Montako ja mitä kaloja perättäisillä heitoilla?

Started by HerraHame, September 10, 2003, 14:53:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HerraHame

Noniin tätä ei mistään löytynyt niin pistetään tulemaan... itellä ahvenia ehkä 15-25 perättäisillä heitoilla, kuhia 8, haukia 12
Lasken tähän nyt lähinnä kaiken heittokalastuksen pohjaongintaa lukuunottamatta.
Mo~

Mono

Harjuksia 3 (Mepps aglia)
Ahvenia 5 (Mepps Black fury)
Haukia 3 (rapala countdown)

Jani2

Kyllä ootte löytäny hyviä paikkoja!   :D
Mun paras on ekalla ahven ja tokalla heitolla Rapala Shad Rap.
Ensin välähtää ja sitten korjataan jäljet.

Deathis

20kpl ahvenia ja tais tulla jollaki halvalla lipalla :)...

Mika69

Haukia 4kpl, ja vaappuna omavalmisteinen punapää.
Kalastus on parasta, mitä mies voi kokea housut jalassa!

Peksim

En ole ikinä laskenu mut kai se on n.10 ahventa peräkkäin jigillä.
"Elämä edessä tukka takana"- Marko Kiprusoff

panumies

Ei millään pahalla, mutta voisitte edes yrittää nostaa näiden keskustelujen tasoa vähän. Itse olen saanut 7 kalaa peräkkäin jigillä, osa lahnoja, osa ahvenia ja yksi hauki.

j.s

Runtu

kaks kertaa 4 haukea/4 heittoa, kolme tai neljä kertaa 3 haukea/ 3 heittoa, lusikoilla.
NO AJA!!!

jorska

Eka 6 ahventa ja sitten 1 hauki ja vielä oli yks kiinni mut pääs karkuun
Mepps Aglia oli uistimena

heittäjä

2 ahventa, lahna, särki ja lahna. Oranssilla jigillä heitellen.
Kerran luulin olevani väärässä mutta erehdyin

Joel

En oikeastaan minä ole saanut perättäisillä heitoilla mutta sama viehe kuitenkin. Ekalla heitolla minä sain hauen sitten isä kokeili minun virveliä ja sai myös hauen.

raimo

Vetouistelulla (perättäisillä heitoilla) aika paljo pikkuhaukia ja ahvenia ;)

matiaz

Kaks taimenta perättäisillä heitoilla! 0,3 kg tummatane ja 0,2kg nousukala! Muittarinkoskesta viime kesäkuun puolivälissä...tosin kalat tuli kelaongella joten niitä en ite ainakaan laske!!! Ja jos jotain kiinnosta nii ottivieheenä kunnostautui Rapalan 7cm Team Esko värissä Hot Tiger! Samalla reissulla nous muuten vielä kaks taimenta...
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info

visa

Vetouistelulla (perättäisillä heitoilla) aika paljo pikkuhaukia ja ahvenia ;)

Tämäkään ei ole heittelyä, mutta viime keväänä tuli yhestä paikasta ainakin 6 haukea kun heitettiin uus ympyrä. Siis alue oli sellanen 5x5metriä ja aina kun siihen tuli niin...

Rode

:D  mulla tais tulla 2 taimenta pienestä koskesta ja se millä sain ne oli keltainen jigi..

martti

Mulla tais tulla 3 ahventa calico catilla peräkkäin pienestä järvestä.
kalastus on ihanaaa

Monni

Kerran sain kolme vastaistutettua kirreä. Ne oli kyllä ihän sekasin vaikka olis lakkinsa heittänyt olis varmaan syöneet. Olis tullu varmaan neljäskin mutta kun Poltinkoskella on raja 3 lohikalaa. Ahvenia on tullu varmaan 4 peräkkäisillä elikkä ei mitään suuria saaliita...  ;)
Poltinkoski

Kalamees

No vanhankaupunginkoskella kolme taimenta peräkkäin ylös (en tiiä oliko istareita vai miten) kaksi ekaa noin 30cm ja sitte vikalla tän hetken isoin saaliini perholla 44cm tane :p.
"Jumalat eivät ota ihmisen lasketusta elinajasta niitä tunteja, jotka on omistettu kalastukselle."
~ Babylonialainen kirjoitus v. 2000 eaa.

Kala_Jökke

Joskus oon saanu aika monta turpaa perättäisillä heitoilla jollain lipalla koskesta. Ahvenia oon saanu kans useamman Shakespearen rapuvaapulla. Haukia oon saanu jonku 2/3 ja painoa yhteensä niillä oli varmaan joku 700g samalla rapuvaapulla.
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....

Anonymous

1. heitolla kirre
5. heitolla taas kirre
johtu kai siitä et siihen paikkaan oli edellisenä päivänä istutettu niitä.. :D

Perhopoika

Varmaan 40 seitä. Jäämereltä. Sieltä niitä vaikka tuhat päivässä! ;)
Hölömö.

madtrue

Kaks heittoa kaks haukea molemmat vielä yli 1kg ;)
"rocky has left the building"

kirjolohikäärme

Pari vuotta sitten tuli eräällä ojalla käytyä ahvenia narrailemassa. Jos ensimmäisellä kymmenellä peräkkäisellä heitolla ei saanut tai ollut kiinni ahventa syönti oli huono.
Monellaki reissulla tuli yli kymmenellä peräkkäisellä heitolla ahventa, tarkemmin en laskenyt. Uistimina oli perus mepsejä ja pieniä vaappuja. Eikä ahvenet mitään rääpäleitä ollu, suurin osa pannukarkeita.

Harjuksia on tullut kolme peräkkäisillä heitoilla perholla. Muistaakseni neljännellä heitolla oli vielä kiinni mutta pääsi irti. Perhona musta kuulapäänymfi.
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

Hurttarautu

Quote from: kirjolohikäärme on June 16, 2012, 02:44:27
Pari vuotta sitten tuli eräällä ojalla käytyä ahvenia narrailemassa. Jos ensimmäisellä kymmenellä peräkkäisellä heitolla ei saanut tai ollut kiinni ahventa syönti oli huono.
Monellaki reissulla tuli yli kymmenellä peräkkäisellä heitolla ahventa, tarkemmin en laskenyt. Uistimina oli perus mepsejä ja pieniä vaappuja. Eikä ahvenet mitään rääpäleitä ollu, suurin osa pannukarkeita.

Sama täällä, mutta paikkana oli eräs padon alunen, ja kyseinen suoritus tapahtui viime vuonna. Tosin ihan kymmeneen ei päästy peräkkäisillä heitoilla, paras tais olla kuusi tai seitsemän. "Väliheittoja" ei useinkaan tullut enempää kuin yksi. Ja Vieheenä taisi olla jigi.
Kalastus jäissä jäiden puutteen vuoksi.

Kalle 37

Oliko 3 haukee
20 ahventa merellä oli ihan hyvä syönti saatiin saavillinen päivässä
3 kuhaa
Erämaa-Kuusamon pilkkiviikot :)

madtrue

Pienellä hopealipalla (mallia en muista joku halpis sarja kyseessä) 2x ahven ei mitään isoja kylläkään kuiteskin.
"rocky has left the building"

Suurkalastaja1

Hauki neljällä peräkkäisellä heitolla
Ahven muistaakseni seitsemällä peräkkäisellä heitolla
Kuha viidellä peräkkäisellä heitolla (kaikki mittakaloja)
Kerran kuudella heitolla 4 kuhaa + 2 ahventa :-)
Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

pilkkiäijä

Joskus jigillä tuli n. 10 kunnollisella heitolla n. 50 ahventa. Joka heiton jälkeen rantaan seurasi parvi, josta "dippaamalla" nousi aina jonkun verran kalaa.
Ja usein tulee 10-20 ahventa peräkkäisillä heitoilla, ja jos ei satu tulemaan ahventa, niin ainakin joku kala.

Kirjolohia tuli joskus Lotolla 3 kpl 4:llä heitolla. Nämä heitot olivat reissun avausheitot.

Taimenta on tullut ilman yhtäkään heittoa monta kymmentäkin kappaletta. Laski jigin vain veteen niin kala oli kiinni. Seassa tosin oli pari järvilohtakin. Tänä vuonna tuli kunnolla heittämällä 5:llä heitolla 4 taimenta, joista 3kpl yli kilon ja suurin 3,4kg.
Kerran Pyhäjärven rannassa oli iso parvi ajatutunut istaritaimenia, siitä taisin kolmisenkymmentä kalaa saada pariin tuntiin. Olin niin pieni etten muista montako peräkkäisillä heitoilla tuli, mutta veikkaisin että 5 kalaa ainakin.

Haukia ei ole tullut kuin 5 kappaletta peräkkäisillä heitoilla ja näistäkään ei yksikään ollut yli 400g.

Kuhia saatiin viime syksynä yhdestä kohtaa 8 kalaa peräkkäisillä heitoilla, suurimmat 1,2 ja 1,4kg. Samasta paikasta sain 21 kuhaa puoleen tuntiin.

Toutaimia tullut 2 peräkkäisellä heitolla.

Siikoja tullut useita, mutta ootto-ongintaa ei lasketa..
Olen kalastelijapoika!

k3du

Quote from: pilkkiäijä on June 19, 2012, 18:12:37
Joskus jigillä tuli n. 10 heitolla n. 50 ahventa. Joka heiton jälkeen rantaan seurasi parvi, josta "dippaamalla" nousi aina jonkun verran kalaa.
Ja usein tulee 10-20 ahventa peräkkäisillä heitoilla, ja jos ei satu tulemaan ahventa, niin ainakin joku kala.

Kirjolohia tuli joskus Lotolla 3 kpl 4:llä heitolla. Nämä heitot olivat reissun avausheitot.

Taimenta on tullut ilman yhtäkään heittoa monta kymmentäkin kappaletta. Laski jigin vain veteen niin kala oli kiinni. Seassa tosin oli pari järvilohtakin. Tänä vuonna tuli kunnolla heittämällä 5:llä heitolla 4 taimenta, joista 3kpl yli kilon ja suurin 3,4kg.
Kerran Pyhäjärven rannassa oli iso parvi ajatutunut istaritaimenia, siitä taisin kolmisenkymmentä
kalaa saada pariin tuntiin. Olin niin pieni etten muista montako peräkkäisillä heitoilla tuli, mutta
veikkaisin että 5 kalaa ainakin.

Haukia ei ole tullut kuin 5 kappaletta peräkkäisillä heitoilla ja näistäkään ei yksikään ollut yli 400g.

Kuhia saatiin viime syksynä yhdestä kohtaa 8 kalaa peräkkäisillä heitoilla, suurimmat 1,2 ja 1,4kg. Samasta paikasta sain 21 kuhaa puoleen tuntiin.

Toutaimia tullut 2 peräkkäisellä heitolla.

Siikoja tullut useita, mutta ootto-ongintaa ei lasketa..

Kerroppa mullekkin miten saa yhellä heitolla 5 ahventa?
Fishing for the win