Olisi kiva kuulla väliin myös kommentti sellaiselta henkilöltä, joka on painanut rastin kohtaan: ''Kyllä poltan''
Laitetaan jotakin...
Ite oon polttanu kunnolla 1½ vuotta, jota ennen tuli "maisteltua" noin vuoden ajan. Tupakkaa menee n. toppa 6 päivässä, eli 10 sätkää päivässä.
Rahallisesti polttaminen ei tule itselle kalliiksi. Sätkäpaperia löytyy vielä 77 pakettia laatikosta, joten viikossa menee 3- 3,8€ röökiin.
Itellä on sekä fyysinen sekä psyykkinen riippuvuus röökiin... Eli kavereiden seurassa menee enemmän röökiä. Uskoisin, että pystyisin vähentämään . 5 tupakkaan päivässä jättämällä turhan polttamisen pois.
Tupakointi kuuluu mulla ehkä hieman tähän rokkarin imagoon. Alkoholia tosin menee paljon vähemmän, kuin ennen.
Viisi kertaa oon yrittäny lopettaa... kahella ekalla kerralla onnistuin olemaan 2 viikkoa polttamatta, mut voihan sitä yhen polttaa aina välillä.. ja p**kat... Purkkaa on yritetty. ei toimu mulla. Nuuska toimii, mutta sitä on vaikeaa saada.
Nyt pitäs saada inspiraatiota, et pystyis taas ajattelemaan edes lopettamista. Ei vaan jaksa, joten samahan tuo polttaa. Jos tulee jotakin tupakan aiheuttamia sairauksia, niin sitten tulee...
En muutenkaan haluais elää kovin vanhaksi, kun on nähny miten isovanhemmilla menee... Kunnioitettavaan ikäänhän ne on päässy. Pappa 90 vuotta (poltti muuten 50 vuotiaaksi asti) ja mummokin 85 vuotta. Ne makaa 24/7 sängyssä ja lääkitykset takia nukkuvat suurimman osan ajasta.
Tupakanpoltto ei tee minua kuitenkaan tyhmemmäksi tai hölmömmäksi. Tyhmä olin silloin, kun aloitin.
Sen oon kuitenki itelle luvannu, et kun jälkikasvua itelle siunautuu, niin röökin polttaminen loppuu silloin viimeistään.
Tupakoinnin plussat ja miinukset
+ Tupakoitsijat ovat yleensä sosiaalisempia, kuin tupakoimattomat (ainakin olen itse huomannut)
- Kaikki muu