Bete Lotto

Started by welho, May 18, 2006, 17:00:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mind_Flayer

Quote from: Jere[nastola] on July 09, 2008, 14:50:34
Olen lähdössä Lohia kalastelemaan, joten kysyisin että nappaako Lohi isompaan Lottoon joka on rungon väritykseltään musta-punainen missä on kullanvärisiä täpliä ja lippa osa on hopea?

Miksipä ei? Aina koko ei merkitse mitään edes kirjolohen kalastuksessa.

Yuz

Kirjolohesta jos on kyse, niin kannattaa varmasti kokeilla. Ihan lohesta en takaa mitään.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

jcuster

Quote from: Don Miguel on July 01, 2008, 15:19:19
Kirrellekkin oon tarjonnu sitä oranssia mustilla pisteilla, tuntuu kun kalat lähtis sillo lammesta veks. Antipatiat jo sitä
luokkaa tän kanssa, että kohta lähtee myyntiin nämä harvat rimpulat, jota löytyy vielä  :evil:

Ehkei värit silti kohillaan, mitä suosittelette lähinnä kirrelle?
pistähän tarjous yksärillä, ostan pois samantien. väreillä ei ole väliä, maalaan paremmiksi jos ei hyviltä näytä.

paikastahan ottivärit riippuvat, hossan lammilla tuntui ykköskoon (7gr) ahvenenvärinen (vihreällä mahalla) olevan ainoa, mitä kirret purivat. mutta ainoastaan rantaa pitkin heitettynä, ja silloinkin vain tukkikasojen päältä. ja mökkirannasta 2.2kg kuha, 2-koon(9g?) ahvenvärisellä. aina se antaa jotain. oli silloin eka heitto siihen järveen sinä vuonna, vielä...
Yks asia on varma: Kun pilkkihaalarit päällä pierasee sen saa aina silmilleen.

jarski12

mitkä on parhaat loton värit itellä on tumman oranssi punanen jossa mustia täpliä pienin koko ja oranssi keltanen keltasilla viivoilla keski kokoa ???? saako näillä ?

huug0

Kiitos lotto pelastit kalareissuni. olin 8.7 lankoskella kalastamassa. otin  4h luvan ja viskoin perhoa kun olin juuri perhovehkeet ostanut. Kun olin lähdössä pois päätin että viskasen kerran uistinta, kun teleskooppi vapa oli repussa. päähän pistin punasen loton mustilla pisteillä. yksi heito ja 1,87kg taimen koukussa. ylös asti sain.

jarski12

huug0

jarski12

no ainaki sama bete ku mulla  :-D tiiäkkö saako jigi madoilla kalaa mitä ?

huug0

en osaa sanoa,että saako lankoskelta jigillä kalaa, mutta muuten toimiva peli.

Lohiverkko

Tänään sain ensimmäisen kerran kokeilla lottoja.. Väreinä mulla oli savusilakka ja firetiger.. Firetigeriin nappas 2.6kg hauki, ja muutama ahven.. Savusilakkaan taas koko ajan ahvenia. Keskikoko n 200g.. Paikka jossa kalastin oli ns. sisälahti merellä, jossa on yhtä kirkas vesi kuin järvissä.. Eli näillä perusteilla Lotto on hyvä viehe.. Kokeilin myös muita uistimia.. Ainoastaan Rapala Rattliniin tuli hauki.. Ratlin oli lähellä Firetiger väriä.. Myös Firetiger Krokoa kokeilin, mutta ei mtn
Hauella on terävät hampaat koska kovat kalat ja pellin palaset kuuluvat sen perusravintoon..

FatHammer

Heittelin 10vrk mökkeily/kalastus reissulla kolmea eri lottoa useammassa paikassa useampaan kertaan ja harmikseni pitää sanoa että lotolla meni munat pataan.

Morripoika

Eilen käytiin veljen kanssa heittelemässä tuossa joella lotoilla. 13 ahventa, 1 hauki ja 5 karkuutusta tunnissa. Ei voi muuta taas sanoa, kuin huippu viehe se on!
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

verpil

todella hyvä lapinreissulla siinä oli oli kiinni 5 harria joista 2 ylös aivan loistava uistin ja sen lisäkis samalla ressulla tuli 3 haukea

kala___mies___95

Meinasin itekkin ostaa loton :-D :-D :-D
Minä en lähde maailmankiertuematkalle minä lähden kalaan.

kala___mies___95

Quote from: kalakauhu on August 21, 2008, 16:48:32
Quote from: kala___mies___95 on August 21, 2008, 16:33:25
En vaan tiiä mikä väri :-P

Jos kalastat tummassa vedessä niin ehdottomasti semmonen punainen, jossa mustia täpliä. Sillä lotolla tulee kalaa jos millä.

Luit mun ajatukset semmosen värin tai BRG-11 tai Z-05. Näin ton puna musta täplän yhessä kone&erä nimisessä kaupassa Nurmeksessa asun siellä :-D liian iso koko :-(  Vesikin on tumma pielinen nääs

Mutumaniac

Beten Lotto pitäisi löytyä jokaisen kalamiehen pakista, itselläni on kolme lottoa ja jokaisella on tullut kalaa. 8-)

Shield

Kertokaa nyt, että ostanko sen loton :-D?? Olen vain kuunnellut kaikkien kalamiesten juttuja vieheen toimivuudesta.. Onko se ostamisen arvoinen?  :roll:

siilinki

Pari lottoa omistan mitään ei ole tullut mutta vielä se iso sieltä tulee. :-D

Don Miguel

Kyllä nämä lotot ovat saaneet tänä kesänä minulla peliaikaa jo ihan liikaakin. Eivät kelvanneet edes vasta istutetulle kirjolle, vaikka niille pitäisi kelvata kaikki sopivan kokoset pötkylät. Ei kuulu näillä esityksillä ollenkaan luottovieheisiini, värejä on moniakin variaatioita ja samoissa olosuhteissa muilla uistimilla on tullut kaloja...

Tai sitten en vaa osaa (tähän vaihtoehtoon en jaksa uskoa, koko eliniän olen enemmän tai vähemmän olen kalastanu :-D)

Se voi kyllä olla, että enemmän tämä lotto olisi sitten hauelle ja ahvenelle tarkoitettu, päätellen monista tämänkin threadin viesteistä
"Kärsivällisyys miehen tiellä pitää"

Mind_Flayer

Quote from: Don Miguel on August 24, 2008, 18:46:06

Tai sitten en vaa osaa (tähän vaihtoehtoon en jaksa uskoa, koko eliniän olen enemmän tai vähemmän olen kalastanu :-D)

Uskoisin, että taidoissakin on hiomisen varaa. Moni muukin on koko ikänsä kalastanut ja MP:t on tullut niilläkin, jopa allekirjoittaneellakin.

Jäde

Harjusta ja haukeakin tullut tänä vuonna.
Sellanen perus viehe.

tonko__

Quote from: pentti95 on September 27, 2008, 13:26:15
Tuli purotaimen. 8B
siinä taas oikeen esimerkillisen hyvä vastaus!!??  :-D  :roll:

tomso

en varsinaisesti minä mutta kaverilla on papukaijja lotto jolla se sain 1.4 kg puro taimenen :wink:
.....

kala___mies___95

Nyt se tapahtui ostin bete loton punasen mustilla pisteillä makso 8.90. Pitää mennä huomenna kokeilee :-)

-MaFix-

Minkä koon Loton ootte kokenu parhaimmaksi?

sube

Quote from: -MaFix- on October 16, 2008, 21:06:01
Minkä koon Loton ootte kokenu parhaimmaksi?
Riippuu kalalajistakin, mutta sanoisin 12g parasta hauelle ja sitten niitä pienempiä ehkä muille kalalajeille.
Syksyllä kyllä kannattaa käyttää mielummin vaappuja tai lusikoita koska lipat on enemmän kesälle.

pyhämaanpoek

sain lotolla Edellis viikonloppuna 1600 grammasen säyneen

Woodsman

Upataan tätä.

9gr punamusta kultapilkkunen lotto nostatti kilosen kirjon koskelta. Ei muut pelittänyt  :-D

abla

Käytättekö lottojen kanssa leikaria vai peruketta(millaista peruketta)?

Abborna

Quote from: abla on July 27, 2009, 10:33:45
Käytättekö lottojen kanssa leikaria vai peruketta(millaista peruketta)?

Kyllä mä oon käyttäny ihan kevyttä vaijeri peruketta koska isompikin hauki voi napata lottoon  :wink: