kai parasvaihto ehto. Sitten on pikaliima kuivuu nopeasti ehkä liiankin.
Ja kolmas olis kuumaliimaus.

Mikkoporo

mä oon käyttänyt nyt teho puuliimaa,vedenkestävää. tarttuu hyvin, kuivuu myös niin että kerkeää rauhassa folioimaan, mutta kuivuu kuitenkin suh koht nopeasti. voin laittaa merkin kun saan purettua tavarat verstaalla. Paikaillisen tarvikekeskuksen löytö...

kemu

no nyt. :-D

E: muokkasin kuvan näkyviin...
-perza-
Päätä päiväsi Rapalan uistimilla!