Chat

Poll

Paras Rapala

Original
13 (16.5%)
Countdown
13 (16.5%)
husky jerk
11 (13.9%)
rattlin rapala
2 (2.5%)
team esko
6 (7.6%)
magnum
6 (7.6%)
minnow spoon
28 (35.4%)

Total Members Voted: 69

Voting closed: June 29, 2005, 20:50:02

Author Topic: Paras Rapala  (Read 98511 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kona19

• Mulla on aivan omanlainen jännitysnäytelmä tässä käynnissä !
  • Toimittaja
    • View Profile
    • Email
Vs: Paras Rapala
« Reply #120 on: June 10, 2010, 15:12:20 »
Ehdottomasti Rapalan X-Rap Shad. Miksikö? Uistelen aktiivisimmin kesällä, ja yleensä silloin (varsinkin helteellä) tarvitaan kalaa ärsyttävä uinti. Ja se kyllä tästä pelistä löytyy. Lisäksi varsinkin  6cm pituisena pyytää monia eri kalalajeja, kuten kuhaa, ahventa ja haukea. Ottaa veneeseen pientä ja isoa kalaa, pienimmän itsellä ollessa ahne n.15cm ahven ja suurimman ollessa 5,5kg hauki. HH-väri on toiminut itsellä parhaiten.
« Last Edit: June 27, 2011, 17:46:42 by Kona19 »
Miten sen nyt ottaa...

KalamiesMika

• Intohimona hauen kalastus<3
    • View Profile
    • Email
« Reply #121 on: June 10, 2010, 22:01:54 »
Joo ehdottomasti minari.

Miksu

• View Profile
    • Email
« Reply #122 on: July 02, 2010, 16:00:46 »
Countdown 5cm Muikunvärissä. Tullut kymmeniä kirjolohia :wink:

TePe

• View Profile
    • Email
« Reply #123 on: September 03, 2010, 20:33:20 »
Ehdottomasti 7cm oranssi original, tuonut isoja ahvenia ja särkiä sekä 3,6kg hauki.

Ahvenainen

• View Profile
« Reply #124 on: September 03, 2010, 20:39:27 »
Hauelle minun mielestäni paras on Minnow Spoon.

Deeku

• Lahna on aina yhtä iloinen.
    • MSN Messenger - tampio95@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #125 on: September 03, 2010, 22:28:12 »
Ehdottomasti Rapala down deep rattlin fat rap. Paras usitin hauen ja kuhan vetouisteluun mitä minulla on ollut, menee kyllä jopa normaali fat rapin ohi hyvyydessään vaikka ennen olin normaalin kannalla mutta nyt loppukesäsätä mennyt ohi. Myös heittokalastuskessa toimii törkeän hyvin mutta pitää olla vaan varma että vettä löytyy alta kunnolla. matalanpaan veteen ehkä minnari.
”Toi meni särki.”
        ~3-vuotias poika rikottuaan maljakon.

Suurkalastaja1

• Katiska-pehtori
  • Kaikki muu paitsi kalastus on turhaa.
    • View Profile
    • Email
« Reply #126 on: April 28, 2011, 17:37:28 »
Riippuu kalalajista ja kalastustavasta/-tilanteesta. Mutta näin yleisesti:

Kuhan uisteluun mielestäni 7 cm Tail Dancer (valmistus ilmeisesti lopetettu).

Ahvenen uisteluun Original 5-9 cm.

Hauen heittokalastukseen ehdottomasti 8 cm Minnari.
Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

Pilkkijä-.-

• View Profile
« Reply #127 on: May 06, 2011, 22:18:02 »
Tässä eri Rapalat eri kalalajeille;
Ahvenelle CountDown 5cm samoin 5cm original. Samat myös kirjolohelle, myös Team Esko hyvä kirjolle.
Hauelle keskikokonen X-Rap ja kuhalle Shad rap deep runner. 8-)
Kalastukseen jää koukkuun...

Ollitzky

• View Profile
« Reply #128 on: June 22, 2011, 16:13:13 »
 Kyllähän minun suosikkivaappuni taitaa olla Risto rap, harmi vain ettei sitä ole enää tehty moneen vuoteen... :( Sillä on tullut kyllä ahventa, haukea ja jopa taimenia. Viime kesänä jäi viimeinen kalan suuhun.
 Luin normarkin sivuilta että Risto rapista tulee tänä vuonna jokin uusintapainos. Jos joku tietää tästä enemmän niin voisi kertoa.  :wink:

Listalla olevista suosikki kuitenkin original, sillä saa hyvin ahvenia ja lentää hyvin ul vehkeillä! :)

Pataakkeli

• View Profile
« Reply #129 on: June 23, 2011, 17:45:08 »
rapaloista ylitse muiden (joka ei oo listalla) nousee "kultarapala", eli se 2005 myyntiin tullu vuosivaappu. sen kun hankkii siinä kulta-musta -värissä niin huhhuh kalantuloa. tosin en uskalla käyttää sitä kun ei sitä juuri myyä missään enää.
Patakuninkaallista - jo vuodesta 2007.

ahti kiiski

• Kalastusta jo alkuajoista.
    • View Profile
« Reply #130 on: June 23, 2011, 18:27:10 »
Olisin vastannut Skitter Pop, mutta sitä ei ole listassa.Sillä vaan on niin mukava kalastaa ja tärpit on yksin kertasesti €${67& näyttäviä :wink:.

Taisin vastata tuohon Orginal,kun sillä on tullut eniten ahvenia.
-------------O N K I--------------

jussi88

• PIMEYDEN ASUKKI !!!
    • View Profile
    • Email
« Reply #131 on: June 23, 2011, 23:18:16 »
rapala clackin crank aivan paras .kannattee ostaa .tänä kesänä 0n tullu mun enkka hauki 8.3 kg ja  lukuisia karkuutuksia.sanoin vaikka ei ollut listalla.

http://imageshack.us/photo/my-images/840/images1buj.jpg/

MEO

• View Profile
« Reply #132 on: June 24, 2011, 02:44:04 »
Original on meikäläisen luottopeli. Oranssivatsaisella on tullut saatua petojakaloja sekä jalojakaloja. Kokona 7 cm. Tai pienempi.
« Last Edit: June 24, 2011, 23:55:58 by MEO »

Mightylizard

• Pygmi
    • MSN Messenger - toni_pajunen@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #133 on: June 24, 2011, 15:29:20 »
countdown 5cm muikkuvärillä on ollut menestys itsellä ahventen, kirjolohien ja taimenien pyynnissä. Myös 10-20cm hauet ovat olleet kiinni useasti tuossa.

Pataakkeli

• View Profile
« Reply #134 on: June 26, 2011, 17:46:48 »
rapala clackin crank aivan paras .kannattee ostaa .tänä kesänä 0n tullu mun enkka hauki 8.3 kg ja  lukuisia karkuutuksia.sanoin vaikka ei ollut listalla.

http://imageshack.us/photo/my-images/840/images1buj.jpg/
jos uutta muoviräpsyä jumaloit, niin et oo varmaan vanhempia kokeillu? jos jostain saat käyttöös jonkun 80 tai 90 -luvun rapalan, kokeile. esim kaverilla on Vanha Perkele, joka on sellainen 70 ja 80 -lukujen välimaastossa tuotettu Jointed, ensimmäisiä siis. yli 30 vuotta vanha. ja toimii.

varsinkin rapalan vanha ahvenväritys oli jotain aivan upeaa. harmi että menivät uudistamaan väritykset.
Patakuninkaallista - jo vuodesta 2007.

_GARY_

• Tapin rasvaaja
    • View Profile
    • Email
« Reply #135 on: June 26, 2011, 18:32:09 »
Jois noista tarvisi valita niin ehdottomasti minnow spoon ;D

Mikke96

• Vammalan urheilukalastajat
    • View Profile
« Reply #136 on: June 27, 2011, 12:13:02 »
Riippuu kalalajista mitä kalastaa mutta ehkä paras on kumminkin minari. Mutta kirjolle ja taimenelle on parhaita original ja team esko :wink:

hena-pena

• Itä-Suomen "tietäjä"
    • View Profile
« Reply #137 on: June 27, 2011, 15:12:00 »
kyllä se minnow spoonin musta/ruskea on paras.

Kipster

• Putajan perhobatman
  • Global Moderator
  • Kalapedian päätoimittaja
    • MSN Messenger - kimmo.tiirikainen@gmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #138 on: June 27, 2011, 15:41:15 »
Perustelkaa nyt herranjumala vähän että miksi juuri se tietty on paras. Tylsää lukea "se ja se on paras"-viestejä koko hemmetin ajan, kun mitään kuvaa ei saa, et mikä siitä tekee juuri teidän mieleenne sen parhaan.

Oma suosikkin on Skitter Pop.
Se on mulla ollut yleensä takuuvehje. Jos muualta ei tule kalaa, niin popperi lumpeikonreunaan tai mahdollisesti keskelle lumpeikkoa, pari nykäystä, niin yleensä vesi jo lentää, kun hauki sieltä tulla syöksähtää jostakin. Ja kaikenlisäksi tärpit ovat todella näyttäviä. Suosikkiväriä ei ole, suurinpiirtein kaikilla koilla ja väreillä, mitä olen käyttänyt, on jotain tullut. Myös ahvenet ovat tykästyneet popperin pienimpään malliin. Vielä kun vaihtaisi ruohosuojakoukut normaaleiden tilalle (jota täytyy kyllä testata), niin aivan mahtavuus.

sambba

• Probi edellä puuhun
    • View Profile
    • Email
« Reply #139 on: August 28, 2011, 19:58:47 »
paras rapala ikinä on normi tail dancer ei deep vaan normi harmi ettei oo näkyny monee vuotee ois kiva jos joku kertois voisko noita kyseisiä vaappuja saada jostakin päin suomea. :?

Zintti

• Sumuisten selkien gorilla
    • View Profile
« Reply #140 on: August 28, 2011, 20:08:36 »
Originaali Rapala pelittäny mulla parhaiten. Deep runner seuraavana joka toi tänäkesänä kuhia hyvin.
Originaali muikku ollut yleensä se vaappu mihin ovat kuhat ottaneet. Jos vaan on syönnillä ollut niin siihen nappaa. Deep runnerilla oli keskikoko vähän parempaa kuin originaalilla, mutta ei ihan niin tiuhaan tahtiin tunkenu kalaa.

turisti

• Katiskalla uistelija
  • siitä se ajatus sitten lähti....
    • View Profile
« Reply #141 on: August 28, 2011, 21:06:07 »
minun mielestä jointed shad rap ja shad rap ovat parhaita, koska niillä nousee melkee kaikkea mahdollista, itse olen saanut shad rapillä haukia, ahvenia, kuhia, muutama säynekkin on käynyt kiinni, ja pari taimenta ja melkeen samalista jointedin kanssa, paitsi taimen uupuu viellä jointedilta, ja itse olen vain tykästynyt noihin shäd rappeihin.

anzeR

• Pienen talon Antti
  • Kahvi ja pulla kiitos
    • View Profile
« Reply #142 on: August 31, 2011, 09:46:51 »
Ite sanoisin että Skitter Pop. Toimii aina silloin kun pinnan alla kulkeviin vieheisiin ei nappaa. Esimerkkinä yksi hellepäivä viime viikolla:

Oli aiva perhanan kuuma, eikä mikään uistin tuntunut toimivan. Sitten päätin kokeilla Rapala Skitter Pop special editionia (särkiväri). Ensimmäinen heitto kosken virran alle tyyneen kohtaan, pari vetoa ja hauki täräytti kiinni. Pitkän väsytyksen jälkeen antautui haaviin, n. 3,5kg ja päivä pelastettu :-D
Ei se saalis, vaan se fiilis.

madtrue

• Nyrkinheiluttaja ruispellossa
  • "hullujen kuningas"
    • View Profile
    • Email
« Reply #143 on: June 12, 2012, 19:51:07 »
Ehdottomasti original 11cm ja värillä firetiger ;)
"rocky has left the building"

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • View Profile
« Reply #144 on: July 24, 2013, 19:26:42 »
Taitaa olla Mini Fat Rap värissä firetiger. Syynä se, että sillä on tullut paljon ahvenia, ensimmäinen haukeni ja ainoa saamani turpa.
Verkko on joukko reikiä jotka on sidottu narulla yhteen.

Hurttarautu

• Justeeriopiston rehtori
    • View Profile
« Reply #145 on: July 26, 2013, 18:12:23 »
Onhan noita hyviä rapaloita moniakin. Laitetaanpa esimerkkejä omista kyseisen tuotemerkin vieheistä, jotka ovat jotenkuten tuottaneet tulosta:

Original, etenkin muikkuväritys ja koot 5-13. Kaikin tavoin perusvaappu, kalastaa haukea sieltä sun täältä ja vähän säällä kuin säällä. Omassa käytössäni tosin menettänyt tehoaan heittokalastuksen ensiaskeliin verrattuna.

Countdown, etenkin 5cm ambulanssi. Ominaisuuksiltaan liki pitäen kuin original, mutta uppoava. Tällä saatu rekordiahven sekä -kirjolohi.

Skitter Pop. Toimii silloin kun muut eivät, toisinaan kaikkiin muihin tuntuu tulevan tärppejä. Omiaan lämpiminä päivinä ja matalassa vedessä. Tärpit ovat sykähdyttävää katseltavaa.

Minnow Spoon, etenkin jigipyrstöllä. Voi viskellä lumpeikkoihin ja vitaikkoihin ilman huolta suuremmasta takertelusta. Muut kehuvat minnow spoonin kalastavuutta yli kaiken, itselläni ei se ole tähän mennessä ollut kovin kummoinen.

Fat Rap 5cm (shallow). Parhaimmistoa. Kerää runsasti tärppejä hauilta ja isoilta ahvenilta huonollakin syönnillä. Meikäläisellä näitä pari aina mukana. Haukia per reissu -rekordi.

Tail Dancer (shallow). Lähes yhtä tehokas kuin Fat Rap, ellei paikoin tehokkaampikin

Kalastus jäissä jäiden puutteen vuoksi.

center>