Paras ruohikkoviehe hauelle?

Started by Paul.K, May 31, 2003, 20:55:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Paul.K

Kertoisitteko jotakin millä ruohikko vieheellä ja minkä laisella perukkeella ja siimalla kiskotte haukea? Ja millä tyylillä?

edit: otsikkoa + sisältöä muokattu

Mä mies

Siima ja peruke tuskin vaikuttaa kalan saantiin kauheasti. Paitsi jos siima on värillistä.(Katso keskustelu kohdasta "värilliset siimat").

Kuvaksi voisin suositella vaikka Räsästä. Siitä läytyy parilla eri tavalla ruoho suojattuja vieheitä ja värivalikoima on mielestäni ihan kohtuullisen laaja. Itse olen saanut paljon haukea tällä vieheellä. Pari kuhaakin on tullut....
Kokeile.

Mä mies

Tohon ei voi sanoo muuta kuin että ON.
Omien kokemuksieni perusteella se on paras ruohikko uistin mitä tiedän. Ja siitä löytyy kahta erilaista ruoho suojausta (koukussa ja sitten itse siinä kuvassa). Koukussa oleva on mielestäni parempi koska silloin ruoho suojauksen voi ottaa pois, jos ei joskus haluakkaan/tarvitsekaan sitä.

Mä mies

Riippuu minkälaisilla vesillä kalastelet.
Itse kalastan sillä vihreä mustalla koska kalastan melko sameissa vesissä. Se on ainakin toiminut hyvin.
Kerro veden väristä enemmän.

Anonymous

vesi sellane suht rehevä, samea, ei näy pohja metrin kohal ja se on meri.

Mä mies

Hmm...
Ehkäpä toi vihreä, musta tai sininen.
Ne kaksi viehettä tuli ekena mieleen. Kannattaa katsella kaupassa kaikki värivaihtoehdot läpi ja päättää sitten mikä olisi hyvä. Itselläsi on paras kuva siitä millaista se vesi  on.

Mepps

No tähän astisista kokeiluista Minnow Spoon on ollut melko suvereenisti paras. Pitäisi varmaankin ostaa tuollainen Ruohoräsänen, kun on normaalikin (ei suojattu) antanut niin mukavia kiusauksia.
Mä mies, ootko kalastellu 5 vai 7 -senttisellä?
Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-

teme

Kyllä tuo ruohoräsänen on aika hemmetin hyvä uistin. Ärsyttää vaan,kun siinä ei tahdo kalat pysyä kiinni. omassa käytössäni ainakin kaikki isoimmat on karannut (yllätys yllätys) heti kun ne on alkanut vähän riehua. Itellä on toiminut sini musta puna ja vihreä musta puna.
suosittelen myös kokeilemaan suurinta minnow spoonia jossa kalat pysyy paremmin kiinni.

Anonymous

Ite tykkään kalastaa haukee Minnow Spoonilla klovni (kirkas-vihree-punanen) on hyvä väri ja sit oranssi. niillä pitäs haukee lähtee vähän tuuheemmastakii pusikosta.

Aleksi_Kalamies

Ruohikossa,hmm.
Päivänselvää,jokaisen kalastaja keskuudessa ruohikkoon heittäessä on heti ensimmäisenä mielessä Minnow Spoon(vai onko?????)......Itse ainakin kavereiden kanssa käytän Minnow Spoonia,hyvin on hommansa siellä hoitanut.
Sitten varavaihtoehto onkin Proffa ruohikkoversio.

Yuz

Atom Giller on paras ruohouistin, siinä on oikeesti toimiva ruohosuojasysteemi, joka ei pahemmin haittaa kalojen kiinnijäämisen suhteen.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

SUURkalastaja jyväskyläst

mulla oli utö ruohikkosuojattu kunnes se jäi uppotukkiin :cry: sillä tuli kalaa parhaiten kun uitin aina ruohikossa räsästä, minnov spoonia ja sitä. Väri oli puna-valkonen
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Jonttu

Minnow Spoon ja Bete Nix on meikäläisen suosikit ruohikkouistimista.
Nixissä kalat pysyy vähän paremmin.

£etu

Quote from: Yuz on December 19, 2006, 17:06:33
Atom Giller on paras ruohouistin, siinä on oikeesti toimiva ruohosuojasysteemi, joka ei pahemmin haittaa kalojen kiinnijäämisen suhteen.
Samaa mieltä olen minäkin.
Kalat jää siihen kiinni toisin kuin Minnow Spooniin.

H.a.u.k.i

Ruohikko Räsänen on hauelle aivan ehdoton!
Niin, ja tietenkään ei sovi unohtaa tätä Minnow
Spoonia!
Onhan niitä hyviä ruohikkovieheitä monia, mutta
nämä on yks parhaimpia!
Räsänen 7! Mitä muuta tarvitset?

Adidi

Tähän ei oo itellä muuta vastausta kuin isokokoinen Bete lotto on ehdoton ykkönen harvaa lumpeikkoa kalastettaessa. Minnow spoon on ihan hyvä myös mutta hauet eivät tahdo oikein ottaa siihen huonolla syönnillä.

Karski

paras(lähes ainoa)ruohikko viehe mitä omistan on flamingo niminen abun lusikka,itselläni se on pelkkä hopean värinen ja varmaan 20 vuotta vanha.Pidän sitä haukiperukkeessa ja hyvin on haukea tullut.
''eise oo niin justiinsa''

Quote from: osku_ on June 06, 2007, 16:04:44
Minnow spooni ylivoimasesti sit räsänen hyvänä kakkosena.
Ruohikkosuojattuun Räsäseen otti tänää melkone jölli ruohikosta. Nappas niin että vaikka pidin kunnolla virvelistä kiinni ni ei todellakaan ollu kaukana ettei lentäny järveen :-o. Ei tietenkään jääny kiinni kunnolla. Aina mulla karkaa kalat ruohikkosuojatuista. oli vielä toinenki hauki kiinni Räsäsessä mutta kun ei ni ei. Huomenna taas samoille pelipaikoille :-)

Molopääklaani

NightPiker

Mun mielestä minnow spoon. Sil oon saannu paljon kalaa. Ja ei kertaankaa oo karannu. Viimeksikin hauki nappas niin koko koukku meni sen alaleuan läpi. Mites siitä sitten se pääsis irti.
Suottaahan tuota tulla ja suottaahan tuota olla tulemattakin.

jaska74

ruoho räsänen ja oikeanpuoleisena mallina

Vikla

Kaikilla kalamiehillä on oma paras ruohikkoviehe hauelle ja kuhalle. Vieheen väritys liittyy myös tähän, ja taas tämän voi ajatella olosuhteista eri päivinä, menee esimerkiksi kalaan iltapäivällä, paistaa aurinko, ja saa kalaa esimerkiksi vihertävällä ruoho-räsäsellä.. Mutta jos muutaman päivän päästä menee samaan paikkaan, sataa kaatamalla vettä, ja kokeilee sitä vihertävää ruohoräsästä, millä viimmeksi samasta kohtaa tuli, niin kyseisenä sateisena päivänä samalla uistimella ei pakosta tulekkaan kalan kalaa, mutta jos väreistä ei piitata, niin on niitä perusvarmoja ruohouistimia..:

- Räsänen ( Minkä jo alkutekstissä mainitsinkin), kaikkien kalamiehien tuntema, etenkin haukiuistimena pyytävä viehe. Sinertävät ja kellertävät voivat pyytää myös todella hyvin kuhaa.

- Minnow Spoon, tämänkin kaikki tuntevat, hauki uistimena todella hyvä.. Keväällä ja syksyllä toimivat kumminkin eri värit.

Siis ainakin itseni mielestä olosuhteet merkitsevät tähän hommaan todella paljon.

Paraskalastaja

Itselleni on osoittautunut viehe krokodiili sininen/musta siimana toimii 0,28.
Näin olen saanut monta haukea ja sen paikan ainoat 2 kuhaa
-Paraskalastaja

Parka

Paras ruohikkouistin on itsellä ollut minnow spoon ja hyvänä toisena tulee sitten räsäsen ruohouistin, tosin eniten peliaikaa on tainnut Rapalan Minnow Spoon saada. Yleensä sillä saa mitä uittaakin. Ja väreistä en ala tässä selittämään, koska niitä on niin monia, toiset värit sopivat tummaan toiset kirkkaaseen veteen. Sitten tulevat nämä säät yms.
Parka

Pêcheur

Minnow spoon on kyllä ehdottomasti paras uistin kulkemaan ruohikossa. Saa olla melkosen paha ruohikko jonne se kiinni jää jos vaan se viiksi on kohallaan. Ja se vielä kaiken kukkuraksi pyytää hyvin haukea, ahventa, säynettä ja muitakin kaloja. Sen metallinhohto sinisen jossa on raitoja olen todennut melko hyväksi, muutkin pyytää hyvin.
Anything but ordinary

Daiwa

Ehdottomasti mun suosikki on Minnow Spoon.. Parhaiten on haukea noussut.
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

Tom

Minnow Spoon on ehdottomasti paras, omien kokemusten mukaan, mulla särjen värinen vai mikä se oli... on ainakin kokenut kovia, koska se on aivan rispaantunut hauen hampaista!

Quote from: El Barto on May 07, 2008, 14:45:24
Oikeesti älkää enään puhuko!
Minnow spoon on paras!
Tässä kysytään muidenkin mielipiteitä eikä pelkästään sun. Olet jo vastannu tähän aiheeseen, voisit ees perustella miks se on sun mielestä paras..

Molopääklaani

jarmoankka

Minnow spoon.
Ruohikko-Räsänen
Ruohikkoon soveltuvat lipat.

Kaikista kuvista saa ruohikkoon oman mallin kun ostaa ruohikkosuojatut koukut!!!! Ja voi taas kalastaa juuri sillä omalla suosikilla.
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

Migelis

Kyllä Minnow Spoon mielestäni tällä hetkellä.. Kartutin uistin kokoelmaani myös yhdellä ruohikkoräsäsellä..
Saa nähdä miten se toimii.. Onko kokemuksia? Toimiiko hyvin? :wink:

jarmoankka

Ruohikkoräsäset toimii suht ok. mutta ei niin puhtaina palaa kuin minnari.

Ruohikkoräsäsiäkään ei kannata ostella varta vasten. ostaa irtotavarana ruohikkosuojattuja koukkuja ja vaihtaa pariin räsään jos menee kaislikkoihin nakkeleen. räsäsis isot renkaat, helppo vaihdella. vie abouyt 30s aikaa =)
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.